Dozdajšnje ugotovitve kažejo, da so osumljeni v postopkih tehničnega pregleda vozil potrjevali tehnično brezhibnost vseh vrst vozil, čeprav ta niso bila tehnično brezhibna, ali pa vozila sploh niso pripeljali na tehnični pregled. Foto: BoBo
Dozdajšnje ugotovitve kažejo, da so osumljeni v postopkih tehničnega pregleda vozil potrjevali tehnično brezhibnost vseh vrst vozil, čeprav ta niso bila tehnično brezhibna, ali pa vozila sploh niso pripeljali na tehnični pregled. Foto: BoBo
Policija
V prvi kazenski ovadbi je zajetih zgolj 20 spornih tehničnih pregledov, obrazloženih in utemeljenih je bilo 67 kaznivih dejanj, osumljenih 19 ljudi, od tega dva posrednika in dva tehnična preglednika, preostali osumljenci pa so lastniki ali uporabniki vozil. Ovadbe bodo najbrž še sledile, saj obstajajo utemeljeni razlogi za sum še za več kot 100 primerov. Foto: BoBo

Kriminalisti so danes razkrili podrobnosti preiskave, o kateri smo poročali včeraj - izvedli so večje število dejavnosti v zvezi s sumom korupcijskih kaznivih dejanj, povezanih z izvajanjem tehničnih pregledov na območju Ljubljane.

"Preiskava se je začela na podlagi informacij iz leta 2015, da je mogoče v Ljubljani pri določenih tehničnih pregledih tega opraviti, čeprav vozilo ni tehnično brezhibno," je pojasnil vodja oddelka za gospodarsko kriminaliteto ljubljanske policijske uprave Božidar Južnik.

Po neuradnih informacijah gre za družbo Tehnični pregledi Moste. Dva izmed osumljencev, ki sicer nista zaposlena pri tehničnih pregledih, sta pri tem igrala posredniško vlogo ter od strank prejemala denar v zameno za uporabo zvez pri tehničnih pregledih.

Nedelujoče zavore, okvare na podvozju ...
Južnik ugotavlja, da gre za sorazmerno nizke zneske podkupnin - posrednik naj bi prejel okrog 80 evrov na vozilo, tehnični preglednik okrog 20 evrov - vendar pa je skrb vzbujajoče, da se je potrjevala tehnična brezhibnost vozil z resnimi pomanjkljivostmi, zaradi katerih je ogrožena varnost udeležencev v prometu.

Tako na tovornih in osebnih vozilih niso delovale zavore, pokvarjeni so bili krmilni mehanizmi, ugotovljene so bile različne okvare na podvozju, lažno se je ugotavljala brezhibnost tovornega vozila za prevoz nevarnih snovi, poleg tega pa so bile pogoste tudi okvare zračnih blazin in previsoke emisije izpušnih plinov.

"Na dan je bilo lažno potrjenih tudi do 10 spornih vozil, kar pomeni, da se v prometu vozi veliko vozil z vprašljivo tehnično brezhibnostjo," je opozoril Južnik. Tehnični preglednik pa je lahko mesečno le s temi nezakonitimi dejanji prejel podkupnino v vrednosti plače.

Sum na še več kot sto primerov
Stranke so po Južnikovih besedah vedele, da vozilo ne bo opravilo tehničnega pregleda, vendar so kljub temu namesto popravila vozila raje podkupovale in vozilo zavestno uporabljale. Lastniki in uporabniki vozil so po Južnikovih besedah osumljeni kaznivega dejanja dajana podkupnin, za kar je predpisana zaporna kazen od enega do petih let.

"V dozdajšnji preiskavi je bilo ugotovljenih skupno devet tehničnih preglednikov in dva posrednika, ki so osumljeni kaznivih dejanj, prav tako so osumljeni storitve kaznivega dejanja tudi vsi tisti uporabniki oz. lastniki vozil, ki so dali podkupnino," je naštel Južnik.

Pojasnil je, da je v prvi kazenski ovadbi zajetih zgolj 20 spornih tehničnih pregledov, obrazloženih in utemeljenih je bilo 67 kaznivih dejanj, osumljenih 19 oseb, od tega dva posrednika in dva tehnična preglednika, preostali osumljenci pa so lastniki ali uporabniki vozil. Ovadbe bodo najbrž še sledile, saj obstajajo utemeljeni razlogi za sum še za več kot 100 primerov, poudarjajo na policiji.

Zaporne kazni grozijo tudi lastnikom vozil
Tehničnim preglednikom po 20 evrov podkupnine
Zaporne kazni grozijo tudi lastnikom vozil
Tehničnim preglednikom po 20 evrov podkupnine