Črna kronika
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.9 od 17 glasov Ocenite to novico!
Duhovnika Franca Frantarja, ki je bil obsojen zaradi pedofilije, naj bi doletela najhujša cerkvena kazen. Foto: MMC RTV SLO

Dodaj v

Katoliška cerkev naj bi kaznovala pedofilskega duhovnika

Franc Frantar ni več duhovnik
13. avgust 2013 ob 17:33
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Nekdanjega kašeljskega župnika Franca Frantarja, ki je bil leta 2008 pravnomočno obsojen zaradi pedofilije na petletno zaporno kazen, je doletela najhujša cerkvena kazen, t. i. laizacija.

Po poročanju spletnega portala siol.net je Franc Frantar skladno z odločitvijo Svetega sedeža ponovno postal laik. Duhovniški stan pa naj bi izgubilo še nekaj slovenskih duhovnikov.

Slovenska škofovska konferenca (SŠK) je pojasnila, da so cerkveni kazenski postopki interni postopki, zato njihovega poteka in števila primerov ne morejo komentirati.

Odslovitev iz kleriškega stanu sicer pomeni, da duhovniki izgubijo vse pravice, dolžnosti, oblasti in službe, kar je po navedbah SŠK-ja najhujša cerkvena kazen, ki jo lahko duhovniku po cerkvenem kazenskem postopku podeli le pristojno cerkveno sodišče.

Frantar je bil zaradi spolne zlorabe deklice prvi slovenski duhovnik, pravnomočno obsojen na zaporno kazen. Konec leta 2008 je bil pravnomočno obsojen na petletno zaporno kazen, ki jo je začel prestajati šele aprila 2010, saj se ji je izogibal z zdravniškimi potrdili. Konec lanskega leta pa je bil pogojno izpuščen iz zapora.

G. C.
Prijavi napako
Komentarji
Janček
# 13.08.2013 ob 17:39
Duhovniški stan pa naj bi izgubilo še nekaj slovenskih duhovnikov.

Dajmo se malo bolj potrudit, čakamo na njihova imena.
Janček
# 13.08.2013 ob 18:01
So se pa stvari pod papežem Frančiškom začele vidno premikati.
malidelnicar
# 13.08.2013 ob 17:43
Pravilno!

Se strinjam: objavijo naj imena.
Bivši uporabnik
# 13.08.2013 ob 23:10
Kdor ni katolik, ga to ne briga.

Še kako nas briga. Kriminal, ki se skriva pod okriljem vere, je problem celotne družbe, kar pomeni nas vseh.
prosveta
# 13.08.2013 ob 21:11
Halo, kdaj bo katoliška cerkev spoznala, za kakšnimi posledicami trpijo tisti, ki so bili zlorabljeni, veliko jih trpi vse življenje. Kje je tukaj BOG ?

Naj imajo duhovniki družine in pika, edino tako bodo razumeli kaj ob sobotah in nedeljeh berejo.
orleanska
# 13.08.2013 ob 22:57
Pa vsem žrtvam odškodnine!!!
slakol
# 13.08.2013 ob 22:01
za tiča pa na drevo
Badbrain
# 13.08.2013 ob 21:31
Kot da bi krta živega zakopal.
timoti
# 13.08.2013 ob 20:58
april 2010 - konec 2012; za spolno zlorabo deklice?! saj se hecaš, ane?
orleanska
# 13.08.2013 ob 23:18
Papež je obglavil kačo in že padajo domine.
orleanska
# 13.08.2013 ob 22:34
Bravo papež Frančišek! Ta papež bo očistil umazanijo RKC. Sicer pa je še nekja pedofilov pravnomočno obsojenih - laizacija tudi za njih in objava imen, tako da bo varno za naše otroke. Potem pa še odgovornost vodilnih v RKC, vkolikor so pedofile ščitili.
pneuma
# 13.08.2013 ob 22:09
OK, enega pedofila so že laizirali (so mu dali tudi stanovanje in prihodek vernikov?). Kdaj bo na vrsti laizacija še ostalih pedofilov? Vprašanje, če si upajo?
Korošec
# 13.08.2013 ob 22:40
Lahko bi saj tisti dobri stari test s kamnom in reko naredili prej, če je slučajno čarovnik, preden mu dajo čevelj...
vojnaslo91
# 13.08.2013 ob 19:59
malidelnicar # 13.08.2013 ob 17:43

