Evropska unija
Z novo uredbo o čezmejni dostavi pošilj naj bi se posledično znižale tudi cene dostave pošiljk v EU-ju. Foto: Pixabay
EU želi povečati obseg spletnega trgovanja. Foto: Pixabay
Tržni inšpektorji večkrat opozarjajo glede spornih praks nekaterih spletnih trgovcev. Foto: MMC RTV SLO
Evropska komisija, ki si že nekaj časa prizadeva ustvariti enoten digitalen trg, je že lani pripravila nova evropska pravila za zaščito EU potrošnikov (Consumer Protection Cooperation Regulation), ki bodo omogočala nacionalnim varuhom trga večjo nadzorno in tudi izvršno moč nad digitalnim trgom. Foto: AP

Dodaj v

EU-darila potrošnikom: odprava geoblokade, preglednejša dostava pošiljk ...

EU je sprejel nekaj ukrepov, ki naj bi omogočili lažje spletno trgovanje
20. december 2017 ob 07:47,
zadnji poseg: 20. december 2017 ob 10:13
Bruselj - MMC RTV SLO

Evropska unija je novembra in decembra sprejela nekaj novih regulativ, ki bodo olajšale spletno trgovanje tako potrošnikom kot tudi trgovcem. V prihodnjih letih naj bi se znižale cene dostave, ukinjena bo tudi t. i. geoblokada.

Evropski parlament je sredi novembra sprejel sveženj ukrepov, s katerimi bo potrošnikom in podjetjem omogočeno lažje spletno nakupovanje ter prodaja najrazličnejših proizvodov in storitev na področju EU-ja. Čeprav velja med 28 državami članicami prost pretok blaga in storitev, na spletu ni popolnoma tako, saj še vedno obstajajo številne ovire.

EU-potrošnikom, še posebej iz manj premožnih in trgovcem manj zanimivih držav, je dostikrat onemogočen dostop do najboljših spletnih ponudb. Številne spletne trgovine, registrirane na področju EU-ja, svoje blago pošiljajo zgolj v določene EU-države. Največkrat le v svoje sosede. Ali pa so cene dostave v posamezne države tako visoke, da se kupci večkrat odločajo, da ne bodo kupovali blaga pri tujih trgovcih.

Evropska komisija, ki si že nekaj časa prizadeva ustvariti enoten digitalen trg, je že lani pripravila nova evropska pravila za zaščito EU-potrošnikov (Consumer Protection Cooperation Regulation), ki bodo omogočala nacionalnim varuhom trga večjo nadzorno in tudi izvršno moč nad digitalnim trgom. Države članice EU-ja pa bodo morale nova pravila uveljaviti v prihodnjih dveh letih.

Kaj prinašajo nova EU-pravila glede zaščite potrošnikov?
Države članice bodo morale imenovati urad, ki bo pristojen za mednarodno sodelovanje pri preiskavah in izvrševanju sankcij pri morebitnih kršitvah. Pristojni organi, kot je denimo slovenski tržni inšpektorat, bodo lahko zahtevali informacije o registracijah spletnih domen spletnih trgovin, ki domnevno kršijo pravice potrošnikov, pa tudi njihove bančne podatke.

Prav tako jim bo podeljena pristojnost za opravljanje prikritih nakupov (inšpektorji se bodo lahko predstavljali kot potrošniki) in tudi možnost čezmejnega kaznovanja nepoštenih trgovskih praks ter izterjave odškodnine oškodovanim potrošnikom.

Blokada prevarantov
Največ polemik je sprožila možnost blokade prevarantskih spletnih strani, ki so vzpostavljene z namenom, da bi opeharile potrošnike ali pa zavajajoče ponujajo ničvredno blago. To možnost bodo imeli lokalni tržni inšpektorati, brez predhodne presoje sodnih oblasti, ali gre res za prevaro ali ne.

Blokade niso podprle vse poslanske skupine v Evropskem parlamentu. Najbolj kritična je bila nemška poslanka Piratske stranke Julia Reda, ki je opozorila, da je blokada spletnih strani, ki jo bodo lahko sprožili nacionalni tržni inšpektorji brez kakršne koli sodne odredbe, pretiran in nesorazmeren ukrep pri varovanju potrošnikov.

"Ponudniki dostopa do spleta bodo morali vzpostaviti infrastrukturo, ki bo omogočala blokade spletnih strani, kar se bo pozneje lahko zlorabljalo tudi za druge namene, vključno s cenzuro," je zapisala na svojem blogu. Kot primer je navedla spletne strani, ki so bile povezane s prizadevanji za neodvisnost Katalonije in so jih španske oblasti hitro in učinkovito blokirale, ker je bila infrastruktura za blokiranje spletnih strani že vzpostavljena za druge namene, na primer prepoved dostopa do spletnih mest, ki kršijo avtorske pravice. Sama je predlagala, da bi s spornih spletnih strani zahtevali zgolj izbris spornih vsebin namesto blokade. Njen predlog na koncu ni bil sprejet.

