Evropska unija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.7 od 28 glasov Ocenite to novico!
Številni ponudniki digitalnih vsebin njihovo uporabo omejujejo z državnimi mejami. Foto: Pixabay
Nov korak k enotnemu digitalnemu trgu zajema vse ponudnike zakonitih digitalnih vsebin, tako glasbenih, filmskih, športnih ... kot tudi elektronskih knjig in računalniških igric. Foto: Pixabay
Za dostop do domačih digitalnih vsebin v tujini bo potrebna registracija. Foto: Pixabay

Dodaj v

EU: Državne meje ne bodo več omejevale digitalnih vsebin

Nov majhen korak k enotnemu evropskemu digitalnemu trgu
9. junij 2017 ob 07:25
Ljubljana - MMC RTV SLO

Evropska unija še naprej uresničuje idejo o enotnem digitalnemu trgu. Po izenačenju cen domačih in gostujočih mobilnih storitev bodo prenosljive tudi digitalne vsebine.

Evropska unija (EU) na političnem področju doživlja veliko krizo. Velika Britanija izstopa iz EU-ja, številne države članica pa solirajo ali skupaj s somišljenicami ignorirajo odločitve, sprejete v Bruslju (denimo Višegrajska skupina glede premestitve beguncev). Medtem ko se zdi, da se EU počasi razkraja, pa vsaj v digitalnem svetu postaja vedno bolj enotna.

Čez slab teden dni, 15. junija, bo začel v EU-ju veljati koncept "gostovanja kot v domačem omrežju" oz. Roam Like at Home (RLAH). Ponudniki telekomunikacijskih storitev bodo morali za odhodne in dohodne klice, SMS- in MMS-sporočila ter prenos podatkov uporabljati isti cenik, kot ga za te storitve uporabljajo v svojih matičnih državah. Še vedno pa bodo obstajale določene omejitve, ki naj bi preprečevale zlorabe novih evropskih pravil.

Nov korak k enotnemu digitalnemu trgu se je zgodil v tem tednu. Zeleno luč za čezmejno prenosljivost digitalnih storitev so po evropskih poslancih prižgali tudi ministri držav članic EU-ja oz. Svet EU-ja. Nova pravila bodo začela veljati devet mesecev po objavi v Uradnem listu EU-ja.

Kaj sploh pomeni prenosljivost digitalnih vsebin oz. kaj prinaša?
Državljani EU-ja bodo imeli možnost v EU-ju spremljati vse pretočne in druge digitalne vsebine, ki jih glede na naročnino spremljajo v domačih državah. Torej če je nekdo naročen na storitve, ki jih ponujajo ponudniki avdiovizualnih vsebin, kot so denimo Netflix, HBO, Amazon Prime ali Spotify, bo lahko njihovo ponudbo, ki jo ima na voljo v matični državi, spremljal v drugih državah članicah. Spletni servis Netflix, kot je na voljo npr. Švedom, bodo ti lahko v enaki obliki spremljali v državah EU-ja, kamor so se odpravili na počitnice.

Veliko ponudnikov digitalnih vsebin svojo ponudbo omejuje z državnimi mejami. Pri tem se večinoma sklicujejo na avtorske pravice, ki jih imajo zakupljene za posamezno državo. Naročniki njihovih storitev, ki so skušali do različnih vsebin dostopati prek aplikacij ali spletnih strani v tujini, so največkrat naleteli na obvestilo, da jim je dostop onemogočen, ker niso urejene ustrezne avtorske pravice. Ali pa so bili preusmerjeni na lokalne servise ponudnikov, ki pa ponujajo drugačne vsebine, kot so na voljo v uporabnikovi domovini.

