Alzheimer in katogena dieta
Oprostite, ker vas bom zdaj še jaz begal s še eno »zdravo« dieto in vam morda povzročal slabe občutke pri hrani. Hrana ni le energija, ampak je tudi naš naravni užitek, ki se mu nima smisla odrekati s fanatičnim in obsesivnim sestavljanjem jedilnika.

Zaradi epidemije demence in strahu pred njo, ki ga vse bolj opažam pri starejših in tudi ljudeh v srednjih letih okoli sebe, sem malo raziskal to področje in prišel da zanimivih rezultatov raziskav in priporočil, ki se zdijo smiselna. Zato sem se odločil, da jih vseeno objavim, sodbo o tem, kako smiselna ali nesmiselna so ta priporočila, pa prepuščam vam*.

Vsi vedo, da slabe prehrambne navade povzročajo debelost, diabetes in bolezni srca. Ni pa še tako znano, da vse več raziskav kaže na to, da lahko neprimerna prehrana slabo vpliva tudi na možgane in precej pripomore k prezgodnjemu razvoju demence, ki se povezuje z diabetesom tipa 3. Raziskave pa kažejo tudi na to, da tako kot lahko s primerno dieto preprečujemo ali pa vsaj blažimo debelost, diabetes in bolezni srca, lahko s primerno dieto brez sladkorjev in bogato z ustreznimi maščobami, preprečujemo ali pa vsaj blažimo tudi razvoj demence.

Ketogena dieta proti demenci oz. diabetesu tipa 3:

• Odpravite vsa sladila (vključno z naravnimi) in škrobne ogljikove hidrate in izogibajte se žitaricam v vaši prehrani.

• Omejite količino sadja, ki ga jeste. Uživajte kvečjemu jagodičevje, saj imajo manj sladkorja in več antioksidantov kot drugo sadje.

• Uživajte le toliko prehranskih beljakovin, ki izpolnijo vaše dnevne potrebe po beljakovinah, in to le iz visoko-kakovostnih in visoko-hranilnih virov. Ti vključujejo meso travojedih živali, meso divjih ulovljenih rib in jajca iz proste reje. Mlečni proteini povzročajo vnetja pri veliko ljudeh in niso najbolj primerni za zdravje možganov.

• Ob obrokih uživaje tudi veliko količino visoko-hranilne, ne-škrobnate zelenjave (zelje, zelena solata, čebula, česen, por, špinača, brokoli, avokado, beluši, brstični ohrovt, korenje, cvetača, gobe, …), izogibajte pa se škrobnate zelenjave (fižol, grah, leča, koruza, pesa, buče, krompir, …)

• Jejte dovolj prehranskih maščob za preprečevanje lakote in ohranjanje energije. V nasprotju s splošnim prepričanjem so živalske maščobe zdrave za možgane. Priporočene so predvsem maščobe, ki so v mesu travojedih živali, mesu divjih ulovljenih rib in v jajcih iz proste reje.

• Strogo se izogibajte hidrogeniziranih maščob in tudi rastlinskih olj, ki vsebujejo veliko omega 6 maščobnih kislin, in za katere je znano, da poslabšajo inzulinsko rezistenco (koruzno, sončnično in sojino olje ter olje oljne repice). Namesto tega uporabljajte olivno olje, kokosovo olje, maslo ali ghee (maslo, ki je prečiščeno ogljikovih hidratov, beljakovin, holesterola in vode) in gosto smetano. Maslo in smetana nista primerna, če ne prenašate mleka in mlečnih izdelkov, maslo ghee pa naj ne bi povzročalo težav.



* Upoštevajte, da ne jamčim za absolutno resničnost podane informacije in da vas podana priporočila dejansko varujejo pred razvojem bolezni. Za podano informacijo ne prevzemam nobene odgovornosti.

Oddano: 09.03.2016 ob 23:08:02
Zaznamki:
Alzheimer, demenca
Natisni
Priporoči
Neprimerna vsebina
 
Oceni:

Ogledi 254 | Ocena 3.7 od 6 glasov

Blog: Komentarji
Prijavi sovražni govor
1.
Povezuješ debelost s sladkorno boleznijo... Prej sem imela normalno težo in nobenih presnovnih težav. Po infarktu sem najprej hudo shujšala in mi je odpovedala tudi trebušna slinavka, zdaj pa, ko jem po navodilih "vsestrokovnjakov", sem se preveč zredila...Seveda, saj se občutno manj gibljem in zato vnašam preveč kalorij. Blazno mi pa gre na živce stalno razmišljanje, kaj lahko jem in kaj ne.
Prav včeraj sem bila pri moji dohtarci za diabetes. Potolažila me je, ko sem ji poročala o svoji prehrani. Rekla je, da razen sladkorja lahko vse jem, le v malih količinah. Ker ne rabim več veliko hrane. Svoje čase sem lahko celo pozabila nanjo, zdaj me je pa obsedala. V torbi seveda nosim čokoladne bonbone ali fige, če slučajno pride do hipe.
Res pa je tudi, da se mi ne da več toliko razmišljat. Enostavno mi je vseeno, če nekaj ne vem.
Zzzzzz
pred 83 tedni
2.
Post, uživanje velikih količin svežih sokov iz rdečega korenja, rdeče pese, jabolk, zelene itd. Pa praznjenje črevesja. Poglejte si na internetu, kako te metode izvaja dr.Šulc.
ro004
pred 83 tedni
3.
Tale teorija je dokaj zgrešena in skrajno nevarna za zdravje, posebej glede živalskih maščob in vira beljakovin, pa tudi z neškrobno zelenjavo ( biti mora ravno obratno). Včeraj sem poslušal na spletu predavanje priznanega zdravnika dr. John A. McDougal-a, nekje na polovici razloži to o pomenu škrobne zelenjave in glede škodljivosti viška beljakovin (celo rastlinske so škodljive, če jih je več kot priporočenih 5 % kalorijskega vnosa). Preveč beljakovin in živalskih maščob pa povzroči poleg skladkorne in povečane nevarnosti za vnetna in rakava obolenja predvsem izgubo kostne mase in osteoporozo! Ne moreš zdraviti nek organ na račun drugih organov - hrana mora biti torej ustrezna za celoten organizem.
Če ima kdo čas, da si predavanje pogleda in če razume angleško, podajam povezavo:
John A. McDougall, MD: Vitamin D Supplements are Harmful, Industry and the US Dietary Guidelines – NEW

P.s. isti zdravnik ima celo vrsto podobnih predavanj, pri nas se dobi od njega tudi knjigo "Škrob je rešitev".
doba
pred 83 tedni
4.
V vsaki raziskavi je kanček resnice.
Telo govori, kaj potrebuje, le poslušati ga je potrebno.
Kouvran
pred 83 tedni
5.
Zzzzzz, vse te raziskave mora človek vsekakor vzeti z zdravo mero nezaupanja. Kot pravi Kouvran, pa je v skoraj vsaki raziskavi vsaj kanček resnice. Ključno je, da se človek ne prenažira, nima preveč monotone prehrane in da ne pretirava z uživanjem industrijsko prečiščenih hranil, še posebej sladkorji.
N6MAA10816
pred 83 tedni
6.
doba, vsak ima svoje strahove in skozi njih projicira svoj pogled na svet. To velja tudi za posamezne zdravnike, ki jih nekateri jemljejo kot vsevedne svečenike in odrešitelje, da ne rečem preroke.
N6MAA10816
pred 83 tedni
7.
V tej knjigi (Požgani možgani - klikni na sliko do pdf del knjige) je prav tako pride do sklepa da diabetes vpliva na možgane in v starejših letih vodi do demence in alzheimerje bolezni.
In ja spet je tisti zloglasno ogljikov hidrat. Za škrob pa ne bi rekel da je tako alarmanten.
binaural84
pred 83 tedni
8.
binaural84, hvala za informacijo. lp!
N6MAA10816
pred 83 tedni
9.
Super zapis! Treba je jesti svežo, nepredelano hrano; meso, jajca, ribe, zelenjavo in sadje.
tarantabeltabuli
pred 83 tedni
Oddaj svoj komentar
Za komentiranje morate biti prijavljeni. Komentarji ne odražajo stališča uredniške politike RTV Slovenija.
Zadnji komentarji
Povezave
Uporabnik še ni dodal povezav.
Vsi blogi avtorja

201620172018
JanFebMarAprMajJun
JulAvgSepOktNovDec
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5



Št. registriranih uporabnikov: 163582
Forum avtorjev: 15836 Forum teme: 34259 // Odgovorov: 1863630
Blog avtorjev: 3557 // Blogov: 84536 // Komentarjev: 1210219
Avtorji fotografij: 25362 // Slik: 216239 // Videov: 19263 // Potopisov:
© RTV Slovenija (ISSN 1581-372X) | FAQ | Impresum | 1995-2009 | Vse pravice pridržane
" "