Evropska unija

Poudarki

  • Ministrstvo: Zakon pripravljamo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.6 od 26 glasov Ocenite to novico!
Bruselj
Slovenija je z novim sistemskim zakonom o javnem naročanju, ki je začel veljati aprila lani, prenesla obe direktivi s področja javnega naročanja. Za prenos tako ostaja še direktiva o podeljevanju koncesijskih pogodb. Foto: Reuters

Dodaj v

Bruselj napoveduje tožbo proti Sloveniji in ji grozi s kaznijo

Komisija postopek sprožila tudi proti Avstriji, Luksemburgu in Španiji
7. december 2017 ob 12:16,
zadnji poseg: 7. december 2017 ob 20:57
Bruselj - MMC RTV SLO, STA

Evropska komisija bo proti Sloveniji sprožila postopek na Sodišču EU-ja, ker je ni obvestila o polnem prenosu nove evropske direktive o podeljevanju koncesijskih pogodb iz 2014 v nacionalni pravni red. Če Slovenija tega ne stori, bo Komisija predlagala skoraj 9000 evrov dnevne kazni.

Komisija se je odločila, da postopek na sodišču EU-ja sproži tudi proti Avstriji, Luksemburgu in Španiji, ker je omenjene članice niso obvestile o polnem prenosu vsaj enega od aktov iz svežnja, ki poleg direktive o podeljevanju koncesijskih pogodb vključuje še prenovljeni direktivi o javnem naročanju in o javnem naročanju naročnikov, ki opravljajo dejavnosti v vodnem, energetskem in prometnem sektorju ter sektorju poštnih storitev.

Drugi opomin je komisija Sloveniji glede tega poslala decembra lani, takrat pa jih je poleg nje prejelo še 14 držav. Zdaj se je seznam kršilk evropskih pravil skrčil na omenjene štiri članice.

Slovenija je z novim sistemskim zakonom o javnem naročanju, ki je začel veljati aprila lani, prenesla obe direktivi s področja javnega naročanja. Za prenos tako ostaja še direktiva o podeljevanju koncesijskih pogodb.

Že lani zagotavljali, da pripravljajo nov zakon o koncesijah
Na ministrstvu za finance so decembra lani pojasnili, da pripravljajo nov zakon o koncesijah, ki bo med drugim uredil tudi prenos koncesijske direktive. Ob tem so poudarili, da obstoječa zakona o javno-zasebnem partnerstvu in o gospodarskih javnih službah to področje že urejata, zato bo po njihovih pojasnilih potreben samo delni prenos direktive. V vladnem postopku predloga zakona za zdaj ni.

Tokrat pa so povedali, da bo Slovenija določbe direktive v nacionalni pravni red celovito prenesla z novim zakonom, in sicer zakonom o postopkih za podeljevanje koncesij. Ta bo določal pravila za postopke podeljevanja koncesij za gradnje in koncesij za storitve.

Predlog zakona so pripravili že v začetku leta, bil je tudi že v javni obravnavi in medresorskem usklajevanju. Ker pa se v Sloveniji uporablja termin "koncesije" za razmerja, ki niso koncesije po določbah direktive, ampak tudi za razna dovoljenja oz. pooblastila, so sklenili, da se direktivo prenese v pravni red z novim zakonom o gospodarskih javnih službah, v katerem bi se uredil postopek za podeljevanje koncesij za storitve. Večino koncesij, ki zapadejo pod direktivo, namreč predstavljajo storitve na področju gospodarskih javnih služb.

Tudi predlog tega zakona je že večinoma usklajen, vendar se je nadaljnji postopek upočasnil. Ministrstvo za finance je zato ponovno pristopilo k pospešeni pripravi ločenega zakona, to je zakona o postopkih za podeljevanje koncesij. Zdaj čakajo, ali bo potrebno koalicijsko usklajevanje, ali pa ga lahko skupaj s predlogom novega zakona o javno-zasebnem partnerstvu pošljejo neposredno na vlado.

Komisija bo sodišče pozvala, naj Sloveniji do prenosa omenjene direktive predpiše 8.992,32 evra dnevne kazni. Še precej višje kazni predlaga za Avstrijo, ki ni prenesla nobene od omenjenih treh direktiv, in Španiji, ki ni prenesla dveh. Najvišja predvidena dnevna kazen za Avstrijo je skoraj 53.000 evrov, za Španijo pa blizu 124.000 evrov.