Težave zaradi goljufivih trgovcev
Prevarantske spletne trgovine v resnici povzročajo veliko težav potrošnikom. Tudi na spletni strani tržnega inšpektorata se večkrat pojavljajo opozorila pred nakupi pri sumljivih spletnih trgovcih.

"Potrošniške organizacije imamo precej težav z goljufivimi spletnimi stranmi, ki se pojavljajo tudi v slovenskem jeziku in torej eksplicitno ciljajo na slovenske potrošnike. Lastniki so vedno zunaj EU-ja (Švica, ZDA, Azija ...), tako da naši organi (predvsem tržni inšpektor) nimajo nobene možnosti, da jim stopijo na prste. Na takšnih straneh so na prodaj izdelki, ki nimajo potrjenega učinka in je njihov nakup zato popolnoma stran vržen denar, še večjo težavo pa predstavljajo spletne strani s ponarejenimi izdelki ali pa takšne, ki potrošnika privabijo, da nakaže denar, izdelka pa nikoli ne prejme," pravi Boštjan Okorn z Zveze potrošnikov Slovenije.

Delna odprava geoblokade
Ukrepi za varovanje potrošnikov, ki jih je sprejel EU, pa niso edini ukrep, ki ga je pripravil EU za širjenje skupnega digitalnega trga. Za EU-potrošnike bo morda še bolj zanimiv dogovor glede odprave t. i. geoblokade.

Gre za diskriminatorno prakso, ki se uporablja iz komercialnih razlogov. Trgovci na spletu potrošnikom na podlagi njihove lokacije preprečujejo dostop do njihove spletne trgovine ali pa jih preusmerijo v njihovo lokalno trgovino, kjer so cene blaga ali storitev drugačne. Takšno blokiranje na primer pomeni, da lahko potrošniki iz ene države članice EU-ja pri spletnem najemu rent-a-car vozila za enako storitev v enakem kraju plačajo več kot potrošniki iz druge države članice.

Evropska komisija, EU-parlamentarci in države članice so konec novembra sicer dosegli dogovor glede odprave geoblokade. Toda ta ne bo (še) zaživela v popolnosti.

Dosežen je bil namreč zgolj kompromis, da bo kupcem omogočen nakup na spletnih mestih kjer koli v EU-ju in da bodo lahko od ponudnikov blaga in storitev zahtevali, da prenehajo zavračati stranke ali jih preusmerjati na druga spletna mesta, ker so v določeni državi članici.

Geoblokada avtorskih vsebin ostaja
Nekatere države članice EU-ja so nasprotovale predlogu EU-parlamentarcev, ki so želeli, da bi razširili prepoved geoblokade tudi na pretočne vsebine, na glasbo, filme ali elektronske knjige na področju EU-ja. Tako bo geoblokada za avtorsko zaščitene vsebine veljala še naprej.

Doseženemu kompromisu je bila sicer dodana klavzula, da bodo čez dve leti preverili, kako se v praksi izvaja prepoved geoblokade. Tedaj naj bi še enkrat razmislili, ali bi EU-potrošnikom sprostili dostop do avtorskih vsebin v vseh državah članicah.

Cenejše dostave pošiljk?
Poleg geblokade je bila na pogajalski mizi tudi čezmejna dostava pošiljk. Estonija, ki trenutno predseduje Svetu Evropske unije, pa je v četrtek zvečer sporočila, da je bil dosežen dogovor glede uredbe za čezmejno dostavo pošiljk po EU-ju. Večja transparentnost in nadzor pristojnih regulatorjev naj bi pripomogel tudi k nižjim cenam pošiljk.

Večina potrošnikov se glede na ankete, opravljene po EU-ju, večkrat zaradi visokih poštnin iz tujine odloča za nakupe v lokalnih spletnih trgovinah. Na trgu EU-ja pa sicer na tem področju vlada precej kaotično stanje. Cene dostave, ki jih zaračunavajo največji ponudniki dostavnih storitev, so lahko tudi do petkrat višje kot v domačih državah. Cene dostave v sosednjo državo pa so lahko celo višje kot v državo, ki je na drugem koncu Evrope.

Na cenovnem udaru so predvsem potrošniki v manjših EU-državah, kot je Slovenija. Nekako so zdaj diskriminirani tudi manjši in srednji trgovci, saj pri dostavnih podjetjih ne morejo dobiti takšnih popustov kot trgovski velikani.

