Begunska kriza
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.3 od 85 glasov Ocenite to novico!
Andrej Čuš
Nekdanji poslanec SDS-a, zdaj nepovezani poslanec, Andrej Čuš predlaga referendum, ki bi ljudi povprašal glede omejevanja priseljevanja. Foto: BoBo
Zastavi EU-ja in Turčije
Turčija izsiljuje, domači politiki pa se medtem obnašajo kot "hlapci Junckerja in Merklove", je prepričan poslanec Andrej Čuš. Foto: Reuters

Dodaj v

Čuš predlaga referendum glede sprejema prebežnikov

"Politiki se vedejo kot hlapci Junckerja in Merklove"
11. januar 2017 ob 11:52,
zadnji poseg: 11. januar 2017 ob 14:08
Ljubljana - MMC RTV SLO

Poslanec Andrej Čuš je vložil predlog posvetovalnega referenduma o omejevanju priseljevanja in zavrnitvi kvotnega sistema za razporejanje prebežnikov po EU-ju.

Za vložitev predloga se je odločil zato, ker slovenska "tranzicijska politična elita zlorablja oblast ter svoj položaj in se pri tem požvižga na mnenje navadnih državljanov". Na prvo mesto je treba postaviti Slovenke in Slovence, šele nato pa pomagati drugim, je prepričan nepovezani poslanec Andrej Čuš.

"Če je država nastala na podlagi pravice do samoodločbe, moramo to tudi ohranjati in ostati suvereni ter se postaviti po robu škodljivim predlogom Evropske komisije," je prepričan.

Referendumsko vprašanje bi se po njegovem predlogu glasilo: "Ali ste za to, da Državni zbor Republike Slovenije sprejme zakonodajo, ki omejuje priseljevanje v Republiko Slovenijo in zavrača kvotni sistem dodeljevanja ilegalnih migrantov po članicah Evropske unije?"

"Politiki so hlapci Junckerja in Merklove"
Čuš je na novinarski konferenci pojasnil, da se je za predlog odločil predvsem zaradi varnostnega vidika, saj tako slovenska oblast kot oblast EU-ja v Bruslju po njegovem mnenju ogrožata državljanke in državljane. "Sami sebi smo postavili varnostni problem, ob tem pa nam grozi, da bomo postali migrantski žep," je ocenil.

Izpostavil je tudi zunanjepolitični vidik in izsiljevanje turške oblasti s tem, da bo proti Evropi poslala tri milijone nezakonitih prebežnikov. Zaradi evropske perspektive pa se po Čuševem mnenju naši politiki na levici in desnici vedejo kot "hlapci Jean-Clauda Junckerja in Angele Merkel". V prebežniški krizi se ne moremo zanesti na nikogar drugega kot sami nase, je še opozoril.

Pomembna sta tudi socialni in ekonomski vidik, pri čemer je Čuš postavil oceno, da azilant stane slovenski proračun vsaj 1500 evrov mesečno. "Slovenci smo v preteklosti dokazali, da smo solidaren in humanitaren narod, a danes smo se znašli v položaju, ko ne moremo pomagati niti sebi," je dejal. Ignoriranje javnega mnenja ne spada v kontekst demokratične države in "če je naša država na pravici do samoodločbe, je prav, da tudi danes zagovarjamo lastno suverenost nasproti škodljivim predlogom Evropske komisije," je sklenil.

Državni zbor (DZ) lahko, preden končno odloči o nekem vprašanju, razpiše tudi posvetovalni referendum o vprašanjih iz svoje pristojnosti, ki so širšega pomena za državljane. Na izid posvetovalnega referenduma pa DZ sicer ni vezan.

G. K.
Prijavi napako
Komentarji
drg
# 11.01.2017 ob 11:57
ZA referendum!
MAN0
# 11.01.2017 ob 12:10
ZA
povzetek
# 11.01.2017 ob 12:11
Najprej referendum za minimalca za vse poslance in vodilne funkcionarje. Pa lahko potem še referendum na koncu mandata, ali se jim izplača razliko do polne plače ali ne.
graf314
# 11.01.2017 ob 12:13
Žal ne živimo v demokraciji, kjer odloča o pomembnih vprašanjih ljudstvo. To je bila iluzija. EU in država Slovenija vse bolj preprečujeta demokracijo z omejevanjem pravice do referenduma.