Bruselj: Nova pravila zagotavljajo učinkovitejše in preglednejše javno naročanje
V Bruslju so prepričani, da nova pravila na področju javnega naročanja in koncesij zagotavljajo učinkovitejše in preglednejše javno naročanje z več elektronskimi postopki. Prav tako po navedbah komisije omogočajo lažje in cenejše sodelovanje na razpisih za javna naročila za mala in srednja podjetja, izboljšujejo preglednost in konkurenco ter pomagajo dosegati širše cilje politike, na primer okoljske in socialne cilje ter inovacije.

Komisarka za notranji trg industrijo, podjetništvo in mala ter srednja podjetja Elzbieta Bienkowska je danes poudarila tudi, da nova evropska pravila državnim organom dajejo močna orodja za doseganje boljših rešitev za davkoplačevalce na področju javnega naročanja in koncesij. Države bi morale komisijo o prenosu svežnja obvestiti do aprila lani.

T. K. B., Al. Ma.
Prijavi napako
Komentarji
Henrik
# 07.12.2017 ob 12:23
Ah, javno naročanje :-) Kaj bo to Bruselj nas učil, pri nas so eksperti v pisanju javnih razpisov za (ne)znanega izvajalca ...
Majestic12
# 07.12.2017 ob 12:38
Bruselj ogroža starodavno slovensko tradicijo "javnega" odpiranja kuvert pod mizo
DrKult
# 07.12.2017 ob 12:29
aktivist "Neoliberalna EU pritiska v razprodajo drzave."

A res? Tudi pri tem je Bruselj hudobni palček?
Eni res ne premorete kančka realističnosti, ko zastopate svojo agendo. Kolikor je meni jasno, je javno naročanje v Sloveniji dobesedno poden od podna. Niti približno ne veljajo pravila prostega trga, eno samo pogajanje pod mizami, tako da je ukrep Evropske unije več kot le dobrodošel.
mike1968
# 07.12.2017 ob 12:42
Plača naj tisti,ki ni opravil svojega dela.....
barezi
# 07.12.2017 ob 12:26
Znikrna vlada in njena birokracija.
Pac-Man
# 07.12.2017 ob 13:47
slovenkaaaa
# 07.12.2017 ob 13:05

A mislite, da je drugje bolje? Da je nemško notranje ministrstvo kdaj že naročilo kakšne druge policijske avte kot nemške?
---------------------------------------------

Praviš?









cepc
# 07.12.2017 ob 12:56
Učinkovita javna uprava,račun naj izstavijo lenuhu,ki svojega dela ni opravil,za kazen pa naj peš odnese papirje v Bruselj
nonparel
# 07.12.2017 ob 13:17
Če smo se že zavezali da bomo bruseljski hlapci, potem je potrebno to zavezo tudi spoštovati in izpoljnevati. Ali pa narediti referendum in reči EU adijo.
Sem pa tudi za to, da se krivce osebno obelodani in kaznuje, ne pa da njihove napake plačujemo vsi državljani Slovenije.
zapravico
# 07.12.2017 ob 12:58
Tisti,ki so za to krivi naj plačajo iz svojih žepov
braun
# 07.12.2017 ob 12:56
Največje investicije se oddajajo v kvazi javno zasebnem partnerstvu, da se prikrije kraja javnih financ. Zato se RS izogiba preglednosti javnih naročil.
webman
# 07.12.2017 ob 12:38
Pravilno, samo problem je v tem, da bi tole morali pokriti izključno poslanci koalicije!
Miham
# 07.12.2017 ob 12:26
sem pa ze upal, da zaradi neprodaje NLB...
Roky89
# 07.12.2017 ob 13:49
@ slovenkaaa
Podatke o tvojih resničnosti tvojih izjav lahko preveriš s hitrim googlanjem, če pa nič druga, pa znajo te države vsaj vodit postopke tako kot je treba.
DrKult
# 07.12.2017 ob 13:59
Aktivist "A mislite, da je drugje bolje? Da je nemško notranje ministrstvo kdaj že naročilo kakšne druge policijske avte kot nemške? Pa francosko? Pa italijansko? Pa špansko? Ampak ja, dajmo Slovenci vse po pravilih odprtega trga delati."

