Evropska unija

Poudarki

  • Parlament sprejel varčevalne ukrepe
  • Grki v obupu
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,4 od 7 glasov Ocenite to novico!
Atene so bile po glasovanju v parlamentu v plamenih. Foto: Reuters
Revščine je že tako vse več, zdaj se najrevnejši bojijo najhujšega. Foto: Reuters
Gorel je tudi Starbucks. Foto: Reuters
Pogled na prestolnico. Foto: Reuters

Dodaj v

Grčija izbrala pragmatično, a nepriljubljeno pot - bo preživela?

Atene v ognju, nasilje tudi drugod po državi
13. februar 2012 ob 11:10
Atene - MMC RTV SLO

150 izropanih trgovin, 34 požganih stavb ter skoraj 100 ranjenih protestnikov in policistov je končna bilanca sinočnje odločitve grškega parlamenta, da potrdi nepriljubljene, a nujno potrebne dodatne varčevalne ukrepe.

Medtem ko je parlament zasedal, se je na atenskem trgu Sintagma pred njim po podatkih organizatorjev zbralo več kot 200.000 protestnikov, čeprav podatki policije govorijo o 80.000 protestnikih.

Policija se je na več krajih v središču mesta spopadla z več kot 2.000 zamaskiranimi anarhisti in skušala s solzivcem pregnati protestnike, ki so v parlament metali kamenje in bencinske bombe ter skandirali oznake kot "Izdajalci!" in "Morilci in prašiči!".

Ranjenih je bilo skoraj 100 ljudi, od tega okoli 30 policistov, nasilje pa se je z ulic grške prestolnice razširilo tudi v druga mesta. V središču Aten so protestniki zanetili kinomatografe (vključno z neoklasično stavbo kina Attikon iz leta 1870 in "underground" kino Asty, ki ga je med drugo svetovno vojno uporabljal gestapo kot mučilnico), kavarne, trgovine in banke, o nasilju pa poročajo tudi iz turističnih središč otoka Krf in Krete, Soluna na severu in mest v osrednji državi.

Poslanci na tnalu
Za varčevalne ukrepe, ki so pogoj, da dobi Grčija 130 milijard evrov vreden drugi sveženj mednarodne finančne pomoči in se izogne bankrotu, je glasovalo 199 od 300 poslancev, stranka komunistov namerno ni glasovala, češ da so novi ukrepi protiustavni, 43 poslancev iz dveh strank v vladi premierja Lukasa Papadimosa, pa je glasovalo proti in je bilo nemudoma izključenih iz svojih strank.

Tudi Antonis Samaras, vodja glavne opozicijske stranke Nova demokracija, je skušal preprečiti upor svojih poslancev. "Ukrepi ne bodo rešili problema, a bodo pomagali. Oddaljujejo nas od bankrota, plenjenja in kaosa, ki bi sledili," je dejal.

Žrtve velike
Papadimos, tehnokrat, postavljen na čelo Grčije, da bi se spopadel s krizo, je najhujši izbruh nasilja po letu 2008, ostro obsodil: "Vandalizem, nasilje in uničenje nimajo nobenega mesta v demokratični državi in jih ne bomo dopuščali."

Je pa ob tem priznal, da bo izvajanje varčevalnih ukrepov hud udarec za ljudi, ki mu krčijo sredstva že nekaj let. "Polno, pravočasno in učinkovito izvajanje programa ne bo lahko. Polno se zavedamo, da ekonomski program pomeni kratkoročne žrtve za Grke," je dejal Papadimos v nagovoru parlamenta.

"Grozi nam uničenje. Naša država, naš dom sta postala zrela za požig, središče Aten je v plamenih. Ne moremo dopustiti, da populizem požge našo državo," je konservativni poslanec Kostis Hacidakis dejal parlamentu, medtem ko se je pred njim vil dim s trga Sintagma.

Potisnjeni v kot
"Kar smo izgubili v ognju, je morda več od tistega, kar smo se bali, da bi izgubili," je zapisal Nikos Konstandaras, urednik grškega dnevnika Kathimerini. "Morda je bila to primerna žrtev - simbol našega hitenja uničevati, ker ne moremo ustvarjati, izraz naše potrebe, da opustimo spomine in preidemo v prihodnost, temno od pepela in besa."

"Mar smo res prišli tako daleč? Grki v kotu, kamor so nas stisnili naši upniki, ki hočejo vedno več, in ogoljufani od naših politikov, ki jih skrbi le zase in za svoje pokrovitelje? Hočemo živeti z dostojanstvom, ne pa se voziti po enosmerni cesti v revščino," je dejal po poročanju revije Time eden izmed očividcev. Za mnoge Grke pomenijo novi ukrepi dejansko pot v propad. Diplomirani ljudje so v zadnjih dveh letih izgubljali službe po tekočem traku, nezaposlenost je visoka, mnogim grozi, da bodo izgubili tudi svoje domove.

