Črna kronika

Poudarki

  • Policija je lani na svoje delo prejela znatno manj pritožb, kar je povezano predvsem s stavko policistov
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.2 od 13 glasov Ocenite to novico!
Policist, prometna kontrola
Policija vse voznike poziva k previdni vožnji in upoštevanju omejitev hitrosti. Foto: Policija
VIDEO
Po avtocesti divjal z 233...

Dodaj v

Prehitri vozniki: v naselju 122 kilometrov na uro, po avtocesti pa 232 kilometrov na uro

Policisti sodelujejo v vseevropski akciji nadzora hitrosti
19. april 2017 ob 13:07
Ljubljana - MMC RTV SLO/STA

Policisti so v okviru vseevropske preventivne akcije nadzora hitrosti poostrili nadzor na cestah in pri tem enemu vozniku v naselju namerili hitrost 122, drugemu pa na avtocesti 232 kilometrov na uro.

Voznik, ki je skozi naselje peljal s 122 kilometri na uro, je vozil tudi pod vplivom alkohola. Policisti so mu namerili 0,38 miligramov alkohola na liter izdihanega zraka, so sporočili z Generalne policijske uprave.

Slovenski policisti sodelujejo v vseevropski akciji nadzora hitrosti, ki poteka od preteklega ponedeljka do nedelje. V okviru akcije danes med 6. in 18. uro po vsej Sloveniji poteka tudi maraton nadzora hitrosti, v katerem policisti hitrost voznikov merijo na 627 lokacijah, ki so objavljene tudi na spletu. Hitrost sicer sodi med najpogostejše vzroke prometnih nesreč, zato na policiji pozivajo k strpni vožnji in upoštevanju omejitev.

V dveh dneh poostrenega nadzora so sicer policisti ugotovili tudi precej drugih kršitev, kot so vožnja na prekratki varnostni razdalji, vožnja pod vplivom alkohola, neupoštevanje prometne signalizacije in svetlobnih prometnih znakov, prehitevanje po desni strani in druge kršitve.

Lani manj pritožb na delo policije
Ministrstvo za notranje zadeve je predstavilo tudi število pritožb na delo policije. V letu 2016 so na ministrstvu prejeli 309 pritožb zoper delo policistov. Od teh so jih 106 odstopili vodjem policijskih enot v pomiritvene postopke - 51 se jih je končalo uspešno, izmed neuspešnih so jih 34 obravnavali naprej na pritožbenem senatu, je navedel vodja sektorja za pritožbe zoper policijo pri ministrstvu Gregor Hudrič.

Pritožbeni senat je lani obravnaval 69 pritožb. Poleg že omenjenih 34 je obravnaval še 35 pritožb, ki so bile zaradi svoje narave - torej zaradi postopkov, v katerih so bili udeleženi tujci oz. ranljive skupine, ker je bila pritožba vložena zoper vodjo policijske enote ali pa je šlo za pritožbe, iz katerih so izhajali očitki hudih posegov v človekove pravice - posredovane neposredno senatu. Po Hudričevih besedah je pritožbeni senat za utemeljene ocenil 12 pritožb. V 20 primerih so s policisti opravili opozorilni pogovor, v dveh primerih pa so zaznali, da bi policist s svojim ravnanjem lahko storil kaznivo dejanje, zato so o tem obvestili specializirano državno tožilstvo.

Sicer pa je lanskih 309 pritožb razmeroma nizka številka, saj so v letu 2015 prejeli 358 pritožb, leta 2014 pa 403 pritožbe. Upad števila pritožb na ministrstvu povezujejo predvsem s policijsko stavko. Ta se je začela oktobra 2015 in deloma vplivala že na pritožbeno statistiko za leto 2015, še bolj pa na lansko statistiko, nadaljevala se je namreč še polovico leta 2016. Zaradi zmanjšanega števila policijskih ukrepov v mesecih stavke je bilo namreč manj tudi pritožb, je dejal Hudrič.

