Evropska unija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3,2 od 15 glasov Ocenite to novico!
Grčija
Takole je 14. junija Alexis Cipras na zadnjem predvolilnem shodu nagovoril množice ... Foto: EPA
       Revščina je realnost za petino grškega prebivalstva. Za Grke kaos ne prihaja. Za Grke je kaos očitno že naravno stanje.       
Grčija
Dve leti po prejemu prvih milijard smo še vedno tam, kjer se je vse skupaj začelo. Na robu bankrota in izstopa iz območja z evrom. Ali nam to pove več o Grčiji ali o Evropi in območju z evrom, pa je lahko teoretično vprašanje. Foto: EPA

Dodaj v

Govorite grško?

Bruseljski dnevnik Matjaža Trošta
16. junij 2012 ob 07:11
Bruselj - MMC RTV SLO

Napovedovanje prihodnosti raje prepustim drugim, tudi grščina mi ne gre. A če bi verjeli črnogledim napovedim, potem po volitvah v Grčiji v območju z evrom pričakujemo kaos.

Nemara bi se vprašali, ali so Grki sploh želeli biti predmet reševanja na tak način. Opazite nadrealizem, ki veje iz vesti, da se zaradi nevzdržnih razmer v središču Aten, v središču Evrope, ubijajo upokojenci, zdravstvena blagajna je izčrpana, ljudje (očitno nekateri to le lahko počnejo) dvigujejo ogromne vsote denarja? Vse to je priprava na kaos?!

Vzpon levičarske stranke Siriza. Vzpon skrajne desnice. Zmes, ki ne dopušča veliko dvomov o tem, v kako slabih razmerah se je znašlo grško prebivalstvo. Grško gospodarstvo je v petem letu recesije, brezposelnost se krepi; brez dela je več kot polovica mladih. Tamkajšnje finančno ministrstvo je denimo priznalo, da ima Grčija denarja le še za julijske plače in pokojnine, prihodki države pa so za 666 milijonov evrov nižji od načrtovanih 18,9 milijarde evrov za prvih pet mesecev letošnjega leta. Začasna vlada naj bi med enomesečnim mandatom sprejela ukrepe, s katerimi je preprečila prekinitev dobave električne energije zaradi likvidnostnih težav dobaviteljev. Revščina je realnost za petino grškega prebivalstva. Za Grke kaos ne prihaja. Za Grke je kaos očitno že naravno stanje.

Krizni scenariji
Nedeljsko vnovično testiranje volje ljudstva je bolj kot kaj drugega v Bruslju razumljen kot referendum o evru. Govorica trga, ki ob nepravilnem izidu napoveduje kaotične razmere za finančni vidik območja z evrom ima nedvomno ozadje, ki se meri v evrih ali dolarjih. Meri se v škodi, ki jo utegne predvsem za banke, s tem države, prinesti morebiten dejanski grški bankrot ali nemara izstop iz območja z evrom. Evropski denarni komisar Olli Rehn pravi, da se zavedajo, da se »finančni trgi gibljejo hitro«, a da je treba dati Evropi čas za potrebne demokratične postopke, ki sodijo v okvir evropske integracije.

Evropska centralna banka napoveduje pomoč sicer vzdržnim bankam, ki bi se znašle v težavah. »Obstajajo resna negativna tveganja. Ta tveganja izhajajo predvsem iz povečane negotovosti,« je dejal šef ECB-ja Mario Draghi.

Na neugoden izid grških volitev se pripravljajo tudi druge banke. Skupina G20, ki bo izide volitev pričakala (kako prikladno) na drugem koncu sveta, je pripravljena na morebitno stabilizacijo finančnih trgov z zagotavljanjem likvidnosti, če bi se vse skupaj pregrdo končalo. V tem tednu smo lahko slišali tudi za številne kvazinačrte, o katerih se pogovarjajo, t. i. krizne scenarije soočenja z grškim ne evru. Prepoved dvigovanja denarja oziroma omejitev višine zneskov pri dvigu, omejitev pretoka kapitala, oseb. Evropska komisija je med tednom priznala, da nudi pravno pomoč za pripravo tovrstnih scenarijev. Sicer pravi, da sama tovrstnih ne pripravlja.

