PLENILCI NA DRUGEM TIRU!
SLOVENIJA SE ZAPLETA V GRADNJO DRUGEGA ŽELEZNIŠKEGA TIRA DIVAČA – KOPER

Pravzaprav bi moral zapisati, da se Slovenija pripravlja na graditev drugega tira. Toda v Sloveniji že nekaj časa nismo izpeljali nobene večje investicije, ne da bi se pošteno zapletalo.
Zapleti se navadno začejo že pri oblikovanju projekta, nadaljujejo se z zmedo pri iskanju investitorja, zmeda postane popolnoma nepregledna pri izbiri izvajalcev, pogodbe z njimi so običajno nedorečene, zato sledijo prerekanja in pogajanja o dejansko opravljenem delu. Tu postanejo neizogibni aneksi, včasih zamenjava izvajalcev, pogosto zamenjava vodje projekta, finančni tokovi postanejo popolnoma nepregledni, sprejemanje političnih odločitev zamuja in se spreminja v medsebojno obtoževanje levice in desnice, kjer so bistveni argumenti reinterpretirani dogodki izpred pol stoletja. Nadzora nad potekom del, njihovo kvaliteto in kvaliteto vgrajene tehnologije, dogovorjeno ni.
Rezultat je znan: projekt je končan z nekajletno zamudo in aneksi, ki so stroške dvignili za 50 -150%! Vlada in DZ ne reagirata, kriminal zastara.

MODEL SLOVENSKEGA INVESTIRANJA: TEŠ 6

Če mislite, da pretiravam, si prikličite v spomin vse, kar veste o projektu graditve šestega bloka Šoštanjske TE. Tam se je dogajalo prav to, kar sem zapisal, in še mnogo hujšega.
Že uvodne študije so operirale z lažnimi (podtaknjenimi?) podatki, ki so obljubljali ekonomičnost projekta, ki je TEŠ 6 nikoli ne bo imel. Uradne okoljske študije so bile ponarejene do te mere, da so negativni vplivi kurjenja lignita skoraj povsem izginili. Če bi jih korigirali samo še za kakšen odstotek, bi lahko ugotovili, da kurjenje teh premogov pravzaprav blagodejno vpliva na okolje, saj usedli dim predstavlja neke vrste naravno gnojilo. To je bil prispevek (pod)kupljene slovenske znanosti k temu projektu. Podpisniki teh študij so znani vsem, razen tožilcem.
Izbor izvajalcev projekta je bil vsaj nespameten, če že ne nezakonit. Pogodbe z njimi so bile nikakršne, prav tako pogodba z dobaviteljem opreme in tehnologije. Politične odločitve so bile izsiljevane na način, da so pristojni odločali o že davno izvršenih dejstvih, za kar so poskrbeli (pod)kupljeni politiki levice in desnice. Direktorji projekta so se menjali po tekočem traku, nekateri so bili plačevani v čistem zlatu, za odločitve, za katere se ni moglo ugotoviti, ali so jih sprejeli oni, njihovi predhodniki ali njihovi nasledniki. Nadzora preprosto in dogovorjeno ni bilo.
Vse to se je lahko zgodilo samo tako, da so se zlizali predstavniki lokalne mafije z mafiozi političnih strank in takratne vlade. Ob odsotnosti kateregakoli člena tega plenilskega konzorcija tak projekt ne bi bil nikoli mogoč.

SE BO MODEL PONOVIL PRI GRADNJI DRUGEGA TIRA?

V SINTEZI-KCD, enem najaktivnejših subjektov civilne družbe, ki že leta spremlja ključne probleme in politične odločitve našega razvoja, smo ocenili, da je verjetnost, da se bo tak način dela (in plenjenja) ponovil tudi pri graditvi drugega tira (projekt 2TDK), zelo velika, praktično neizogibna. Zato smo opozorili Vlado g Cerarja, da obstojijo indici, da se plenilci že zbirajo in da mora zagotoviti transparentnost odločanja in širšo družbeno kontrolo izvajanja celotnega projekta.
Hkrati so na to isto opozarjali tudi nekateri ugledni neodvisni intelektualci, ki so javno (npr g J. P. Damjan) ali zasebno (g. Štrajn, g Ogrin) zahtevali od Vlade odgovore na številna vprašanja in pojasnilo prikritega ozadja ćudnih političnih odločitev. Dočakali so molk, ki kaže vzvišenost in prezir naše politične elite do javnosti, na žalost pa tudi njihovo parterno kulturo in ignorantski značaj.