Večina anket kaže, da Grki novim ukrepom sicer nasprotujejo, da pa si želijo ostati v evrskem območju. Premier Papadimos je v soboto v televizijskem nagovoru državljanom dejal, da razume njihove žrtve, a da bi bil bankrot zanje še dosti hujši. Grčija ne bi imela denarja ne za plače, ne za pokojnine, ne za bolnišnice in šole.

"Bila bi velika zgodovinska krivica, če bi država, kjer je bila rojena evropska civilizacija in ki je v preteklih 65 letih preživela državljansko vojno in diktaturo, pa vseeno uspela, zgradila demokracijo, institucije in vrednote, bankrotirala in se znašla v izolaciji in obupu," je dejal.

K. S.
Atene
Prijavi napako
Komentarji
kurt-china
# 14.02.2012 ob 12:19
pa kaj se bunite, isto sranje bo v sloveniji... vsak ki ima pet minut casa se bori za samostojno obcino zato da bi potem zupanoval in si lastil...

ko bo pa v drzavnem aparatu 500 tisoc ljudi in v industriji 500 tisoc ljudi, kdo bo moral umreti lacen? drzavni aprat ali penzionerji...

ljudje s(m)o pohlepne zivali... vse lepo in prav ampak ne tikaj mi mojega :)
nWo
# 14.02.2012 ob 11:50
"Grčija izbrala pragmatično, a nepriljubljeno pot - bo preživela?"

DA, ker Grčija je država z večtisočletno tradicijo.
Vprašanje pa je ali bo preživela Slovenija, saj je po samo 20 letih obstoja že na podnu od podna.
Luka Novak
# 14.02.2012 ob 08:21
@ miroslavu in vsem, ki podpirate grške protestnike bi prelagal, da jim začnete nakazovat denar, plačevat položnice .. da bodo oni lahko spali do 10 ure in dobivali 14 plač letno (+ nagrade za točen prihod na delo ipd.)

To je namreč tisto, kar grški protestniki zahtevajo.

Pri nas pa ni treba razbijat in uničevat trgovine ampak uporabit manj nasilne, vendar veliko bolj prepričljive metode

NLB, NKBM in druge banke npr. – se kaznuje s tem, da se pobere prihranke z računov .. vodilnim, vladi .. pa sporočit, da bomo to počeli, dokler bodo .. recimo izplačevali nagrade, plače ipd. vodilnim, ki banko ne znajo vodit (če jo moramo davkoplačevalci dokapitalizirat znova in znova).

Enako je pri drugih, podobnih zadevah potrebna množica, z metodami, kjer se namesto pesti uporablja možgane.

Množica je potrebna tudi pri zamenjavi ljudi, ki naj bi delovali v interesu množice, delujejo pa obratno.

Sindikati npr. Semolič, Štrukelj .. ta dva v Nemčiji nista uporabna niti za delovno mesto čistilke prostorov sindikata. Ampak dokler je množica zadovoljna z njihovim (ne) delom in (ne) sposobnostmi, bo tako kot je. Prej kot bo monožica spoznala, kako je s sindikati v Nemčiji, Italiji, Franciji .. prej bo za njih bolje.
zemljemerec
# 14.02.2012 ob 06:55
Protestniki z vandalizmom ustvarjajo samo jezo in pogoje za državljansko vojno.Ali bo to vojna med sosedi, prijatelji, znanci in sovaščani ki so v službi pri policiji...je rešitev krize v pretepanje med seboj, zažiganju in uničevanju skupnih vrednot, bedarija.Zopet nastradajo nedolžni, med tem ko si bankirji z tajkuni manejo roke.
MIRNČAN
# 13.02.2012 ob 20:34
miroslav to pa vsekakor ni res. Jst sem globoko prizadet nad našo politiko in se počutim neumnega k sem nekoga volil. Pa ne grkov in slovencev primerjat prosim. Ni primerjave, mi garamo za malo oni sedijo za veliko. 200 evrov pri takih plačah se jim pa ne pozna tako drastično. Ampak seveda ne znajo drugače.
ciracara
# 13.02.2012 ob 20:31
Folk pravi, vsi se ze ukvarjajo z politiko.. narobe je ce se ne ukvarjas in se znjo ukvarjajo drugi ter posledicno ne dosezes svojih interesov. Kar pomeni, recimo, udelezba na volitvah, izbira kandidata( kar pri nas ni mozno), izkaz nestrnjanja z odlocitvijo. Oblast mora biti cimblize ljudstvu, pri nas je pa vedno dlje..
škoff
# 13.02.2012 ob 20:31
Ne pustite se hebat zahodnim sionističnim vladnim krvosesom, ki vam in vsem nam pijejo kri.
Čas je za spremembe . S skupnim uporom jih lahko dosežemo.
Cini Minis
# 13.02.2012 ob 20:20
točno tako miroslav...slovenceljni mislijo da pri nas pa že ne bo tako....ko pa pri nas rešujemo elito gospodarstvenikov menedžerjou tajkunov je pa vse OK a ne? v grčiji je precej podobno ampak hujše...ja pa grkom prekipelo in so šli na ulice...slovenceljni ne bomo šli nikoli...hlapci...
miroslav
# 13.02.2012 ob 19:16
za vse ki kritizirate grke na ulicah-kolko se čutite krive za delovanje naše politike? kolko ste krivi za tajkune? za mahinacije darsa? za dolgove mb nadškofije? za težave nlb?