Ponedeljek
Kaj bo prineslo glasovanje v nedeljo, je nejasno. Še več, kaj v teh razmerah dejansko lahko spremenijo volitve? Lahko zmaga leva stranka Siriza, ki nasprotuje programu pomoči Grčiji, ker ta od države zahteva boleče varčevalne ukrepe in strukturne reforme. Lahko sestavi vlado in odstopi od programa pomoči? Vprašanje je, ali bo Grčija lahko do konca poletja ostala likvidna. Bankrot? Drahma? Kaj se zgodi z milijardami, ki jih je Grčija že pospravila?

Če zmaga desnosredinska Nova demokracija, je vprašanje, ali bo zmožna sestaviti vlado. Se soočiti s politično težo, ki jo prinaša bržčas visok delež tistih, ki bodo rekli ne varčevalnim ukrepom. Obeta pa si najbrž lahko nekakšno omilitev pogojev mednarodne pomoči. "Nočem, da bi Evropo obravnavali kot bolno celino," je v četrtek v Rimu dejal francoski predsednik Francois Hollande.

Grčija je majhna država. Njeno gospodarstvo je v primerjavi z nemškim ali francoskim relativno drobno. Dve leti po prejemu prvih milijard smo še vedno tam, kjer se je vse skupaj začelo. Na robu bankrota in izstopa iz območja z evrom. Ali nam to pove več o Grčiji ali o Evropi in območju z evrom, pa je lahko teoretično vprašanje.

Iz Bruslja za MMC,

Matjaž Trošt
Prijavi napako
Komentarji
espero
# 19.06.2012 ob 17:40
Le če me kdo vpraša za denar govorim grško. Oz. pokažem po grško - izvlečem žepe iz hlač.
MZ
# 18.06.2012 ob 09:11
@Milkijevizakladi:

Glede dela in industrije v Sloveniji imaš kar prav. Žal pa smo že nekakšna mini Kitajska, saj smo nekdanje nosilce razvoja, kot so Iskra, Litostroj, TAM (pa še kaj bi se našlo), precej oklestili, danes pa glavnina industrije predstavlja izdelava poceni polizdelkov za tujo industrijo, od katere pa potem drago kupujemo gotove izdelke - tu prednjačita avtomobilska in lesna industrija.

Tu je tudi vzrok, zakaj ni možno doseči večjega razmaha izdelkov z višjo dodano vrednostjo, ki si jo želijo politiki in gospodarstveniki.
Milkijevizakladi
# 17.06.2012 ob 15:19
bert
Pri svojih 21 imam imam 5 let "delavne dobe", ob študiju, se razume. Pa se kjub temu udeležim vseh shodov/protestov, ki po mojem osebnem mnenju upravičeno protestirajo. Pa nisem 15o fanatik, da ne bo pomote. Tako da sem med zadnjimi, ki jih boš poučeval o cenjenju dela.

Če malo poguglaš najdeš tudi razmerje med prostimi delavnimi mesti in prosilci zaposlitve.
Če meniš, da je več prostih delavnih mest kot brezposelnih mi prosim polinkaj stran. Smotrno bi bilo, potemtakem, organizirati shod brezposelnih(vegrad, primorje, sct, mura, rateče papir, mip, merkur, rašica,…) pa jim v fris povedati, da so si sami krivi ker so brezposelni, saj delavnih mest je na pretek.

In tukaj smo pri drugi točki, ki je bolj kot ne politična: namesto reševati slovenska podjetja in ohranjati storilno samooskrbo, nižamo prispevke t.i. tujim vlagateljem, ki se ne ve kdo so, kdo je njihov lastik, kaj bodo z "našimi ljudmi". Seveda je lažje vse prodati, zrezati, omejiti. Težje je ohranjati, sanirati, motivirati. Ne želim si, da bi Slovenija postala fond poceni in fleksibilne delavne sile za brezvezna rutinska dela, ki jih npr v Nemčiji že leta opravljajo stroji. Bolj sintetično: Ne želim si da Slovenija postane mini Kitajska. No f0kin way!
bert1
# 17.06.2012 ob 14:28
Mkijevizabavnik, kdor delo ceni, bo šel delat. Kdor ne, bo pač štrajkal. Dela je dovolj, tako v grčiji kot pri nas.
Če pa si pa nesposoben, ti tudi študij ne pomaga k službi.
Milkijevizakladi
# 17.06.2012 ob 12:46
ber1, seveda. To, da v državi, ki naj bi bila socijalna, v parlamentarni demokraciji, kjer naj bi bilo ljudstvo najbolj zastopano, pravzaprav v zibeljki zahodne kulture, ni dela in zmanjkuje hrana je popolnoma normalno. Kao, če si lačen si si sam kriv ker ne poprimeš za karkoli.
(Romney-->Obama) kao če si boln ni si sam kriv, ker nimaš denarja za zdravnika. Če nimaš stree nad glavo boš naredil vse, da jo boš imel,… en vic za drugim. Če sistem ne štima je dejansko najbolj smoterna odločitev, da ga j3beš v glavo nazaj. Če kjub mojemu plačevanju davkov, nimam otroku kaj nuditi za jest, potem bom nehal delat, plačevati davke in naj se država, oziroma oligarhični demokrati znajdejo. Če je edini tvoj potencijal delati, neglede na razmere potem, boš ostal razočaran, ko bo tvoje delovno mesto eventuelno nadomestil stroj.