KOLO VODI MINISTER G GAŠPERŠIČ

Saj veste, to je tisti minister, ki je prvi mesec svojega ministrovanja ugotovil, da drugega tira ne rabimo in da ga še desetletja ne bomo.
Potem, ko je kot minister vzpostavil nekatere politične zveze in ko so nekateri predstavniki našega politično-gospodarskega undergrounda vzpostavili zveze z njim (in ko je dobil dodatne instrukcije iz EU), je nenadoma ugotovil, da ta drugi tir potrebujemo takoj, še v tem njegovem mandatu. In da je to enkratna priložnost - vsaj za nekatere.
In iz predala je potegnil papirje iz leta 2004, zatrdil, da bodo vlaki po njegovem tiru vozili 165 km/h, kar bo najhitrejši transport naših hlodov v Italijo v Evropi in da bo stal samo kakšno milijardo in pol, kar za elitnih 27 km proge ni nezamisljivo. Vsaj on si to lahko predstavlja. Seveda mi tega denarja ravno ta trenutek nimamo, zato bomo projekt organizirali kot zasebno-javno partnerstvo.
In je takoj ustanovil privatno podjetje »2TDK«, za katerega ne zna pokazati pravnih podlag, za katerega še ne ve, ali bo to "podjetje za organizacijo gradnje" ali "investicijsko podjetje" (torej kasnejši lastnik te proge!). Ne ve, za kakšen javni denar gre oz kako se to ujema z izjavo njegovega šefa g Cerarja, ki je večkrat zatrdil, da tega projekta ne bomo gradili z javnim denarjem (iz proračuna), Prav tako nam (pa tudi njemu še ne) še ni znano, kdo in pod kakšnimi pogoji bo zagotovil »privatni denar«. Ne ve ali noče povedati, ali bo to denar za izvajalce ali bo vložen v ta njegov privatni »deoo«, ki bo nato lastnik najhitrejše tovorne proge v Evropi.
Ve samo, da podjetje potrebuje direktorja, zato ga je našel in plačuje ga dobrih 8.000 evrov bruto mesečno. Ker direktor ne more sam vsega ne-vedeti in vsega ne-narediti, je oktobra zaposlil še drugega strokovnjaka. Nekateri namigujejo, da je to sam g Dragonja. Plača (še) ni znana.

SVET ZA CIVILNI NADZOR PROJEKTA

Ko smo ugotovili, da tudi Cerarjeva Vlada ne namerava organizirati nadzora nastajanja in izvajanja projekta 2TDK in zagotoviti transparentnost političnih odločitev (kot tega ni hotela Pahorjeva za projekt TEŠ 6), smo sprožili akcijo za ustanovitev Sveta za civilni nadzor.
Danes je v tem Svetu 24 strokovnjakov z vseh področij: ekonomistov, inženirjev, gradbenikov, pravnikov, sociologov, organizatorjev, ekologov itd. Vsi so visoko izobraženi, številni doktorji ali magistri. Intelektualna kapaciteta Sveta je višja kot kapaciteta kateregakoli ministrstva ali celotne Vlade, ali, kot je rekel eden od podpornikov: v njem je vsaj deset strokovnjakov, ki so bili ministri, ki bi lahko bili ministri ali ki bi morali biti ministri.
Svet je pregledal doslej znane podatke o projektu in ugotovil, da je njegova cena DVAKRATNO NAPIHNJENA (1,4 milijarde evrov), nekateri parametri pa povsem nesmiselni (zahtevana hitrost 165 km/h, itd). V povezavi s strokovnjaki je Svet opravil podrobno analizo vseh predvidenih gradbenih del in ugotovil, da je mogoče celoten projekt zgraditi vsaj pol ceneje, za približno 700 mio evrov! Zato je od Vlade zahteval ključne podatke javnega značaja oz pojasnila (zlasti o ministrovem podjetju 2TDK), do katerih ima javnost pravico. Ker jih ni dobil, jih bo ponovno zahteval preko Informacijskega pooblaščenca in če jih spet ne bo dobil, se bo verjetno odločil za pravne (sodne) postopke proti politično pristojnim posameznikom in institucijam. Zahteval bo transparentnost odločanja in osebno in politično odgovornost za sprejete odločitve ter učinkovit nadzor gradnje, da bi preprečeval »prehitevanje po desni«.

