Črna kronika
Ob prvi prijavi so policisti začeli zbirati obvestila in dokaze o kaznivem dejanju zanemarjanja mladoletne osebe in surovega ravnanja ter o tem obveščali tudi pristojne nadzorstvene institucije, med drugim finančno upravo in inšpektorat za delo. Foto: BoBo

Delovanje Zavoda Kengurujčki preiskujejo kriminalisti, dacarji, delovni in šolski inšpektorji

Furs pred tem prijav, ki bi se nanašale na zavod, ni prejel
8. oktober 2018 ob 14:56
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Policija je od razkritja posnetkov domnevnega surovega ravnanja z otroki v zasebnem zavodu Kengurujčki prejela že devet prijav. Na Fursu pa preverjajo kršitve zakona o delu in zakona o davčnem potrjevanju računov ter druge morebitne nepravilnosti.

Pretekli teden so javnost pretresli posnetki, s katerih je razvidno neprimerno ravnanje z otroki, ki so jih prisilno umirjali in hranili. Dogajanje je posnela vzgojiteljica, katere opozorila so v zavodu naletela na gluha ušesa, zato je posnetke pokazala staršem in skupaj so podali prve prijave na policijo.

Že ob prvi prijavi so policisti začeli zbirati obvestila in dokaze o kaznivem dejanju zanemarjanja mladoletne osebe in surovega ravnanja ter o tem obveščali tudi pristojne nadzorstvene institucije, med drugim finančno upravo in inšpektorat za delo.

Na Finančni upravi RS (Furs) so potrdili, da jim je policija na začetku prejšnjega tedna posredovala obvestilo in jih zaprosila za podatke za obravnavo suma kaznivega dejanja v zavodu Kengurujčki. Furs pred tem prijav, ki bi se nanašale na zavod, ni prejel. Kot so napovedali, bodo vse prijave podrobno analizirali in ukrepali v skladu s pristojnostmi. Ker preiskava še ni končana, podatkov o ugotovitvah in izrečenih globah še ne morejo razkriti.

Obvestilo policije o dogajanju v zavodu Kengurujčki so prejeli tudi na delovnem inšpektoratu. Kot so pojasnili, bodo ugotavljali morebitne kršitve delovnopravne zakonodaje.

Prav tako še vedno intenzivno poteka kriminalistična preiskava, policija pa, kot so sporočili, sodeluje tudi s tožilstvom. Sum surovega ravnanja poleg policije preiskuje tudi inšpektorat za šolstvo, kjer podrobnosti preiskave ne morejo razkrivati, so pa že pričam razposlali vabila.

TV Slovenija: Z Zavodom Kengurujčki naj bi bil povezan sosednji javni vrtec na Vrhovcih

VIDEO
Sodelovanje Kengurujčkov in sosednjega javnega vrtca Vrhovci
VIDEO
Kengurujčke preiskujeta policija in Furs
VIDEO
Tudi v Italiji pogosti primeri zlorab v vrtcih
G. C.
Prijavi napako
Komentarji
kristt
# 08.10.2018 ob 15:43
za vsakega otroka v RS bi moralo obstajati mesto v javnem vrtcu,
Tao3
# 08.10.2018 ob 15:24
Kako naj država nadzira nekaj kar ni v nobeni evidenci? Potem bi morala država kontrolirat vsako babico pri kateri so trije pamži ... čudno da tole ni nihče prej prijavil inšpektorjem ... aja Slovenec podpira delo na črno ...
rdečinavijač
# 08.10.2018 ob 15:20
A zej bodo pa vsi poskušali pokazati kako so "aktivni"?
zozozo
# 08.10.2018 ob 15:31
@tedyslav -

Ja, če ne dobiš mesta, je resen problem. Jaz sem imel "srečo", da si sam določam delovni čas, in sem tistih 7 mesecev med koncem porodniške in vrtcem podnevi bil varuška, ponoči pa delal (spal pa nisem). Če nimaš ne takšne možnosti, ne babic, ki bi lahko otroka pazile, si pa več ali manj prisiljen dat otroka v privat "vrtec". In to, da ljudje neke privat storitve koristijo zato, ker so prisiljeni, ne pa po lastni izbiri, redno vodi v različne vrste zlorab.

