Evropska unija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.5 od 25 glasov Ocenite to novico!
Airbnb
Nathan Blecharczyk, eden izmed soustanoviteljev in vodij Airbnbja. Foto: Reuters
Airbnb
Airbnb je spletna platforma, ki omogoča oddajo v najem bivalnih prostorov, stanovanj in hiš. Foto: Reuters

Dodaj v

Bruselj opozoril Airbnb, naj igra po pravilih EU-ja

Airbnb ima čas do konca avgusta
16. julij 2018 ob 17:15
Bruselj - MMC RTV SLO, STA

Evropska komisija in organi za varstvo potrošnikov Evropske unije zahtevajo od podjetja Airbnb, da svoje pogoje poslovanja uskladi s pravili EU-ja o varstvu potrošnikov in pregledno navaja cene.

Evropska komisarka za pravosodje in potrošnike Vera Jourová je poudarila, da priljubljenost spletne platforme ne sme biti izgovor za nespoštovanje pravil.

"Vedno več potrošnikov rezervira počitniške nastanitve prek spleta, prav tako je ta sektor dopustnikom ponudil številne nove priložnosti. Potrošnikom mora biti omogočeno, da enostavno razumejo, za kaj plačujejo in koliko naj bi za storitve plačali, poleg tega morajo biti pravila poštena, na primer v primeru odpovedi nastanitve od lastnika stanovanja," je, kot so sporočili iz Bruslja, poudarila komisarka.

Trenutni način navajanja cen in številni pogoji Airbnbja niso v skladu z določbami direktive o nepoštenih poslovnih praksah, direktive o nedovoljenih pogojih v potrošniških pogodbah in uredbe o pristojnosti v civilnih in gospodarskih zadevah. Zato so evropski organi za varstvo potrošnikov in komisija zahtevali, da Airbnb sprejme številne spremembe.

Airbnb ima čas za "popravke" do konca avgusta
Podjetje ima čas do konca avgusta, da pripravi predloge. Ko bo Airbnb predlagal rešitve za odpravo ugotovljenih nepravilnosti, bodo Evropska komisija in organi EU-ja za varstvo potrošnikov preučili predlagane spremembe. Če predlagane rešitve ne bodo zadovoljive, lahko Airbnb doletijo izvršilni ukrepi.

Airbnb bi moral spremeniti način navajanja informacij o cenah na spletnem mestu že ob začetnem iskanju za zagotovitev, da imajo potrošniki pri ponudbah nastanitev navedeno celotno ceno, vključno z vsemi obveznimi stroški in pristojbinami, kot so stroški za storitve in čiščenje. V primerih, ko končne cene ni mogoče izračunati vnaprej, pa bi moral Airbnb potrošnika na jasen način obvestiti, da bo moral morda plačati dodatna doplačila. Moral bi jasno navesti, ali gre za ponudbo zasebnega ali poslovnega ponudnika, saj se v tem primeru pravila o varstvu potrošnikov razlikujejo.

Pogoji morajo biti sestavljeni v jasnem in razumljivem jeziku
Pogoje zagotavljanja storitev Airbnb bi bilo treba uskladiti z evropsko zakonodajo o varstvu potrošnikov. Direktiva o nedovoljenih pogojih v potrošniških pogodbah zahteva, da tipski pogoji ne povzročijo znatnega neravnotežja v pogodbenih pravicah in obveznostih strank v škodo potrošnika. Ta direktiva zahteva tudi, da so pogoji sestavljeni v jasnem in razumljivem jeziku, kar zagotavlja, da so potrošniki na jasen in razumljiv način obveščeni o svojih pravicah.

A. V.
Prijavi napako
Komentarji
TineB
# 16.07.2018 ob 18:53
Udri po jenkijskih "disruptorjih" (Uber, Facebook, Google, Airbnb, Twitter, Amazon etc), ki si konkurenčno prednost ustvarjajo z izogibanjem regulaciji, ko jo drugi ponudniki v istih sektorji morajo spoštovati. Izogibanje regulaciji pač ni inovacija. Je navadna nepoštena praksa, najmanj. Če ne celo goljufija. In prav je, da se ukrepa proti kršiteljem.