ODPRTA VPRAŠANJA

Ampak pristojni minister je g Gašperšič, ki ima za javnost očitno nejasne zveze in nejasne cilje s tem projektom.
Zato ostajajo številna vprašanja (še) neodgovorjena. Naj omenim samo nekatera:
- še vedno ni jasno, zakaj se v danih razmerah, ko je obstoječa proga skoraj povsem dotrajana, zastarela in nevarna (stalni požari), Vlada ne odloči za graditev dvotirne proge;
- ni jasno, zakaj Vlada, če že vztraja pri svojem projektu, ne spremeni načrtov (zahtevanih parametrov) in vztraja pri tistih iz leta 2004, ki so povsem nesmiselni;
- ne vemo, zakaj Vlada ne očisti projekt (dokazano) lažnih stroškov, ki zelo verjetno pomenijo vnaprej pripravljeno lovišče plenilcev;
- zakaj Vlada ne pristane, da bi projekt financirala Luka Koper;
- ali je vztrajanje Vlade, da mora stati projekt poldrugo milijardo, samo paravan za to, da minister zahteva zasebno-javno partnerstvo za financiranje projekta;
- ali je oblika zasebno-javnega partnerstva (in neznanega lastništva in funkcije ministrovega podjetja) samo krinka za tiho, PRIKRITO PRODAJO podjetja za tovorni železniški promet in (dela) Luke Koper, saj vemo, da ta pritisk naših severnih sosedov (Avstrije in Nemčije) obstoji že stoletja in da ga zdaj podpira tudi EU?
- če je prodaja slovenskega tovornega prometa (ki je na železnicah edini donosen posel) in Luke Koper pravi cilj te ministrove šarade, potem to ni nič drugega kot IZDAJA naših nacionalnih interesov. Če se je zanjo odločil minister zaradi osebnih koristi (materialnih ali političnih – mogoče pa želi postati komisar EU?! Deja vu!), potem te koristi lahko razumemo kot »maržo za izdajstvo«;
- In zakaj Vlada, ki naj bi bila ljudska, podpira to početje : iz nevednosti (in neznanja) ali zato, ker si ne upa upreti navodilom iz Bruslja oz nemško-avstrijskim apetitom? Ali pa tudi ona pobira svojo maržo?

KOORDINACIJSKI ODBOR SVETA

Kakorkoli, v Svetu smo se odločili, da poiščemo odgovore na ta vprašanja. Ker je tako velik Svet rahlo okoren za dnevne izzive in tedenske sestanke, smo na sestanku v petek imenovali poseben Koordinativni odbor, ki ga sestavlja sedem članov (po abecednem redu): J. P. Damjan, M. Marc, J. Mencinger, M. Pavliha, E. M. Pintar, R. Sever in S. Štrajn.
Naloga tega KO je, da pridobi vse informacije in podatke javnega značaja, da te informacije pregleda in oceni, da po potrebi naroči ali izdela svoje študije o sumljivih cenah in odločitvah in vse to sprotno posreduje javnosti ter tako naredi vodenje projekta transparentno.
Kljub temu, da Vlada tega očitno ne želi in da je pristojni minister g P. Gašperšič.
Tisti Minister, ki se pravkar pogaja z Avstrijci in Madžari o financiranju projekta - in lastništvu Luke Koper! Koliko veste o tem?
Tisti minister, ki je obljubil, da bo odstopil - po preteku mandata!
Spoštovani g Minister, to lahko storite že danes! Ne odlašajte tega na jutri, ko bosta škoda in sramota še večji!

Oddano: 26.11.2016 ob 19:46:18
Zaznamki:
mafija se organizira, ponovitev TEŠ 6, sramota vlade
Natisni
Priporoči
Neprimerna vsebina
 
Oceni:

Ogledi 323 | Ocena 4.6 od 11 glasov

Blog: Komentarji
Prijavi sovražni govor
1.
Emil..

Brez nekega pretiravanja lahko napišem da imate na Obali vso podporo in še večje prilčakovanje.
Pa to ni samo zaradi drugega tira oz. Luke. Minister Gašperšič je zakuhala še eno "fronto" - traso avtoceste
od Kopra do hrvaške meje, zaradi katere je že dobil protestna pisma prebivalcev. Kot da ni dovolj že primer
načrtovanja avtocestnega odseka do Velenja.
Občutek imam da je početje ministra mnogo več kot nekompetentnost . Definitivno pa sem v to prepričan
ko je bilo objavljeno da je tista komisija pri OECD uporabljala podatke o poslovanju Luke Koper ravno iz
obdobja direktorja Časarja . Baje je med temi podatki bil tudi podatek poslovne tajne Luke , do katerega
je lahko prišel le nekdo ki je bil ali je v Luki zaposlen. Pa tudi predlog "komisije" o gradnji vmesnega terminala
pri Divači ima nenvadno podobnost s plani na Orleški gmajni.
cinik
pred 42 tedni
2.
Praktično istočasno, ko si t i objavil tale blog, sem jaz objavil povzetek Krugmanovega pojasnila, čemu javno-privatno partnerstvo sploh služi. Če vam bo v odboru prav prišlo, toliko bolje.
velenjcan
pred 42 tedni
3.
Sploh mi ni treba brati nič od vsega skupaj,
da lahko odgovorim na glavno vprašanje v blogu:

SE BO MODEL (iz T6) PONOVIL PRI GRADNJI DRUGEGA TIRA?