L. L.
Prijavi napako
Komentarji
Mosquito
# 19.04.2017 ob 13:30
tureavanture
Če voziš po predpisih, te ne obirajo ... ;)

Osebno zelo podpiram take akcije, sploh če ujamejo kakšnega norca, ki ga žge 120 po naselju. In še pijan! Žal očitno drugače ne gre, kot pa da so policaji v vsakem grmu. Pa četudi to pomeni, da ga "ta normalni" kdaj nastradamo, ko vozimo kakšnih 61 po naselju ali kaj podobnega.
E24
# 19.04.2017 ob 13:29
Jaz čutim velikansko razliko med obema hitrostnima dosežkoma. 120 km/h v naselju je zame skoraj isto kakor poskus uboja. Za take prekrške bi moral storilec v zapor.

230 km/h na avtocesti pa lahko (vzemimo, da je cesta prazna) sodi tudi v kategorijo: nič posebnega.
VanDame
# 19.04.2017 ob 13:44
Pamet v roke ljudje, naši sodržavljani skoraj vsakodnevno umirajo na cestah. Saj ne rabimo veliko: malo strpnosti, pameti, zmernosti pa bo pol manj nesreč. Vedno znova me presenečajo divjaki, ko prehitevajo skozi naselje, se ti nalimajo na rit, čeprav voziš 60 skozi naselje, nato prehitevajo v škarje... na koncu se mu pa čez 5 minut postaviš nasproti na semaforju, ko sveti rdeča luč. Takšne ponavadi pogledam naravnost v oči in se jim nasmejem... ponavadi pogledajo stran v zadregi.
Žal videvam na cestah naravnos nore stvari in se ne čudim, da je toliko nesreč. Če se vam mudi, raje pojdite 5 minut prej od doma! Ne pa da ogrožate sebe in vse ostale v prometu. Malo strpnosti, ljudje. Živi se samo 1x, življenje že tako prehitro mine, ne rabi še hitreje.
mercury89
# 19.04.2017 ob 13:45
Če te pa danes ob predhodni napovedi (znan čas in kraj meritev) preverjanja hitrosti dobijo zaradi prehitre vožnje potem ti pač ni pomoči.
Isao
# 19.04.2017 ob 13:35
Pri 230 km/h je cesta prazna pri praznih glavah.
jsp
# 19.04.2017 ob 13:35
Prav imaš turevanture...dajmo se jim upret in vozimo po omejitvah....pa bomo videli kako bojo shajali brez plač..
Gautama
# 19.04.2017 ob 14:10
Meni je zalostno predvsem, ko policaji ticijo za grmom zraven table za konec naselja, kjer cisto VSAK VOZNIK ze pospesi in ne gre 50 km na uro cisto do table.
Ali ko ob 3h ponoci cakajo na obmocjih, kjer je recimo zaradi sole omejitev 40.

A da bi pa vsak dan pred solo samo 2 uri stal policaj (od 7h do 8h in od 1h do 2h) in dejansko pripomogel k varnosti, to pa ne.

Cilj policije bi moral biti varnost ljudi, ne pa obiranje za brezvezne prekrske.
Nemo
# 19.04.2017 ob 13:36
E24, čeprav je pa tudi v naselju odvisno, ali so ga ulovili dejansko v naselju ali pa ob tabli, ki je postavljena 200m za zadnjo hišo. Zadnje čase namreč opažam porast prestavljanja tabel tja, kjer mi nikakor ni jasno, kakšno naselje naj bi tam bilo.
Je pa bil ta s 122 km v krepkem prekršku tudi prej kot je prišel do naselja. In alkohol mu pri sposobnosti za vožnjo prav gotovo ni bil v pomoč.
sani_hot
# 19.04.2017 ob 13:51
V Nemčiji ni hitrost 230km/h na avtocesti nič kaj posebnega pri nas pa je to največji prekrškar v državi. Ko bi vsaj bila tako učinkovita policija pri preiskovanju gospodarskega kriminala kot je pri prometu.
zozozo
# 19.04.2017 ob 14:04
Očitno v tej državi nič ne pomaga. Pač imamo en del populacije, ki se požvižga na zakone, izračune, znanost, posledice, kazni, ker pač mislijo, da je njihova naravna pravica, da vozijo hitreje, kot je dovoljena omejitev. In to pravico imajo, ker oni osebno zase mislijo, da so dobri vozniki, boljši od "mase".
zozozo
# 19.04.2017 ob 13:48
Oziroma poskusimo manj dramatično: Ne uporabika @mend055 ne nikogar drugega država ne sili kupiti avtomobila, ki lahko gre čez 130 na uro.
zozozo
# 19.04.2017 ob 14:13
@artoum - Še enkrat, to, da imaš zmožnost in sredstvo za izvedbo prekrška ali kaznivega dejanja, ni olajševalna okoliščina. Kaj pomaga blokada na 130, če bojo potem ti ta isti frajerji vozili (oz. že vozijo) 130 po naseljih. Dajmo najraje potem vsem blokado na 30, al kaj?