1. Ukrep ni izrečen samo Sloveniji. Se vidi, da nisi prebral novice ampak samo komentiral v okviru svoje agende.
2. Ne gre toliko za preferenčno naročanje od slovenskih dobaviteljev, ampak za to, da je tudi tovrstno javno naročanje nepregledno. Posledično bereš vsaka dva tedna o tem, kako oprema v naših bolnicah košta po 10x več kot pri sosedih, ker sistem ne deluje po sistemu konkurence, pač pa po sistemu uslug
3. Da, mislim, da je drugje boljše. V Nemčiji 100%
cenitamsok
# 07.12.2017 ob 15:36
Kadar se "suvereni" Slovenci kregajo do nezavesti, dajejo vtis, da komaj čakajo tujega gospoda, da jim pove kako se dela prav???
Roky89
# 07.12.2017 ob 14:53
@K_Ris
Pa pri nemcih ločujte ed zvezno policijo in deželnimi policijami. So ločene, nimajo istega voznega parka. Po nekaterih zveznih deželah imajo še mestne ali okrožne policije, ki spet dvignejo število razpisov in nabor avtov v voznem parku.

@komentar
Gospodarji v bruslju so tudi slovenski poslanci, komisarka, ministri, predsednik naše vlade in slovenski pogajalci. Drugače pa smo se za to odločili ob vstopu. Vedeli smo kaj piše v temeljnih pogodbah in kaj v pristopni pogodbi. Nismo na slepo pristopili h šahovskemu klubu, ampak smo si v dolgoletnih pogajanjih izpogajali svoje mesto v mednarodni gospodarsko-politični organizaciji.Hlapci ste samo eni v glavah, se stalno dojemate kot žrtve.
velenjcan
# 08.12.2017 ob 14:42
O stanju v Nemčiji je treba samo poguglat Oeffentlich Private Partnerschaft.

Nemci to vsekakor obvladajo - predvsem pravno plat. O tem, kdo pri tem profitira, pa kdaj drugič.
xerces8
# 08.12.2017 ob 00:02
VEN IZ EU. Lepo prosim!

Maje so odprte. Kaj čakaš?
DrKult
# 07.12.2017 ob 18:48
@moj komentar "Kako lepo hlapčevsko jamraš.
"

Pravi se oglaša. Jamraš 100 na uro o tem, kako nas Nemčija (ali Bruselj) diktira, človek se ne strinja s teboj in ti ga označiš za jamrača. Kaj češ s takim človekom razpravljat? Sem precej prepričan, da ne veš niti najosnovnejših zadev o Evropski uniji, kaj šele o njenih ekonomskih politikah, pa precej prepričan sem tudi o stopnji tvoje izobrazbe. Ker kdor je v lajfu kaj prebral, zna spacat skupaj kaj več od prstokazniškega označevanja EU z diktaturo po vzoru velikega brilijanta Nigela Faraga.
Roky89
# 07.12.2017 ob 15:05
@komentar
Hlapec bo pa že vedel... :)
pobrisan
# 07.12.2017 ob 14:29
Za našo vladno koalicijo je bolj pomembno financiranje zasebnega šolstva......
Roky89
# 08.12.2017 ob 00:37
@K_Ris
1) uporabljaš wikipedio
2) navedel si le nabor voznega parka nemške policije
3) Nemčija nima policije (ednina), ampak ima policije (množina), ločujejo se na Bundespolizei (Zvezna policija) in Landespolizeien (Deželne policije), znotraj deželnih imaš še lahko okrožne, mestne ali kako drugače organizirane, odvisno od zvezne dežele.
4) V Nemčiji nimajo centraliziranega nakupovanja vozil, ampak se to odvija različno po zveznih deželah
5) Celo nam, ubogim slovenčkom, je možen vpogled v razpisne dokumentacije in zaključna poročila teh razpisov, kjer je jasno obrazloženo zakaj so bili določeni avti kupljeni pri nemških in zakaj določeni pri tujih proizvajalcih - ponavadi se pa gre za kvaliteto in opremljenost, glede na ceno. Pri nas se pa ponavadi itak gleda samo na ceno, ne glede na kvaliteto.

@komentar
Kdo je pa rekel, da sem se jezil? :) Rad poslušam samooklicane hlapce kako jamrajo. Vam pristoji. :D
samba
# 07.12.2017 ob 16:58
Potrebujemo Evropski red in ne balkansko gospodarstvo.
Lep pozdrav sem na Krku.
oleander
# 07.12.2017 ob 16:33
Pomotoma sem na hitro prebral "vlada se se kar po prstih tolce", namesto po prsih ...
Pobozne zelje, jasno.
anity
# 07.12.2017 ob 16:16
VEN IZ EU. Lepo prosim!
samogledam
# 09.12.2017 ob 05:43
Zalostno, da prejmemo kazen zaradi nespostovanja pravnega reda ob dejstvu, da nas v vrhu drzave vodijo sami pravni strokovnjaki !
K_ris
# 07.12.2017 ob 17:01
@Roky89

Pa pri nemcih ločujte ed zvezno policijo in deželnimi policijami. So ločene, nimajo istega voznega parka. Po nekaterih zveznih deželah imajo še mestne ali okrožne policije, ki spet dvignejo število razpisov in nabor avtov v voznem parku.