Kaj pomeni nova uredba?
Evropska komisija je v sporočilu za javnost po doseženem dogovoru navedla, da uredba sicer ne določa zgornjih meja cen pošiljk, vendar spodbuja konkurenčni pritisk, saj bodo potrošniki v prihodnje lažje in pregledneje primerjali domače in tuje stroške dostave.

Ponudniki paketne dostave bodo morali razkriti cene za storitev, ki jih potrošniki in mala podjetja pogosto uporabljajo. Evropska komisija pa jih bo objavila na posebni spletni strani.

Nacionalni nadzorniki poštnih storitev pa bodo lahko posredovali, če bodo stroški dostave nerazumno visoki v primerjavi z osnovnimi stroški. Trgovci pa bodo morali svojim strankam zagotoviti jasne informacije o cenah, ki se zaračunavajo za čezmejno dostavo pošiljk in za njihovo morebitno vrnitev. Potrošniki bodo tudi imeli pravico do pritožbe v skladu z direktivo o pravicah potrošnikov.

"Nova uredba bo doprinesla k večji transparentnosti na trgu, s tem, ko bodo regulatorji dobili več pristojnosti. Vse cene, ki ne odgovarjajo stvarnim stroškom dostave, bodo prijavljene Evropski komisiji, kar bo pripeljalo do znižanja cen dostave," je za hrvaški Večernji list razložila hrvaška EU-poslanka Biljana Borzan, ki je sodelovala pri pogajanjih glede omenjen uredbe. Ob tem se je pohvalila, da je dosegla, da je v uredbi zapisana obveza, da bo moral trgovec pri nakupih navesti vse oblike dostave, ki so na voljo, skupaj s primerjavo cen dostave.

Gregor Cerar
Prijavi napako
Komentarji
navigator007
# 20.12.2017 ob 08:24
Kot potrošnik sem čisto zadovoljen z nižjo ceno dostave in z večjo možnostjo izbire. Ne rabim ideoloških modrosti na to temo.
Saussure
# 20.12.2017 ob 09:14
čakam samo še dan, da bo EU udaril po mizi glede carinjenja. to, kar si drzne carinska pošta v zadnjem letu, je absurd. danes uvoziš izdelek za 30 EUR, veš, da boš plačal 22% DDV za uvoz. to je čez palec rečeno 6 EUR. vendar ti carinska pošta zraven zakasira še 7 EUR za vse njihove "stroške" postopke carinjenja, 1 EUR za UPN nalog, ki ga seveda plačaš poštarju. hitro nanese, da s carino in davkom plačaš še pol izdelka zraven. in večja kot je vrednost artikla, višji so tudi administrativni stroški.
SF0100
# 20.12.2017 ob 08:42
5,75€ za paketek iz Nemčije

0€ za paaaaakeeeeet iz Kitajske

I rest my case Europe....
Drncl
# 20.12.2017 ob 08:06
Kaj pa tiste ničvredne direktive o spletnih piškotkih še niso odpravili?
didldadl
# 20.12.2017 ob 09:48
A kaj ko imamo mi našo Pošto Slovenije, ki pri mednarodnih pošiljkah redno zaračunava izmišljene stroške in poštnine brez razloga.
RenatoP
# 20.12.2017 ob 08:01
Koncno
maher
# 20.12.2017 ob 08:06
"Potrošniške organizacije imamo precej težav z goljufivimi spletnimi stranmi, ki se pojavljajo tudi v slovenskem jeziku in torej eksplicitno ciljajo na slovenske potrošnike. Lastniki so vedno zunaj EU-ja (Švica, ZDA, Azija ...), tako da naši organi (predvsem tržni inšpektor) nimajo nobene možnosti, da jim stopijo na prste. Na takšnih straneh so na prodaj izdelki, ki nimajo potrjenega učinka in je njihov nakup zato popolnoma stran vržen denar, še večjo težavo pa predstavljajo spletne strani s ponarejenimi izdelki ali pa takšne, ki potrošnika privabijo, da nakaže denar, izdelka pa nikoli ne prejme," pravi Boštjan Okorn z Zveze potrošnikov Slovenije.