Je pa res, da je včasih regulacija prezapletena in preobsežna ... A potrebno se je boriti potem za omilitev regulacije ZA VSE, ne pa de je eni preprosto ne upoštevajo in spoštujejo in imajo potem prednost pred konkurenti.
izo
# 16.07.2018 ob 20:14
Bruselj opozoril Airbnb, naj igra po pravilih EU-ja

a je tak problem izstavit kazen oz položnico, kot bi to jasno storili v obratnem primeru? enako za goole, facebook, cocacola, starbucks itd itd, ki imajo verjetno vče sto ali celo tisoč miljard utajenega davke po irskem, švici, žepnih državicah ipd.
mmcuser
# 16.07.2018 ob 21:27
Tale Airbnb se je izrodil. Popolnoma negativne izkušnje letos, poskusi nategov (ki sem jih še pravi čas odkril) leto, dve nazaj, bedne nastanitve z lepimi fotografijami, arogantni najemodajalci, nobene kontrole,... Verjamem, da je bilo v začetku morda OK, zdaj pa samo še veeeelik ovinek mimo vseh njihovih ponudnikov, pa čeprav so nekateri verjetno pošteni. Tako pa - jaz nikdar več! Najboljša regulativa :)
Sorrento
# 16.07.2018 ob 21:45
Digitalne multinacinalke bi morali obdavčiti, kot vse ostale gospodarske družbe. Skrajni čas je, da se tudi tu uvede neka enakopravnost.

Storitve ameriških multinacionalk pa bi bilo treba v EU še ocarinti kot so oni ocaranili določeno evropsko blago.
Rockos
# 16.07.2018 ob 22:48
Do konca avgusta imajo čas za spremembe. Če bi jaz imel nek hotel v Ljubljani bi mi inšepktorji dali koliko časa da odpravim težave? In koliko kazni bi mi napisali do takrat? Ali bi dobil opozorilo iz Bruslja?
izo
# 16.07.2018 ob 23:25
Tale Airbnb se je izrodil

ni problem v tem, problem je v tem, da takšne platforme brez odgovornosti prinašajo prekarizacijo sektorja, nižanje standardov, nadzora in jano potem tudi standarda kompletnega gospodarstva, če to sloni v kompleti na tem.
niste mogoče poštekali nekaj let nazaj, ko sem nibjajl o tem ,mogoče boste počasi zdej. oz boste takrat, ko bodo pogruntali aplikacijo za storitve, na katerih profesionalno (z jasno vsemi pravicami in odgovornostmi) delujete sami in ko bo lahko vsak online doktor, znanstvenik, inženir na svojem domu in plačal provizije gigantu, ki nima pojma o državnih zakonodajah, ne odgovarja za nič ipd,
BepaJoseph
# 16.07.2018 ob 22:26
Upam, da poslovanje te jeduharske organizacije čimpreje izenačijo s pogoji,ki vladajo za ostale ponudnike. Tako bo manj nategov turistov in davkarije!
Hrk hrk
# 16.07.2018 ob 22:08
Ne vem,zakaj jih prosijo.
knedlck
# 17.07.2018 ob 08:51
@Neikius
Zato ker ljudje hocejo vse za nic denarja in so naivni, goljufije pa to izkoriscajo.
Neka taka goljufija izgleda tako, da nadstandarno stanovanje/apartma dobis krepko pod ceno, nekje na nivoju zanic stanovanj. Potem te pa oskubi. Na AirBnB tudi prevarante takoj prepoznas ker hocejo pogovore in placila izven AirBnB platforme, sedaj ce se gres pa te stvari izven platforme, pa ni platforma kriva. Ce placas preko platforme, ti tudi platforma vrne denar in ti nudi neko stopnjo pomoci v primeru da se narises tam, in nikjer stanovanja. Poslovanje preko platforme same je popolnoma varno, mas pa zanic ponudnike ki jih slabo ocenis in pocasi izpadejo, lahko si pa tudi ti kot gost en velik tezak in ti nic ne odgovarja, takih pa vsi vemo ne mores zadovoljit
Neikius
# 17.07.2018 ob 08:39
Če zadeva enostavno izloči zanič ponudnike, zakaj so potem še vedno slabe izkušnje in poskusi goljufij? Tudi ena bolj pogostih goljufij najemnikov se izvaja prek teh platform.
DrKult
# 17.07.2018 ob 08:37
Ne vem, zakaj Trumpu noben evropski politik ne vrže pod nos tega, kaj njihova podjetja delajo pri nas v Evropi. Tam nekaj bluzi o tem, da so evropske carine nesorazmerne ameriškim, pri čemer je povprečna ameriška carina 1,6%, povprečna evropska carina pa 1,67%, hkrati pa imajo presežek pri investicijah. A tega, kaj pa njihove firme delajo pri nas, to pa ne bo komentiral, a ne ne ne, to pa ne. AirBNB je samo eno izmed desetin multinacionalk, ki se požvižgajo na pravni red in davkarijo.
Glede na to, da on k**ca Kitajce, kako silijo ameriška podjetja v deljenje tehnologije, bi lahko tudi mi začeli njih malo k**cat, kaj pravite?
Carine na vsa ameriška podjetja, ki kršijo evropski pravni red! Prekinitev odnosov z ZDA in povezovanje s Kitajsko, pa naj grejo žvižgat, zapufanci petrodolarski!
johann
# 16.07.2018 ob 22:22
Jaz pa imam z njimi do sedaj same pozitivne izkušnje. Je pa res, da izberem samo preverjene in odlično ocenjene ponudnike.
levibober
# 17.07.2018 ob 08:59
DrKult
Ne vem, zakaj Trumpu noben evropski politik ne vrže pod nos tega, kaj njihova podjetja delajo pri nas v Evropi.