Nikomur, ki po cestah divja, niso za to krive prevelike zmožnosti avtomobila, ampak izključno on sam.
zozozo
# 19.04.2017 ob 14:07
@Vhito - Pa ravno kar ti je zgoraj @unssen opisal eno vpadnico, kjer je (po njegovem) normalno vozit 120 na uro. Pač ljudje, ki mislijo, da imajo pravico do divjanja, vedno najdejo izgovor.
Binder Dandet
# 19.04.2017 ob 14:19
@Unssen:
Samo opazka. Si eden bolj racionalnih komentatorjev. Sem pa že zasledil nekoč, da ti dišijo bencinski hlapi. Ampak znotraj naselja, pa četudi je 4 pasovnica z ločenima pasovoma, ni racionalno zagovarjati vožnje 90-100kmh. V naselju namreč nikoli nikjer ne veš, kje bo priletela žoga na cesto in za njo otrok. Izven naselja vozi 300, če želiš. Govorim kot voznik, ki nekoč ni znal dat noge z gasa, dokler ga niso pred 6 leti dobili pri 190 na ac in so ga pike prisilile, da je na glavo obrnil stil vožnje.
MiD
# 19.04.2017 ob 14:14
Spet je preveč govora o prekoračitvah zakonskih omejitev hitrosti. Vsi pa vemo, da se največkrat nesreča zgodi zaradi neprilagojene (dovoljene) hitrosti vožnje! Kar je nekaj povsem drugega. Na poledeneli avtocesti je lahko vzrok za nesrečo prehitra vožnja pri 80 km/h, kar noben radar ne bo zabeležil. Prav tako se veliko nezgod pripeti na ovinkastih cestah, kjer lahko morda samo tekmovalci z dirkalnimi vozili dosežejo dovoljeno hitrost za vožnje izven naselja, kar običajno pomeni 90 km/h. (V teh primerih je ponavadi kot vzrok nezgode navedena nepravilna smer vožnje oz. vožnja po nasprotnem voznem pasu.)
Dokler bo edino merilo za kaznovanje izpisana številka na radarju, tako dolgo nobena akcija ne mo bistveno zmanjšala števila nezgod zaradi "prehitre" vožnje.
zozozo
# 19.04.2017 ob 14:05
@Vhito - Daj mi naštej prazno, ravno, pregledno avtocesto v Sloveniji, na kateri je primerno voziti 230 na uro. Ravno tako je ni, kot ni takšne vmesne vpadnice.
Celt
# 19.04.2017 ob 13:41
he he, ja poznam ka nekaj tabel za naselje že tam kjer stanujejo samo lisice, srne in zajci, v gozdu namreč. Strokovnost postavitve seveda ni vprašliva :lol
artoum
# 19.04.2017 ob 14:03
*tovornjaki se pri 1400 obratih na minuto vozijo 90 kmh. motorji pa z lahkoto omogočajo obrate preko 2500. brez blokade bi se gladko vozili 150 kmh. 40 ton preko 150 kmh. samo za zanimivost
patria
# 19.04.2017 ob 14:24
122km na uro skozi naselje in še pod vplivom alkohola upam , da so mu vzeli vozniško za dlje časa. Je pa res, da imamo v državi naselja, ki so označena z ustrezno tablo , vendar je naselje odmaknjeno od ceste , ki je pregledna in ravna brez bližine hiš in tam potem lovi policija na omejitev 50km , kar pa ni logičn in bi morale biti dodatne table z vsaj 70km , vendar tako pač je pri nas z označbabi , ki so na veliko mestih povsem neurejene in nelogične, pa ne podpiram divjakov niti slućajno in je prav, da se jih poizkuša odstraniti s cest, toda marsikje so omejitve same sebi namen in seveda policiji, da polni proračun.
lopat12
# 19.04.2017 ob 14:23
Tud sam podpiram te akcije. Me pa res zanima kaksna je kazen za 122km/h v naselju pod vplivom alkohola.. Tu odvzem izpita in denarna kazen po mojem mnenju nista dovolj...
visoki
# 19.04.2017 ob 13:43
šoferji se morajo zavedati,da je avto orožje zato je treba s glavo voziti in ne dirkati
Aggropop
# 19.04.2017 ob 15:55
@ unssen