WENDZY
ok, navajaš plin, nafto in elektriko. Jaz sem ciljal na kaj bolj življenskega. Naprimer vodni vri, hrana,…Ne bom se poglabljal v kaj je obnovljivo in kaj ne ampak človek, ki zavestno troši neobnovljive vire kjub temu, da je obkrožen z obnovljivimi mu manjka pet do pol. No, po mojem mnenju tudi tistemu, ki za stratežke surovine šteje nafto, plin, elektriko ne pa recimo pitno vodo, rodovitno zemljo,…Če nimaš kaj dati v želodec lahko imaš plinsko polje čez celo državo, ne pomaga; tvoj obstoj(hrana, pijača) je odvisen od neke surovine, ki je ni na pretek, kateri cena niha in ki ni nedamestljiva. Sonca in morja Grčiji ne manjka. Iz tega tandema dobiš lahko pitno vodo z razsoljevalniki(npr Dubaj) lahko proizvajaš električno energijo(plimovanje in valovanje) lahko prestrezaš sončno energijo,..
Je pa resnica v tem, kaj govoriš okoli drahme. Toda. Ali imamo primer države, ki je po prevzemu skupne valute prešla spet na nacijonalno? Jaz ne vem zanjo. Potemtakem je nemogoče soditi, kaj se bo zgodilo z Grčijo. Teorija je enakovredna tej, kaj se bo zgodilo, če Grčijo pomolzejo do konca. Na drugi strani pa imamo države(sicer z lastno valuto) ki so enostavno odvrnile plačila. V Angliji so naprimer morali uporabiti nek protiteroristični zakon, da so iztirjali del denarja iz Islandije. Pa kjub temu je tam gospodarska rast 2 in nekaj odstotna, prezposelnost nižja od povprečja eu,…
Ampak tukaj bi izpostavil še en problem. Prvič, tudi Nemčija se zadolžuje na ravni države, drugič, tudi Nemčija ima ogromne notranje tenzije, tretjič po odobreni pomoči Španiji se vidi spekter kako selektivno se pomoč dodeljuje( Španja dobiva denar, brez izpeljevanja reform, ker naj bi jih že, Grčija je morala spremeniti Ustavo na račun varčevanja in podeliti predsejšen del suverenosti nemškemu bundestagu, Islandija je dobila pomoč, kjub temu da ni ne v EU ne v valutni uniji, Madžarska je dobila pomoč kjub kričeče spornim zakonkim preobrazbam). S tovrstnim početjem se duhovi prej burijo kot mirijo. Bomo videli kaj nam jesen prinese.
viktoriana
# 17.06.2012 ob 02:06
Alexis Cipras!
wendzy
# 17.06.2012 ob 00:44
@Milkijevizakladi: Večino stvari proizvedenih v Grčiji, tudi ostane tam. Grčija NI izvozno gospodarstvo. Cenejša valuta, cenejša hrana in storitve za grke

podatki za Grčijo: http://1.usa.gov/FnBEn
izvoz: $26.64 billion (2011 est.)
uvoz: $65.79 billion (2011 est.)

elektrika:
produkcija: 51.5 billion kWh (2009 est.)
poraba: 59.53 billion kWh (2008 est.)
nafta:
produkcija: 7,946 bbl/day (2010 est.)
poraba: 371,300 bbl/day (2010 est.)
plin:
produkcija: 1 million cu m (2010 est.)
poraba: 3.824 billion cu m (2010 est.)