Zato bi bil najbolj na mestu referendum o tem, ali si želimo povečanje demokracije in odločanje o vseh pomembnih vprašanjih za državo preko referendumov. S tem bi končno oblast prevzelo ljudstvo, namesto teh nekaj posameznikov, ki pogosto zastopajo neke druge interese.
Kalan
# 11.01.2017 ob 13:02
Končno super predlog. Zakaj bi morali poslušati zahteve EU? Samo Slovenci vemo, kaj je dobro za nas in kaj ni dobro! Odvzeta nam je bila pravica do suverenosti in samoodločbe! Se nismo borili ravno za to?
Kalan
# 11.01.2017 ob 12:50
Sem za referendum!
vnk
# 11.01.2017 ob 15:52
10 let nazaj je bilo precejšnje število tujcev v Sloveniji...
Čehi,Slovaki,Bosanci,Kosovarji,Bolgari.
..in seveda lepe Ukrajinke...

potem pa so takorekoč vsi odšli...


Vsi bosanci so odšli? Kdo pa potem džamijo gradi?
Grešnica
# 11.01.2017 ob 13:01
ZA!
lisjak117
# 11.01.2017 ob 12:44
Vsa čast, treba je razkrinkat zlizano desnico in levico! Skupaj nas peljejo v propad!
Tetameta
# 11.01.2017 ob 12:43
Se strinjam.
bell26
# 11.01.2017 ob 12:32
Seveda, kaj pa drugega kot referendum!
zvit kot presta
# 11.01.2017 ob 12:37
Kdaj bodo pa pri nas trgovine v nedeljo zaprte? Samo vprašam, da bom vedel kako se opredeliti do referendumskih pobud. Res ne vem kaj referendum v SLO sploh velja.
vnk
# 11.01.2017 ob 15:31
Ne maram referendumom, ampak v primerih, ko politika ne ukrepa, pa bi morda bil fer ga razpisat, da se pač javno razčisti kakšno je javno mnenje.
heron
# 11.01.2017 ob 16:30
Vsi bosanci so odšli? Kdo pa potem džamijo gradi?

pa ne samo to, v nekaterih šolah moramo menda imeti prevajalce da prevajajo v Slovenščino??? Kako žalostno je to. Grem stavit da je v Sloveniji ilegalcev ko toče ,p anihče ne ve za njih, pa ne samo iz BV
internazionale
# 11.01.2017 ob 13:38
Prvzaprav gre za razumen predlog. Zagotovo gre za vprašanje suverenosti države, ki presega vprašanje človekih pravic kot takšnih.

naj se ljudje izjasnijo kakšno politiko hočejo. in to bo najbolj tehten argument, da bo država lahko migrante dala kamorkoli - ne glede na CI ipd.

Pravica do azila ne bo kršena. Nihče pa nima Pravice zahtevati, da živi ravno tu.
xerces8
# 11.01.2017 ob 13:33
petruska, kaj je to DELO? Nekaj za na kruh mazat?
patriot1970
# 11.01.2017 ob 13:50
Pohvalno Andrej Čuš. Zelo žalostno da nobena stranka ni imela poguma da bi to predlagala! Čim prej volitve in ZA referendum!
pobrisan
# 11.01.2017 ob 13:46
Ali niso imeli takega referenduma tudi Madžari? Sicer pa bi lahko kopirali švicarski sistem - v enem dnevu bi lahko imeli več referendumskih vprašanj.
G unit
# 11.01.2017 ob 13:31
Končno en državotvorni predlog, ki bo zaščitil interese državljanov in državljank. Edini pozitivni učinek migrantov je poceni delavna sila, a ja saj v SLO nimamo več industrije, edino post industrijsko mesto Maribor umira na obroke, bi bilo boljše če bi se priključil Avstriji.