In zakaj ne objavljajo seznama takšnih spletnih strani?
thymiann
# 20.12.2017 ob 10:31
Se kar strinjam s komentarji glede naše pošte; njihovo poljubno odpiranje paketov in nabijanje stroškov je navaden državni terorizem.
didldadl
# 20.12.2017 ob 12:32
Tudi jaz kdaj "kitajcu" plačam poštnino pa mi jo potem Pošta Slovenije še enkrat zaračuna, ker so pač odprli paket. Čeprav sem jaz plačal poštnino do mojega naslova in ne do naslova PS!
Njihov cenik izgleda pa nekako takole:

Odpiranje paketa - 6€
Odpiranje paketa z očali ker odpiralec ne vidi dobro - 10€
Zapiranje paketa s tamalim selotejpom - 4€
Zapiranje paketa z velikim selotejpom - 7€
Zahtevek za račun - 5€
Drugi zahtevek za račun ker smo enega vmes že izgubili - 8€
Brušenje škarij za odpiranje paketa - 16€
Obliži za rane ob odpiranju vašega paketa - 4€
Kazanje vsebine paketa kolegom in zbijanje šal na vaš račun - 2-9€ (odvisno od kvalitete šale)
Računanje s kalkulatorjem - 2.2€
Popravljanje paketa ker nam je 5x vmes padel po tleh - 18€
Zadrževanje paketa v poštnih prostorih ker počasi obdelujemo pakete - 2€/dan

Pisanje tega cenika - 50€

Cene so brez ddv.
Bivši uporabnik
# 20.12.2017 ob 09:15
Raje naj poskrbijo, da pošiljka pride do kupca! Iz Vb jim ni uspelo dostaviti niti v več kot mesecu. Sramota res...
Bivši uporabnik
# 20.12.2017 ob 10:26
Super. Se pa tudi strinjam s kritikami glede pošte slovenije, oderuhi, da ni večjih, nobenega reda.
Vedno bolj me spominja na neko mafijsko združbo.
Bivši uporabnik
# 20.12.2017 ob 11:39
Treba se je zavedat, da je Slovenija z 2milj prebivalcev, palček od trga v primerjavi z 80milj Nemčijo npr.
Tukaj dodajmo še manjšo kupno moč in potem ti je jasno zakaj smo glede marsičesa še vedno na nivoju juge iz konca 80ih.
Problem imaš, če imaš kakšne specifične hobije, si zaključil v Sloveniji, moraš na splet ali pa v tujino.
Naj povem, da so nas Slovaki in Čehi glede tega povozili, zahvalite se gospodarski zbornici in politikom, ki zavirajo razvoj Slovenije.
m72
# 20.12.2017 ob 11:49
"Kitajci pa odličen izdelek HA HA HA ... mogoče za kakšne, ki kupujejo neuporabne izdelke ali izdelke za enkratno rabo."

Si že kupil kakšnega in govoriš iz izkušenj? Verjetno ne. Sicer pa tudi tvoje super-duper amerske jajce naštancajo Kitajci, ali pa so v njih vgrajene na tam narejene komponente. Ni vse v nalepki. In ne pozabi, da so tudi amerske in efu firme Kitajcem postavljale kompletne tovarne z vso tehnologijo in osebjem, ki je pogosto več let uvajalo Kitajce, preden so jim v celoti predali. Kitajci pa so hitro natreskali še ene par podobnih tovarn zraven.
ElTorro
# 20.12.2017 ob 11:36
Gre preprosto za to, da so pravila o garanciji, načinu in pogojih vračila blaga, odgovornosti, prevodu navodil v lokalni jezik

Za nakupe preko spleta veljajo pravila tiste države, v kateri se nahaja trgovina. Če nekaj kupiš na Amazonu, izdelek ne rabi slovenskih navodil za uporabo, veljajo nemška pravila o garanciji, odgovornosti in vsem ostalem, kar navajaš.

Spletnemu trgovcu je popolnoma vseeno, na kateri EU naslov odpremi pošiljko - pravila zanj so enaka.
ElTorro
# 20.12.2017 ob 11:33
haha zakaj je nekdo prisiljen prodajat v vseh državah eu, če pač noče, eu se počas kisa
Nihče ni prisiljen prodajati v vseh državah EU (čeprav, se mi tudi takšna uredba ne bi zdela napačna - če je cilj imeti res enoten trg, potem to spada zraven. Kdaj si recimo v kakšni ameriški spletni trgovini zasledil, da prodaja samo v deset zveznih držav? Ali pa če prideš v EU v fizično trgovino, in bi ti prodajalec rekel "oprostite, prebivalcem Slovenije pa ne prodajamo"?)

Pomembno je, da se prepove recimo ta dosedanja praksa:
Ko sem kupoval otroški voziček, sem ga izbral na spletu. V nemški spletni trgovini je stal 400 EUR. Ko sem ga želel naročiti v Slovenijo, so me preusmerili na slovensko spletno trgovino, kjer je stal 500 EUR (takrat je bil naš DDV še 20%). Na koncu sem poprosil znanca, ki dela v Nemčiji, če lahko pošiljko naročim na njegov naslov, da sem jo dobil po "nemški" ceni.