če gredo sredi krize nazaj na drahmo, ni težko uganit, kaj se bo verjetno zgodilo. verjetno pravim, ker mogoče že kdo čaka, da "odkupi" grški dolg. če se motim in takega ni, potem jih po zgornjih podatkih ne čaka nič dobrega.
true blue mb
# 16.06.2012 ob 23:14
Grki so v četrtfinalu EP v nogometu, zato so volitve prestavljene.
pozitivc
# 16.06.2012 ob 21:36
30 urni tedenski delovnik bi vse poštimal

Normalno, da ne more Grčija pričakovat, da se jih bo večno financiralo. Zato naj se družba uredi tako da bo shajala sama. Naj uni, ki delajo 40 al pa več ur na teden delajo manj in s tem tudi zaslužijo manj. Noben ne bo umrl če bo namesto 1000 eur zaslužil le 800. Pa bo potem manj denarja potrebnega za socialo.

Pa to bi moral sploh povsod uvest, k drugač bo kurac
bert1
# 16.06.2012 ob 21:29
Mikijevizakladi, ne poznava se niti nisem nikjer omenil da imam službo, tako da te lahko razumem edino kot špekulanta.
In ja, tisti ki mora plačati kredite, nahraniti lačne otroke.., tisti bo, tudi z doktoratom, prijel za lopato ali šel obirat hmelj.
Milkijevizakladi
# 16.06.2012 ob 15:05
ćićo.
Kaj ljudje študirajo nima nobene veze, glede na to, da niso sami podeljevalci koncesij za visokošolske in univerzitetne programe. Lahko njihovo odločitev ob vpisu pogojuje tudi možnost pridobitve delavnega mesta ampak to nima veze s samo strukturo visokega šolstva.

Mimogrede, si vedel, da kmetijstvo v širokem pomenu besede, poleg na UL in UM se da študirati še na vsaj 6ih visokošolskih programih, ki so mimogrede pridobili koncesijo leta 2007? Očitno je manj pomembna kvaliteta, povpraševanje ali študijski uspehi določenega programa kot izpolnjevanje pogojev za ustanovitev univerze(min.4 znanstvene discipline in min. 5 izobraževalnih področij) in s tem odpiranje vrat zasebnim univerzam in seveda zasebnim profesorjem. Vse nonšalantno iz proračuna.

To potrjuje mojo tezo, da razmere na trgu dela imajo neprimerljivo hitrejšo dinamiko kot v izobraževanju. Podjetje lahko registriraš v pol ure, sprememba zakonodaje in statuta univerze pa je dolgotrajnejši postopek.

Poleg tega moraš upoštevati strukturo brezposelnih. Imamo gomilo gredbenih delavcev, ki so postavili slovensko infrastrukturo k sebi. Avtoceste, šole, bolnišnice, občine, kanalizacija,…Govorjenje o nesposobnosti je tukaj medlo, upoštevajoč desetletja izkušenj.

Podobno se nam dogaja pri medicinskih sestrah, ki kljub temu, da svoje delo opravljajo pol življenja in jim izkušenj in znanja nedvomno ne manjka pač ne sodijo v višji plačni razred, ker pač za to niso izšolane. Absurd, nonsens.

Imamo tudi delavce in delavke panog, ki so se zaradi liberalizacije sesule. Gozdarstvo, tekstilstvo, rudarstvo, poljedelstvo,…So ljudje, ki obvadajo svoj bivši posel ampak to je tudi to. Upoštevajoč starost 45-60 let, je samoplačliva prekvalifikacija v posmeh dolgoletnemu delu n plačevanju davkov.

Potem so tu še mladi, med katere sodim tudi sam, ki študirajo. Kako misliš da se študent počuti ob pisanju diplome, ko dobro ve, da ko diplomira, četudi cum laude, službe vsaj nekaj časa ne bo dobil? Kako misliš da se počuti študent denimo prava, ki pristane za šankom za 5e/h? Ali pa diplomirana pediatrinja, ki se ji bolj splača na črno biti varuška, kot iskati zaposlitev, ker se ji to ne splača? Ker je pomembneje, da so "tuji investitorji" manj obdavčeni kot državljan sami?