Država bi morala zagotavljati mesta v vrtcih enako, kot zagotavlja mesta v osnovnih šolah. Torej tako, da sploh ni možnosti, da kak otrok odpade.
Bivši uporabnik
# 08.10.2018 ob 15:20
Aha, no lepo, zdaj so se pa vsi lahko zganili.
yanker
# 08.10.2018 ob 17:19
Kje je naš borec za pravice otrok? ZA OTROKE GRE. Kje si Primc rit lena?
xerces8
# 08.10.2018 ob 15:14
Aha, gašenje požara je v polnem teku...
raknac navi
# 08.10.2018 ob 15:36
Ja fakt je, da so starsi dajali otroke na crno v vrtec.
zozozo
# 08.10.2018 ob 15:46
@Skippy - V javne vrtce hodi krepko čez 80 tisoč otrok, oz. skoraj 80% vseh otrok v starosti 1-5 let. Ampak verjamem, da ti veš boljše kot 4/5 slovenskih družin,, kakšne so njihove potrebe.
alenka2012
# 08.10.2018 ob 19:36
...žalostno da tolk organov inšpekcij dacarjev ne opazi da jim Kengurujčki 10 let ne plačujejo davkov, nim ni treba izpolnjevat obenih pogojev....žalostno da je delovanjw sistema odvisno od pogumne vzgojiteljice, ki se je bila pripravljena izpostaviti...
Mitja80
# 08.10.2018 ob 19:18
šiškota so zaradi posnetkov kjer ni nikomur nič storil po hitrem postopku zaprli. tukaj pa?
zozozo
# 08.10.2018 ob 16:13
@xerces - Tistih 20% ima večinoma otroke doma ali pri babici, nekateri čakajo na javni vrtec, sigurno pa je tudi nekaj takih, ki otroke dajo v privat vrtec, ker se jim to zdi boljše.
miško5lin
# 08.10.2018 ob 15:52
Vsa čast tisti vzgojiteljici, da je upala vse to narediti kar je.

Drugače se pa strinjam s komentatorjem Tao3, da dokler ni nihče podal prijave, država pač ne more "vohati", da je kaj narobe.
george74
# 08.10.2018 ob 15:22
Očitno je edina možnost, da postanemo normalna država nakup 2 mio kamer pa bomo vsi snemali vse
ElTorro
# 08.10.2018 ob 17:21
ne, naloga države je, da zagotavlja pogoje ustanovitve vrtca in jih pri delovanju nadzira. Ni nobene potrebe po javnih vrtcih.


V bistvu so vrtci naloga občine, in ne države. In jaz sem vesel, da je naša občina poskrbela za to, da je dovolj prostora za vse naše otroke.....in če ne bi, bi to bil zame pomemben faktor na naslednjih volitvah.

Če pa v Ljubljani ni dovolj prostora v vrtcih, pa se pač obrnite na svojega župana.
firtoh
# 08.10.2018 ob 21:44
...so začeli zbirati dokaze...
Posnetke že imajo.Zakaj ni noben v priporu?
ap72
# 08.10.2018 ob 17:59
Delovanje Zavoda Kengurujčki preiskujejo kriminalisti, dacarji, delovni in šolski inšpektorji

to je brcanje mrtvega konja, kriminalisti naj to dajo naprej, ostala falanga pa naj se umakne, videli smo da so lastniki v osebnem stečaju, ni upanja, da kaj dobimo od njih, niti za plače teh inšpektorjev ne bo

da ni nobenemu od staršev pozvonilo v glavi: plačevanje vrtca v gotovini, pa brez blagajniškega računa, ... pa kaj so vsi ... ne znam napisat primernega izraza

slovenci, ja ne čudim se nič današnji koaliciji. prav nič. FOLK NE MISLI!!
zozozo
# 08.10.2018 ob 16:14
Vrtec pač ni zastonj, in če nista oba starša zaposlena, ali pa če imajo stare starše, ki so doma v bližini ali celo isti hiši, je bolj racionalno imeti otroka doma.
Binder Dandet
# 09.10.2018 ob 07:49
@Tao3:
"Kako naj država nadzira nekaj kar ni v nobeni evidenci?"