Da .. bo. Brez vsakega dvoma.
Kdor tu potrebuje še dodatno razlago, se je ali včeraj priselil v Butale ali pa je tako zabit, da je Pahor njegov najbolj priljubljen politik. In teh zadnjih je veliko, veliko preveč pri nas, da bi ****** ***** *****.
:o(
Grommm
pred 42 tedni
4.
Raja pač rabi nekoga, ki misli in odloča namesto nje in jo zavaja v svoj vrtinec... Mora imeti pač kapacitete, ki jo vlečejo, gromči :)
Zzzzzz
pred 42 tedni
5.
Grome, to si pa res jedrnato povedal:

"ali pa je tako zabit, da je Pahor njegov najbolj priljubljen politik"
Hvala, ker sem se od srca nasmejal.

Emilu in vsem članom sveta tudi hvala, ker mi dajejo upanje,
da je v Sloveniji še nekaj domoljubov.,
kar je seveda v nasprotju z vsemi tistimi, ki sedijo v parlamentu,
ki so prodajo že odobrili.

Vemo, da so prejšnje vlade Luko in železnice že namenili okupatorski Nemčiji,
kot odškodnino za stroške, ki jih je imela z razbijanjem Jugoslavije. In to pod
vodstvom jezuita Genscherja, s katerim je imel dr. Janez Drnovšek
direktno telefonsko povezavo, kot se je sam pohvalil!

Grem stavit za dva špricerja, da so poslancem pred glasovanjem o prodaji TAJNO povedali, da MORAJO prodajo odobriti. Samo da to ne bo prodaja, ampak podaritev!




Naš Tito
pred 42 tedni
6.
Stvar je enostavna. Kjer je preveč prisklednikov in koritarjev je edina rešitev prodaja kontrolnega deleža,da se tovrstne osebke odstrani. Če bi naši gospodje investirali svoj denar, bi prekleto pazili kam ,kje in koliko ga gre, predvsem pa zakaj(čemu).
Dokler je tako kot je , pa nima o teh stvareh niti smisla razpravljati,saj še nobena javna investicija ni bila izvedena pregledno z vsemi podatki na pladnju.
tinesi
pred 42 tedni
7.
@ 6 tinesi..