Poleg tega me zanima, kako ti osebno vrednotiš delo. Pred kratkim sem gledal zanimiv prispevek mislim da na previrjeno, ki je analiziral urne postavke randmom policev. Osupljivo. Programer 25-30e/h, zdravnik 12-16e/h. Torej pri nas več veljaš, če popravljaš hi tech igračke, kot če rešuješ življenja. Kje je več dodane vrednosti?

Isto se dogaja, če za primerjavo uzameva Nemčijo in Grčijo, pri čemer je zelo pomembna izvozna naravnanost; Nemčija izvaža povsot, Grčija večino doma proizvedenih svari tudi sama porabi. Zatorej se "lenoba grkov" odraža predvsem na njihov standard medtem ko si nemčija enostavno ne more privoščiti lenobe, ker bi ostala brez proračuna.

Naj sklenem takole: premeščanje ljudi ni pametna ideja. Ok, če je nekdo primarij bo verjetno z lahkoto opravljal delo višjega medicinskega brata ali pa šivilja poučevala tečaj ročnih del. Da pa sedijo agronomi v nadzornih svetih bank, da za triglavski narodni park skrbi komercijalist ali pa da odvetnik kazenskega prava vodi skupšine državnih podjetij pa je izjemno nevarno. Nevednost je največji človekov sovražik.
Ćićo
# 16.06.2012 ob 14:24
@mikijevizakladi
bert1, bodi vesel, da imaš službo. nekateri je nimajo. In kjub iskanju in izobrazbi je ne dobijo.
Kaj boš rekel takemu človeku? Človeku, ki je celo mladost študiral, da bi s svojim znanjem služil, si ustvaril življenje pa je pristal na cesti. Primi lopato v roke? Odsvetujem, tvegaš hospitalizacijo.

Kaj so študirali? Mlatenje prazne slame pa kofetkanje ali dejansko kaj koristnega?
Zdravnikov, strojnikov in elektrotehnikov je še vedno premalo...ampak matematika je težka, zato so Grki tam kjer so, švic jim preveč smrdi. Vse gre po vodilu: "ako ide..."
Milkijevizakladi
# 16.06.2012 ob 13:29
gregorsu

1. Grčija izstopi.
2. Ponovno uvede drahmo in jo devalvira za 40-50% glede na euro
3. Večino stvari proizvedenih v Grčiji, tudi ostane tam. Grčija NI izvozno gospodarstvo.
Cenejša valuta, cenejša hrana in storitve z grke.
4. Zunanjedržavni dolg ostaja v evrih
5. Grčija se odloči, da dolgov ne bo poravnala, ker ni več v EU in tega "ni dolžna" storiti(islandija)
6. Če je grčija res sama kriva za svoj propad se bo trend propada nadaljeval tudi z drahmo, v kolikor se stvari umirijo smo bili priča finančno socialni okupaciji suverene države. in to v f4kink 21. stoletju.
Milkijevizakladi
# 16.06.2012 ob 13:20
bert1, bodi vesel, da imaš službo. nekateri je nimajo. In kjub iskanju in izobrazbi je ne dobijo.
Kaj boš rekel takemu človeku? Človeku, ki je celo mladost študiral, da bi s svojim znanjem služil, si ustvaril življenje pa je pristal na cesti. Primi lopato v roke? Odsvetujem, tvegaš hospitalizacijo.
pozitivc
# 16.06.2012 ob 13:06
@GladiatorSLO

Ja, pa ja! Kapitalizem dela točno to. sili ljudi da delajo oz. opravljajo tlako kapitalu. Če tega ne delaš, te sistem izvrže.

Pa ne mislt da sem jst neki delomrznež. Rad delam in mam čist solidno plačo. Samo dejstvo je da danes preveč proizvajamo, kapital se pa kanalizira tisti, ki ne ve več kaj bi z njim, čedalje večji sloj ga pa nima.