babice nimajo na internetu spletne strani in ne iščejo zaposlenih z oglasi.
Thinkpink
# 08.10.2018 ob 22:01
Aleš in Grega Vrečar bivša člana skupine K. S. I. H. T.
KojotFranci
# 08.10.2018 ob 21:24
Oziris.va, ne, ne prijavljat kar vse po spisku, samo tiste, ki delajo na črno in brez kompetenc stvari, ki bi morale biti izvajane na najvišji ravni strokovnosti in odgovornosti! Molčeča večina take stvari omogoča - ne pravim, da so odgovorni za tako dogajanje, so pa so-odgovorni za to, da se ne ukrepa proti temu! Tudi država z inšpekcijskim nadzorom, seveda, ampak v tem primeru so starši odgovorni za prikrivanje početja na črno in posledično manjšo verjetnost, da bi inšpekcija to zaznala. Povejmo direktno in odkrito, če že kažemo s prstom na državo in inšpektorje: starši so dobro vedeli, da zadeva laufa na črno in če so se s tem strinjali in to finančno podpirali, so v tem smislu vsaj toliko krivi kot država s preslabim inšpekcijskim nadzorom.
Guliarth
# 08.10.2018 ob 19:32
Samo zavoda Kengurujčki?
xerces8
# 08.10.2018 ob 19:22

ap72 je napisal(-a)

da ni nobenemu od staršev pozvonilo v glavi: plačevanje vrtca v gotovini, pa brez blagajniškega računa, ... pa kaj so vsi ... ne znam napisat primernega izraza


Resno? A za "lahko brez računa?" še nisi slišal?

Ja ja, delajmo se kot da se to ne dogaja... potem pa vsi presenečeni ko "ven vdari".
mb128
# 08.10.2018 ob 18:56
Vau koliko inšpektorjev naenkrat na kupu. Pa tako so jamrali da jih je premalo.
Sicer pa bili lahko popustljivi vsaj do vzgojiteljic tam. Mislim ex infomacijska pooblaščenka sedaj odvetnica Pirc Musarjeva je lepo argumentirala kdaj postanejo sicer ilegalno narejeni posnetki dopustni. V tem smislu bi jo lahko vzgojiteljice, ki so delale tam odnesle maksimalno z opominom kajti v nasprotnem primeru bo posameznik pošteno premislil če želi postati globoko grlo.
Ta primer pa nakazuje na to, da bi Slovenija lahko zakonsko sprejela abolicijo za globoka grla če so globoka grla z tem ko so razkrila določena kazniva dejanja tudi sama storila kakšno kaznivo dejanje. Dejstvo je da je posameznik ko je sprejel delo na črno s tem storil kaznivo dejanje.
vipmit
# 08.10.2018 ob 18:46
Pohvale novinarju/novinarki, da ne pišejo več vrtec, ker ni šlo za vrtec.
Hvala.
ElTorro
# 08.10.2018 ob 17:17
Vsi delajo na polno. Zdaj.


A so bile že prej kakšne prijave?

Žal je pri nas stanje takšno, da inšpekcijske službe zgolj reagirajo na prijave.
Pravijo da zato, ker so kadrovsko podhranjeni....če je to res ali ne, pa seveda ne moremo vedeti.
82
# 08.10.2018 ob 16:49
Kje je Angelca Likovič , ona bi znala razložiti kje je problem.
pikam_dopust
# 09.10.2018 ob 09:39
"Delovanje Zavoda Kengurujčki preiskujejo kriminalisti, dacarji, delovni in šolski inšpektorji"

Da uste škrabarji kapiral, kwa sm gučal.
pikam_dopust
# 09.10.2018 ob 09:36
Dacarji?
A štojer furajo?
Dejte škrabarji RTVjevski po domač naklofat, da vas celi svejt kapira...
Joe Profaci
# 09.10.2018 ob 04:17
Ljubljančani pišite v slovenščini, nič ne razumem
KojotFranci
# 08.10.2018 ob 21:49
Pa dokler bo v Slovenistanu prevladovala mentaliteta, da je pameten (in verjetno celo boljši od ostalih) tisti, ki dela privat na črno, tisti, ki ima stvari prijavljene in transparentne pa neumen, bodo zaupali tistim prvim, celo svoje otroke. Dejavnosti, ki laufajo na črno, so brez nadzora in je zato tveganje, da se bodo tam pojavljale zlorabe, toliko večje. Upam, da se bodo iz tega tudi drugi starši kaj naučili. Ni zlato vse , kar se sveti in ni privat kar a priori boljše. Tisti privatnik, ki dela pošteno, odgovorno in ni pohlepen, se pred nikomer ne skriva - niti pred dacarji in inšpektorji.
Banban
# 08.10.2018 ob 18:19
Tao3, mater, jez sm 100%, de moj sosed nasada ni mel nikjer prjavlenga, pa so ga dobil. So pršli na lokacijo in hop cefizelj. Kako to????
gospod iskreni
# 08.10.2018 ob 17:53
Prej pa ni nobenega skrbelo, vsi so tja otroka vozili. Sedaj pa vsak svoj piskerček pristavi. Ah ta fejk družba
henodarling
# 08.10.2018 ob 17:21
Potrebovali bi še psihiatra, zanj bo dovolj dela, tudi ko uredijo vso "papirologijo".