Tako kot ni prav da nam "južnjakom in vzhodnjakom" prodajajo manjvredno blago, tudi ni prav da se izvaja cenovna diskriminacija do posameznih držav.
simnov
# 20.12.2017 ob 11:10
tudi če kupiš v avstriji in daš 10€ poštnine je še vseeno cenejše kot pri nas
Victim
# 20.12.2017 ob 11:09
Vsi, ki se pritožujete kje so vaši paketi iz tujine, so v že v Sloveniji na naši pošti. Tam stojijo, ker naša pošta pošteno varčuje pri številu zaposlenih.
Bivši uporabnik
# 20.12.2017 ob 11:41
"Kitajci pa odličen izdelek HA HA HA ... mogoče za kakšne, ki kupujejo neuporabne izdelke ali izdelke za enkratno rabo."

Bi bil presenečen kaj vse dobiš iz Kitajske. Čisto enake audio konektorje priznane firme, tam 10$ za par (poštnina všteta), tukaj 40 eur, in ni ponaredek.
Samo en primer.
PikiMiki
# 20.12.2017 ob 12:42
''čakam samo še dan, da bo EU udaril po mizi glede carinjenja. to, kar si drzne carinska pošta v ''zadnjem letu, je absurd. danes uvoziš izdelek za 30 EUR, veš, da boš plačal 22% DDV za uvoz. to je čez palec rečeno 6 EUR. vendar ti carinska pošta zraven zakasira še 7 EUR za vse njihove "stroške" postopke carinjenja, 1 EUR za UPN nalog, ki ga seveda plačaš poštarju. hitro nanese, da s carino in davkom plačaš še pol izdelka zraven. in večja kot je vrednost artikla, višji so tudi administrativni stroški.''

Plus to da te poštar potem še jebe in zahteva podatke iz osebnega dokumenta in dodatno kraj rojstva. Da ne omenjam sploh kje bodo na koncu vsi moji osebni podatki pristali.
webman
# 20.12.2017 ob 13:37
"Nekatere države članice EU-ja so nasprotovale predlogu EU-parlamentarcev, ki so želeli, da bi razširili prepoved geoblokade tudi na pretočne vsebine"

Če nečesa legalno ne moreš imeti, ker so se tako odločili, ti pač ostaneta le dve možnosti: prva je ignoranca, druga je kraja. In potem se sprašujejo, zakaj je na V tako velika stopnja piratstva...
Bivši uporabnik
# 20.12.2017 ob 12:12
"Je pa zanimivo, da tisti, ki se pod drugimi novicami najbolj "borijo" za slovenskega delavca in tulijo o zlobnih kapitalistih, so pripravljeni za par evrov razlike naročevati iz drugih koncev sveta, samo da naš ali evropski delavec ne dobi denarja. Med drugim je tudi zaradi vas toliko nižja dodana vrednost in posledično nizke plače, na malem trgu je to še bolj opazno.
Dvoličnost pa taka .."

Pa si se vprašal za razloge kdo in zakaj kupuje od Kitajca? Nekdo, ki ima 1500 plače mu verjetno dol visi, če preplača izdelek, nekdo, ki pa ima tam 500-700 dohodka pa lahko prihrani ogromno denarja.
Ne gre se za to, da ljudje nočejo podpirati slo/eu gospodarstva, enostavno ga ne morejo.
Radoveden
# 20.12.2017 ob 11:53
Večino stvari kupujem na nemškem Amazonu. Kar trgovci iznotraj platforme ne dostavljajo v SLO si preusmerim na storitev ki se ukvarja s prepošiljanjem pošiljk tako v UK kot v Nemčiji. Rešeno.

S poštnino vred je praviloma vedno cenejše kot pri nas.

Nikoli v življenju si ne bi mislil kaj vse bom kupil v tujini. A kaj češ, ne moram našim plačevat več. Le zakaj bi bil jaz na boljšem če mi v žepu ustane manj.
Matej037
# 20.12.2017 ob 10:24
Dvomim, da bodo s temi ukrepi naredili kaj dobrega za potrošnike. To, da nekateri trgovci pošiljajo blago samo na domače tržišče in nekaj sosednjih (Nemci recimo samo še v Avstrijo), ni posledica podcenjevanj trgov z nižjo kupno močjo ali kakšnih drugih nasprotovanj.

Gre preprosto za to, da so pravila o garanciji, načinu in pogojih vračila blaga, odgovornosti, prevodu navodil v lokalni jezik ... med državami različna. In zato trgovec za nastop na celotnem trgu EU potrebuje ekipo pravnikov in administracije, ki vse te razlike pozna in zna v različnih okoljih poslovati. Tosicer za Amazon ali kakšnega podobno velikega trgovca ni težava, kakšen manjši ponudnik, ki bi recimo s spletno trgovino rad prodajal svoje izdelke (recimo izdelke družinske obrtne delavnice), pa se bo znašel v velikih težavah.