30 urni delovnik bi imel veliko konkurenčnih prednosti. Npr:
-več zaposlenih, manj denarja za socialo
- lažje bi podaljševali delovno dobo in s tem manj časa izplačevali ppokojnine
-bolj bi bili zdravi, manj denarja za zdravstvo
- več prostega časa za pridne in inovativne,da bi lahko razvili svoje poslovne ideje...
-več časa za kvalitetno trošenje denarja in še mnogo mnogo
zulj001
# 16.06.2012 ob 12:38
pozitivec

zna se zgodit,da tudi kruha in vode ne bo..........
Sapp
# 16.06.2012 ob 11:49
Mario Draghi je kot član Goldman Sachsa prirejal grške bilance kar je izvirni greh današnje grške burleske, zdaj pa isti Draghi kot predsednik ECB-ja istim Grkom grozi in soli pamet...
GladiatorSLO
# 16.06.2012 ob 11:24
Je res zanimivo kako lahko po komentarjih opaziš nizko inteligenco raznih levičarjev, komunistov, ki so z mislimi še vedno v Jugoslaviji.

Grki so si sami ustvarili situacijo kakršni pač so. Morda ste pozabili da so v območje Evra prišli s pomočjo prirejanja bilance? Tipična ciganarija. In kdo je sprejemal kredite pred začetkom krize?Evropski kapitalisti morda? Ne, Grki sami. Oziroma njihovi predstavniki, politiki, katere so Grki sami izvolili.

Edina rešitev je da se Grčijo izključi iz Evro območja ter sanira prizadete banke. Grčija bo morala razglasiti bankrot v roku parih mesecev, uvede se nova /stara valuta.

Glede osebkov, ki sanjajo o 30 urnem delovnem času/teden pa lahko sporočim, da jih nobeden ne sili k delu za
PONOS
# 16.06.2012 ob 11:18
EU Collapse

[url="http://www.filmsforaction.org/Watch/Renaissance_20_2010/"The rise of financial empire [/url]

You've Felt It Your Entire Life

The Corporation

Surplus

A Awakening - 2012Message of Hope

Čas teče po grafikonih imamo le še 5-6 mesecev implozija prihaja-vendar ..začel se bo nov lepši začetek.
Konec despotizmu
# 16.06.2012 ob 11:12
"Nočem, da bi Evropo obravnavali kot bolno celino," je v četrtek v Rimu dejal francoski predsednik Francois Hollande. Žal si, le nekih 500 let prepozen...karma is a bitch.

Smrt kapitalofašizmu!
Svobodo Grkom.
Ivo Lola
# 16.06.2012 ob 11:04
Zahodna civilizacija se je začela v Grčiji in v Grčiji bo tudi začetek njenega konca...
Franka
# 16.06.2012 ob 11:03
@Ćićo
Najbrž še kdo opazi podobnost z našo malo "črno luknjo":

"Najprej naj pomedejo pred svojim pragom: svoj sistem izobraževanja predvsem družboslovcev in megalomanski javni sektor, javna uprava ki je sama sebi namen in povečuje zbirokratiziranost, visoka korupcija, veze in poznanstva, kultura uživanja in kofetkanja, ne pa učinkovitosti, lahkomiselno zadolževanje, enkrat se morajo strezniti.
Šele potem naj iščejo zunanjega sovražnika, kar gre populističnim revolucionarjem najbolje od rok."
enbody
# 16.06.2012 ob 10:58
Mala riba, kako da ni dela ? Lansko leto sem na Zakontosu videl na lastne oči, koliko imajo uvožene delovne sile iz vsepovsod. Celo iz Švedske se jim splača pridet delat.
pozitivc
# 16.06.2012 ob 10:45
@lo-pa-ta

bravo! vsaj eden, ki veš v čem je fora!

tle pa eni zagovarjajo kapitalistični sistem po principu. kapitalistom milijarde-raji pa kruh in vodo
Ćićo
# 16.06.2012 ob 10:15
Grkom ne bi smeli več posojati, če se ne držijo pravil naj nosijo posledice.
Ve se, da so lagali že zato, da soprišli v €uro zone...

Res je, da se je kriza začela v ZDA, vendar nihče ni prisilil Grke da se zadolžujejo!

Najprej naj pomedejo pred svojim pragom: svoj sistem izobraževanja predvsem družboslovcev in megalomanski javni sektor, javna uprava ki je sama sebi namen in povečuje zbirokratiziranost, visoka korupcija, veze in poznanstva, kultura uživanja in kofetkanja, ne pa učinkovitosti, lahkomiselno zadolževanje, enkrat se morajo strezniti.

