Evropska unija
Zunanjim ministrom Evropske unije so se na Dunaju pridružili tudi predstavniki držav kandidatk - Turčije, Albanije, Makedonije, Črne gore in Srbije, pogovarjali pa so se tudi s predstavniki potencialnih kandidatk za članstvo, Kosova in BiH-a. Foto: Reuters
VIDEO
Srbija išče kompromis, Ko...

Dodaj v

EU skeptičen glede spreminjanja meje med Srbijo in Kosovom

Rešitev tudi za srbsko nepriznanje Kosova?
31. avgust 2018 ob 17:34
Dunaj - MMC RTV SLO, STA

Na neformalnem srečanju zunanjih ministrov Evropske unije na Dunaju je bila tema pogovorov tudi izmenjava ozemlja oziroma spreminjanje meja med Srbijo in Kosovom.

V zadnjem času se je o tem veliko govorilo. Srbski predsednik Aleksandar Vučić je prejšnji mesec navrgel idejo o izmenjavi večinsko srbskega severnega dela Kosova za večinoma etnično albanski jug Srbije kot možnost rešitve spora med Beogradom in Prištino. Srbski zunanji minister Ivica Dačić, ki se je na Dunaju pridružil kolegom iz EU-ja, je poudaril le, da Beograd išče kompromisno rešitev, a da je trenutno še prezgodaj govoriti o tem, kdaj in ali se bo to zgodilo. "Nisem prepričan, da si tega želi tudi druga stran," je med drugim povedal Dačić.

Kosovski premier Hashim Thaci je idejo o spreminjanju meja najprej pozdravil, a je nato naredil korak nazaj. To je v avstrijski prestolnici potrdil tudi vodja kosovske diplomacije Behgjet Pacolli, saj se je jasno izrekel proti temu. "Smešno se mi zdi, da se danes pogovarjamo o mejah," je pred srečanjem s kolegi iz Unije dejal Pacolli. Namesto tega se je izrekel za prostotrgovinsko območje med Srbijo in Kosovom in dodal, da za ljudi ni pomembno, ali živijo v Srbiji ali na Kosovu, mnogo pomembnejše je njihovo gospodarsko stanje.

7. septembra nadaljevanje v Bruslju
"Spreminjanja meja, kot smo vedno znova videli, so prinesla svoje težave," je idejo komentirala avstrijska zunanja ministrica Karin Kneissl, katere država trenutno predseduje EU-ju. Potegnila je primerjavo s koncem kolonializma v Afriki, ko so države ugotovile, da bodo razprave o mejah odprle Pandorino skrinjico. Kneisslova je ob tem opomnila, da se bodo 7. septembra v Bruslju nadaljevali pogovori o normalizaciji odnosov med Beogradom in Prištino, ki med Vučićem in Thacijem potekajo pod okriljem EU-ja. Dva dni zatem bo nato Vučić o tej pereči temi spregovoril pred kosovskimi Srbi.

Podobno skepso kot Kneisslova je izrazil tudi vodja nemške diplomacije Heiko Maas. Po njegovem mnenju razprava o izmenjavi ozemlja ni konstruktivna: "Prepričani smo, da bi to lahko v splošni javnosti znova odprlo rane." Luksemburški zunanji minister Jean Asselborn je posvaril pred tem, da "bi se rezalo na kose". To bi se lahko po njegovem mnenju negativno odrazilo na drugih državah v regiji, "zato moramo biti zelo previdni".

Rešitev tudi za srbsko nepriznavanje Kosova?
Visoka zunanjepolitična predstavnica povezave Federica Mogherini je medtem povedala, da bi lahko rešitev spora dosegli v prihodnjih mesecih ali najpozneje do konca njenega mandata, ki se izteče maja 2019. Želijo doseči pravno zavezujoč dogovor, v katerem naj bi rešili vsa odprta vprašanja, tudi tisto o srbskem nepriznavanju Kosova, je povedala: "To je težko, a ne nemogoče." Dodala je, da EU močno podpira dialog med stranema.

Evropski komisar za širitev in sosedsko politiko Johannes Hahn je že pred srečanjem poudaril, da mora vsaka rešitev na Balkanu upoštevati višji interes doseganja večje stabilnosti v regiji. Spomnil je, da se morata Beograd in Priština poleg vprašanja meje pogovoriti še o številnih drugih vidikih. Za razliko od pretežno skeptične Unije so ZDA, v nasprotju z dozdajšnjo politiko, pred dnevi nakazale, da bi sprejele tovrstno rešitev, če bi se Beogradu in Prištini o njej uspelo sporazumeti.