Kopiral sem iz nemške wikipedie in se nanaša na vse "Streifenwagen" (patruljna vozila).

Podrobnejši pregled pa imaš tukaj: http://www.polizeiautos.
de/
Skippy
# 07.12.2017 ob 16:10
Pa pri nemcih ločujte ed zvezno policijo in deželnimi policijami.

99% Slovencev še ni zares stopila v Nemčijo, razen če so šli na kakšen sejem ali Oktoberfest. Zato pač večina nima pojma o Nemčiji.
sik
# 07.12.2017 ob 16:02
Vlada pa se se kar po prsih tolce.
Bret Bruslja bi bili klošarji.Skoraj vsak večji projekt se je zadnjih 10 let izvedel s pomočjo kohezijskih skladov od AC do šol cest celo kmetijski objekti in se mnogo tega.
Mi smo res Balkanci ki bi samo jemali kot ene republike v ex jugi ko pa je treba dati pa roke k sebi.
Isto pri Natu.Zracunali smo da je ceneje ce nas oni varujejo in prav fajn je tako, ko je pa potrebno 2% zbrati pa roke k sebi.
Ja potem pa prej razmisli kaj podpises.
Mlahava politika.
slovenkaaaa
# 07.12.2017 ob 13:21
Sem pa tudi za to, da se krivce osebno obelodani in kaznuje, ne pa da njihove napake plačujemo vsi državljani Slovenije.

Saj pa pri takih zadevah ni nikoli enega krivca. Zakonodaja se dela po raznih ovinkih in z raznimi zapleti. Kdo je pa "kriv", da NLB še ni prodan? En uslužbenec na MF?
moj komentar
# 07.12.2017 ob 17:33
Roky89

Zakaj se čutiš tako osebno prizadetega?
Seveda, resnica boli.....
moj komentar
# 07.12.2017 ob 14:58
Roky89

Kako lepo hlapčevsko jamraš.
moj komentar
# 07.12.2017 ob 14:17
Hlapci nimajo kaj jamrat.
Tako bo, kot odločijo gospodarji iz Bruslja (Berlina).
RobiK3a
# 07.12.2017 ob 14:00
Naj mi nekdo pove, zakaj smo sploh člani EU ?
Iz Bruslja ne prihaja nič dobrega, le grožnje s sankcijami.
K_ris
# 07.12.2017 ob 14:16
Streifenwagen sind derzeit Audi A6, Audi A8, BMW 3er, BMW 5er, BMW X1, BMW X3, Ford Mondeo, Mercedes-Benz B-Klasse, Mercedes-Benz C-Klasse, Mercedes-Benz E-Klasse, Mercedes-Benz S-Klasse, Mercedes-Benz Vito, Opel Astra, Opel Insignia, Opel Vectra, Opel Zafira, VW Caddy, VW Golf, VW Passat, VW Sharan, VW Touran, VW T4 und VW T5.

Prevod:
Patruljna vozila so trenutno Audi A6, Audi A8, BMW 3er, BMW 5er, BMW X1, BMW X3, Ford Mondeo, Mercedes-Benz B-Klasse, Mercedes-Benz C-Klasse, Mercedes-Benz E-Klasse, Mercedes-Benz S-Klasse, Mercedes-Benz Vito, Opel Astra, Opel Insignia, Opel Vectra, Opel Zafira, VW Caddy, VW Golf, VW Passat, VW Sharan, VW Touran, VW T4 und VW T5.

Kaj je skupnega vsem na spisku?
slovenkaaaa
# 07.12.2017 ob 13:05
Kolikor je meni jasno, je javno naročanje v Sloveniji dobesedno poden od podna. Niti približno ne veljajo pravila prostega trga, eno samo pogajanje pod mizami, tako da je ukrep Evropske unije več kot le dobrodošel.

A mislite, da je drugje bolje? Da je nemško notranje ministrstvo kdaj že naročilo kakšne druge policijske avte kot nemške? Pa francosko? Pa italijansko? Pa špansko? Ampak ja, dajmo Slovenci vse po pravilih odprtega trga delati.
aktivist
# 07.12.2017 ob 12:25
Neoliberalna EU pritiska v razprodajo drzave.
Kazalo