Šele potem naj iščejo zunanjega sovražnika, kar gre populističnim revolucionarjem najbolje od rok.

Naj nam bodo v opomin in ne zgled!
Z balkansko mentaliteto se ne pride daleč!
lo_pa__ta
# 16.06.2012 ob 10:14
Grcija...NE DAJ SE !!!
lo_pa__ta
# 16.06.2012 ob 10:14
30 tednski urnik in 1500e minimalne place ter 100% zaposlenost mladih je cilj vseh drzavljanov evrope....

jaz nevem ampak zdi se mi da bi nekateri tlele gor najrajsi delal 12 ur na dan za 500e ...medtem k si bodo njihovi sefi ter bankiorji polnili riti....
gregorsu
# 16.06.2012 ob 10:12
Če grčija ne bo varčevala, bo še naprej trošila več, kot zasluži. zato bo moral nekdo drug delati in dajati v grško vrečo brez dna. Po moje je to bolj levičarsko, kot pa stališče leve sirize, da ne bodo varčevali in bodo trošili še naprej več, kot pa naredijo in bodo trošili denar delavcev iz nemčije, francije... .

Mi sploh ni jasno, kako bi siriza dosegla boljše življenje za svoje državljne brez varčevanja in brez pomoči tujine. Morda bi res kitajska "kupila" grčijo, morda bi EU malo omilil zahteve po varčevanju grkov...

je pa jasno, da je za tako stanje v grčiji kriv skoraj vsak posamezen grk. Velika večina jih je živela na preveliki nogi, zaposlovanje v javni upravi in njihove pravice so nepredstavljive za naše razmere, utajevanje davka je narodna folklora, podkupovanje, zapravljanje....

Poznam lastnika podjetja, ki se je zelo veselil pomoči evrope, ker je veliko pokasiral in davek seveda utajil, delavcu sa pa eu pomoč ni nič poznala na prihodkih.

Ker je subtilna korupcija v demokratični politiki naravno stanje, si nihče od EU politikov ne želi, da bi davčno oazo Ciper kakorkoli disciplinirali. Denar od utajenih davkov v grčiji je verjetno na istih bankah kot denar MOLa (janković), bavčarjev, thalerjeva podkupnina....

EU mora ustaviti varno nalaganje nelegalnega denarja evropejcev na cipru, če misli resno reševati finčno in moralno krizo evrope.
conquistador
# 16.06.2012 ob 09:47
Kako lahko Grke krivite za propadajoči krvoločni kapitalistični sistem ? Zakaj noben ne krivi špekulante tako imenovane brokerje na Wall streetu, banke: J. P. Morgan Chase & Company, Morgan Stanley, Goldman Sachs Group... To so vampirji ki bi jih morali mediji in in politiki pribiti na križ ne pa obubožano ljudstvo in kogarkoli bodo Grki volili je to njihova stvar !
Strasser
# 16.06.2012 ob 09:43
Zanimivo bo, zabavno pa verjetno ne.
necromncr
# 16.06.2012 ob 09:23
Dvignit denar, tole bo pestro.
KunteKinte
# 16.06.2012 ob 09:09
Delal sem v Grčiji kar neki časa. Delovne navade so jim katastrofalčne. Plače pa so imeli kar primerljive z nami :) Dolgoročno to ne gre in zato so se našli v tem brezizhodnem položaju. Enostavno bodo mogli zategniti pasove ( - 30-50 % plače in pokojnine) in morali bodo začeti bolj resno delat.
nekdodalec
# 16.06.2012 ob 08:37
Idealna priloznost da grki odpikajo gospodarje iz bruslja in se v 5 ih letih sami postavijo na noge!

Smrt bruseljskem imperializmu -- svoboda narodom !!
nekdodalec
# 16.06.2012 ob 08:35
Grki so bili primorani dobiti zadnje 2 financni injekciji, ceprav jih niti niso hoteli !!

Smrt bruseljskem imperializmu -- svoboda narodom !!
koprcan
# 16.06.2012 ob 08:34
in ne pozabite...riba veedno začne najprej smrdet pri glavi.....nihče od navadnih državljanov ni kriv za nastalo situacijo....
nekdodalec
# 16.06.2012 ob 08:34
Sedaj imajo zahodni mediji jasno polna usta o tem kako si naj bi grki podpisali smrtno obsodbo na volitvah v kolikor bodo zmagali tisti, ki zelijo za vedno odpikat EU gospodarje!!!

