Policisti so v najhujši množični prometni nesreči v Sloveniji izolirali osem prometnih nesreč, pri katerih bodo ugotavljali odgovornost. Foto: MMC/Televizija Slovenija
Policisti so v najhujši množični prometni nesreči v Sloveniji izolirali osem prometnih nesreč, pri katerih bodo ugotavljali odgovornost. Foto: MMC/Televizija Slovenija
Dva dni po nesreči šele znane njene razsežnosti
Previsoke hitrosti v megli
Dars pojasnil vzroke nesreče

Policisti bodo zdaj poskušali dokazati kazniva dejanja oziroma prekrške povzročiteljem prometnih nesreč. Skupno bodo obravnavali osem ljudi, je povedal Mitja Palčič s Policijske uprave Koper. Med njimi bodo tri kazensko ovadili, trem bodo izdali plačilne naloge, za dva voznika, ki sta v nesreči umrla, pa bodo poslali poročilo na pristojno državno tožilstvo. Prva nesreča se je zgodila, ko je voznik manjšega tovornega vozila trčil v tovorno vozilo. Voznik manjšega tovornega vozila je na kraju nesreče umrl.

Gasilci in reševalci izjemno hitri
Skupna bilanca sobotne nesreče na primorski avtocesti med Senožečami in razcepom Nanos je 56 udeleženih vozil in 128 ljudi, štirje nesreče niso preživeli. Sedem ljudi se je huje poškodovalo, 18 lažje, 99 ljudi pa je nesrečo preživelo brez poškodb. Med ljudmi, ki so bili udeleženi v nesreči, je bilo 69 Slovencev, 30 Romunov in 14 Madžarov, drugi so bili državljani Srbije, BiH-a, Kosova, Makedonije, Italije, Hrvaške in Ukrajine.

K uspešnemu reševanju je precej pripomogla odzivnost reševalcev in gasilcev, ki so bili na kraju dogodka že tri minute po prijavi nesreče, je povedal poveljnik postojnskega štaba civilne zaščite Cveto Kravanja. Prišlo je skupno 118 gasilcev, ki so med drugim rešili pet ukleščenih ljudi, je povedal vodja posredovanja pri gasilcih Primož Maurič. Reševalci pa so s 15 reševalnimi vozili odpeljali ponesrečence, do katerih so se morali prebijati tudi s hojo po pločevini.

Dars: Hitrosti so alarmantne
Na Darsu so ves dan opozarjali na slabo vidljivost in meglo, je povedal predstavnik družbe Ulrich Zorin, vendar to voznikov ni ustavilo. Na družbi so po nesreči opravili analize na merilnih napravah in ugotovili, da so največje hitrosti, ki jih dosegajo vozniki na tem odseku avtoceste, alarmantne. Šele po nesreči so vozniki vozili nekoliko počasneje, a že zvečer so se hitrosti voznikov znova povzpele na jutranje povprečje.

Tudi policisti, ki so na slabe vremenske razmere že v dopoldanskih urah opozorili Dars, opozarjajo na neprilagojeno hitrost. V takšnih razmerah in ob ustreznih signalnih opozorilih bi morala tovorna vozila hitrost zmanjšati na 50 kilometrov na uro, po prvih ugotovitvah na podlagi tahografov pa jih je večina vozila s hitrostjo 80 kilometrov na uro.

Dva dni po nesreči šele znane njene razsežnosti
Previsoke hitrosti v megli
Dars pojasnil vzroke nesreče