Zajete bodo vse digitalne vsebine, tudi brezplačne
Nov korak k enotnemu digitalnemu trgu zajema vse ponudnike zakonitih digitalnih vsebin, tako glasbenih, filmskih, športnih ... kot tudi elektronskih knjig in računalniških igric. Pri tem pa ni pomembno, ali so vsebine plačljive ali brezplačne. Tako bodo morale televizijske postaje in javni RTV-servisi, ki ponujajo aplikacije za spremljanje svojih vsebin na mobilnih napravah, omogočiti uporabnikom spremljanje prenosov svojih vsebin na celotnem območju EU-ja.

Potrebne bodo registracije
Za brezplačne vsebine bodo najbrž zahtevane registracije in njihovi naročniki jih bodo v tujini lahko spremljali, ko bodo identificirani, pravi Boštjan Okorn z Zveze potrošnikov Slovenije. "Kako bo to delovalo v praksi, bomo šele videli," dodaja.

Katerih blaginje omenjenih novih EU-pravil bodo še posebej deležni Slovenci? Vsebine, ki jih ponujajo največji svetovni ponudniki avdiovizualnih vsebin, so za slovenske naročnike večkrat precej okrnjene v primerjavi s ponudbo, ki je na voljo uporabnikom na večjih in bogatejših trgih.

Toda vsi slovenski ponudniki kabelske ali IP-televizije svojim naročnikom prek aplikacij omogočajo spremljanje izbranih TV- in drugih vsebin na mobilnih ali stacionarnih napravah (npr. Telekomov Tvin ali Telemachov D3GO). Prihodnje leto naj bi njihovi naročniki lahko vse to spremljali tudi prek slovenskih meja. "Slovenija je pravzaprav specifična. Le redkokatera evropska država ima toliko kabelskih oz. IP-TV-naročnikov, zato bodo lahko vsi to izkoristili," pravi Okorn.

Tako kot pri gostovanjih v tujih mobilnih omrežjih naj bi tudi pri prenosljivosti digitalnih vsebin veljale določne omejitve, ki naj bi preprečevale zlorabe. Tako bo, denimo, omejen rok "gostovanja", prav tako se bo treba prijaviti tudi pri ponudnikih brezplačnih storitev. Nova evropska pravila določajo spodobne pogoje, saj naj bi bila potrebna največ dva iz nabora možnosti, kot so osebna izkaznica, bančni račun, kreditna kartica, naslov, kjer uporabnik prejema račune za storitve ...

Nekateri trgi ostajajo privilegirani
Prenosljivost digitalnih storitev je vsaj na videz majhen korak k enotnosti digitalnega trga. Precej večji izziv bo ponudba enakih digitalnih vsebin v vseh članicah EU-ja. Uporabniki storitev iz manjših in siromašnejših držav so trenutno deležni precej bolj okrnjene ponudbe vsebin, tudi za enako naročnino, kot je na voljo v bolj "atraktivnih" državah. Ali pa jim storitve sploh niso na voljo. Kar je seveda popolnoma v nasprotju z idejo o enotnem digitalnem trgu.

Boštjan Okorn meni, da je to najtežja zadeva, ker je veliko odvisno od avtorskih pravic, pri tem pa so zelo močni interesi multinacionalk. "Toda če zadeva deluje nekje v EU-ju, ni nobene potrebe, da je ne bi smeli uporabljati drugje," dodaja.

Gregor Cerar
Prijavi napako
Komentarji
politik kritik
# 09.06.2017 ob 07:37
Precej žalostno da večina ljudi vidi EU samo skozi mobilni telefon. Ko malo potuješ po EU šele vidiš kaj vse je EU implementirala, da ti omogoči lažje življenje, tako doma, kot v drugi članici. Tudi podjetniki vedo kakšna katastrofa bi bila če nebi bili v EU. Zapečkarska večina pa pač ne.... in oni so žal potem v večini in oni potem odločajo, kot se je to zgodilo v angliji.

