Zakon o volilni kampanji omejuje strankam stroške kampanje na okoli 680 tisoč evrov. Foto: EPA
Zakon o volilni kampanji omejuje strankam stroške kampanje na okoli 680 tisoč evrov. Foto: EPA
Stranka SDS bo za volilno kampanjo namenila pol milijona evrov manj v primerjavi z letom 2011. Foto: BoBo
Dejan Židan
SD bo za kampanjo namenil okoli 170 tisoč evrov. Foto: BoBo
DeSUS
DeSUS bo denar za kampanjo namenil tudi distribuciji volilnega časopisa. Foto: BoBo
DL
Največji rez sredstev v primerjavi z volitvami leta 2011 so naredili v Državljanski listi. Foto: BoBo
Ljudmila Novak
Stranka NSi je edina, ki je razkrila ime največjega donatorja. Foto: MMC RTV SLO

Največ denarja za prepričevanje volivcev bodo po pridobljenih podatkih verjetno porabili v SDS in SD, v obeh strankah pa bo bistveno manjši kot leta 2011. Najmanj denarja bodo za predvolilno tekmo namenili v stranki Solidarnost, ki sicer kandidira skupaj z SD, medtem ko so največji rez sredstev v primerjavi z volitvami leta 2011 naredili v Državljanski listi.

SDS bo porabila manj kot 170 tisoč evrov
V stranki, ki jo vodi Janez Janša, bodo za letošnjo volilno kampanjo namenili manj kot 170 tisoč evrov, kar je v primerjavi z letom 2011 več kot pol milijona evrov manj. V stranki pravijo, da bodo pretežni del sredstev zagotovili kandidati sami. O donacijah fizičnih oseb pa v SDS pravijo: "Donacije v nobenem primeru ne presegajo zneska, ki določa anonimnost donatorja in znaša 1.523 evrov."

In kam bo stranka vložila največ sredstev? "Volivce bomo nagovarjali predvsem neposredno, torej bo kampanja SDS nagovorila ljudi tam, kjer živijo." Za nagovarjanje širšega kroga ljudi, pa se bodo v SDS osredotočili na socialna omrežja in plakatno oglaševanje.

SD za kampanjo najel posojilo
Tako kot v SDS tudi v SD pod vodstvom Dejana Židana načrtujejo, da bodo za različne aktivnosti predvolilne kampanje namenili okoli 170 tisoč evrov. To je skoraj 115 tisoč evrov manj kot leta 2011. V stranki so za letošnjo volilno kampanjo najeli pri slovenski banki posojilo, čeprav je stranka trenutno zadolžena za 310 tisoč evrov. Glede donacij fizičnih oseb v SD pojasnjujejo, da te niso tako visoke, da bi jih razkrivali.

Volilna kampanja SD bo letos temeljila na klasičnem plakatnem oglaševanju, medtem ko bo večji del sredstev usmerjen za druge komunikacijske kanale, še posebej spletne. Stavijo tudi na neposredni stik z ljudmi.
DeSUS bo porabil 150 tisoč evrov
Stranka upokojencev bo za letošnjo predvolilno kampanjo namenila 150 tisoč evrov, kar je v primerjavi z letom 2011 okoli 100 tisoč evrov manj. Trenutna zadolžitev DeSUS znaša 135 tisoč evrov, medtem ko je bila stranka leta 2011 prosta bremen. Finančna sredstva bodo tokrat zagotovili z rednega računa stranke, vsak kandidat pa bo na volilni račun nakazal 500 evrov. Za izvedbo volilne kampanje ne bodo najemali posojila.

V volilni kampanji se bodo osredotočili na oglaševanje v medijih, tiskanje plakatov in izdelavo oziroma distribucijo volilnega časopisa.
DL za kampanjo 300 tisoč evrov manj kot leta 2011
Kampanja Državljanske liste z Bojanom Starmanom na čelu bo v primerjavi z letom 2011 precej skromnejša. Tokrat bodo za nabiranje glasov namenili le 35 tisoč evrov, kar je skoraj 300 tisoč evrov manj kot leta 2011. Obenem pa v DL pravijo, da niso zadolženi. Finančna sredstva bodo črpali iz proračuna, članarin in donacij fizičnih oseb, deloma pa tudi iz strankinih prihrankov. Pri donacijah fizičnih oseb, ki jih ne razkrivajo, računajo na zneske v višini nekaj tisoč evrov.

Največ sredstev bodo vložili v oglaševanje v medijih in gverila projekt.
Stranka NSi edina razkrila ime največjega donatorja
V Novi Sloveniji bodo za letošnjo predvolilno kampanjo namenili 100 tisoč evrov, kar je 150 tisoč evrov manj kot leta 2011. Stranka v primerjavi z letom 2011, ko je bila zadolžena za 50 tisočakov, trenutno nima bremen. Sredstva za kampanjo imajo privarčevana na računu, dodatnega posojila pa ne bodo najemali.

Na posebne donacije v stranki ne računajo, razen na donacije članic in članov. Njihova največja donatorka je članica stranke Marija Bernik. Največ denarja bodo vložili v pošiljanje pošte, tiskanje plakatov, zloženke, radijsko in spletno oglaševanje.
SMC odvisen predvsem od donacij
Stranka Mira Cerarja snuje volilno kampanjo na članih in simpatizerjih stranke, ki delujejo na prostovoljni bazi, so sporočili iz stranke. Ne sodelujejo z nobeno oglaševalsko agencijo in nimajo zunanjih svetovalcev pri volilni kampanji. Do sedaj so porabili približno 42.000 evrov. V skoraj vseh volilnih okrajih so se odpovedali t. i. jumbo plakatom, plačljivim televizijskim oglasom in večini drugih plačljivih promocijskih aktivnosti, sporočajo iz SMC-ja.
Stroške kampanje bo stranka Verjamem krila v skladu z zakonom

V stranki Igorja Šoltesa trdijo, da njihov trenutni finančni obseg kampanje znaša okoli 50 tisoč evrov, a bo ta na koncu odvisen od zbranih prispevkov članov stranke in podpornikov. Zagotavljajo, da bodo vse stroške, povezane s kampanjo, krili v skladu z zakonom.

Televizijskih oglasov ne načrtujejo, saj njihov pristop ne bo temeljil na formi, ampak se bodo, kot pravijo, usmerili v vsebino. Prednost bodo dali dogodkom na terenu, digitalnim medijem, za namene množičnega obveščanja pa bodo uporabili tudi tiskanje plakatov in letakov.
Solidarnost za kampanjo le 10 tisoč evrov
Stranka Solidarnost, ki na volitvah nastopa na skupni listi z SD, bo za predvolilno kampanjo namenila zgolj 10 tisoč evrov. Financirali se bodo izključno iz članarine in prispevkov fizičnih oseb, sredstva pa bodo vložili v letake, ki jih bodo prejeli vsi kandidati. Razposlali bodo tudi manjša promocijska gradiva v obliki svinčnikov. "Če nam uspe zbrati še kaj več denarja, bomo šli v kampanjo na Facebooku ali radijsko oglaševanje," pravijo.

T. P.