Kdor ne razume instrumenta referenduma, mu je potrebno pojasniti, da gre instrument zavarovanja interesov državljanov in državljank, ko izvoljeni predstaviki delujejo v nasprotnem interesu blagostanja državljanov. Zato pa je nepovezani poslanec-en sam res ne more ničesar narediti, predlagal referendum. Če pa je nekaterim tako nemar ne vem kaj sploh še delate v SLO!
bell26
# 11.01.2017 ob 13:17
Samo en poslanec je, petruska123. Kak vpliv pa ima en opozicijski poslanec?
anny22
# 11.01.2017 ob 17:43
Haha, odlična poteza mladega poslanca! Če bo referendum, sem gotovo za omejevanje, ampak to ni pravo vprašanje. Migracije so se vedno dogajale in se bodo, ne nazadnje je Slovenijo zapustilo pol milijona Slovencev. Moralo bi se glasiti: Ste za to, da se priseljevanje, posebej naseljevanje prosilcev za azil strogo omeji, se sprejema izključno ljudi iz ranljivih skupin, kot so ženske, otroci in starejši, ki so skladni z našo kulturo in ki bodo spoštovali ustavni red in civilizacijske norme? Potem ni panike.
heron
# 11.01.2017 ob 16:19
Bravo Čuš,vsaj nekdo ki ima pogum,vsi ostali so itak pokrite rehte in sluge Merklove in izdajalci
zvit kot presta
# 11.01.2017 ob 14:39
Tak referendum bi bil zanimiv tudi z vidika notranje politike. Prav zanima me kako bi (ne glede na vsebino) glasovali pripradniki SDS. Bojim se, da bi glasovali proti, ker je predlagatelj "izdajalec" iz njihovih vrst.
JANEZ BLOND
# 11.01.2017 ob 13:06
Podpiram
Kalan
# 11.01.2017 ob 12:43
Bravo Andrej Čuš, društvo Najprej Slovenija. Edini poslanec, ki se je upal upreti diktatu Janše in delati s svojo pametjo. Čestitke za idejo glede referenduma in upam, da niso vsi prodani Merklovi in Junkerju!
izo
# 11.01.2017 ob 12:41
kje so bili, ko so začeli razdajat državo(kvazi nacionalsti press)? aja, bili so v prvih vrstah za prepoved referenduma..
amigo
# 11.01.2017 ob 21:39
Pri teh beguncih gre za organizirano zlorabo humanitarnega prava s strani šoroševih NGO.
cockatoo
# 11.01.2017 ob 22:31
ZA referendum. Ta je nujen, ker politika ne sliši glas ljudstva.
marre
# 11.01.2017 ob 20:43
Podpiram!!! Če smo imeli ničkoliko nesmiselnih referendumov o pokrajinah, o nedeljskem delu v trgovinah, ga moramo imeti tudi o tej ilegalni migrantski problematiki... Pa naj ljudje povedo, če se strinjajo z neomejenim ilegalnim priseljevanjem iz držav 3.sveta, ali ne.... Slovenci imamo pravico odločiti koga bomo spustili v državo in koga pač ne...
no72
# 11.01.2017 ob 18:57
Ne glede na Čuša gor ali dol, če bodo šle stvari v to smer bo referendum nujen!

Ali je greh, če se Slovenci borimo za NAŠO Slovenijo?
kapljač
# 11.01.2017 ob 17:37
Če Bratuškova hoče disciplinirat nenasitne cerkvene apetite z referendumom , tudi zadnji čas, da se je kdo tega spomnil, je bilo od aktualne politike pričakovati , poplavo referendumov, da bi se teme medseboj samo š samorazvodenele.
saturnsky
# 11.01.2017 ob 16:14
referendum je nujen in potreben, neglede gdo ga predlaga.
kovalenkov
# 12.01.2017 ob 19:57
Glede na to, da smo morali cel Dnevnik poslušat, kako smo v bistvu vsi, ki nas skrbijo migranti, žrtve populizma, morda referndum ne bi škodil. Če ne drugega, da bi raznim "neodvisnim" medijem zaprl usta.
vojnaslo91
# 12.01.2017 ob 10:45
Čuš predlaga referendum glede sprejema prebežnikov...
------------------------
Jaz predlagam da se Slovenija pridruži skupnosti v kateri je kakšna Somalija, kjer se tudi požvižgajo na mednarodno zakonodajo....
petruska123
# 11.01.2017 ob 13:08
Ja, za kaj pa so volitve v državni zbor.?
Gospodje ste kandidirali, ste bili izvoljeni, sedaj pa bi odločitve prelagali na ljudi. Nehajte se delat norca iz ljudi in začnite DELAT.
oziris.va
# 12.01.2017 ob 10:31
Mindmaster
# 11.01.2017 ob 12:14

O, predvolilni referendumi so ze tu. Naslednja vlada bo desna, garantiram.