T. J.
Prijavi napako
Komentarji
nightwing
# 31.08.2018 ob 17:46
EU skeptičen glede spreminjanja meje med Srbijo in Kosovom

Zanimivo da gospodje niso bili skeptični, ko se je cepala Jugoslavija, Sovjetska zveza, Čehoslovaška in združila zahodna in vzhodna Nemčija ter nastalo Kosovo. Tudi takrat so se spreminjale meje.
Bomo videli kako bodo skeptični nad trenutnim dogajanjem v Ukrajini, kjer so z bombo na terorističen način ubili predsednika Donjetske republike.
Kekec99
# 31.08.2018 ob 17:49
Ko da Nemčija del svojega ozemlja na primer turkom, naj tudi Srbija da del svojega ozemlja albancem, do takrat pa resolucija ZN 12 44.
fakenews
# 31.08.2018 ob 18:16
Ce je srbija pametna se bo znebila ozemlja kjer je vecinsko albansko prebivalstvo, v zameno seveda mora dobiti del kosova s srbskim prebivalstvom, seveda sporazumno. Glede na to, da drzavi nista clanici eu, ne razumem koga njihovo mnenje zanima, oz. na kaj vpliva...
E24
# 31.08.2018 ob 18:18
Če se dva hočeta sama zmeniti, lahko tretji najbolj pomaga tako, da ju spodbuja k temu. EU bi dala lahko izjavo v stilu: "Podpiramo vse dogovore, ki jih bosta dosegli sprti strani!"
delfino_
# 31.08.2018 ob 18:20
In kaj ima to veze z EU? Bruselj se povsod vtika, samo tam kjer treba ne.
Applecore
# 31.08.2018 ob 18:35
Če se obe državi sporazumno dogovorita za drugačen potek meje, je takšna sprememba povsem v skladu z mednarodbim pravom. EU tukaj nima nobene besede.

Smo pa seveda že na primeru implementacije arbitražne razsodbe videli, da se EU na mednarodno pravo malodane požvižga.
Vrt
# 31.08.2018 ob 18:19
Kjer je dim je tudi ogenj so nekoč dejali.Sprememba meja?Na Balkanu?Na Balkanu se meje vseskozi spreminjajo čez celotno zgodovino.Kdo garantira Sloveniji,Hrvaški,BIH,Srbiji,Črni gori,Makedoniji trenutne meje?
Nihče.
Bog dal bog vzel so rekli včasih.
SamoRes
# 31.08.2018 ob 18:58
Mi in Hrvaška je pa dvostranski problem?
Acinho
# 31.08.2018 ob 18:56
EU si je skuhala tako juho, da se niti sama ne zaveda v kaj se je spustila, vse skupaj pa se je zacelo s priznavanjem Kosova povsem na vrat na nos, brez gledanja kaksne posledice lahko prinese. Danes, 10 let kasneje je Kosovo na pol operativna "drzava" iz katere se folk izseljuje na polno (se bolj kot v preostalem Balkanu). Vecina racionalnih Srbov bi se ga verjetno ze zdavnaj najraje resila, a po drugi strani na njem zivi ne tako malo tvoji sorojakov, ki so dozivljali teror in ki podobno kot Albanci ne zelijo ziveti pod Srbijo, oni ne zelijo ziveti pod Kosovom kot drzavo ki jo vodijo Albanci. Resitve ni bilo ne pred 2008 ni pa je tudi sedaj in je tudi ne bo, cetudi bi Srbija priznala Kosovo kot drzavo. Oboji to itak delajo zarad tega nekega napredka k EU a cetudi bi Srbija priznala Kosovo, sam mocno dvomim da bi ga denimo ena Spanija tudi, saj ima sama svojih "Kosovov" prevec in tudi argument "glejte priznali smo ker se je njihova bivsa matica strinjala" mislim da ne bo dovolj mocan, da umiri Baske, Katalonce,...

