O sodobnem pesniškem plevelu.
Na naši pesniški njivi je več plevela kot cvetlic; ker pa živimo v obdobju duhovne dekadence, je ta plevel postal celo tržno blago, postal je "duhovna hrana" večini bralcev. Le redki so tisti, ki so sposobni razločevati instant poezijo od zares kvalitetne poezije, ki se na tej njivi brez kisika vedno bolj duši.
To je razvidno povsod: v knjigarnah, v knjižnicah, na internetu, in kar je seveda posledično logično, na policah domačih osebnih knjižnic, ki so postale zgolj dekoracija stanovanj. Ljudem več ni pomembna vsebina, pomembna jim je oblika, torej zunanji videz, ki pa je nič drugega kot odsev notranje plitkosti tistih, ki niso sposobni izstopiti iz okvira potrošniške miselnosti poneumljenega sodobnega človeka.

Popularizacija instant poezije in njenih avtorjev je postala že neokusna. Njihov blesk v izložbah umetne svetlobe je postal tako močan, da je zaslepil že oči tistih, ki bi naj bili celo usposobljeni za ocenjevanje sodobne domače in tuje pesniške »produkcije«. Avtorski honorarji so postali pomembnejši od samih knjig, še več, zaradi honorarjev se celo prevaja v tuje jezike, zato je potrebno tisto kar je popularno, še bolj popularizirati, ker je bolj prodajno in se zato pri tem početju lahko več zasluži. Država pa prav tako veselo pobira davek od vsebinsko razvrednotene knjige. Le malo je tistih, ki so pripravljeni delati drugače, in ki to tudi počnejo; njim seveda vso spoštovanje. Tako smo ujeti v krog, ali še bolje rečeno, v spiralo, ki nas požira na dno živega peska, v katerem se bomo zadušili vsi, tudi država.

Borut Petrovič Vernikov

P.S.: Ta zapis je bil objavljen tudi v rubriki Prebiranja, ki je interaktivni del Spletne revije za poezijo Poiesis

Oddano: 05.11.2016 ob 15:27:02
Zaznamki:
Poezija, Kultura
Natisni
Priporoči
Neprimerna vsebina
 
Oceni:

Ogledi 377 | Ocena 4.1 od 13 glasov

Blog: Komentarji
Prijavi sovražni govor
1.
Se strinjam z analizo naše pesniške njive, kot praviš.
andromaha
pred 50 tedni
2.
Enako je tudi na drugi področjih umetnosti, celo v industriji in v načinu življenja (bivanja).
Kouvran
pred 50 tedni
3.
Ne morem reči, da sem v življenju preb(i)ral veliko poezije. se je občasno zgodilo, da me je kak drobec ujel, celo navdušil. velikokrat zasledim kaj, kar zaznam kot kvalitetno in ravno tako kaj kar je očitno blefiranje. Bog ve ali imam prave kriterije za to.
Kot rečeno, poezije nisem veliko bral v življenju. Smo pa "včasih" vsaj imeli nekakšen občutek za pesnike. vsaj za tiste, klasične, pomembne. V vsaki hiši so bile nekje na polici dohtarjeve poezije, vsi smo vedeli za pesmi štirih, za Kosovela in pesnike moderne. In jasni nam je bilo, da mora narod imeti poete.

Danes pa ... včasih beseda nanese na branje. Tako nasploh. Neverjetno koliko ljudi niti slučajno nikoli ne prebere ničesar. Če omeniš branje in knjižnico mladim. Ojoj, kot bi govoril o kopanju v Ljubljanici na prvi januar. Kar strese jih. In tega, da ne jemljejo knjig v roke, ne povedo (več) v kakršnikoli zadregi. Bolj s tistim izrazom "a si neumen?" ! In ob tem si ne morem niti predstavljati kako zelo malo ljudi sploh vzame v roko knjigo s poezijo. Takšno ali drugačno! Kaj šele, da bi znali razlikovati med eno in drugo!
likard37
pred 50 tedni
4.
Jaz sem tudi med plevelom, pa kaj
:-(
Eli
pred 50 tedni
5.
Aaaaa? Kva pa je s tabo? Kvalitetna poezija si je čisto sama kriva, če se duši. Ker se počuti večvredno, mora tako pač biti.
Mislim.....a po svetu lahko hodijo samo manekeni in manekenke?
Sejvernik
pred 50 tedni
6.
Nisem ravno neka "referenca" na področju znanosti o pesništvu, pa bom vseeno zapisal svoje videnje.