Lepo in prav, ampak pozabljaš na kjučen detajl: prometni predpisi niso za tvojo osebno varnost ampak za varnost vseh udeleženih v prometu. Če se odločiš in deluješ po lastni pameti potem predvsem ogrožaš druge, to pa nikakor ni del tvoje osebne svobode niti v najbolj otročjih libertarijskih sanjah. Prevzeta odgovornost za povzročeno smrt pa svojcem itak ni vredna pol bureka.
burnoutslo
# 19.04.2017 ob 15:41
Prav razveseli me, ko policisti ustavijo nekoga zaradi objestnosti (v naselju 120). Žal mi je pa tistih, ki plačujejo kazni za 55 na omejitev 50.
m4j3r
# 19.04.2017 ob 15:16
Sami frajerji v komentarjih, ki si upajo po ravnem gonit avto 250km/h. Je vsekakor huje 130km/h po naselju, samo po naših AC ga tudi nimaš kaj srat s tako hitrostjo. Pojdite na dirkališče, kjer dejansko rabiš nekaj znanja, pa se tam izživljajte.
Itak pa gre ponavadi le za to, da mora Janez stestirati svojega novega golfa TDI, da se sosedu pohvali koliko stegne... od tam naprej ga pa vozi 100km/h v ECO načinu :D
zozozo
# 19.04.2017 ob 15:15
@unssen: Kot je že prej moj sokrajan Binder Dandet pravilno povedal, imam sam rad aktivno vožnjo, ki je prilagojena razmeram, ne toliko omejitvam.

Kot je povedal BinderDandet, so njega v spremembo "aktivnega" načina vožnje prisilile kazenske pike in grožnja odvzema vozniške. Če boš imel srečo, bojo tudi tebe v to prisilile kazenske točke, če ne boš imel sreče, pa kak mrtev ali invaliden otrok.

Drugače pa, za "aktivno" vožnjo po razmerah brez upoštevanja omejitev, so dirkališča, ne pa javne ceste.
Vhito
# 19.04.2017 ob 16:42
@ crtomir

Se strinjam. Sam to doživljam, ker ponavadi peljem med 100 in 120 na tempomatu. Ko dohitim tovornjak, imam velike probleme s prehitevanjem, ker se fok s 110 - 125 vozi skos po prehitevalnem in potem ne ve, ali bi te prehitel, ali te ne bi, ali bi še zaviral... Pri nas prehitevalni pas že dolgo ni več prehitevalni ampak kvazi hitri. Kvazi zato, ker sploh ob jutranjih konicah zaradi cikcakanja in neenakomernosti poteka promet na prehitevalnem pasu počasneje kot na voznem.
meimei
# 19.04.2017 ob 14:47
Preden so v našem naselju postavili ležeče policaje, so po ozki cesti, ki ima kar nekaj ovinkov, vozili tudi 100 km/h. In to je cesta kjer je hiša ob hiši. Še zdaj kateri vozi zelo hitro in se približno enkrat na leto ali dve kdo zabije v ograjo.
Vhito
# 19.04.2017 ob 14:02
zozozo - daj mi prosim naštej ravno, pregledno, med 6 in 12 uro prazno mestno vpadnico.
zozozo
# 19.04.2017 ob 13:53
@sani_hot - V Nemčiji majo drugačne avtoceste pri nas, med drugim zato, ker imajo drugačen teren. Kdor po naši avtocesti vozi 230 na uro, izvaja poskus umora.
bistri08
# 19.04.2017 ob 16:43
Hitrosti na AC nad 200 so zame že problematične, saj ceste niso prazne. Medtem ko 170 ni nobena posebnost.