Edino kar jaz vidim, da se EU nekako izvleče iz te godlje je, da čim več mladim omogoči vsaj polletno izmenjavo v tujini seveda s primerno finančno podporo in znanjem jezika. Za znanje tujega jezika pa je odgovorna posamezna država članica in njen šolski sistem.
endrug
# 09.06.2017 ob 08:26
EU niti pod razno ne razpada. Pobožne želje nacionalistov.
oziris.va
# 09.06.2017 ob 07:51
Ja, ampak to še vedno ne omogoča slehernemu "EU državljanu", npr. Bolgaru, da bi legalno spremljal nemške ali nizozemske vsebine.

Hobotinca je na voljo samo za vsebine, za katere imaš domači naslov ;)
fashionpassion
# 09.06.2017 ob 08:13
Druga plat te zgodbe je, da se še vedno ne morem v Sloveniji recimo registrirati in muzike poslušati na Spotifyju, ki je že eden glavnih kanalov za spremljanje glasbe. A se ni nikaj govoriloo tem, da bodo morali ponudniki vsebin tudi nastopati na EU trgu kot eotnem trgu, ne da izključujejo določene (mahjne) države?
xerces8
# 09.06.2017 ob 15:59
Fantje, to je prvi korak pri prebijanju državnih mej za vsebine.
Drugi korak bo sledil.

(razen če zmagajo razni evroskeptiki in drugi zdraharji)
arogantnež
# 09.06.2017 ob 09:15
Za nas Slovence je to kar pripravljajo ena navadna bedarija. Bistveno je samo tisto kar je zapisano v predzadnjem odstavku članka. Avtorske pravice bi morale biti za zakup na voljo samo za celotno območje EU hkrati. Če je to za multinacionalke nesprejemljivo, pa naj preprosto od*ebe*o. Izpad dohodka iz celotnega EU je že resna stvar.
mb128
# 09.06.2017 ob 08:50
D3GO po celotni EU. Yupi!
AlexiusH
# 09.06.2017 ob 10:09
Kaj pa RTV 4D?
ElTorro
# 09.06.2017 ob 18:26
Točno tako, potrpljenje. Pot tisočerih kilometrov se začne s prvim korakom.

Tudi pri mobilni telefoniji so najprej omejili cene roaminga, potem so jih še dodatno znižali, zdaj je roaming ukinjen ob "pravični uporabi".....prepričan sem, da bodi sčasoma ukinili še to določilo in boš lahko dejansko izbiral katerega koli operaterja v EU.
xerces8
# 09.06.2017 ob 18:18
bluppo, potrpljenje. Najprej prvi korak, nato drug. Potem tretji.
SamoRes
# 09.06.2017 ob 07:53
In ponudniki telefonije že napovedujejo zvišanje cen, res pridobitev.
xerces8
# 10.06.2017 ob 18:06
Ja, operater lahko vedno ponudi več od zakonskega minimuma. Noben jih ne bo tožil. ;)
To je tako že od nekdaj.
kunta kinte
# 09.06.2017 ob 09:58
D3GO po celotni EU. Yupi!

niti po celi Sloveniji ne deluje,razen na telemach omrežju
Springbok
# 09.06.2017 ob 09:48
@ preator - loči dve ločeni stvari:, formalno dva ločena predloga preonsljivost je sprejeta. O geoblockingu pogajanja še potekajo.

Preonsljivost je, ko ti potuješ. Geoblocking pa je, ko naročaš od doma.
Springbok
# 09.06.2017 ob 09:36
@ fashionpassion: kar je že sprejeto, je prenosljivost tvojih abonmajov, ko si v tujini.
O čemur ti govoriš, pa je geo-blocking: o tem zkonodajnem predlogu potekajo pogajanja v Svetu in EP. In največji problem predstvalja upravljanje avtorskega prava - licenciranje po posamezniih državah ali za teritroij EU, pa eno od spornih vprašanj. Predlog teritorialne omejitve odpravlja, kaj pa bo rezultat po vloženih amandmajih pa ni znano. ,
johann
# 09.06.2017 ob 09:30
Torej sedaj ne bo več na kanalih bedastega opozorila, da program nima urejenih avtorskih pravic za Slovenijo, kot npr. pri fuzbalu?
mb128
# 10.06.2017 ob 17:48
xerces8
Ni ravno tako kot pišeš. A1, bivši Simobil ima recimo paket, ki vsebuje 15. GB podatkov in jim je prav vseeno ali jih porabiš v Sloveniji, Nemčiji ali pa na Norveškem. Sem videl reklamo včeraj po tv.
xerces8
# 10.06.2017 ob 16:51
Seveda, tujina=EU (+plus tudi tri države evropskega gospodarskega prostora (EGP): Islandija, Liechtenstein in Norveška. )

Za prenos sem napisal. Enako oziroma včasih malo manj.