"Kvalitetna" pesem je tista, ki nekemu bralcu v dolčenem trenutku ponudi obogatitev pogleda na katerokoli od življenjskih okoliščin. Ne samo, da smo si bralci med seboj zelo različni, tudi posameznik se iz trenutka v trenutek, iz okolja v okolje lahko "nasiti" z zelo različnimi teksti. Pred kratkim sem o drnuljah in orehih, danes bom o "lepozvočnih in globokoumnih".
Je mogoče "določiti" nivo
metruma, rime in blagozvočnih besed,
ali po drugi strani zahtevnih, prikritih metafor in visoko umetniških izrazov,
da bi pesmi razvrstili na kvalitetne in plevel?
O tiskanih in ostalih plačljivih izdajah avtorjev ali založb ne bom pisal. Premalo poznam. Po slabi izkušnji, ko mi je založnik poslal zahtevo, da nad objavljenimi besedili pridobi izključne pravice, torej moje pesmi postanejo njegova last, se s takimi projekti ne ukvarjam več.
Na blogosferi in ostalih oblikah "internet poetry", pa je, bogu hvala, vsakomur dovoljeno objavljati svoja besedila, če le niso v nasprotju z zakoni ali posebnimi predpisi posameznega portala.

Čiščenje Avgijevega hleva je predvsem naloga tistih, ki s svojimi mnenji, recenzijami in ocenami omogočajo uspešnejše trženje in črpanje javnega denarja.

Pa brez zamere.
bin
pred 50 tedni
7.
bin, to, kar sem napisal, tukaj očitno vsakdo razume po svoje. Žalostno pa je, da nekateri, ki pišete, niste sposobni osnovnega razločevanja med umetnostjo in kičem. Pa ne bom tukaj o tem razpravljal. Meni je pomembno, da mojo misel delijo tudi tisti, ki jim ni potrebno še posebej utemeljevati, kar je očitno in jasno. Naj zato tukaj zgolj dodam mnenje Kristiana Koželja, ki je upravitelj foruma in rubrike Prebiranja v Poiesisu: "Borut, hvala za nedvoumno in pogumno analizo stanja v slovenskem pesniškem prostoru … Ne bi se mogel bolj strinjati z napisanim."

Komentarji nekaterih posameznikov na MMC-ju pa so pač takšni kot so, kažejo prav to o čemer zgoraj govorim. In tudi o tem je tukaj potrebno to povedati. Kvaliteta na MMC-ju je, razen nekaterih izjem, nizka.
Borut Petrovič Vernikov
pred 50 tedni
8.
Vsem hvala za komentarje.
Borut Petrovič Vernikov
pred 50 tedni
9.
Glede na to, da je poezija mrtva črka na papirju, dokler je nekdo ne vzame v roke in začne brati (tudi pisati, ampak na tem mestu ne bi o tem), kar pomeni, da z branjem bralec (re)konstruira pomensko strukturo in je torej (=bralec) bistveno udeležen pri njenem 'delovanju', 'življenju' itd., je vprašanje kiča tudi in najprej bistveno vprašanje bralca. Če karikiram: bralec, ki iz poezije, kakršna že je, ne zna obuditi več kot toliko, da v njej najde kič, svojo lastno nezmožnost investira (=pripiše) avtorju, pri tem pa spregelda, da je v trenutku branja on sam 'avtor' tega, kar bere.
Lp
velenjcan
pred 50 tedni
10.
velenjcan, čeprav je to znano, naj vseeno pomovim: v umetnostnih besedilih avtor izrazi poseben način doživljanja stvarnosti: izpoveduje svoja čustva, razpoloženja, pripoveduje zgodbo in uporablja literarne figure, s čimer nastane poseben jezikovni slog, ki se loči od vsakdanjega sporazumevanja. Umetnostna besedila so namenjena estetskemu, duhovnemu doživljanju; bralec jih ne bere zato, da bi dobil nove informacije in znanje, ampak da bi se z liki poistovetil, sledil zgodbi, sočustvoval, da bi odkrival nove svetove, ki jih v zunanjem svetu ni zaznati.
Umetnostna besedela lahko bralcu povedo več kot zgolj besedna preslikava zunanjega sveta, ki je prazna, če ne posega v globlje razsežnosti življenja. Pesniški teksti, ki pa sledijo zgolj igri besed, brez globlje vsebine, izražajo zgolj plitkost tistega, ki je to napisal. Skratka, poezija ni trivialna rimarija, ali drugače rečeno: poezija ni ples, poezija je balet; plesati se lahko nauči vsakdo, baletnik pa ne more biti vsakdo. In kdor ne loči običajnega plesa od baleta, tudi verjetno ni sposoben razločevati slabe od dobre poezije, da o vrhunskosti niti ne govorim. Razlika med kičem in umetnostjo je velika. Če torej rečeš tistemu, ki je naredil vrtnega palčka, da je to kič, bo užaljen; vendar, resnico je potrebno povedati, vrtni malček pač ni, recimo, Berninijev David. In tako je tudi s poezijo. Toliko o tem.
Borut Petrovič Vernikov
pred 50 tedni
11.
Vrhunskost moje umetnosti je seveda evidentna in z veseljem gledam na vsakršni poskus pomlajenega mastondontizma, ki zaveje izpod otopelih peres in še doda povsem nepotrebno težo ekskluzivi mojega tukajšnjega ustvarjanja na področju črno-bele tehnike v kodi imenovani pisava. Počutim se resnično počaščenega, še posebej ob zavedanju, da je vsakršno poustvarjanje Berninijevih Davidov danes sprejeto kot nič drugega kot kič najslabše vrste.
akademik
Amadej Nomir
pred 50 tedni
12.
Amadej Nomir, hvala za komentar.
Borut Petrovič Vernikov
pred 50 tedni
13.
Naj tukaj navedem komentar glasbenice, Milene Sever, ki je komentirala moj zapis drugje: Dobre stvaritve v umetnosti opazi, ceni in doživlja le malo ljudi. Žal. Vse kar je vrhunsko je za majhen krog ljudi. Ostali ljubijo kič v glasbi, literaturi, likovni umetnosti...... kljub vsem možnostim, ki so danes na izbiro. Pogrešam tudi sodelovanje med umetniki! Na koncertih ne srečam niti kiparja, slikarja, pisatelja.......sama si dobrega glasbenega ustvarjanja ne predstavljam brez drugih umetniških področij...kot da bi imela prazno glavo...
Borut Petrovič Vernikov
pred 50 tedni
14.
..pa kako naj bo moj nivo vrhunski
ko pa pesnim v greznici....
Kobilica-poet
pred 50 tedni
15.
...he,he...kdor pesni v greznici, je bližje podtalnici, tam pa je največ izvirske vode...samo ubesediti jo je potrebno...:)))
Borut Petrovič Vernikov
pred 50 tedni
16.
Balet mi je mučno gledati.
Javorovina
pred 50 tedni
17.
@10
PPredlagam ti, da moj post še enkrat prebereš. Ali pa Friedricha, Lotmana, Barthesa, Blooma, Blanchota...
Lp
velenjcan
pred 50 tedni
18.
velenjčan, potrebno je razlikovati literarno ontologijo, literarno aksiologijo in literarno fenomenologijo, literarno morfologijo, kaj je to umetniškost kot absolutna vrednota literature itd., da ne naštevam. Npr. Jurij Mihajlovič Lotman na katerega se med ostalimi sklicuješ se je ukvarjal s semiotiko, med Slovenci pa so se nanj največ sklicevali rusisti. O ostalih ne bom tukaj govoril, ker nimam časa.