Pravilno!
Se strinjam: objavijo naj imena.
---------------------------------------------------
Strinjam se. Potreben je javni dostop do vseh imen pedofilov.
V primeru suma pedofilije prepoved opravljanje javnih poklicev.
sanauna
# 14.08.2013 ob 00:10
katarza je boleca stvar
Bivši uporabnik
# 13.08.2013 ob 23:07
Nekdanjega kašeljskega župnika Franca Frantarja, ki je bil leta 2008 pravnomočno obsojen zaradi pedofilije na petletno zaporno kazen, je doletela najhujša cerkvena kazen, t. i. laizacija.

To je dejansko izobčenje iz cerkve in prepoved ponovne vključitve v vero kot njen vernik.
Če bi tako počeli z ostalimi kriminalci, ki se z izpovedjo znebijo grehov, bi krščanska vera izgubila ogromno navideznih vernikov.
Janček
# 13.08.2013 ob 17:46
Na Slovenski škofovski konferenci (SŠK) so nam pojasnili, da so cerkveni kazenski postopki interni postopki v Cerkvi, zato njihovega poteka in števila primerov ne morejo komentirati.

Se opravičujem, to sem spregledal, torej uradno z drugimi imeni ne bo zaenkrat nič.
cairns
# 13.08.2013 ob 22:46
Katoliška cerkev naj bi kaznovala pedofilskega duhovnika

Slaba novica. Če je prej vsaj delno živel na svoj račun, bo kot laik brez službe živel popolnoma na naš račun.
think tank
# 13.08.2013 ob 18:44
francelj, hvala ker si drugačen!
if
# 14.08.2013 ob 20:54
Popravek!
Vodstvo cerkve je v tem primeru reagiralo pravilno.

Državljani smo reagirali nepravilno ob prehodu v samostojnost.
Politike, ki so nas desetletja posiljevali v prejšnji državi smo v samostojni Sloveniji umestili na pozicijo, iz katere so nadaljevali s posiljevanjem, hkrati smo jih umeščali na prva mesta priljubljenosti.
if
# 14.08.2013 ob 20:52
Vodstvo cerkve je v tem primeru reagiralo pravilno.

Državljani nismo reagirali nepravilno ob prehodu v samostojnost.
Politike, ki so nas desetletja posiljevali v prejšnji državi smo v samostojni Sloveniji umestili na pozicijo, iz katere so nadaljevali s posiljevanjem, hkrati smo jih umeščali na prva mesta priljubljenosti.
GORILA
# 14.08.2013 ob 11:56
Če nisi vernik (predpostavjam, da nisi) te čisto nič ne brigajo notranji postopki organizacije, ki ji ne pripadaš. Edinio, kar te sme brigati je to, če je bil človek procesiran pred civilnim sodiščem
...po tvoje se torej nečlani PS ne smejo vtikati v ZJ, če prav razumem! hehe
joe-porkamotorka
# 14.08.2013 ob 11:12
vojnaslo91 # 14.08.2013 ob 09:50