NIČ.

in kako radi bi plačali za vse opisane zadeve? Najbrž ne, a? isto velja za večino grkov.
Majster
# 13.02.2012 ob 18:52
Grčija je pa taka država, kjer ni nekega izhoda. Ni ga. Bolj kot bodo "varčevali", manj bodo zmanjšal dolg. Zakaj?? Ker grki nočejo delat, grki ne bodo delal, več bo protestov, stavk, manjša bo produktivost ter učinek bo kontra. Taki protesti, razbijanje ter vzdrževanje reda mora stat državo celo premoženje. Zato grčija je stvar, ki je nebi smeli reševat.

Če pogledamo kak je potek krize, ki so jo v veliki meri tudi povzročili američani.
Sprva so dajal kredite posameznikom/ podjetjim, ki so preveč zapravljali ter potem niso morali več odplačevat dolgov. Banke so morale reševat te posameznike, kar je pa prineslo do velikih izgub bank, ki so posojale v želji za še večjim dobičkom, bogatenjem. Tle se banke krive ter njihov pohlep. Potem so bile banke zjebane ter je država morala posojat bankam, ter jih reševat. Država / e je zato padla v težko sitaucijo, kjer je sama čez čas postala preveč zadolžena. Napaka države, ki ni pustila, da b kar je bolano propadlo- bolane banke, zato se je država sama " okužila" ter se zadolžila. Kriza se je v prihodnje, kot sem že pred parimi meseci odlično razložil, videl ter še prej razširila na svet, saj so države začele iskati pomoč.
Kaj bo pa sedaj, ko cel sistem, planet rabi denar, kje si ga bo pa sedaj sposodil, ne more kr tiskat vnedogled. Od vesoljske kreditne banke al kaj?????
Grčija ter nekatere bolane stvari nebi smeli reševat. Kar je bolano naj propade.
MIRNČAN
# 13.02.2012 ob 18:32
Bi jim jst dal ja. Povprečna pokojni 1400 pri nas 500 evrov. In potem mi rešujemo njih. Mah razvadili ste jih, ljudje so si pa krivi sami.Kdo je pa še vidu Grka delat. Zakaj pa bi k sam zato da pride na šiht dobi 100 evrov.
realm
# 13.02.2012 ob 18:27
@PONOS

Ti sploh veš kaj blebečeš?
nikhrast
# 13.02.2012 ob 18:21
Pri pufu je najprej kriv potrošnik sam, tako je vedno.

Samo tu je drugi problem, če si dolžen banki deset tisoč, imaš ti probleme, če si pa dolžen deset milijard, potem pa ima banka probleme.
PONOS
# 13.02.2012 ob 18:14
Zanimivo je da nekatere države EU bankrotirajo nekatere pa cvetijo.
Ni za zanikat veliko grško trošenje ki ni temeljilo na zdravih temeljih pa vendarle se mi zdi da je to le alibi,razlog je bolj sistemski.Kdo je največ posojal in kdo je imel koristi,zakaj niso ustavili Grčijo,izgovor da niso imeli pravih podatkov je malo za lasje privlečena?
Menim da so težave bile pometane pod preprogo.
Zaradi koristi glavnih članic.
€ je največ prinesel državam izvoznic.
Pa poglejmo kdo največ izvaža v Grčijo
Germany (13.3%), Italy (12.8%), China (6.2%), France (5.6%), Netherlands (5.1%) and Russia (4.7%).
Z malo logike takoj vidimo da tukaj nekaj smrdi....
bio-ecco
# 13.02.2012 ob 17:23
Protestirajo lahko le proti politiki, ki jih je pripeljala v ta kaos. Banke, ki so jim posojale denar na podlagi prirejenih bilanc legalno in legitimno zahtevajo denar nazaj.

Ne razumem, da živijo na preveliki nogi in tega so se najbrž zavedali že pred krizo, ko jih pa želijo postaviti na realna tla, gredo pa na ulice protestirat, da želijo nazaj življenje v pravljici.

Številne države in njeni državljani v EU živijo slabše kot Grki. Očitno se bodo tudi Grki moral spustiti par stopnic nižje, ne pa da jokajo kot razvajeni otroci.

Kaj po ko jim EU in MDS ne bi pomagali? Verjamem, da bi bil to problem za upnike, a vednar v kakšnem kaosu brez plač bi se znašli Grki.

Ne razumem vseh komentatorjev, ki podpirajo te protestnike, ki protestirajo proti tujim bankam, državam. Čisto preprosto je. Če si sposodiš vrni. Glavnica in obresti so jasne že mnogo let.

Torej adijo 13 plača, adijo lenuhom in razvajencem!
Whitetrasher
# 13.02.2012 ob 17:19
Vsa EU že dolgo živi na kreditih,ki jih še naši unuki ne bodo mogli odplačati!!!
Novodobno zasužnevanje narodov lahko prekine le ustaja in povrnitev moči in ugleda nacionalnih parlamentov!!Vse trenutne politike(lutke) pa bo potrebno izgnati nekam daleč!