Če bi šlo samo za to, da na paket napiše drug naslov in razliko v ceni poštnine, teh težav ne bi bilo.
1986
# 20.12.2017 ob 10:09
Paket iz Nizozemske čakal mesec in pol. A je bila sprejeta kakšna direktiva, da se zaradi varovanja okolja, dostavlja samo s kolesi? Iz VB 3 tedne in pol, Iz Nemčije 3 tedne. Kitajci so pa tako zgodba zase. Poštnine ni, paket pa čakaš 2 meseca.
krucyfix
# 20.12.2017 ob 15:12
> Saj tudi ti iz Kitajske ne kupuješ izdelkov priznanih podjetij, ampak njihove cenene kopije.

Itak so vse velike firme že preselile proizvodnjo na Kitajsko, ker so si neoliberalci tako zrihtali socialni in okoljski dumping. Kitajci znajo delat tako izdelke priznanih podjetij kot tudi njihove cenene kopije, včasih celo v isti tovarni hehe. Ampak po tem trendu se v končni fazi pri nas nič več ne bo splačalo proizvajat, razen če se ne bomo prilagodili na kitajski življenjski standard.
m72
# 20.12.2017 ob 12:54
"Si že kupil kakšnega in govoriš iz izkušenj? Verjetno ne.

Itak, da sem. Dejansko ne znajo narediti ničesar za resno delo. Kitajski izdelki so pač za reveže.

Saj tudi ti iz Kitajske ne kupuješ izdelkov priznanih podjetij, ampak njihove cenene kopije."


Revež je tisti, ki ne zna ločiti zrnja od plev in naroči slednje. Take imajo Kitajci najrajši :-)
Springbok
# 20.12.2017 ob 08:36
@ Dracl - še ne; Cookie-ji (piškotki) so v direktivi o e-zasebnosti. Sprememba direktive o e-zasebnosti je "čakala" spremembo splošne uredbe o varstvu podatkov (general data protection regulation). Je pa sprememba del predloga nove uredbe (ne več drektive) o e-zasebnosti. Enkrat naslednje leto.
ElTorro
# 20.12.2017 ob 20:13
Ampak po tem trendu se v končni fazi pri nas nič več ne bo splačalo proizvajat, razen če se ne bomo prilagodili na kitajski življenjski standard.

Še desetletje ali dve, in nas bodo prehiteli.

S plačami so od EU držav že prehiteli Romunijo in Bolgarijo, blizu so Hrvaški....nekatera področja so Hrvaško že prehitela....Shenzen, kjer je skoncentirane veliko high-tech industrije, je po plačah skoraj 10% pred Hrvaško....Peking in Šanghaj sta še višje.

Pri tem kitajske plače rastejo cca 5% letno, naše pa...
elGoyc
# 20.12.2017 ob 16:18
Vsekakor dobrodošla direktiva.
Če bo EU resnično postala enotni trg, kar je praktično edina perspektivna možnost (alternativa je razpršena skupnost marginalnih lakajev svetovnim velesilam), bomo Slovenci od tega imeli le koristi, ker bomo deležni izdelkov, storitev in odnosa, kot ga imajo multinacionalke do zahodnih potrošnikov, kjer so cene nižje, kvaliteta storitev in določenih izdelkov pa boljša.
Stvari je potrebno olajšati tudi trgovcem, če nareč kupiš nek izdelek v Nemčiji ne moreš pričakovati prevoda navodil v slovenščino in pooblaščenega serviserja pri nas.

Kar se tiče kitajske robe, kdor hoče za določene izdelke pripravljen plačati 50%-200% višjo ceno, kot za kitajske "no-name" identične, naj izvoli. Lahko govorim za določeno industrijsko kontrolno elektroniko (časovniki, termoregulatorji in ostalo), da evropska podjetja, med drugin naša, kupijo praktično cel izdelek na Kitajskem in mu nato dodajo lepo ohišje in logo. Enaka zgodba pri "slovenskem" ročnem električnem orodju za dom.
Tudi če gre res za kvaliteto v čem je poanta kupiti recimo Siemensov izdelek, ki je 3x dražji, če zdrži mogoče 50% več časa. Ali, sploh hud primer, za originalni trdi disk 250€ za določen nemški stroj, če za ta denar dobim 5 kitajskih ekvivalentov in pač naredim 4 backupe ter tvegam 10-20min izpad proizvodnje zaradi menjave. Enako je recimo pri televizorjih, klimah... ko "no-name" podjetja na kitajskem kupujejo izdelke, ki so sestavljeni iz identičnih delov, kot precej dražji aparati multinacionalk. Konec koncev pa, ima kdo podatke (recimo število garancijski zahtevkov), da se recimo Huawei bolj pogosto kvari od ne-kitajske konkurence.