A je res edina rešitev prodaja "kontrolnega deleža" ???? Kaj je povzročila prodaja kontrolnega deleža države
v Mercatorju vemo. Sicer pa je delež države v Luki Koper objavljen kot strateška naložba. Večina ljudi pa
pojma nima v čem je ta "strateškost". Tudi v DZ verjetno večina poslancev nima pojma - vključno ali predvsem
tistih iz DESUS-a da je od poslovanja Luke Koper močno odvisna tudi pokojninska blagajna . Zato pa znajo
filozofirati o nekem demografskem skladu in o reformi pokojninskega sistema.
Takim kot je Gašperšič pa še kdo bomo morali tudi drugače onemogočiti da bi namakali prste v marmeladi -
ali omogočali drugim. Pisanje in blebetanje po gostilnah sigurno ni dovolj.
Kakšna je pa vloga medijev pa je škoda pisati. Znajo nakladati le o "samo 27 km proge".
cinik
pred 42 tedni
8.
Hvala vsem za vaše komentarje. Vidim, da smo na isti valovni dolžini, kar zadeva nevarnost, da se model roparskega TEŠ 6 ponovi tudi v vprojektu 2TDK.
Nekaj manjših razlik je pri razumevanju nevarnosti prodaje podjetja za železniški tovorni promet Avstrijcem(= Nemcem), kar so Madžari že storili in zdaj obžalujejo. Nekateri ste prepričani, da se je to de facto že zgodilo (čeprav ne vemo, ali se je tudi de jure), drugi ste prepričani, da se bo to zagotovo zgodilo.
Razlikujemo se v nečem tretjem: nekateri ste prepričani, da se ne da nič storiti. Sam mislim, DA MORAMO POSKUŠATI STORITI VSE, KAR JE V NAŠI MOČI! Mogoče tega res ne bomo mogli preprečiti, bomo pa gotovo lahko razkrinkali nekaj lumpov, nekaj pa preplašili in odgnali, in državljanom tako prihranili nekaj sto mio.
Kajti nekaj je jasno: preživeti bomo morali tudi v časih plenitve, tudi v časih, ko za plenitvijo stojijo sivi praporščaki EU. In to preživetje zahteva stalen boj, za vsak evro za naše otroke in vnuke posebej. Ne svoboda ne demokracija ne standard (pod tem razumem dostopnost zdravstva in šolstva!) nam niso zagotovljeni sami po sebi.
Za to, letom in utrujenosti navkljub, je treba poskušati in si prizadevati.Če se bodo po slovenski politični pokrajini povsod samosevno razrasli gašperšiči, bo treba tudi "v partizane".
Emil Milan
pred 42 tedni
9.
:)
Viš, Emil, ne da bi povedal, koliko si star, daješ s svojo jasno odločnostjo vedeti, da se sam zavedaš svojega zatona :) To sem js občutila ob tistem MB štrajku in sem si rekla : Pa kaj, saj bom itak kmalu šla... Mogoče desetletje, dve v najboljšem primeru... Zakaj ne bi pokazala mladim Poti, saj sem svoje veselje, največje želje odživela... Sem pomislila celo na bombe, ki bi jih zmetala. na te "hudiče".. Zelo samomorilsko ;) No, s to bojevitostjo sem prišla na MMC in kar ne odneham... Seveda po žensko in nestrokovno :)))) Tudi ti ne, z znanjem :)
Sploh pa niti v zaporu ne bi bilo tako tesnobno... Meditiraš, greš par krogov po dvorišču, dajo ti jest... In dan mine.Saj smo svoj ples odživeli :)..... To bi bila odlična dediščina mladim :)
Zzzzzz
pred 42 tedni
10.
Emil, hvala,
ponosen sm na tvoje delo!
Naš Tito
pred 42 tedni
11.
bo treba tudi "v partizane".

sabotažne akcije na progi in na lokomotivah ?
komsomolec
pred 42 tedni
12.
@ 11 komsomolec...

Ne kliči hudiča ! Za to bo poskrbel sindikat strojevodij. In to še prej kot si lahko misliš :-)))
cinik
pred 42 tedni
13.
Cinik, oni bojo, če njihov sveti lider ne bo dobil svojega deleža ??? ... :-)))
komsomolec
pred 42 tedni
14.
Ad 13), Komsomolec: ja, v Sloveniji je zdaj tako: tudi, če hoče hudič prdniti, zahtevajo priskledniki svoje "deleže":
Emil Milan
pred 42 tedni
15.
Nekaj bi povedal na grobem.Ekonomija je v zvezi z politiko.Resitev je v ustrajnosti odgovornih ljudi ki dolgorocno morajo vplivati na mlade rodove.Brez kreditev zahoda tudi v bivsi Jugoslaviji nismo uspeli ker smo bili osamljeni v soc.bloku.Kdo bo to vse vracal.Kdo bo podpiral Slovenijo,najbolj logicno tisti ki so ziveli skupaj vendar Slovenija kot clanica Ev.unije se je ujela v past da je odamljena in brez iskrenih prijateljev.Kako nam to ni jasno Vi ste imeli odgovorne polozaje.Sedaj se staramo.Nismo vec mladi in zavedamo se da s tako politiko ki se sedaj servira sluzimo zahodu ki ga ne cutimo.Resitev je v bolj uravnozezeni politiki ki se je smemo sramovati im ne priznati da smo bili zaletavi.Pozdravljamo.
milos-donovic
pred 42 tedni
Oddaj svoj komentar
Za komentiranje morate biti prijavljeni. Komentarji ne odražajo stališča uredniške politike RTV Slovenija.
Zadnji komentarji
Povezave
Uporabnik še ni dodal povezav.
Vsi blogi avtorja

201620172018
JanFebMarAprMajJun
JulAvgSepOktNovDec
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1



Št. registriranih uporabnikov: 163246
Forum avtorjev: 15829 Forum teme: 34242 // Odgovorov: 1862913
Blog avtorjev: 3550 // Blogov: 84274 // Komentarjev: 1207499
Avtorji fotografij: 25317 // Slik: 215492 // Videov: 19258 // Potopisov:
© RTV Slovenija (ISSN 1581-372X) | FAQ | Impresum | 1995-2009 | Vse pravice pridržane
" "