Dol z centralnim komitejem!!!(evropsko komisijo)
pfc
# 13.02.2012 ob 16:56
To kar se dogaja v Grčiji čaka nas-kmalu.
8-12-96
# 13.02.2012 ob 16:39
Na primeru Grčije je lepo vidno, kam pripeljeta laž in goljufija. Naj začnejo z ničle, tokrat pošteno, sicer se jim bo hiša zopet zrušila.
nikhrast
# 13.02.2012 ob 16:32
Dajte že enkrat razumeti da so Grki živeli na račun drugih.
Pa to se ni zgodilo prvič v zgodovini Grčije, malo poglejte stoletje nazaj, že v 19. stoletju je Grčija bankrotirala.
Sploh ne razumem zakaj nekateri zagovarjejo Grke; v Sloveniji so se nekateri ravno tako zapufali, zdaj ne moreje odplačevati kredite, samo smatrajo se pa kot roparski tajkuni.
legendaZ
# 13.02.2012 ob 16:11
Namesto denarja,naj da EU,Grkom orožje pa bo vsa stvar rešena, glede na to kako so nori. Ali so pa tolk pamentni, da so to plačanci, ki demonstrirajo, da navzven izgleda kako so teške razmere v Grčiji. Grki pa še bolj vseselo zapravljajo naš denar.
Luka Novak
# 13.02.2012 ob 15:57
Grke je treba po hitrem postopku izključit iz vsake EU povezave, ki črpa naše prispevke.

So Balkanci, ki ne razumejo, da je njihovega brezbrižnega zadolževanja, ne plačevanja davkov, ter na drugi strani zvrhane mere sociale konec – »sistem« se je izčrpal in zrušil, kot hiša iz kart.

Sedaj so namesto njihovega neplačevanja, nedela .. naenkrat krivi Nemci, Francozi pa še kdo. Balkanska »pamet«, ki se ne vpraša – kdo je jemal kredite od Nemcev, Francozov ??
Verjetno so Nemci, Francozi .. krivi tudi za izpad dohodka sredi glavne tur.sezone, ko so Balkanci stavkali.

Veljalo bi se jim vprašat : zakaj imajo države v S.Evropi davke tudi prek 50%, da imajo na drugi strani kvalitetno in obsežno socialo, ki pa dvomim, da je tako obsežna kot grška.

Balkanci pa niti davka ne znajo pobrat, imeli pa bi socialo kot S.Evropa.

Prišel je "trenutek resnice" - treba bo zavihat rokave. Za to kar ste uničili, boste pa zgolj še nekoliko bolj zavihali rokave.

Na Nemce se pa tudi Slovenci nimamo kaj veliko jezit – Merklova odloča in vpliva na naše gospodarstvo bolj kot Borut, Janez ali Zoran. Vsak protest proti neplačevanju Grških neumnosti je odveč, lahko zgolj »lajamo v luno«, ob prvem jasnem signalu, da ne bomo plačali obveznosti, Merklova samo telefon zavrti, pa Borut, Janez ali Zoran lahko samo vljudno kimajo in se klanjajo.

Lahko bi se sicer šli tihi protest, pa ne bi kupovali »Made in Germany« .. ampak s tem na drugi strani jemljemo zaslužek slovenskemu delavcu.

Rešitev je zgledovanje po Švici, Norveški .. moramo pa prej razumet preprosto dejstvo, da o našem gospodarstvu trenutno v večji meri odloča Merklova, kot naši voditelji, posledično mi sami.
smoke4fun
# 13.02.2012 ob 15:49
@moonylink: +1
smoke4fun
# 13.02.2012 ob 15:47
nekdodalec:
Meni ne bodo. Avto ki ga vozim ni ravno nekaj posebnega, hise pa tudi nimam. V kolikor pa bi imel oboje, in bi se dosegla s tem neka sprememba na bolje, bi bil tudi vesel..


No povej kje imaš avto, pridem na kres, pa bomo vidl, če bo potem kaj bolje....

Lej, ne rečem da protest ni legitimen, čeprov so si v neki meri Grki tut sami krivi. Ampak vsa ta vandalizem k vsemu temu ne prinese nič, kvečjem kakšnega podjetnika na kant, kakšno delovno mesto manj in v najhujšem primeru tud kdo zgori (v banki npr.).

nevem zakaj so vsi ogorčeni, ko študentje pri nas razbijejo 10 oken (na legitimni tarči), ko pa cele Atene gorijo, pa vsi ploskate?
ciracara
# 13.02.2012 ob 15:26
Z neodgovornostjo in brezbriznostjo cez cas pridejo racuni, katere je treba placati. Ce so krivi politiki so se bolj krivi volilci. Smo v demokraciji in lahko zahtevamo oblast, spremembe, pravicnost.. Vendar, ce nas te stvari ne brigajo ter jih ne koristimo se zgodi to kar se danes dogaja v grciji.

