Foto:
Foto:

Da bi morali železnice, pristanišče, avtoceste in energetska infrastruktura ostati v državni lasti, so se strinjali Vid Kavtičnik (PS), Metod Dragonja (ZaAB), Jakob Presečnik (SLS), Anton Colarič (SD), Jure Leban (SMC), Marko Pavlišič (DL) in Gorazd Marinček (Združena levica), medtem ko je Ljubo Žnidar (SDS) pojasnil, da so sicer za državno lastništvo, a ne nujno v 100-odstotnem deležu, to je namreč odvisno od vrste infrastrukture.

Kot je poudaril Žnidar, so za to, da se energetska podjetja ne prodajo, so pa na drugi strani za delno prodajo Luke Koper in Aerodroma Ljubljana ter za prodajo mariborskega letališča, medtem ko je za Slovenske železnice pomemben strateški partner.

Po Kavtičnikovem mnenju so podjetja s področja energetike, Slovenske železnice, Luka Koper in Dars strateška podjetja za državo, zato se jih ne sme prodati. S tem so se strinjali tudi Dragonja, Presečnik in Colarič.

Pavlišič je poudaril, da sta distribucija in sistemski operater električne energije strateška, medtem ko je treba pri podjetjih, ki proizvajajo ali prodajajo elektriko, pogledati donose in se na tej podlagi odločiti za prodajo.

Vsi so se po večini zavzeli za izgradnjo za državo pomembnih projektov, kot so drugi tir proge Divača-Koper, tretja razvojna os, razvoj Luke Koper, hidroelektrarne in dokončanje manjkajočih avtocest, neenotni pogled imajo na izgradnjo drugega bloka jedrske elektrarne.

Sogovorniki so se strinjali tudi, da je treba obnovljive vire energije subvencionirati, a so opozorili, da mora biti shema dolgoročno vzdržna.

B.J.