Pri enotnem patentu sodeluje 25 članic EU-ja razen Italije in Španije. Foto: EPA
Pri enotnem patentu sodeluje 25 članic EU-ja razen Italije in Španije. Foto: EPA
Nemčija
Levji delež spodbud za avtomobilsko industrijo bodo dobile velike industrijske članice. Foto: EPA

Z enotnim evropskim patentom želi Evropska unija izboljšati svojo konkurenčnost v primerjavi z ZDA in Kitajsko. Prvi evropski patent naj bi bil podeljen leta 2014.

V patentni sveženj so vključeni enotno varstvo, režim prevajanja in oblikovanje enotnega sodnega sistema.

Trenutno pridobitev patentne zaščite v 25 članicah, ki bodo sodelovale pri projektu, stane okoli 32.000 evrov, z novo ureditvijo pa bo ta strošek znašal 80 odstotkov manj. V ZDA pridobitev patenta za primerjavo stane 2.000 evrov, na Kitajskem pa 600 evrov.

Pri projektu nista želeli sodelovati Italija in Španija, ker nasprotujeta jezikovni ureditvi, po kateri bodo uradni jeziki le angleški, nemški in francoski.

Za Slovenijo je skupni evropski patent pomemben, saj prinaša za petkrat cenejše patentiranje kot obstoječa ureditev, kar bo pomembna spodbuda malim in srednjim podjetjem, da bodo ustrezno zaščitena na ravni celotnega EU-ja, je poudaril državni sekretar Rožič.

V okviru patentnega svežnja bo Slovenija skupaj s Portugalsko gostila center za arbitražo in mediacijo, katerega odločitve bodo imele enako moč kot odločitve sodišča.

Spodbuda avtomobilski industriji
Rožič je med točkami današnjega zasedanja izpostavil še akcijski načrt Cars 2020 za spodbujanje avtomobilske industrije, ki je eden ključnih industrijskih sektorjev v EU-ju.

Evropski komisar za industrijo Antonio Tajani je po njegovih besedah napovedal, da bo poskušal v okviru programa za financiranje raziskav in inovacij Obzorje 2020 povečati spodbude za inovacije v avtomobilskem sektorju z ene milijarde na dve milijardi evrov.

"Tudi Slovenija si tu obeta pomemben del, glede na to, da avtomobilska industrija pri nas predstavlja desetino bruto domačega proizvoda in 21 odstotkov celotnega slovenskega izvoza," je poudaril Rožič, ki pa o konkretnih številkah ni želel govoriti, je pa nakazal, da želijo s temi sredstvi pomagati koprskemu Cimosu.

Po Rožičevih besedah se je sicer treba zavedati, da je Slovenija le en delček evropske avtomobilske industrije. Levji delež te pogače bodo zagotovo dobile velike industrijske članice, "mi bomo pa poskrbeli, da bo tudi naša industrija dobila svoj delež, sorazmeren njenemu pomenu za državo", je poudaril in dodal, da ne bodo "puščali niti centa preveč v kakšni drugi državi".