S tem brezglavim priznanjem Kosova, sploh pa ker je ta enostranska razglasitev neodvisnosti, krsila malo morje pravnih aktov...od bivse Ustave SFRJ na katero se je lahko upraviceno sklicevala Slovenija, Hrvaska, Bosna, Makedonija, Crna Gora, ne pa tudi Kosovo ali Vojvodina, saj sta bili ti dve obmocji pokrajini v sklopu Srbije, ne pa samostojni federalni enoti, pred Badintiereve komisije, ki je izhajala ravno iz te Ustave, ko je ocenila da imajo republike pravico da odcepitve, ne pa tudi pokrajine, do resolucije 1244 ki jasno in glasno omenja ozemeljsko celovitost takratne ZRJ, katere naslednica je danes Srbija. Enostavno prevec presedanov, da bi se to lahko mirno pozrlo na vseh takih spornih obmocjih sirom Evrope.
infostriker
# 31.08.2018 ob 18:23
"EU skeptičen glede spreminjanja meje med Srbijo in Kosovom"

Pa kaj je to spet za en cirkus?
jarovit
# 31.08.2018 ob 19:22
Ne razumem kaj bruseljske birokrate moti, če se Srbija in Kosovo sporazumno DOGOVORITA za menjavo ozemelj. Seveda pa pri tem nebi smel zaobiti mnenje ljudi na obeh straneh.
kip
# 31.08.2018 ob 18:27
Tukaj je v igri samo nekaj občin .Res ne vem zakaj zahodni politiki komplicirajo.Mislim da je zahod z tem nasprotovanjem zamudil ,da bi Srbija priznala Kosovo in Albancem tudi uradno dovolila da se Albanske občine odcepijo od Srbije.Albanci bojo hoteli na vsak način etično očistiti severni del Kosova in ga bojo tudi vojaško napadli.Mogoče pa zahod ne želi dokončne politične rešitve .Zahodnim politikom ni nobena stvar všeč če so z to stvarjo Srbi zadovoljni pa tudi če je dobra.
firtoh
# 31.08.2018 ob 19:01
Ah ja...Zato je Nato,bombardirali Srbijo,ker ni hotela spremeniti svojih mej.Zdaj pa naj zbombardirajo še Kosovo,da ne bodo spet spreminjali meje.Klin se s klinom zbija,al kok že pravijo
tupamaross
# 31.08.2018 ob 18:46
Spreminjanje mej so ravno določene države Evropske Unije
začele in to z vojaško intervencijo, kar se bo nadaljevalo, se
pa bodo meje začele spreminjati znotraj, Anglije, Španije...
JBT
# 01.09.2018 ob 07:06
Če bi bili oboji v EU, pa bi to bil dvostranski problem?
mb128
# 31.08.2018 ob 18:30
Jep imajo še kako prav. To bo po vsej verjetnosti vsaj v Evropi odprlo Pandorino skrinjico. Slovaki pravijo da imajo del njihovega ozemlja madžari slednji imajo tihe pretenzije do romunov da o ubogih makedoncih kajšele Bih niti ne pišem. Skratka dela se na zelo nevarnem precedensu. Težko če že ne nemogoče bo potem argumentirati srbi in kosovarji lahko ostali pa ne. Spomnite se samo osamosvojitve Kosova kaj vse je za seboj to potegnilo. Med drugim tudi Krim. Če ne bi bilo Kosova bi rusi sila težko argumentirali pripojitev Krima k Rusiji. Še ena? Nemčija. Kako po združitvi obeh Nemčij najti argumentacijo proti združitvi Kosova in Albanije?! Iura naj bi bila enaka za vse! Če ni nastane zmeda, nezadovoljstvo in to zmedo to nezadovoljstvo sedaj trpimo prav vsi!
Bivši uporabnik
# 01.09.2018 ob 11:46
Priznam: ne razumem, zakaj naj bi Kosovo postalo samostojna država, če seveda ne zato, da bo čez dvajset let del Velike Albanije, vključno z Makedonijo. Pa mogoče zato, da imajo upokojenci med ameriškimi politiki v lasti banke, hotele in telekomunikacijska podjetja. Brezposelnost ni nič manjša in nobenih obetov ni, da kdaj bo - izseljevanje je v porastu, blaginje za navadne ljudi je še znatno manj kot prej, zamer pa več. Koristi na kosovski strani imajo edino Ahabi, ki sledijo svojemu belemu kitu, fiksni ideji o čemerkoli že, kajti zgodbi o svobodi ali samostojnosti so navadni ljudje že davno nehali verjeti - postala je nekaj takega kot evrski petstotak, o katerem vsi sanjajo, pa ga nihče ni videl, skratka, legenda. Nekdo, ki ga kredibilni viri, kakršna je nekdanja haška tožilka, povezujejo z organiziranim kriminalom, pač ne bi smel zasedati mesta med vodilnimi politiki. Nikjer, ne samo na Kosovu.To spodkopava zaupanje ljudi v oblast.