Grki imajo krizo ze vsaj 5 let in EU jih je pikala s financnimi injekcijami predvsem zato, da so v pogodbe vpisali:

- da morajo grki za naslednjih 20 let kupovati orozje nemske in francoske izdelave
- da morajo kot hipoteke zaloziti svoje otoke

V kolikor bi bruselj igral fer, bi jih pustili iz EU takoj po prvem posojilu... se vsaka drzava in narod na tem ljubem svetu je uspel iz krize narediti dostojno druzbo in drzavo.

Smrt bruseljskem imperializmu -- svobodna Grcija !! Vsak narod si ima pravico pisati sodbo sam !!
mhribi
# 16.06.2012 ob 08:31
Lažje je demostrirat in čakat na pomoč, kot pa delat !

To velja tudi za naš javni sektor.
koprcan
# 16.06.2012 ob 08:28
Ma preprosto.....posledice krize naj plačajo tisti, ki so jo zakuhali, oziroma tisti, ki so dovoljevali pogoje da se je to lahko zgodilo.....
Zakaj varčevanje na navadnih ljudeh?
bert1
# 16.06.2012 ob 08:20
Kobalt, pojdi v miru štrajkat in ne žali ljudi, ki delajo.
pozitivc
# 16.06.2012 ob 08:17
Grki niso vajeni delat 8 ur in več na dan. Tako da imamo dve možnosti. Al jih stalno dofinanciramo al pa vsi uvedemo 30 urni delovni teden
Kobalt
# 16.06.2012 ob 08:15
bert1

Najlažje je komentar "vzet iz konteksta" in ga tolmačit po svoje. Nevem kaj bi ti drugega rekel kot to.
koristni
# 16.06.2012 ob 08:06
Končno objektiven članek.
bert1
# 16.06.2012 ob 08:05
Kobalt, mala riba, najlažje je pozivat k protestom, to zna vsak levak, da bi pa kdo prijel za lopato, pa njivo pripravil za jesensko žetev pa bog ne daj.
Arnolfus
# 16.06.2012 ob 07:58
Bolnik je padel v komo, iz katere se ne more več zbuditi. Sedaj je samo vprašanje, kdaj bomo izklopili aparature, ki vitalne organe drži pri življenju. Kdaj bomo rekli dovolj darovanju organov in sami zaživeli s polnimi pljuči.

Vsaka minuta šteje.
Kobalt
# 16.06.2012 ob 07:49
Lažje je demostrirat in čakat na pomoč, kot pa delat !

Še lažje je ocenjevat situacijo iz domačega fotelja. Ko bo Slovenija bankrotirala, se ti ne boš udeležil demonstracij, ti boš raje delal. Ha ha ha
1970b
# 16.06.2012 ob 07:48
Ni mi jasno zakaj naj bi bilo delo največja vrednota.
Delati, zato da imaš več kot potrebuješ, vodi do izkoriščanja ljudi ( tistih, ki delajo) in predvsem do prekomernega izkoriščanja naravnih resursov.
Naj živijo murnčki (zanimivo, da še niso izumrli).
arto77
# 16.06.2012 ob 07:45
daj naj mi en faktor pove, kaj je od tiste pomoči imel navaden grški državljan?
mala riba
# 16.06.2012 ob 07:43
enbody, nekaj je narobe, veš. S sistemom.
Zato Grki protestirajo. Ker imajo možnost.
Baje, da dela ni.
mala riba
# 16.06.2012 ob 07:39
666 milijonov od 18,9 milijarde! In ni za plače. Ekonomski odnosi, ki veljajo v naši družbi so pa res adijo pamet..
enbody
# 16.06.2012 ob 07:33
Lažje je demostrirat in čakat na pomoč, kot pa delat !
Fleaa
# 16.06.2012 ob 07:32
reševanje grčije, ali reševanje bank in svojih debelih riti?
Matjaž Trošt
link
Kratkih 20 let
11
25. maj 2013 ob 06:59 Zoprno. Naporno. Odmaknjeno. Olajšanja. Pravilno. Pravično. Nekako takšni so moji občutki spremljanja sojenj v Haagu. 20 let Mednarodnega kazenskega sodišča v Haagu.
Več novic ...
Kazalo