Konkretno pravilo je:
Če je cena paketa deljeno z vključenimi gigabajti manj od 3,85 €/GB, potem se prenos v EU omeji na : cena paketa deljeno z 3,85 €/GB

Tule je kalkulator, ki ti točno izračuna.

Višek se potem računa po ceni okoli 7,7€ na GB. Obračunska enota je mala, 1MB ali manj, ne vem na pamet.
xerces8
# 10.06.2017 ob 00:28
Evo ti konkretno stanje: v tujini plačuješ ENAKO kot doma.
Za vsak klic, SMS ali MMS plačaš enako, kot če bi isti klic naredil (ali sprejel) doma.

Bolj preprosto ne more biti.

Edina izjema je, da so zakupljene količine podatkov malo zmanjšajo. Odvisno od cene paketa. Nekje na polovico tipično.
mb128
# 09.06.2017 ob 20:52
izo
Moj operater je pred kratkim uvedel unifi travel. Hvalijo se z kar 60. mil. hot spotov po celem svetu. Če imaš ustrezen paket je ta storitev zastojn.
Glede gsm pa tako. Odvisno kakšen paket imaš. Jaz sem tudi do pred kratkim smatral, da bo iz Slovenije v Eu telefoniral po isti tarifi kot telefoniram v vsa omrežja v Slo razen komercialnega. A temu ni tako. To sem komaj ugotovil ko sem prebral en članek na Žurnalu24. Zato sem tudi spremenil paket. V novem se sedaj v Eu pogovarjam če kličem iz Slovenije 2. uri zastojn na mesec. Skratka ista tarifa kot jo plačuješ za klice v Sloveniji velja šele takrat ko si recimo v Avstriji. Jep, razumi če moreš! Jaz ne! Smatram, da bo prišlo do podobnega štosa tudi glede pretočnih vsebin ker v nasprotnem primeru bi bilo preveč dobro da bi bilo res!
xerces8
# 09.06.2017 ob 15:58

Hijena je napisal(-a)

Naj ukinejo še mednarodne klice v EU, če že hočejo izenačiti cene mobilnih storitev!

No no, počasi. Korak po korak. ;-)
praetor
# 09.06.2017 ob 09:29
"Medtem ko se zdi, da se EU počasi razkraja, pa vsaj v digitalnem svetu postaja vedno bolj enotna."

G. Cerar, EU se nikakor na razkraja, saj vse države/vlade vedo, da bi bili izven nje v hudih težavah, če pa je sploh ne bi bilo, bi ostali veliki globalni akterji v prihodnosti popapali razmeroma majhne evropske države. Udarec je doživela z britanskim referendumom, ki je bil notraja politična igra in ki je rezultiral v nepričakovanem izidu cello za same predlagatelje refernduma. Malo bolj se bo treba poglobiti za kredibilno komentiranje.
Hijena
# 09.06.2017 ob 08:05
Naj ukinejo še mednarodne klice v EU, če že hočejo izenačiti cene mobilnih storitev!
tim sein
# 18.06.2017 ob 13:31
Da Evropa ne razpade ovce nafilamo s cenejšimi mobilnimi tarifami.... kako poceni.
mb128
# 13.06.2017 ob 19:14
Trubadur
Glede D3GO. Ne vem no meni dela tako kot je treba. Je že res da ga uporabljam sila redko kdaj ampak dosedaj z njim še nisem imel težav. Dela tudi na unifi čeprav je tam download le 15Mb/s. Ta podatek je ~ star eno leto.
Unifi&unifitravel.
Kot že zapisano zgoraj unifi vsaj meni dela. Z unifi travel pa še nimam izkušenj. Ko sem klical na Telemach so mi tam rekli, da se je potrebno na unifi travel prijaviti posebej. Skratka če si prijavljen na unifi to še ne pomeni, da si prijavljen na unifi travel. Prijava je enostavna saj se ko se prijavljaš v unifi travel uporabniško ime in geslo enaka kot si se prijavil v unifi.
Trubadur
# 13.06.2017 ob 14:31
unfi in uni trevel pa je taka bedarija, da je kr ojoj... ideja je super, a v praksi se je videlo, da ni vse tako... kamorkoli sem šel v tujino, kot turist ali poslovno, nisem enkrat naletev na unifi,
Trubadur
# 13.06.2017 ob 13:57
D3GO po celotni EU. Yupi!