Tako, da zahtevajmo reforme, v naso korist, v sloveniji zdaj. Zacnimo lahko kar pri volilnem sistemu.
lunajko222
# 13.02.2012 ob 14:35
v bistvu anarhija sama po sebi ni tako strašna, tudi ko daš v obzir vse uničenje ki pride do tega. .. anarhija je samo skrajni izpad ki sledi temu da ni nobene druge možnosti kanalizirati vso jezo in nepravilnosti ki jih je prejšni sistem in aktualni sistem še vedno proizvaja.. alternative nimamo.. in če je ni..potem se potlači jeza samo do določene mere, potem pa eksplodira ..

psihologi lepo povejo da tlačit jezo ni dobro.. je pa potrebno na kreativen način to energijo preusmeriti.. samo koker smo videli na miren način protestirat ne prinese nobene spremembe.. mislite da se bo AKTA ukinila.. mislite da bodo napad na sirijo in iran preložili.. elite imajo svoje cilje in jih uresničujejo brutalno učinkovito in hitro.. navaden človek lahko samo žre njihova go*na.. dokler mu ne poči film.. ne smemo se pritoževati da so potem anarhisti in nimajo nobene alternative.. nobene alternative ne dopustijo tisti kreteni zgoraj.. poglejte medije, poglejte filme, ..poglejte propagando.. vse je kontrolirano s strani kapitala.. ni čudno da ljudje čutijo kot da jih nekdo duši.. to pa zato, ker jih res duši..!
amateur
# 13.02.2012 ob 14:11
moonylink
5. Kitajski sistem je kakršen je predvsem zato, ker skozi to fazo mora iti če se želi razviti in konkurirati - in ja, seveda, vse ostalo bi bilo nekonkurenčno. A ti zavestno kupuješ dražje slovenske izdelke ali se odločaš za cenejše ki nudijo podobno ali skoraj isto kakovost?

Samo prosim ne mi sedaj o kitajskem sistemu. Tiste izdelke izdelujejo roke revnih, izkoriščanih in ponižanih otrok, ki delajo zgolj za preživetje. In na račun teh rok nekdo mastno služi. Vsi bi morali bojkotirati nakup take robe in bi cel svet bolje živel, ker ne bi bilo nižanja cen na račun delavcev. V tem primeru bi živeli bolje celo kitajski otroci.
amateur
# 13.02.2012 ob 14:02
Hvala bogu smo dobili le "cinično vlado". Kaj bi šele bilo, če bi dobili tako, ki razmišlja tako, kot povprečni Grk.
nekdodalec
# 13.02.2012 ob 13:29
1. nezlomljivi duh je zame to, da svet spreminjaš na dostojanstven način, skozi obvladovanje in pomoč. To kar ti opisuješ je izbruh otroka, ki ni dobil, kar hoče. Takšen duh je še kako zlomljen, in zelo hitro, ko ne dobi tistega kar misli da mu pripada - ko se zlomi začne divjati in uničevati. Temu masivu se reče plebs. Ko plebs podivja postane drhal. Besnenje drhali izkoristijo povpezniki in hitro se kanalizira v vojne in uničenje.

Vse kaze, da na dostojanstven nacin ne gre. Se ti zdi da gre? Ne zala ne gre. In ja, bruselj ni dobil tega kar hoce - t.j. poslusno sprejemanje svojih idej. Se vec , bili so zavrnjeni, jeza ljudstva pa je pripeljala do unicevanja. V kakrsnem koli drugem primeru bi bili ljudje zopet ignorirani in zadeva bi sla gladko dalje - grki bi se zopet zadolzili in zopet zadolzili in zopet zadolzili.

2. Po kakšni logiki primerjaš eksistencialistični boj proti okupatorju z požiganjem trgovin in uničevanjem lastnega mesta?

Po logiki, ki sem ti jo razlozil v prejsnjem postu. Saj bodo revezi ostali brez vsega - tako ozemlja kot svobode. Poglej si kaj sem ti napisal. Mislim vsaj preberi si.

3. Ne da ne želijo dodatnih injekcij, ne želijo padca standarda!!!!!!! Do sedaj se niso branili "injekcij"! Čeprav drži, kar pravi bojan - njihova krivda je predvsem nevednost. In ja, to je odgovornost vsakega posameznika.

Saj kaksnega blaznega standarda tudi nikoli niso imeli. Tele ki protestirajo pa niso tisti s kaksnim visokim standardom. Ljudje se zavedajo kaj pomeni totalna odvisnost od bruslja - in zato tega nocejo.

4. Sprememba navad kot sprememba odnosa do soljudi in potrošništva

Ja se strinjam. Vendar do tega ne more priti po financnih injekcijah iz bruslja. Do tega se pride ko sam nekaj ustvaris. To kar clovek ustvari - to se ceni. Ne more pa se to ceniti na nacin, da dobis denar, katerega moras ze v startu dolocen % odsteti za nabavo vojne opreme tvojemu kreditojemalcu. A se ti zdi da to vodi v odnos do soljudi in zdrav odnos do potrosnistva?