Upam, da ne misliš na SDS in NSi, ampak neko novo zadevo z mladimi kadri. Ne pa s starimi facami.
esspero
# 11.01.2017 ob 20:52
Vsi begunci bi se radi integrirali v mestih. Če že hočejo zaščito lahko živijo tudi kje na vasi v skoraj izpraznjenih krajih po Sloveniji.A nič od tega.! To je le politika nič drugega.!
Mindmaster
# 11.01.2017 ob 12:14
O, predvolilni referendumi so ze tu. Naslednja vlada bo desna, garantiram.
vnk
# 12.01.2017 ob 17:30
Hm, smo prepričani, da je takšno vprašanje pravo? Kaj pa če bi vprašanju dodali 1 del, ki se zdi precej realen glede na stanje v EU? Pravo vprašanje bi bilo nekako takole:

Ja, Madžarom so res vse vzeli, kajne? To je politika, če se povežemo z enakomislečimi državami, po pač Bruselj klecnil, ker smo tudi mi del EU, razen če hočejo, razpade.
burruchaga1986
# 11.01.2017 ob 17:11
Mindmaster: pa saj že imamo desno vlado
Vladoska
# 11.01.2017 ob 16:35
Če je tako, pa imejmo vsake pol leta en referendum in odločajmo namesto poslancev, ki so zadnjič poslanci. Naslednjih parlamentarnih volitev ni in uvedemo listo predlogov državljanov, ki po nekem situ priplavajo med prvih npr. 100. O teh vprašanjih oz. predlogih se potem vsake pol leta izrečemo. Ministrske položaje pa zasedejo najboljši predlagatelji za določen segment, kateri tako dobijo še preferenčni glas na taistem referendumu. Eh, moj čuš, (namenoma z malo)
kromo-som
# 12.01.2017 ob 15:01
valuk,
ti boš klam imel veliko skupnega s Slovenci, ki jih ne bo nikjer več.
Valentin57
# 11.01.2017 ob 19:29
@anny22
izključno ljudi iz ranljivih skupin, kot so ženske, otroci in starejši, ki so skladni z našo kulturo i

Ti bi sprejel samo socialne podpirance. Rabili bomo take, ki bodo prispevali k našemu BDP.
Vladoska
# 11.01.2017 ob 16:28
Populistek tale Čuš.
GORILA
# 11.01.2017 ob 14:47
@bell26
Samo en poslanec je, petruska123. Kak vpliv pa ima en opozicijski poslanec?

...točno takšnega, kakršen mu pripada glede na izid volitev!
garmond
# 11.01.2017 ob 17:19
Sem za referendum, samo da ga plača tisti, ki ga predlaga.
In zakaj sploh plačujemo ta melagomanski 90 članski parlament? Zato, da na referendumih trošijo naš davkoplačevalski denar, ker nočejo ali ne znajo opravljati svojega dela v parlamentu, za kar so bili sicer izvoljeni.
Sami potratni referendumi, po drugi strani pa ni denarja za bolne, za otroke in ostarele ljudi.
Valuk_
# 12.01.2017 ob 13:57
Kateri populizem.

Tole mahanje s MI SLOVENCI je že prav nadležno.

Kaj pa naj mam še skupnega s Slovenci če bodo postali neki zavrti nergaški nestrpneži?
Kalan
# 11.01.2017 ob 13:00
@jurica
a se ni obrnil Janša na sodišče glede plačila? Zdaj so pa kar dovolj pravična. Bomo videli, kakšna bo odločitev. Vas boli, ker tvoja stranka tega ni sposobna vložiti?
Valentin57
# 11.01.2017 ob 14:06
@ internazionale
Zagotovo gre za vprašanje suverenosti države, ki presega vprašanje človekih pravic kot takšnih.

To so trdili vsi diktatorski režimi.
Pazi, kaj si želiš.
iztok71
# 11.01.2017 ob 14:05
Nekdanji poslanec SDS-a, zdaj nepovezani poslanec, Andrej Čuš predlaga referendum, ki bi ljudi povprašal glede omejevanja priseljevanja.
------------------------------
kdaj bo kakšen poslanec predlagal kakšno smiselno stvar?

naši poslanci so tako nizko,da glava boli...
jaz in vsi komentarji na tem in drugih slovenskih portalih in vsi ljudje v Sloveniji, bi lahko mirne duše v parlamentu(če bi seveda bili izvoljeni) lahko predlagali kakšno ´´spremembo´´...
skupni imenovalec vseh nas in na žalost tudi poslancev bi bil,oz.je-
nebuloza in nesmiselnost...oz. momentalni trend(seveda popolnoma zgrešen)...

svoboda govora podrazumeva-ODGOVORNOST...
Kazalo