To je super, samo aplikacijo bodo morali še enkrat sprogramirat... njihov twain dela tako počasi, kot bi spisal programer v prvem razredu..
TistoPravo
# 12.06.2017 ob 08:58
Lepo zdaj samo še čakamo, da se izenačijo plače in davki....
1-2-3
# 10.06.2017 ob 22:17
A to pomeni da bomo lahko sedaj tudi v tujini spremljali smučanje in podobno preko rtv 4D, glede na to da moramo plačevati naročnino?
izo
# 10.06.2017 ob 10:27
Evo ti konkretno stanje: v tujini plačuješ ENAKO kot doma.
Za vsak klic, SMS ali MMS plačaš enako, kot če bi isti klic naredil (ali sprejel) doma.

Bolj preprosto ne more biti.


kaj pa prenos podatkov? sicer pa bomo videli, ko pridejo položnice. predvidevam pa, da govoriš za eu cono, ko omenjaš tujino. ker tudi pri tem so izjeme, kolikor vem, sploh za klice izven eu regije (iz nje) ipd.
mb128
# 09.06.2017 ob 20:19
Glejte glede telefonije ne vem no. A bom npr. šel v Nemčijo če bom hotel, da bo moj operater O2?!
Glede vsebin pa tudi. Poglejte si samo npr. Discovery. Ta ima sedež za celotno Evropo v VB potem ima svojo ekspozituro v, če se ne motim Nemčiji za Z. Evropo in potem na Poljskem za centralno, V. Evropo, Rusijo in Turčijo. Kako to vem? Enkrat mi je rahlo počil živec. Svojega operaterja sem gnjavil in gnjavil zakaj ni podnapisov na Discoverji Science. Pa sem šel malo raziskovat. Po debeli uri sem se končno dokopal nekega maila. Vprašal sem kje je problem. Odgovor? Mislim, skoraj sem dol padel. Avtomatski odzivnik mi je zapisal, da je bila takrat dotična ga. na dopustu in mi posredoval drugi mail. In sem zapisal še enkrat isto! Odgovor? Nimate dostopa do tega maila!
Potem pa je tukaj še dvd. A mogoče veste, da smo razdeljeni na področja. Jep teh je 9. Zda so seveda št.1 mi 3. Kitajci pa 9.. Kako to vem? Že zelo dolgo, dolgo nazaj je šel kolega v Zda in se hvalil kako si bo tam kupil par najnovejših filmov. Pa pride iz Zda in seveda hoče te filme gledat. Pa ni šlo, vsaj po prvem poskusu ne. Bili so potrebni določeni posegi na dvd potem pa je šlo. V tem smislu, močno dvomim da bomo mi npr. gledali iste filme takrat ko jih gledajo recimo v Nemčiji. Če ne drugega je bil lep pokazatelj kako in kaj tisti čas ko so še bili naši kabelski operaterji pirati. Na švicarskem Teleclubu se je recimo dalo videti kakšen flim še preden je prišel v naša kina. Sicer pa smatram, da bo ta stvar omejena kajti tako kot je tukaj zapisano že ne more biti. Če bo bo zame super. Kot sem že prej zapisal imam sorodnika v Nemčiji in on ima npr. Sky. Če bom jaz lahko Sky gledal tudi v Sloveniji bo to zame super. Ampak v to močno dvomim!
SpicyWeiner
# 09.06.2017 ob 17:23
xerces8
Fantje, to je prvi korak pri prebijanju državnih mej za vsebine.
Drugi korak bo sledil.