5. Kitajski sistem je kakršen je predvsem zato, ker skozi to fazo mora iti če se želi razviti in konkurirati - in ja, seveda, vse ostalo bi bilo nekonkurenčno. A ti zavestno kupuješ dražje slovenske izdelke ali se odločaš za cenejše ki nudijo podobno ali skoraj isto kakovost?

Definitivno se odlocam za slovenske izdelke.

6. Bojim se edino debat z ljudmi, ki ne dojamejo kompleksnosti problema, o katerem želijo razpravljati. Tako da me niti ne bo prizadelo, če mi ne odgovoriš več.

Te kompleksnosti se mi zdi da se sam ne zavedas. Stvar je sirsa kot le to, da moramo sedaj vsi prilagoditi svoj sistem bruslju kateri bo za namecek (kateri je tam hoces-noces-nimas izbire) vzpostavil totalno kontrolo nad nami vsemi. Zakaj? Ker je tako rekla merkel, v svojih izjavah, da moramo postati zdruzene drzave evrope, katera bo imela enotno fiskalno politiko in bomo vsi delali po nareku iz bruslja?

Saj moras vedeti, da bo predvidevam svetovna politika tekla po tvojih zeljah. Da - imali bomo fiskalnost tudi pri nas. Da - prikljuceni bomo na bruselj. Da - "porihtali" nam bodo gospodarstvo in finance. Da - vse bo po nareku in kupovali bomo le blago idejno zasnovano v nemciji in izdelano pri nas. Da - kupovali bomo kar nam dajo. Da - nudili nam bodo vojasko varnost.

Poglej. Grki bi najbolje izplavali v kolikor ne bi dobili nicesar. Tako bi sicer po nekaj letih totalne stale vzpostavili svoj drzavni sistem na novo in zadeva bi stekla kot je treba. In pri tem bi jih morala vzpodbuditi EU - ne pa da jim daje kredite s takimi obrestmi ki jih tako ali tako ne bodo mogli odplacati in s katerimi si sami sebi kopljejo grob.

In se za konec:

Francozi in Nemci jim dajejo posojila, saj morajo poskrbeti za svoje gospodarstvo! A si mislil, da se vodilni gospodarski konji lahko prezivijo s prodajo v lasntih drzavah? Ne - oni potrebujejo cim vecji trg da sami sebe lahko prezivijo in da imajo ljudje nek standard!

In vsake drzave odgovornost je, da poskusa proizvajati stvari in izdelke, ki jih lahko izvaza sama. V kolikor jih le kupuje - ne bo krize prezivel skorajda nihce. Mi pa sploh ne, saj ne proizvajamo nicesar vec. Le 2 drzavni firmi sta se na mednarodnem nivoju, ostalo je "sviranje ku_cu." In se brez tega bomo kmalu ostali - to je ze zabetonirana resnica.

lp
zois
# 13.02.2012 ob 13:22
Athens, Cairo, Rome, Berlin, we shall fight and we shall win!!! Go and fight for your rights!
Cini Minis
# 13.02.2012 ob 13:13
moonylink se strinjam s tabo... na te stvari je treba gledat malo širše in globje...problem zahodnjakov je da vedno vse vidijo črno belo...ampak to ni nikoli... vedno je sivo... mi mislimo da je potrebna samo gospodarska rast za vsako ceno in nič drugega...vsak sam pri sebi se naj vpraša kaj dela narobe...moralnih vrednot nam manjka ljudje....samo pohlep in sovraštvo nas je...
BJNW
# 13.02.2012 ob 13:10
XD
moonylink
# 13.02.2012 ob 12:57
Nezlomljivi duh je to, da svoje nestrinjanje pokazes. V kolikor te neprestano ignorirajo, si besen in pokazes na bolj krut nacin! To je jasno obstajalo v vseh druzbah od vekomaj. In za vekov veke bo obstajalo! V kolikor tega slovenci ne bi naredili mnogokrat v svoji zgodovini - midva o tem sploh ne bi razpravljala!

1. nezlomljivi duh je zame to, da svet spreminjaš na dostojanstven način, skozi obvladovanje in pomoč. To kar ti opisuješ je izbruh otroka, ki ni dobil, kar hoče. Takšen duh je še kako zlomljen, in zelo hitro, ko ne dobi tistega kar misli da mu pripada - ko se zlomi začne divjati in uničevati. Temu masivu se reče plebs. Ko plebs podivja postane drhal. Besnenje drhali izkoristijo povpezniki in hitro se kanalizira v vojne in uničenje.

2. Po kakšni logiki primerjaš eksistencialistični boj proti okupatorju z požiganjem trgovin in uničevanjem lastnega mesta?

3. Ne da ne želijo dodatnih injekcij, ne želijo padca standarda!!!!!!! Do sedaj se niso branili "injekcij"! Čeprav drži, kar pravi bojan - njihova krivda je predvsem nevednost. In ja, to je odgovornost vsakega posameznika.