Četudi bi bilo pravno in finančno vse OK, so možni taki bolezenski "pojavi"...
Giga
# 08.10.2018 ob 16:27
Ma nč ne bo... stokrat videno
mkrebs
# 09.10.2018 ob 21:45
izo,

starši so dobro vedeli, da zadeva laufa na črno in če so se s tem strinjali in to finančno podpirali, so v tem smislu vsaj toliko krivi kot država s preslabim inšpekcijskim nadzorom.

ne obtožuj kr vse na prvo žogo. kaj pa če so primorani v to, zaradi finančne stiske ipd? verjetno ne vsi, najbrž pa kr lep del. sem tudi prepričan, da večina ostalih pdoobih zavodov ipd dela ok in obratno, da tudi v "uradnih" vrtcih najdeš kakšno malce psihično nestabilno osebo, ki ne tretira otrok, kot bi treba.
ukrepat treba, treba pa tudi razuumet situacijo v celoti, če se mene vpraša.

Če bi se odločali zaradi denarne stiske, bi otroka zagotovo dali v varstvo v javni vrtec, ker imajo le-tem subvencionirano.
Binder Dandet
# 09.10.2018 ob 20:25
Gostinci so ocitno najvecji kriminalci v sloveniji. Pa prodajalci sveck na pokopaliscih. Samo njim inspektorji nenapovedane kontrole delajo.:)
galoper
# 09.10.2018 ob 10:50
Za spremembo odnosa do pojavov nepravilnosti moramo spremeniti vrednote, ki so jih ljudje sprejeli kot časti vredna dejanja v obliki izigravanja, izogibanja pravilom, zapisana kot normativi življenja. Popolne preobrazbe ne pričakujmo. Ko delavec opozori predpostavljenega o nečednih aktivnostih postane nezaželjen v kolektivu, lahko ga celo odslovijo iz službe. Nastane podobno stanje kot ob minulih volitvah v DZ. Posameznik, kot simbol reda in pravičnosti v množici dobi potrditev, ampak skupina protikandidatov noče ž njim v sodelovanje in sledi vihar vetrov različnih smeri, kjer se vsak lovi za svojo oporo.
Naznanilci ali prijavitelji neprimernih dejanj so izpostavljeni, saj storilec lahko zahteva njihovo identiteto in jih preganja na različne načine.
pikam_dopust
# 09.10.2018 ob 10:16
@Tao3:
"Kako naj država nadzira nekaj kar ni v nobeni evidenci?"


Bravo.
Ne more.

Torej rešitev ni v tem, da se oteži vpis v evidence (z nekimi norimi pogoji, ki jih izpolni samo nekaj redkih posameznikov), ampak OLAJŠA vpis v evidence. Ker potem IMAŠ evidence!
Seveda hkrati dobesedno posekaš glave VSEM, ki niso v evidenci - kar ti pa povedo starši, ki imajo HKRATI ENOSTAVEN dostop do tega..

Zakaj je rešitev na videz kontra vsem "strokovnjakom", ki predlagajo zaostritev?
KER IMAMO VELIKO STRAŠEV, KI NORO RABIJO VARSTVO!
Trg se bo torej vzpostavil NE GLEDE NA TO, kakšna pravila vi postavljate.
Edina rešitev v tem primeru je zato zgolj ta, da jih VSAJ SPRAVIŠ V EVIDENCE, KER POTEM JIH LAHKO VSAJ KONTROLIRAŠ!

