Pravosodni organi še niso končali postopka ugotavljanja odgovornosti za nesrečo. Se je pa po njej bistveno zaostril nadzor nad ponudniki komercialnih poletov. Foto: BoBo
Pravosodni organi še niso končali postopka ugotavljanja odgovornosti za nesrečo. Se je pa po njej bistveno zaostril nadzor nad ponudniki komercialnih poletov. Foto: BoBo
Balonarska nesreča pri Ljubljani
Pristojni organi še ugotavljajo odgovornost pilota Mira Kolenca. Tožilstvo je zahtevo za preiskavo vložilo marca letos, 13. maja pa je bil Kolenc tudi zaslišan pred preiskovalno sodnico. Julija je sodišče izdalo sklep o uvedbi sodne preiskave, a ta še ni pravnomočen, saj se je Kolenc zoper sklep pritožil. Foto: BoBo
Dve leti po balonarski nesreči

Zaradi tega pravosodni organi še niso končali postopka ugotavljanja odgovornosti za nesrečo, se je pa po njej bistveno zaostril nadzor nad ponudniki komercialnih poletov.

Najhujša balonarska nesreča v Sloveniji se je zgodila 23. avgusta predlani nekaj pred 8. uro zjutraj blizu Iga. Balon je ob pristajanju večkrat udaril v tla, vmes pa trčil še v drevo. Več ponesrečencev je popadalo iz košare, druge je zajel ogenj. Na balonu je bilo 32 ljudi, izmed katerih so na kraju nesreče umrli štirje potniki, dva sta umrla pozneje v bolnišnicah.

Tragedijo povzročil splet okoliščin
Prvi izsledki preiskave, ki jo vodijo v službi za preiskovanje letalskih nesreč, so pokazali, da je tragedijo povzročil splet okoliščin, tudi vremenskih, saj je balon pred nesrečo zajel močan nevihtni piš. Končno poročilo o nesreči naj bi služba predvidoma objavila septembra.

Neurejeni komercialni poleti
Tragedija je razkrila precejšnjo zmedo na področju opravljanja komercialnih poletov. Agencija za civilno letalstvo je komercialne balonarje najprej za nekaj časa prizemljila, nato pa močno zaostrila predpise za komercialne polete z baloni in povečala nadzor nad njimi.

Registriranih ponudnikov poletov je manj, manj pa je tudi zanimanja za komercialno letenje z balonom. Zlasti med domačini je po ugotovitvah balonarjev spomin na tragedijo še vedno živ, medtem ko tuji turisti še vedno radi poletijo z balonom.

Pilotu grozi osem let zapora
Pristojni organi še ugotavljajo odgovornost pilota Mira Kolenca. Tožilstvo je zahtevo za preiskavo vložilo marca letos, 13. maja pa je bil Kolenc tudi zaslišan pred preiskovalno sodnico. Julija je sodišče izdalo sklep o uvedbi sodne preiskave, a ta še ni pravnomočen, saj se je Kolenc zoper sklep pritožil. Tožilstvo pilota preganja zaradi povzročitve splošne nevarnosti iz malomarnosti, za kar mu grozi kazen do osmih let zapora.

Dve leti po balonarski nesreči