4. Sprememba navad kot sprememba odnosa do soljudi in potrošništva

5. Kitajski sistem je kakršen je predvsem zato, ker skozi to fazo mora iti če se želi razviti in konkurirati - in ja, seveda, vse ostalo bi bilo nekonkurenčno. A ti zavestno kupuješ dražje slovenske izdelke ali se odločaš za cenejše ki nudijo podobno ali skoraj isto kakovost?

Posledica tega je seveda globalno izravnavanje konkurenčnosti. Tretji svet zahteva tisto kar smo mu po pravici dolžni.

6. Bojim se edino debat z ljudmi, ki ne dojamejo kompleksnosti problema, o katerem želijo razpravljati. Tako da me niti ne bo prizadelo, če mi ne odgovoriš več.
BJNW
# 13.02.2012 ob 12:55
nekdodalec
# 13.02.2012 ob 12:43
moonylink
13.02.2012 ob 12:15

"nezlomljivi duh" (požiganje, ropanje, nasilje...) ??? TO je "nezlomljivi duh" zate?

Nezlomljivi duh je to, da svoje nestrinjanje pokazes. V kolikor te neprestano ignorirajo, si besen in pokazes na bolj krut nacin! To je jasno obstajalo v vseh druzbah od vekomaj. In za vekov veke bo obstajalo! V kolikor tega slovenci ne bi naredili mnogokrat v svoji zgodovini - midva o tem sploh ne bi razpravljala!

navadna podivjana drhal za katero je edina oblika "protesta" ropanje trgovin in vsesplošno uničevanje?!?!?

Vprasati se je potrebno zakaj? Zakaj to pocnejo? Ker ne zelijo dodatnih financnih injekcij pod pogojem da bodo:

- morali kupovati vojasko opremo od francozov in nemcev s tem istim denarjem
- da bodo morali pustiti totalno privatizacijo svojih podjetij in drzavnih ustanov s strani firm ki imajo sedeze v nemciji, belgiji in franciji ter internacionalnih korporacij tipa EBRD in ISF katere imajo ravno tako sedeze v zahodni evropi. Vse to na racun svoje proizvodnje in svojih drzavnih ustanov? Ne hvala!
- ker nocejo se naprej dajati v najeme svojih otokov in ozemlja (ze ptice na strehah ti trobijo, da so morali kratkomalo prodati kar nekaj otokov - ker pac niso mogli odplacati prve fianncne injekcije)
- posledicno sledi izguba samostojnosti - pa to je jasno sleherni dusi ki zna sesteti 1 plus 1 in se ozreti v prihodnost!

Kaj natančno so s tem dosegli?????????????

To da, se bo morda (m o r d a) tudi EU kdaj zamislila in ne bo brezglavo in trmasto gonila svoje zunanje politike na nacin kot ga je! AMpak obstaja pri "morda".. brez tega, pa niti "morda" ne bi obstajal!

Edini pravi "protest" proti sistemu je sprememba lastnih navad in izobraževanje, kar pa se ne zgodi čez noč in vsekakor ne z nasiljem in otročjimi izbruhi jeze.

Sprememba lastnih navad? Pa a ti res mislis, da so tam vsi pritegnjeni ali kaj? Torej po tvoje: bolj te mlatijo --- manj se upiraj in raje prilagodi svoje navade, da te ne bodo mlatili se bolj, cetudi imas prav! Klap klap klap!

Ti lahko še tako kričiš, razbijaš in požigaš, še posiljuješ lahko za nameček, če ti ni dovolj...

Polagas mi besede v usta! Kaksno posiljevanje? Kaksno poziganje? Nefer s tvoje strani - izredno neresno in nefer! Ne pocni vec tega ker ti sicer ne odgovorim vec!

ampak tisti kitajec bo še vedno isto stvar naredil po pol nižji ceni...in konec koncev je to njegova pravica...na koncu moraš sam delati za isto ceno ali pa početi kaj zahtevnejšega

Ja jasno da jo bo naredil po nizji ceni. Kdo pa je rekel da jo bo naredil bolje? Konec koncev kitajcu ne preostane drugega, kot da so prilagodili svoj sistem sistemu ki ga ze 15 let na necloveski nacin promovirata EU in ZDA. Saj niso imeli druge moznosti. Vse ostalo bi bilo totalno nekonkurencno!

In sedaj se moramo s to fiskalno politiko mi zgledovati po kitajcih in pustiti da nam delajo kar hocejo?! Ma ni sanse!! Jaz ne!! Ti pa kakor hoces!!

Naj te potolazim - pri nas ne bo nicesar. Smo ze desetletja otopeli in "prilagojeni" na stalno dolivanje govna v usta. Ne boj se in ne sekiraj se.

;) lp
bojanvasiljevic
# 13.02.2012 ob 12:39
Dokler so krediti države oz državne banke in njihova ponudba, dogjanja in uvid na razpolago samo posvečenim ljudem (politikom + ekonomistom + pravnikom oz ozki eliti ki se med seboj držai za jajjca), se imajo ljude pravico sklicevati na nevednost.
Whitetrasher
# 13.02.2012 ob 12:34
Ko ne boste imeli denarja za natankat avto in ogrevanje hiše vam bo tudi za to dvoje vseeno!