V naselju pa DO 10 več mislim da ni problem ne za voznika ne za policista. Čeprav so me v Pomurju že ustavili za 8 km preko (neto 3). Včasih ko ni bilo AC nisi prišel v MS in nazaj brez kazni.
Vhito
# 19.04.2017 ob 15:48
@zozozo

tole je napisal unssen: ˝Kot je že prej moj sokrajan Binder Dandet pravilno povedal, imam sam rad aktivno vožnjo, ki je prilagojena razmeram, ne toliko omejitvam.˝

Ne piše da pelje 100 v naselju. Lahko pa se pelje v naselju 50, 51, ali 60, izven naselja 100, ter na avtocesti 140 - noben stacionarni radar ga ne bo ujel na to hitrost.
Vhito
# 19.04.2017 ob 15:34
Pa še nekaj, ne vem zakaj nekateri aktivno vožnjo enačite z vožnjo mimo predpisov? Aktivna vožnja pomeni da vožnjo prilagodiš razmeram na cesti - še vedno znotraj predpisov. Primer pasivne vožnje, ki ga zadnje čase velikokrat opažam pa je, ko bi ljudje po naselju najraje vozili 70 km/h in me ˝požrli˝ ker pred njimi peljem med 50 in 60 km/h, ko pa sam izven naselja pospešim na 80-90 km/h, njih ni več nikjer, ker še vedno šopajo svojih 70. In tako spet do naslednjega naselja.
webman
# 19.04.2017 ob 15:21
Znak šola in 40 bi moral veljati samo v relevantnem času, torej ne med 22h in 5h zjutraj. Omejitev na avtocesti bi morala biti generalno ponoči nižja kot podnevi...
Vožnja po levem pasu AC ko je prostor na desnem pasu = 400EUR in 9kt.
Pa prepovedat prehitevanje tovornjakov.
Skippy
# 19.04.2017 ob 17:46
Nekdo mi je dal minuse na slovensko postavitev tabel iz prakse. Razumem, da živite v mestu. Na podeželju pa so te table katastrofalno postavljene. Včasih je začetek naselja samo iz 1 strani, v polovici primerov table za konec sploh ni itd.
SamoRes
# 19.04.2017 ob 16:35
Voznik, ki je skozi naselje peljal s 122 kilometri na uro, je vozil tudi pod vplivom alkohola. Policisti so mu namerili 0,38 miligramov alkohola na liter izdihanega zraka

Za takšne bi morali uvest skandinavski zgled, zapor in kazni glede na procent od plače.
crtomirjansa
# 19.04.2017 ob 16:32
@Vhito
No ja so tudi umes kaksni odcepi, ob 2h zjutraj pa sploh ko ni nikjer zive duse, ampak v principu pa so nase avtoceste neprimerne za velike hitrosti, bi pa marsikje lahko postavili visje omejitve od 130, meni se vecji problem pri visokih hitrostih predstavlja kultura voznikov v Sloveniji, kjer bi vsi bili radi najhitrejsi in vsi vozili po prehitevalnem pasu pa cetudi s hitroatjo 110km/h, zato je meni pri nas idealka tam 140-150
dego47
# 19.04.2017 ob 16:08
V naselju,kjer so otroci, pešci,kolesarji je vsako prekoračitev hitrosti treba strogo kaznovati.Res pa je za kilometer,dva ne bi smeli dlakocepiti,kar prevečkat počnejo.To je pa že druga plat "varnosti".
tomo_kugy
# 19.04.2017 ob 15:38
@ Unssen
Najprej bi te opozoril, da je na cesti od Mariborske do Čopove po celi dolžini pločnik na desni strani, tako da si ne predstavljam tvoje reakcije, ko se en pamž strga iz materine roke in steče za metuljčkom, tako da je 70 kar na mestu. Mogoče bi se dalo razpravljati o omejitvi v nasprotno smer, kjer pač ni pločnika.
Kar se pa tiče poleta iz podvoza na Kersnikovi, je pa bojda šlo za znanega celjskega optika, ki je dejansko poletel iz podvoza in se ustavil v drevesu kakšnih 200 m naprej v križišču z Oblakovo.
Vhito
# 19.04.2017 ob 15:11
@kolnkista