Prebral sem odprto pismo Adnana Ćerimagića o zamenjavi ozemelj.
https://www.politico.eu/article/balkans-redrawing-borders-would-be-a-fatal-mistake/
Kaj bo, če to sproži novo vojno?
Kekec99
# 01.09.2018 ob 10:15
Meja med Srbijo in Kosovom je notranja meja ene države, resolucija ZN 12 44.
Drncl
# 31.08.2018 ob 18:48
Kje naj bo kaj, naj odločajo ljudje, ki tam živijo. Referendum pa bo.
Ceriš
# 01.09.2018 ob 11:52
Pogoj za uresničitev izmenjave ozemelj
je predhodno priznanje Kosova kot države
s strani Srbije, saj v nasprotnem izpade,
da Srbija izmenjuje ozemlje sama s seboj !
kip
# 31.08.2018 ob 18:51
Imam občutek da zahodni politiki želijo preko Srbije Rusijo isprovocirati da bi skupaj z Srbijo vojaško intervirala na Kosovu nakar bi zahod uvedel še večje sankcije proti Rusiji in si pridobila na ta račun še nekaj držav v Evropi ki trenutno še vedno nasprotujejo sankcijam proti Rusiji.Rusija je tehnološko na vojaškem in vesoljskem področju zelo napredovala kar zahodu to ni všeč in želijo Rusijo razbiti na več.Za to je Kosovo idealno za to stvar.Zahodu ni mar za Albance pa tudi če Srbi še celo Albanijo zraven zredirajo .
kip
# 31.08.2018 ob 18:36
Vučič bo Južno Srbsko pokrajino Kosovo in Metohijo obiskal med 8 in 9 -im septembrom kjer bo obiskal državljane ki tam še živijo.To bo še zanimivo .
Bivši uporabnik
# 01.09.2018 ob 12:04
v Nemčiji je 5, v Franciji pa 6 milijonov muslimanov. Človeško
bi bilo, se v teh državah odcepijo in dobe svoje države.


Hvala za šalo na ta deževen dan.

https://www.dw.com/en/south-africa-court-orders-recognition-of-muslim-marriages/a-45312424
Tole pa niti ni smešno.
FranzFerdinand
# 31.08.2018 ob 20:28
Kako brezvezen prispevek. Srbi ne bodo menjali nic z drzavo, ki je sploh ne priznavajo.
QUENDI
# 31.08.2018 ob 19:29
.....EU naj se ne vmešava in vsaj tokrat prepusti dogovor zinteresiranim - očitno se dobro dogovarjajo.......
xyz72
# 31.08.2018 ob 18:59
Srbski predsednik Aleksandar Vučić je prejšnji mesec navrgel idejo o izmenjavi večinsko srbskega severnega dela Kosova za večinoma etnično albanski jug Srbije

noben srbski politik ni nikoli govoril o zamenjavi teritorija,srbski politiki v situaciji kakršni so želijo severni del Kosova v zameno pa bi albanci na Kosovu dobili nekakršno mednarodno priznanje, Tači je predlagal zamenjavo "češ če damo mi nekaj dejte tudi vi nam". Srbija ne bo nikoli dala ozemlja izven Kosova albancem, čeprav albanci predstavljajo večino na jugu Srbiju tukaj še vedno živi več deset tisoč Srbov.
svyatoslav
# 31.08.2018 ob 18:46
Eu skeptičen; ni pa skeptičen, ko se Srbiji nelegalno spreminjajo meje.
De jure ni nikakršne meje med Srbijo in njeno pokrajino Kosovo in Metohija. Garanti: Ustava Srbije in resolucija 1244 ZN.
Nič se bati, Srbija naj potrpežljivo počaka na ugodne geopolitične razmere, ki so že na vidiku in znova pridobi ingerenco nad svojim ozemljem.
Brez sile ne bo šlo.
Zanimiv govor nemške poslanice v parlamentu.
luka83
# 02.09.2018 ob 15:44
Tipična hipokracina EU, kadar je spor v njihovi domeni takrat zagovarjajo dvostranaki dialog, kadar pa se zadeva njih sploh ne tiče in dve strani dejansko uspeta priti do dogovora, takrat se vmešajo. Odvratno in destruktivno.
Hardworker
# 01.09.2018 ob 12:54
ZDA in EU želita, da Kosovo deluje kot rakasta tvorba na tkivu Srbije, ki jo bosta slednji vsake toliko časa podbadali, ko jima bo to koristilo.
Če je bila pred desetletji Bosna sod balkanskega smodnika, je to vlogo sedaj prevzelo Kosovo.
In ta sod smodnika zahodne sile nujno potrebujejo, če se jim načrti ne izidejo po njihovih željah.
Bivši uporabnik
# 01.09.2018 ob 11:57
Hočeš reči da je tudi Putin dal soglasje za državo Kosovo? Mogoče imaš prav.;-))))

