Že nekaj časa spremljam dogajanje okrog glasbenozaložniške industrije. Na srečo premoremo nekaj zelo kompetentnih poznavalcev tematike, ki se tako v zasebnih krogih kot v javnih občilih zavzemajo za informiranost in zavedanje ustvarjalcev in ljubiteljev glasbe. Glasbena industrija je nedvomno posel, ki obrača veliko količino denarja, zato je velik del pozornosti upravičeno namenjen vprašanjem, kot so: Kako ustvarjati kvalitetno glasbo? Kako se s tem preživljati? Kako zagotoviti pravično delitev dobička od prodajanja glasbe?

Dovolite, da k temu diskurzu dodam svoj prispevek kot glasbeni ustvarjalec in spremljevalec novic o tehnološkem razvoju.

Ali veste, koliko izplačujejo založbam ponudniki naročniških pretočnih platform za predvajanje enega komada?

Apple music: 0,00735 USD
Spotify: 0,00437 USD
Google Play: 0,00676 USD
YouTube: 0,00069 USD

Torej, če polovica Slovencev enkrat posluša na Apple Music novi hit znanega slovenskega glasbenika, dobi njegova založba okrog 7.000 EUR, pobere svoj delež in glasbeniku ostane... niti toliko ne, da pokrije pisanje in snemanje komada.
Relativno neznani ustvarjalci, pa čeprav s potencialom, nimajo šans. Ta posel si je prilastila majhna skupinica poslovnežev, ki s kvalitetno glasbo nimajo opravka in jih niti ne zanima. Obdobje neverjetnega glasbenega razvoja, ki so ga poganjale megazaložbe skozi večino 20. stoletja, se je izteklo.

Kot relativno neznan ustvarjalec se veselim prihoda platform, ki temeljijo na verigi blokov, kot npr. ujomusic.com. Morda iz njih ne bo nič, morda bodo zamajale prestol velikim zaslužkarjem - tehnologija in ekosistem sta še na nivoju eksperimenta, zato danes glasbenik, ki objavi svojo glasbo izključno na taki platformi, ni zanimiv. Če pa bo znala taka platforma biti dovolj uporabnikom prijazna, da bo omogočala pretočno predvajanje na večini naprav, ima tisti znani slovenski glasbenik potencial, da tistih 7.000 EUR dobi direktno, brez posrednikov. Morda še kak evro več. Najpomembnejše je to, da se bo lahko vsak glasbenik sam odločil, koliko bo računal.

Potem je treba rešiti še vprašanje promocije, ki brez založbe kot posrednika pade neposredno na ustvarjalca. Ampak to je vseeno bolje, kot da se zaslužek glasbenikov porabi za to, da se direktor založbe vozi okoli v maseratiju.
13. julij 2017 | RTV Kategorija: Kultura | Zaznamki: glasba, industrija, itunes, založbe, blockchain, tehnologija | Komentarji (1)
Zadnji komentarji
Povezave
Uporabnik še ni dodal povezav.
Vsi blogi avtorja

201620172018
JanFebMarAprMajJun
JulAvgSepOktNovDec
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5



Št. registriranih uporabnikov: 163653
Forum avtorjev: 15837 Forum teme: 34266 // Odgovorov: 1863840
Blog avtorjev: 3556 // Blogov: 84617 // Komentarjev: 1210844
Avtorji fotografij: 25374 // Slik: 216444 // Videov: 19264 // Potopisov:
© RTV Slovenija (ISSN 1581-372X) | FAQ | Impresum | 1995-2009 | Vse pravice pridržane
" "