Sam uporabljam tempomat, kjer se le da. V naselju med 50 in 60, na AC med 100 in 130, izven naselja med 80 in 100. Odvisno od prometa, same ceste ipd. Tako te radar težko ujame - če je to seveda edini pomen omejitve hitrosti.
kolnkista
# 19.04.2017 ob 15:05
Mah povejte raje, da se vam ne da stalno gledat na prometne znake koliko je trenutna omejitev hitrosti in pač peljete (tiščite) po občutku glede na preostala vozila, gostoto prometa...
Seveda si večinoma venomer vzame čas med vožnjo buljiti v mobitel ali celo drsati po njemu na volanu ob vožnjo... Vidim vsak dan neštetokrat, ker sem veliko na cesti.
artoum
# 19.04.2017 ob 14:58
________

včasih drvijo kar 90 ne glede na vse

ti še nisi sedel v tovornjaku...............
Unssen
# 19.04.2017 ob 14:42
@Manos de Piedra; 19.04.2017 ob 14:33
Meni se ne zdi pametno objavljat teh rekordov. To je samo vzpodbuda drugim, da jih probajo prekoračiti. Ob branju takih stvari ziher kdo dobi idejo, da bi probal še hitreje čez naselje, takšna je pač človeška narava.


Si me ob tem spomnil na eno zgodbo. Resnično zgodbo.

Kot je že prej moj sokrajan Binder Dandet pravilno povedal, imam sam rad aktivno vožnjo, ki je prilagojena razmeram, ne toliko omejitvam.

Pa vendar nikoli nisem niti najmanj razumel mojstrov, ki svojo konjažo preizkušajo v naseljih. A ne naseljih tipa prazna cesta tik pred tablo, ko je hiš že konec, ne, temveč preizkušanje konjaže sredi blokovskih četrti, mimo trgovin, nabijanje od enega do drugega semaforja. torej v pravih naseljenih naseljih.

Nikoli ne bom pozabil nekega dne izpred okoli 20 let - naj me kak Celjan popravi, če se bolje spomni - ko je nek lokalni frajer z bojda 150 km/h (nekateri bo omenjali tudi 180 in 200 km/h, kar meji na mitologijo) poletel na izhodu iz ozkega podvoza med Zlatarno Celje in Bolnišnico Celje ter po poletu nekontrolirano pristal na pločniku pri hiši in se ubil. Kaj imajo takšni mojstri v glavi ob tem, mi res ni bilo nikoli jasno.
svyatoslav
# 19.04.2017 ob 18:17
Kdaj bodo nadzirali tudi:
- tovornjakov, ki se ne spravijo s prehitevalnega pasu
- pijancev, ki vozijo po omejitvah ampak vseeno povzročijo nesrečo s smrtnim izidom
- starčkov in mamic, ki vozijo globoko pod omejitvijo
- varnih in zglednih voznikov, ki so pri 110 km/h na prehitevalnem pasu od Lj do Kopra, za njimi pa nepregledna kolona
- motorično zavrtih voznikov, ki ob vsakem sneženju ali dežju upočasnijo promet na hitrost teka
džeko
# 19.04.2017 ob 16:48
Če bi bila hitrost toliko nevarna jaz že zdavnaj ne bi bil več med živimi.....bi že moral pred 30 leti umret.
Vhito
# 19.04.2017 ob 16:18
@crtomir - sam sem šel 240 ob 2 zjutraj, na sicer res zelo kratkem odseku med Novim mestom in Ljubljano - ko je dolina pri prvem odcepu za Trebnje. Verjetno se da tudi v dolino ki nastopi za višnjegorskim klancem proti Ljubljani - je bolj ravna kot proti Novemu mestu.
crtomirjansa
# 19.04.2017 ob 16:14
Razllika med 122 v naselju in 230 na avtocesti je ogromna, pa tud ce nekatwri tega ne priznate. Je pa tudi res da so pri nas avtoceste zaradi terena zelo neprimerne za velike hitrosti, edini del, kjer bi se po prazni cesti z lahkoto vozil 230 (ki se ga trenutno spomnim) je tisi, ki je ene 10km od Obrezja ko se cesta poravna tako iz vidika smeri kot tudi terena
Unssen
# 19.04.2017 ob 16:11
@zozozo