Upam, da sem dovolj preprosto razložil, kako se rešujejo taki problemi.
sijuks
# 09.10.2018 ob 09:39
Vzgojiteljia,vsaka vam čast .
Bivši uporabnik
# 09.10.2018 ob 09:35
hja, tipično, ko so enkrat mediji zraven, je potem cela štala. jst bom rekel, krivda je povsod, dokler nimajo vsi možnosti plačat polne cene vrtcev ipd, ja pač tako. žal.
omogočit ljudem varstvo, ne samo tistim z denarjem, ti kvazi privat zadeve pa jasno nadzirat, tako kot se spada.
ampak mi rajši 100% financiramo nadstandard v smislu privatnih oš programov, škofijskih gimnazij itd itd (ta denar bi komot recimo šel za to da več ljudi dobi vrtce po redni poti ali da recimo kakšen otrok v oš dobi plačano kakšno malico ali izlet več). narobe svet. ne, za posvečeneo naj bo tako, da jih je manj v razredu, da imajo sebi "enake" in da se dela elita že v otroških letih.
Boschce
# 08.10.2018 ob 17:47
haha Yanker bravo :D
lamesa
# 08.10.2018 ob 17:28
Ko se opere miljarda v NLB, preiskovalec "po nesreči" pade iz lestve in umre. Ko izpraznijo pokojninski sklad, se to pomete pod preprogo. Ko davkoplačevalci pokrijemo bankrot privat bank, te rešitelje postavite na vlado. Ko preplačamo TEŠ in dobimo na položnice prispevek za njegovo reševanje, ste tiho. Ko vam izstavijo 2x račun za 2TIR ploskate kako futuristične projekte gradite v svoji državi, avtoceste ste preplačali za 400%, pa so vse razsute, živite na minimalcu - ampak važno, da so socialisti na oblasti...
Tega ne preiskuje nihče! Ljudje imate vedno manj in tiste, ki vam kradejo iz ust, postavljate na oblast!
Blazno razvita družba je ta slovenceljski narod
Tao3
# 08.10.2018 ob 16:25
Ljudje prijavite še ostale takšne ustanove preden bo prepozno in še kaj bolj tragičnega. Za otroke gre.
Kermit
# 10.10.2018 ob 09:10
Tao3 - kako naj država nadzira nekaj, kar ni v nobeni evidenci??? Zadeva je stala ob prometni glavni cesti (Dolomitskega odreda) proti Dobrovi, Polhovem... Imeli so spletno stran, imeli so face, vzgojiteljica je imela s.p. Kaj še rabiš?!?! Se pravi, jaz lahko delam na črno, izobešam table, oglašujem na spletu, pa me država ne najde, ker nisem tak bumbar, da bi se vpisal v njihove razvide?
alenka2012
# 10.10.2018 ob 07:33
Ne razumem zakaj bi rabuli videosistem...normalno je da se to ne dogaja...ne pa sedaj celo videonadzor...kje so bli vsi tolko let da sredi LJ noben ne obllasti zlasti pa ne starši ki so prvi odgovorni komu zaupajo otroke ne opazi da je nekaj narobe če se plačuje kar na roko...kje ste to videli....
cairns
# 09.10.2018 ob 21:47
Novico že dva dni postavljate na prvo mesto. O današnjem streljanju v Ljubljani pa nič.
Bivši uporabnik
# 09.10.2018 ob 18:37
Kaj so pa kriminalisti, dacarji, delovni in šolski inšpektorji delali prej?
nanook
# 09.10.2018 ob 14:57
Sicer iz konteksta, ampak isti šit kot je bil z balonarji. Vse bo zlezlo na plano in pristavljalo svoje malhe.
Bivši uporabnik
# 09.10.2018 ob 09:41
starši so dobro vedeli, da zadeva laufa na črno in če so se s tem strinjali in to finančno podpirali, so v tem smislu vsaj toliko krivi kot država s preslabim inšpekcijskim nadzorom.

ne obtožuj kr vse na prvo žogo. kaj pa če so primorani v to, zaradi finančne stiske ipd? verjetno ne vsi, najbrž pa kr lep del. sem tudi prepričan, da večina ostalih pdoobih zavodov ipd dela ok in obratno, da tudi v "uradnih" vrtcih najdeš kakšno malce psihično nestabilno osebo, ki ne tretira otrok, kot bi treba.
ukrepat treba, treba pa tudi razuumet situacijo v celoti, če se mene vpraša.
Kazalo