če na tako temo zmoreš samo obravnavo tipkarskih napak, potem pa imaš res bogat domet - bolj se mi dozdeva, da ste zagovorniki Edine Resnice sedaj plačani tudi za popravljanje pravopisnih napak - in prav je tako, očistimo našo-vašo preljubo Slovenijo prav vsega izrojenega
Isao
# 14.08.2013 ob 10:11
Do sedaj sem mislil da je najhujša kazen premestitev v samostan daleč v tujo deželo brez interneta in telefona,zdaj pa tole.
joe-porkamotorka
# 14.08.2013 ob 09:08
boli ga korenček, sedaj ko se mu je posušil (ali res?)
bolj poučno bi bilo, da bi izgubil pravico za oskrbo upokojenih župnikov (ali jo še ima?)
morda bi doživel razodetje, če bi sam skrbel za svoje blato
Resnica In Pravica, to prava je potica!
ma_ri_bor
# 14.08.2013 ob 14:51
aja, sem pomislil, da je najhujša cerkvena kazen sežig na grmadi...
izo
# 14.08.2013 ob 10:29
bom podobno vprašal, kot sem za zvonove:
če sem duhovnik, lahko posilim pol vaške mularije in največje kazen, ki me lahko doleti je to, da nisem več pripadnik rkc-ja?
hvala za odgovor.
vojnaslo91
# 14.08.2013 ob 09:48
Sem zato, da se vse odkrite pedofile registrira. Starši imamo pravico izvedeti imena teh ljudi zaradi zaščito svojih otrok. Zloraba teh podatkov bi moralo biti tudi kaznivo dejanje.
V primeru suma pedofilije so mora tem ljudem začasno blokirati pravice opravljanja javnim poklicem, kot so: župniki, zdravniki, učitelji, policisti, trenerji...
joe-porkamotorka
# 14.08.2013 ob 09:30
@nikoli - RKC SLO oznanja, da je velika večina prebivalstva članovo RKC - na podlagi tega zahteva razne pravice, ki jih odreka drugim veram in družbenim skupinam - ker sem krščen (proti moji volji!), me štejejo za svojega "vernika" in se v političnih in finančnih zadevah v odnosu z državo sklicujejo tudi name - torej me brigajo tudi izrodki v "naših" vrstah - fuj in fej, naj sam pere svoje usrane gate!
nikoli
# 14.08.2013 ob 08:39
@NoriPlanet, ti pe tega ne veš, kaj je laizacija. To ni izključitev iz cerkve, kot si predstavljaš ti. To pomeni, da ta osebek ni več klerik, je le še običajen vernik, še vedno član cerkve.

Če nisi vernik (predpostavjam, da nisi) te čisto nič ne brigajo notranji postopki organizacije, ki ji ne pripadaš. Edinio, kar te sme brigati je to, če je bil človek procesiran pred civilnim sodiščem.
kozorog1973
# 14.08.2013 ob 15:16
pedofili so bili tudi v vrstah udbe oz partije, nikoli obsojeni, Bogvezakaj, hm?
peglezn
# 14.08.2013 ob 11:38
obsojen za 5 let, pomiloščen in odpuščen iz zapora po 1,5 leta pod čigavo vlado?
izo
# 14.08.2013 ob 11:37
pardon, mram reformulirat vprašanje (mi je ušlo, da je bil duhvnik pravnomočno obsojen, čeprav očitno kaj dosti zapora ni videl):
če se duhovnika pa civilnem pravo obsodi za kaznivo dejanje (v konkretnem primeru zaradi pedofilije), to za primer goljufij z zvonovi (pa čeprav posredno) ne velja? rkc-ju se očitno bolj splača šenkat kakšnega duhovnika kot premoženje (no, miljarda je le miljarda, za tako stvar še papeža aktivirajo).
bo že držalo, da denar svet obrača, tudi duhovnike..
vojnaslo91
# 14.08.2013 ob 09:50
joe-porkamotorka # 14.08.2013 ob 09:30

....prebivalstva članovo RKC
--------------------------------------------
Kakšen jezik je to?
vojnaslo91
# 14.08.2013 ob 08:59
http://www.iskreni.net/vzgoja-in-starsevstvo/vzgoja/624.html
Celibat je kriv za pedofilijo v cerkvenih krogih!?
Kot rečeno, pedofilije ne povzroča "neizživeta spolna sla", temveč napaka na možganih, ki je po vsej verjetnosti posledica hude travme iz otroštva. V tej trditvi, ki zavrača pogosto omenjeno trditev, da je celibat kriv za pedofilijo, so si enotni vsi strokovnjaki.
Res pa je, da ljudje s pedofilskimi nagnenji iščejo poklice, kjer so lahko v stiku z otroci. Ne gre zgolj za duhovnike (v primerih duhovnikov pedofilov se predvideva, da gre za moške, ki so spoznali svoja nagnenja in upali, da jih bodo s celibatom in življenjem v semenišču "potlačili", vendar kot je jasno iz zgoraj napisanega je to za posameznika, brez strokovne pomoči pretežka naloga), temveč tudi učitelje, trenerje, vzgojitelje ...
V Sloveniji sta poleg škandalov z duhovniki v javnosti najbolj znana primera plesnega učitelja in mladinskega pisatelja.
nikoli
# 13.08.2013 ob 22:04
Kdor ni katolik, ga to ne briga.
Kazalo