V lanskih prometnih nesrečah s smrtnim izidom ali hudimi poškodbami na mariborskem območju je bila namreč pripeta le okoli polovica udeležencev. Foto: EPA
V lanskih prometnih nesrečah s smrtnim izidom ali hudimi poškodbami na mariborskem območju je bila namreč pripeta le okoli polovica udeležencev. Foto: EPA

Uporaba varnostnega pasu pomembno vpliva na to, s kakšnimi posledicami se konča prometna nesreča, zato bodo policisti po vsej Sloveniji ta teden izvajali poostren nadzor nad njegovo uporabo.

Akcija, ki se začne danes in bo trajala do vključno nedelje, poteka v sklopu evropsko usklajenega nadzora nad uporabo varnostnih pasov. Poostrene aktivnosti nadzora se bodo izvajale tako med rednim delom kot v obliki različnih poostrenih nadzorov cestnega prometa.

Namen akcije je ozavestiti čim več ljudi, da varnostni pas v primeru prometne nesreče predstavlja razliko med življenjem in smrtjo. Še vedno namreč varnostnega pasu večinoma ne uporabljajo potniki na zadnjih sedežih avtomobilov in v avtobusih, izboljšali pa bi lahko tudi pripenjanje otrok, so sporočili z Agencije RS za varnost prometa.

V preventivni akciji sodelujejo tudi organi lokalnih skupnosti in nevladne organizacije, njihov skupen cilj pa je še povečati delež pripetih voznikov in potnikov med vožnjo, razširiti znanje pravilne namestitve varnostnega pasu, še bolj dvigniti kulturo zavedanja ter posledično zmanjšati najhujše posledice prometnih nesreč. Večina ljudi sicer pozitivno ocenjuje uporabo varnostnih pasov, a v praksi po navedbah agencije nekateri nimajo razvite te vedenjske navade ter podcenjujejo možnosti in možne posledice trka.

Na zadnjih sedežih le redko pripeti
Kot so sporočili s Policijske uprave Maribor, je cilj navedenih aktivnosti povečanje stopnje uporabe varnostnega pasu v osebnih avtomobilih, tovornih vozilih in avtobusih ter posledično zmanjšanje števila mrtvih in hudo telesno poškodovanih v prometnih nesrečah zaradi neuporabe varnostnega pasu.

V lanskih prometnih nesrečah s smrtnim izidom ali hudimi poškodbami na mariborskem območju je bila namreč pripeta le okoli polovica udeležencev. Pri hujših prometnih nesrečah izstopa še posebej neuporaba varnostnih pasov potnikov na zadnjih sedežih osebnih avtomobilov.

Kot so izpostavili na agenciji, bi z dosledno uporabo varnostnih pasov in otroških varnostnih sedežev lahko za 50 odstotkov zmanjšali število smrtno in hudo poškodovanih voznikov in potnikov.