Rusija ima ta trenutek na ognju znatno večjo ponev.
el CARTEL
# 01.09.2018 ob 11:38
E24
# 31.08.2018 ob 18:18
Prijavi neprimerno vsebino
Če se dva hočeta sama zmeniti, lahko tretji najbolj pomaga tako, da ju spodbuja k temu. EU bi dala lahko izjavo v stilu: "Podpiramo vse dogovore, ki jih bosta dosegli sprti strani!"


to seveda ni v skladu z imperialistično politiko EU
kip
# 01.09.2018 ob 11:01
Zahodni politiki so se devetdesetih letih zoperstavili Beograjski politiki , ker je nasprotovala spreminjanju svojih mednarodnih meja in jih tudi celo zaradi tega na koncu bombandirali in rakatirali z radioktivnim orožjem Republiko Srpsko , Srbijo ter Črnogoro. Danes po bombandiranju Beograjska politika ne nasprotuje spreminjanju svojih mednarodnih meja in so se pripravljeni dogovoriti na miren način pa spet zahodnim politikom ni po godu in nasprotujejo tej spreminjanju meja za katero so se več desetletij vojaško , ekonomsko in politično zavzameli in jih že petindvajset let sami spreminjajo .Mislim da še sami v Bruslju ,Berlinu, Londonu itd... več ne vejo kaj želijo.Svoje politične stave menjajo kot gate vsak dan samo zato da delajo zgago in krize .To da nasprotujejo dogovoru med Beogradom -Priština Tirana , je dokaz da zahodna politika izkorišča svojo vojaško ekonomsko ter politično nadmoč za izživljanje nad šibkejšim in nemočnim iz čistega dolgčasa in zlobe .V čem so potem boljši od Sovjetske zveze ki je ravno zaradi takšnih stvari propadla se resno človek na koncu vpraša.
kip
# 01.09.2018 ob 20:34
V javnosti je prišel podatek da je na Kosovu registriranih vsega 562 000 mobilnih telefonov.Za primerjavoSlovenija ima na sto prebivalcev registriranih stotrinajst mobiteliv.Toliko koliko je Albancev na Kosovu.
tupamaross
# 31.08.2018 ob 18:49
Kekec,
v Nemčiji je 5, v Franciji pa 6 milijonov muslimanov. Človeško
bi bilo, se v teh državah odcepijo in dobe svoje države.

Pripadnikov islamske vere na Kosovu je bilo le okrog 1,5
milijonov pa po zahtevah zahodnih držav morajo imeti svojo
državo...
somebody_87
# 31.08.2018 ob 19:40
Trump in Putin sta se že dogovorila. EU se nikoli ni nič vprašalo.
totijosipborz
# 31.08.2018 ob 18:22
E... na koncu bo itak Trump povedal, kaj bo, kdaj in kako.
ti-ne
# 01.09.2018 ob 09:00
omebody_87

# 31.08.2018 ob 19:40
Prijavi neprimerno vsebino Trump in Putin sta se že dogovorila. EU se nikoli ni nič vprašalo.

#####
Hočeš reči da je tudi Putin dal soglasje za državo Kosovo? Mogoče imaš prav.;-))))
B.N.D.
# 31.08.2018 ob 22:12
Firtoh, so hoteli srbi preveč spreminjat meje po celi bivši državi, pa jih je Nato hitro umiril, kar smo Slovenci seveda 100% podpirali.
AKQJ10
# 31.08.2018 ob 18:29
Albanci ne bodo nikoli dali niti ped svojega ozemlja. So preveč žrtvovali, da so se znebili srbskega okupatorja.
Kazalo