velenjčan, glede na to, da se nočeš predstaviti s svojim polnim imenom, te ne morem povabiti, da bi se o tem lahko pogovarjala v kakšni resni literarni reviji, kjer je mesto za to. Tukaj je tak pogovor brezpredmeten.
Lahko pa se mi javiš na ZS, se mi tam predstaviš, pa bo mogoče pogovor med nama lahko potekal drugje in seveda na povsem drugem nivoju.

Zares mi že gre na živce, da se tukaj nekateri igrate anonimnih komentatorjev. Tistim, ki svoje znanje lahko izkažejo drugje, jim to ni potrebno. Najlažje pa je navreči nekaj imen in izpasti pameten; takšnih komentatorjev imam zares dovolj.
Borut Petrovič Vernikov
pred 50 tedni
19.
Pesniški teksti, ki pa sledijo zgolj igri besed

Delitev na dobro in slabo poezijo, tega ne bi nikoli počela, obstaja pač poezija, ki zazveni v meni in taka ki ne, zazveni pa v kom drugem.

Je pa res da se mi zdijo določene pesmi popolnoma dvodimenzionalne in mi povejo samo to, da je avtor prebral veliko literarnih del in ima v malhi veliko besed, ki jih lahko obrača malo v levo, malo v desno - besede takrat nastopajo kot manekenke, bleščeče opravljene na pisti in ne tiste iz našega občutenega, živečega vsakdana.