V komentarju ob 15:45 si rekel:
"Kakorkoli, menda si opazil, da npr. @unssen svojemu divjanju 100+ po celjski vpadnici pravi "aktivna vožnja"."

Ne da bi poznal odsek, si vožnjo z 90-100 km/h po tem odseku etiketiral kot divjanje. Kar jaz trdim, je, da ni vsaka vožnja nad omejitvijo divjanje. To je vse, drugega danes nisem niti zatrjeval.

In to vse počneš zato, da se na 1,4 km pelješ 20 km/h čez omejitev

Dejansko to počnem iz drugega razloga. Ker se najbolje počutim pri vožnji, ki je prilagojena razmeram. In moja ocena je v primeru optimalnih razmer tam 90-100 km/h. Po taistem odseku bom denimo ob dežju vozil 60-70 km/h, v megli in snegu pa še manj. Toliko kot je potrebno za varno vožnjo, pač.

Menim, da je ravno ta spobonost - prilagajanje razmeram - bistvena, da voznik ne povzroča nesreč. V 19 letih še nimam kakšne na grbi. Ker vozim aktivno in se prilagajam, imam oči vedno na pecljih in pozorno spremljam dogajanje.

Menim tudi, da če bi vozil strogo po predpisih, bi se zasanjal in kljub vožnji, skladni z omejitvami, večkrat zašel v težave.
Vhito
# 19.04.2017 ob 15:55
Če bi 110. pelje med 90 in 100 na števcu. Realna hitrost torej glede na povprečne števce med 85 in 95, če odšteješ še toleranco radarja - naprave, to ni niti za kazenske točke. Pa ga ne zagovarjam.

Sam v naseljih ponavadi naštimam tempomat na 60 km/h. Ko pa vidim kakega za sabo ki mu je to občutno prepočasi, postopoma s tempomatom znižam na 55 in če ne dojame, na 50. Nisem pa toliko ˝zloben˝ da bi šel pod 50, je pa res, da kar naenkrat Slovenci (vključno z mano) jemljemo omejitev hitrosti kot najnižjo dovoljeno hitrost namesto najvišjo - kar dejansko je.
Unssen
# 19.04.2017 ob 15:28
@zozozo; 19.04.2017 ob 15:15
Kot je povedal BinderDandet, so njega v spremembo "aktivnega" načina vožnje prisilile kazenske pike in grožnja odvzema vozniške. Če boš imel srečo, bojo tudi tebe v to prisilile kazenske točke, če ne boš imel sreče, pa kak mrtev ali invaliden otrok.
Drugače pa, za "aktivno" vožnjo po razmerah brez upoštevanja omejitev, so dirkališča, ne pa javne ceste.


Večna debata o tem, ali je v življenju pomembnejša:
- (skoraj) absolutna varnost, a z občutkom, da ravnaš tako kot ti narekujejo drugi
- ali občutek, da delaš tako, kot ti osebno odgovarja, pa četudi s tem kršiš določena pravila in ti ni zagotovljena (absolutna) varnost.

Povedano drugače, izbira med


Menim, da pravilnega odgovora pri tej izbiri ni.
Vhito
# 19.04.2017 ob 15:04
Tovornjak je večji in glasnejši - posledično lahko vozi skozi naselje 40 ali 50, pa ima opazovalec občutek da se tovornjak pelje precej hitreje.
Kazalo