(razen če zmagajo razni evroskeptiki in drugi zdraharji)


Kot recimo Socialni Demokrati, ki bi itak najraje videli, da nas ni več v EU samo zato, da lahko obdržimo NLB.
mb128
# 09.06.2017 ob 10:17
kunta kinte
Kako da ne?! Seveda dela, ampak če si v drugem slovenskem omrežju je ponudba omejena! Sicer pa a nimaš unfi?! Sedaj pa je tu še unifi travel. Skratka yupi in še enkrat yupi!
A propo omejena ponudba D3GO v drugih slovenskih omrežjih. Mar to pomeni da bo sedaj celotna tv shema D3GO dostopna tudi tam?
mb128
# 09.06.2017 ob 10:05
Zna pa zadeva biti zanimiva. Recimo v Nemčiji imam sorodnika. Tudi on je pri kabelskem operaterju. Recimo, da ta operater tudi ponuja takšen app kot je D3GO. Skratka zlorab bo tukaj lahko kolikor hočeš.
V tem smislu. Mislim, da bodo tukaj neke omejitve tako kot npr. Telemach ponuja svojo tv, ki jo lahko gledaš na morju. Ampak to lahko koristiš samo 4. mesece v letu.
Guliarth
# 09.06.2017 ob 10:00
Kunta kinte, lepo si ga zaključo. Malognaramalomuzike d3go. Pocari varčevalni in omejeni.
izo
# 10.06.2017 ob 00:00
sej zato sprašujem, ker nategovanja ni konec, noben pa ne kaj konkretno preveri in pove dejansko stanje..
izo
# 09.06.2017 ob 19:55
hebo vas netflix in amazon, mene zanima, kolk mi bo colal kdo za uporabo gsm-a ipd v tujini po novem (brez drobnega tiska in ostale navlake). a bi lahko to prosim črno na belem izvedeli od naših ponudnikov it storitev, dragi naši novinarji, za spremembo..
toreksreda
# 09.06.2017 ob 13:20
treba bi bilo tozit operaterje in vlado za vse stroske za nazaj.. 10 let smo ze v uniji pa sele zdaj so to uredili.. res prepozno.
sosman
# 09.06.2017 ob 10:50
Begunce bi morali vsi sprejeti, ampak teh je nekaj %. Ostali so migranti.
praetor
# 09.06.2017 ob 09:40
Springbok, zadeva je že sprejeta in nobeni amandmaji niso več mogoči.
bluppo
# 09.06.2017 ob 18:04
To vsekakor ni enotni trg. Ja imel bom enako na voljo kot doma, ampak veliko manj kot nemec ali pa nizozemec. S tem, da ko sem sedaj potoval v tujino sem si tam lahko ogledal kaj, kar ni na voljo doma. Sedaj še to ni več možno.

Skratka dobro je samo za velike, za nas je pa precej slabše. Naj naredijo, da je EU enoten trg in da imamo vsi na voljo enake stvari in bo rešeno. V zda imajo vse države enake stvari ...
infostriker
# 09.06.2017 ob 08:10
"Evropska unija še naprej uresničuje idejo o enotnem digitalnemu trgu."

Evropska unija ne ve, kaj to pomeni za varstvo osebnih podatkov, pa lahko imate napisanih 6000 zakonov ki bodo omejili, preprečevali razne zlorabe, ampak tehnologiji ne bost nikoli prišli do dna.
Kazalo