Najhujša balonarska nesreča v Sloveniji se je zgodila v bližini Iga med pristajanjem. Na balonu je bilo 32 ljudi, šest jih je umrlo, ostali so se poškodovali, med njimi 12 huje. Foto: BoBo
Najhujša balonarska nesreča v Sloveniji se je zgodila v bližini Iga med pristajanjem. Na balonu je bilo 32 ljudi, šest jih je umrlo, ostali so se poškodovali, med njimi 12 huje. Foto: BoBo

Na sojenju Miru Kolencu, pilotu toplozračnega balona, ki se je 23. avgusta 2012 ponesrečil na Ljubljanskem barju, so danes zaslišali inštruktorja Ratka Petroviča, pod vodstvom katerega je Kolenc leta 2011 naredil izpit za pilota. Petrovič je dejal, da je Kolenca spoznal leta 2006, ko se je ta začel učiti leteti pod njegovim vodstvom. Preden je leta 2011 opravil izpit za upravljanje toplozračnih balonov, je Kolenc po njegovih besedah veliko letel, izpit pa je bil le še formalna potrditev njegovega znanja. Letel je z različnimi baloni, od manjših šolskih do največjih, kakršen je bil balon, s katerim se je zgodila nesreča. Najprej je letel pod Petrovičevem nadzorom, po opravljenem izpitu pa samostojno.

Pred nesrečo z istim balonom opravil 20 ur
Z balonom, ki je strmoglavil, je Kolenc po Petrovičevih podatkih naletel okoli 20 ur. Prvo uro ali dve sta naredila skupaj, ker tako zahtevajo njihova pravila, ko začne pilot upravljati večji balon, junija v letu pred nesrečo pa sta skupaj poskusno naredila še štiri ure, saj balon pred tem nekaj časa ni letel.

Kolencu grozi do 10 let zapora
Končno poročilo službe za preiskovanje letalskih nesreč in incidentov je ugotovilo, da je bil neposredni vzrok balonarske tragedije na Barju napačna tehnika pilotiranja v pristajalni fazi. Balon je ob pristajanju večkrat udaril ob tla, vmes pa trčil še v drevo. Več ponesrečencev je popadalo iz košare, druge je zajel ogenj. Pilot po navedbah poročila ni imel vzpostavljene radijske zveze s pristojno kontrolo zračnega prometa in je polovico poleta opravil na višinah brez njene odobritve.

Kolenca tožilstvo bremeni povzročitve splošne nevarnosti, za kar je zagroženo do deset let zapora. Obtožnica Kolencu očita, da kljub bližajoči se nevihti ni pravočasno prekinil poleta, letel naj bi više, kot je dovoljeno, med zasilnim pristankom pa da ni upošteval varnostnih navodil proizvajalca balona in stroke. Naslednji narok bo 20. junija.