Ajaa
pred 50 tedni
20.
Zakaj ne anonimnost?
Ali je potreben znan obraz, da je konversacija relevantna in na nivoju?
Ali resnično ime kaj pomeni? Je to merodajna utež do resnice. Moje mnenje je, da nikakor! Mark Twain ni nič manj vreden kot Samuel Clemens.
In kako naj se oblečemo slikarji in kiparji, da bomo ustrezali literatom na njihovih nastopih? Je pomembno kdo vas posluša?
Saj prava umetnost ne nastaja zavoljo drugih, ampak izključno zavoljo (raziskovanja lastnega obstoja) samega sebe! Ravno zaradi tega so pravi umetniki prepoznani šele po smrti. Tisti aktualni in nastopaški, s kravatami in vseprisotni kot 'znane' osebnosti na sleherni pasji procesiji, pa so kasneje prepoznani kot kitch. Aksiom zeitgeista.
Smešno vse skupaj!

joker
micius
pred 50 tedni
21.
micius, kdor želi sodelovati v resnih strokovnih revijah, se mora predstaviti s svojim polnim imenom. Takšna so pač pravila povsod po svetu in seveda tudi v Sloveniji. Na MMC-ju, ker je pač to javni zavod, pa je omogočeno, da vsakdo lahko objavlja svoje zapise in komentarje tudi pod skritim imenom. Nič nimam proti temu, prav je, da obstaja tudi ta možnost, vendar pa se v strokovnih revijah lahko objavlja samo tako in pod kriteriji, ki so vsem znani.
Na blogih MMC-ja pa objavlja večina javnosti neznanih blogerjev brez osnovnih kriterijev kvalitete, zato je MMC zapustilo že veliko znanih, javnih oseb (tudi pisateljev, pesnikov in drugih), ki so ugotovili, da v takšni družbi nimajo kaj pametnega početi.

velenjcana sem povabil, da bi o tem lahko kaj zapisala kje drugje, kjer se bi pač javnosti moral predstaviti s polnim imenom in seveda z referencami, ki so potrebne za resno strokovno razpravo. Vse kaže, da tega ne bo sprejel, on že ve zakaj.

Jaz tukaj vstrajam predvsem zato, ker menim, da je med bralci MMC-ja še vedno veliko tistih, ki se ne ukvarjajo s svojimi psihičnimi problemi, ampak nekaterim blogom sledijo zato, ker so jim ti blogi všeč. V začetku sem bral vse kar je bilo objavljeno, sedaj pa nekaterih blogov niti ne odprem, ker vem, da jih pišejo osebe, ki niso vredne prav nobene pozornosti.

Ker sem zelo tolerantna oseba, komentatorjem na svojih blogih odgovarjam, v bodoče pa bom to opustil, ker se nimam namena ukvarjati z ljudmi, ki s svojimi komentarji v bistvu "zdravijo" svoje psihične probleme.

Vsem tistim, ki pa bodo na mojih blogih pisali utemeljene komentarje, pa bom z veseljem odgovoril.

Za konec naj zapišem še to: anonimnost omogoča flancanje brez repa in glave, javno delovanje s polnim osebnim imenom pa zahteva kvaliteto. Toliko o tem.






Borut Petrovič Vernikov
pred 50 tedni
22.
"javno delovanje s polnim osebnim imenom pa zahteva kvaliteto. "
Ja, kar začni pri sebi. Ker kvaliteta pomeni tudi to, da znaš napisat besedo pravilno slovensko. vZtrajati in ne vstrajati, kot si ti napisal.

Ne, res ne rabiš odgovarjati. Ker nadutost s svojimi odgovori, si že večkrata pokazal.
Pod črto - ime in priimek si lahko zatakneš za klobuk flancanja.

Lp, nish
Sejvernik
pred 49 tedni
23.
nish, pri pisanju komentarjev, kjer svojih zapisov ne lektoriram, se mi včasih lahko zgodi tudi kakšna zmota, to pa še ne pomeni, da ne vem kako se pravilno ta beseda zapiše. Ljudje smo zmotljivi, ali ne? Pomembno je, da zmoto priznamo.
Tvoj problem pa je v tem, da se obešaš na nekaj, kar ni pomembno, ker takšna napaka seveda ne okrne, niti ne spremeni vsebinske integralnosti in razumljivosti teksta.
Več ti ne bom odgovarjal, svoje komplekse zdravi drugje, ne na mojih blogih, ker te bom v bodoče brisal.
Borut Petrovič Vernikov
pred 49 tedni
Oddaj svoj komentar
Za komentiranje morate biti prijavljeni. Komentarji ne odražajo stališča uredniške politike RTV Slovenija.
Zadnji komentarji
Povezave
Vsi blogi avtorja

201620172018
JanFebMarAprMajJun
JulAvgSepOktNovDec
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

Top 5 vpisov


Št. registriranih uporabnikov: 163653
Forum avtorjev: 15837 Forum teme: 34266 // Odgovorov: 1863838
Blog avtorjev: 3556 // Blogov: 84617 // Komentarjev: 1210843
Avtorji fotografij: 25374 // Slik: 216442 // Videov: 19264 // Potopisov:
© RTV Slovenija (ISSN 1581-372X) | FAQ | Impresum | 1995-2009 | Vse pravice pridržane
" "