Ker to niso 'njihova' podjetja, ampak so mednarodne korporacije, ki jim je za Ameriko mar toliko, kot za lanski sneg. Kot tudi VW, Airbus, Citroen itd niso evropska podjetja. Vsa ta podjetja pa uporbaljajo 'lobiranje', da si iztržijo najboljši možni položaj na trgu. S kapitalizmom in prostim trgom opisano nima skupnega nič.
slovenkaaaa
# 16.07.2018 ob 22:33
Tudi jaz imam same super izkušnje... res pa je, da ne grem tja, kjer je najbolj poceni. Preprosto z družino potrebujemo več prostora, ko kam gremo, od tega, kar najdeš v hotelih.
knedlck
# 17.07.2018 ob 08:27
Treba je spostovat predpise drzav v katerih poslujes. Drugace so pa take platforme super. Enostavno izloci zanic ponudnike. To je definicija tega, da trg doloca kdo prezivi in kdo ne, pac slabsi odpadejo.
Tudi zmerej kadar grem v tujino uporabljam uber, ker normalni taxi te obere do kosti, pa krozi po mestu, uber pa ves da te ne bo okrog ulice 5x pelou, ker mas ti, in on GPS, in se vidi pot po kateri more it (najhitrejsa), in isto slabi vozniki odpadejo, ker dobijo slabe ocene, in jih uber pol tud sam eliminira
nevem
# 17.07.2018 ob 17:31
EU se bo zadusila v birokraciji in predpisih. (Krive kumare pa to). V ZDA pa vecino taksnih reci regulira trg. Kar je seveda tudi prav.
kralj matjaž
# 17.07.2018 ob 08:36
TineB
A potrebno se je boriti potem za omilitev regulacije ZA VSE,

No vidiš tu je problem. Velikim ni v interesu, da se regulacija poenostavi, njim je v interesu, da je regulacija čim bolj komleksna, zapletena, nerazumljiva, da se preprečuje prihod novih ponudnikov, novih storitev, novih izdelkov na trg in s tem ohranjanje tržnega deleža. Zato tkšno nasprotovanje Uberju, Airbnb, Facebook, Twiter pa ostali, pa so se tako ali tako že prodali državi, tako da o njih nima smisla govorit.
mrožek
# 17.07.2018 ob 08:26
Nobene slabe izkušnje, nekje je sicer bolje kot drugje. Vendar, če izbiraš dobro ocenjene in ne najcenejše varjante potem je verjetnost, da bo slika popolnoma drugačna nična.

Se3 mi pa zdijo takšne platforme povsem zdrave, saj se tudi hotelski sektor temu prilagajo, posledično cenijo svoje storitve.
copcop
# 17.07.2018 ob 07:30
ni problem v tem, problem je v tem, da takšne platforme brez odgovornosti prinašajo prekarizacijo sektorja, nižanje standardov, nadzora in jano potem tudi standarda kompletnega gospodarstva, če to sloni v kompleti na tem.

Ne drži, da takšna platforma nima odgovornosti. Ravno obratno, platforme poskrbijo za odgovornost in preglednost vsakega,ki se vključi, saj ga uporabniki prisilijo. Kdor ima dobre izkušnje oceni dobro, slabe oceni slabo in hitro nastane jasen pregled trga, kjer slabi odpadejo.

Komur pa platforma ni všeč, je ne uporablja ali uporablja konkurenčno. Tako je tudi platforma prisiljena v večjo odgovornost do uporabnika, če želi preživeti. Problem rešen.
slovenkaaaa
# 16.07.2018 ob 22:34
izo, za države, ki niso v EU, pač EU ne more izdajati kazni, a ne?
Kazalo