Seveda tudi sam kupujem izdelke priznanih znamk, predvsem ko gre za zadeve, kjer hočem kvaliteto (fotoaparat, hi-fi komponente, kuhinjski nož) ali za stvari, ki so tudi statusni simboli (oblačila, avtomobil, oblikovalski izdelki). Določene stvari pač kupujemo z glavo, določene tudi s srcem.
janez-jani-novak
# 20.12.2017 ob 14:00
Ocena 1.5 od 205 glasov, medtem ko so komentarji večinoma pozitivni. Wtf?
Bivši uporabnik
# 20.12.2017 ob 12:24
V zadnjih petih letih, ko vse okoli nas cveti in ko smo dejansko v centru Evrope kjer bi lahko uživali vse ugodnosti prostega trga, nas vlada in gospodarska zbornica zaradi lastnih egoističnih interesov držijo navzdol.
Namesto, da bi se trgovalo, delalo in kupovalo se zavira in dviga davke na 101 način, tega ne moreš verjet.
Sploh tisti, ki smo zaradi takšnih in drugačnih razlogov prisiljeni iskati kontakt s tujci vidimo, kako počasi se naši odzivajo.
Tako levi kot desni so nesposobni voditi to državo, sam egoizem jih je.
m72
# 20.12.2017 ob 11:35
" Smisel EU trga je ravno v tem, da zaščiti EU proizvajalce in trgovce, ki zaposlujejo in plačujejo davke v EU."

No, potem pa se vprašaj, zakaj ima precej teh "EU proizvajalcev" svoje "proizvodne zmogljivosti" na Kitajskem, v Vietnamu, itd., kakšne sorte so ti "proizvajalci", koga zaposlujejo in komu plačujejo davke. Da ti pomagam. Večinoma so veliki trgovci, brez proizvodnje, nekaterim izdelke štancajo najete firme, imajo pa svoje nalepke.
Toliko o tem famoznem "EU trgu".
Bivši uporabnik
# 20.12.2017 ob 11:42
Jaz moram jutri že sporočiti trgovini,kjer sem zadevo naročila,da paket ni prispel in mi bodo poslali na novo. Se pa sprašujem,če ni bolje kar vzeti kupnine nazaj,ker dejansko ne vem,če bodo kdaj zmožni zadevo dostaviti. Tako imajo še v trgovini brezvezne stroške,čeprav niso krivi za situacijo. Nikjer več ni nobenega reda,kaj nam potem vsa tehnologija pomaga...
m72
# 20.12.2017 ob 11:21
"Sicer se potem eni pritožujejo da PS "redno zaračunava izmišljene stroške in poštnine brez razloga" ... "

Kitajc ti za manj od sto € naredi odličen izdelek in ga džabe pripelje do sem, potem pa si voluharji zaračunajo ddv na zaokroženo (!) ceno in "stroške obdelave", na katere nabijejo še ddv, kar znese novih 12 €. Vsega skupaj pa skoraj 35! Absurd!

"ampak razlog dejansko je, PS je v neumnem položaju da naj bi zastonj raznašala kitajsko pošto, pri tem da so ji paketno dostavo prevzeli privatniki ki niso dolžni pokrivat ostalih neprofitnih storitev."

Zmenite se s Kitajci, butli, in zaračunajte neke normalne cene, ne pa da odirate preko "stroškov obdelave".
Pakete pa seveda raznašajo privatniki in tuje firme, ker so vizionarji pošte svoje poslovalnice preselili v trafike, bencinske pumpe in mesarije, prodajajo čigumije in zavarovanja, kot posrednik, kajpak, "razvijajo" elektronske storitve, ki so baje bodočnost pošte (gre se jih pa že vsaka trafika), najnovejši preboj pa je vizija modrega vodstva, da vložijo svoje cenjene napore in razkošna znanja v področje "umetne inteligence". Nekdo jo res potrebuje. Za začetek pa bi bila dovolj kar čisto običajna.
Ha, ha, kaj še naj rečem: Alan Forda in Pavlihe ni več, dobili pa smo Poštne razglede :-)
Skippy
# 20.12.2017 ob 11:13
Sem proti blokadi spletnih strani, še sploh pa mimo sodišč, ker to itak na koncu služi samo cenzuri v navezavi s politiko.

Lahko pa bi se ob obisku spornih strani pojavilo sporočilo, da gre za sporno spletno stran ali pa se javno objavlja seznam spornih in goljufivih strani. Ni potrebne blokade.
ps11
# 20.12.2017 ob 10:07
generacija56
ne ga biksat, kitajski (ponavadi kopirani) produkti slučajno niso boljši niti enaki. To je samo pregovorna tolažba za tiste, ki iz nekakšnega razloga kupujete najceneje, tudi če je strupeno. Po drugi strani ti pa ne pade na misel, da bi namesto bmw kupil kitajski brilliance (kopija bmwja). Le zakaj ne..ane?
Murko
# 26.12.2017 ob 19:39
"Jaka" darila. A ni to kar malo preveč, EU?
zapravico
# 26.12.2017 ob 07:53
Naša pošta je ena izmed organizacij,kako ljudem izpuliti čim več denarja na legalen in “prijazen“ način
dare326
# 22.12.2017 ob 22:22
amazon.de: v Slovenijo ne dostavljamo! Zakaj ne, zato ker je v SI uvoznik. Preveriš cene, slo cena je približno nemška+visoka poštnina. Če bo poštnina poštena, ne pa odiranje, se bo poznalo v našem žepu in izenačeni bomo z avstrijskim kupcem.
dare326
# 22.12.2017 ob 22:10
amazon.de, paket 5,2€, poštnina 6€
nikhrast
# 20.12.2017 ob 16:50
Dostava na dom, saj to je zdaj glavni posel vseh pošt, še državna pošta dela na vikende.
Pa supermaketi, dostavo hrane, živil... na dom, še v hladilnik, vse kontroliraš preko iPhona.
Problem pa je kraja paketov, nobenega doma, paket leži na verandi, tat ga enostavno pobere.
Pa nad dva trilijona dostav v Severni Ameriki, saj ne moreš verjeti.
Blink1
# 20.12.2017 ob 13:39
Ne kupujem.
frlekin
# 20.12.2017 ob 10:52
dok ne bojo cene enake, sploh za digitalne izdelke, mi dost dol visi.
copcop
# 20.12.2017 ob 10:45
čakam samo še dan, da bo EU udaril po mizi glede carinjenja. to, kar si drzne carinska pošta v zadnjem letu, je absurd. danes uvoziš izdelek za 30 EUR, veš, da boš plačal 22% DDV za uvoz. to je čez palec rečeno 6 EUR. vendar ti carinska pošta zraven zakasira še 7 EUR za vse njihove "stroške" postopke carinjenja, 1 EUR za UPN nalog, ki ga seveda plačaš poštarju. hitro nanese, da s carino in davkom plačaš še pol izdelka zraven. in večja kot je vrednost artikla, višji so tudi administrativni stroški.

Pravilno. Sedaj boš dvakrat premislil ali boš naročil robo iz Kitajske ali raje iz EU. Smisel EU trga je ravno v tem, da zaščiti EU proizvajalce in trgovce, ki zaposlujejo in plačujejo davke v EU. Sedaj na trgu EU prodajajo Kitajci robo brez carin in davkov, pa še poštnino jim subvencionira država. Kako naj bo EU proizvajalec konkurenčen, če mora državi plačati vse davke in polno ceno za poštnino?
krucyfix
# 20.12.2017 ob 10:22
5,75€ za paketek iz Nemčije
0€ za paaaaakeeeeet iz Kitajske
I rest my case Europe....


Ja po drugi strani (poleg nižanja neumno visokih poštnin znotraj EU) dejansko smešno da ne znajo ustavit kitajskega poštnega dumpinga.
Sicer se potem eni pritožujejo da PS "redno zaračunava izmišljene stroške in poštnine brez razloga" ... ampak razlog dejansko je, PS je v neumnem položaju da naj bi zastonj raznašala kitajsko pošto, pri tem da so ji paketno dostavo prevzeli privatniki ki niso dolžni pokrivat ostalih neprofitnih storitev.
Skippy
# 20.12.2017 ob 12:01
Je pa zanimivo, da tisti, ki se pod drugimi novicami najbolj "borijo" za slovenskega delavca in tulijo o zlobnih kapitalistih, so pripravljeni za par evrov razlike naročevati iz drugih koncev sveta, samo da naš ali evropski delavec ne dobi denarja. Med drugim je tudi zaradi vas toliko nižja dodana vrednost in posledično nizke plače, na malem trgu je to še bolj opazno.

Dvoličnost pa taka ...
a-rod
# 20.12.2017 ob 10:12
haha zakaj je nekdo prisiljen prodajat v vseh državah eu, če pač noče, eu se počas kisa
delfino_
# 20.12.2017 ob 11:31
STOP Združenim državam Evrope!
Skippy
# 20.12.2017 ob 11:22
Kitajci pa odličen izdelek HA HA HA ... mogoče za kakšne, ki kupujejo neuporabne izdelke ali izdelke za enkratno rabo.
Fuk-U
# 20.12.2017 ob 10:39
Kupujte vec stvari ki jih ne rabite.
Kazalo