Tik-tak-tik-tak....vsi vemo(vsaj večina) kako funkcionira naša država in koliko se za to sprašuje ljudstvo
.Koga boste potem krivili???Sebe??
realm
# 13.02.2012 ob 12:33
@bojanvasiljevic

Nevednost my ass. Kolektivno so ponajerevali vse papirje, davkov ne plačuje nobeden itd.. Sam sem v Grčijo račun dobil samo 3!

Precej realno.
http://dronyx.wordpress.com/2010/08/04/g
rska-kriza/
kingstone
# 13.02.2012 ob 12:28
''ljudstvo ni krivo...''
le kaj je s tem stavkom narobe?
morda to, da je le-to ljudstvo izvolilo te debile ki so jo pahnili v bedo??
kdaj si pa bodo slovenčki prišli gor, da tudi mi sami odločano o svoji usodi, in ne samo temne sile iz ljubljane...?
verjetno nikoli. še vedno bodo volili bedake in jih obtoževali propada države...
skrajno PATETIČNO!!!
nekdodalec
# 13.02.2012 ob 12:25
mbvana

Res je. AMpak EU tezi k temu, da jih stalno fila s financnimi injekcijami, katere so nic drugega kot posojilo, ki ga revezi tako ali tako ne bodo mogli vrniti!
bojanvasiljevic
# 13.02.2012 ob 12:22
Zdaj, ko je balonček počil, so pa vsi na ulici. Zakaj niso bili na ulici tedaj, ko so problemi nastajali in se kopičili? Po kakšni logiki ljudstvo ni nič krivo?

Nekaj je že krivo. Nevednosti. Evropski politiki in strokovnjaki pa so to ne vednost dopuščali najmanj 20 let. Mene bolj zanima zakaj?
mbvana
# 13.02.2012 ob 12:21
@nekdodalec

Gospodinjska ekonomska logika je jasna - potrošiš lahko samo toliko, kolikor pridelaš. Če potrošiš več, si moraš izposoditi. Posojene stvari se pa vrača, ponavadi z obrestmi. Če so Grki na to pozabili, ne morejo zaradi tega zdaj kriviti posojilodajalca.

Enako je pri nas. Slovenija kot država vsako leto porabi več, kot ustvari. Če se to ne bo ustavilo, bomo šli pač po poti Grčije. Sicer drži, da je v takem položaju večina držav, vendar bo dolgoročno gledano najboljši tisti, ki bo brez dolga, saj ne bo imel upniške roke nad seboj. Jaz vem, da bi težil k temu.
ratio
# 13.02.2012 ob 12:18
Aha, realmu moram dat plus :)
moonylink
# 13.02.2012 ob 12:15
nekdodalec: "nezlomljivi duh" (požiganje, ropanje, nasilje...) ??? TO je "nezlomljivi duh" zate?

navadna podivjana drhal za katero je edina oblika "protesta" ropanje trgovin in vsesplošno uničevanje?!?!?

Kaj natančno so s tem dosegli?????????????

Edini pravi "protest" proti sistemu je sprememba lastnih navad in izobraževanje, kar pa se ne zgodi čez noč in vsekakor ne z nasiljem in otročjimi izbruhi jeze.

Ti lahko še tako kričiš, razbijaš in požigaš, še posiljuješ lahko za nameček, če ti ni dovolj...ampak tisti kitajec bo še vedno isto stvar naredil po pol nižji ceni...in konec koncev je to njegova pravica...na koncu moraš sam delati za isto ceno ali pa početi kaj zahtevnejšega
ratio
# 13.02.2012 ob 12:15
Argumenti, da grško ljudstvo ni nič krivo za nastalo situacijo, in valjenje vse krivde na njihove in tuje politike po mojem mnenju ni smiselno.

Kolikor vem, imajo v Grčiji svobodne in demokratične volitve, torej si sami izbirajo voditelje. Dokler so izvoljeni voditelji v Bruselj pošiljali potvorjene bilance, najemali nove in nove kredite in so zaradi tega vsi Grki bolje živeli, ni nihče protestiral. Kako to, da niso grški novinarji razrivali mahinacij? Kako to, da se uslužbenci davčnega urada niso vprašali, zakaj poberejo nerealno malo davkov? Gotovo je marsikdo vedel za nepravilnosti, pa je bil raje tiho in kasiral večjo plačo, pokojnino, kredit ali podkupnino.

Zdaj, ko je balonček počil, so pa vsi na ulici. Zakaj niso bili na ulici tedaj, ko so problemi nastajali in se kopičili? Po kakšni logiki ljudstvo ni nič krivo?

V diktaturi se je še možno izgovarjati na diktatorja, demokracija pa žal prinaša tudi odgovornost, ne le pravic.
nekdodalec
# 13.02.2012 ob 12:12
smoke4fun

Sicer pa naj te potolazim: pri nas bomo pogoltnili vsako g_vno iz bruslja tako da bosta tvoja hisa in avto ostala nedotaknjena.

Ne sekiraj se.
nekdodalec
# 13.02.2012 ob 12:10
@nekdodalec

Upam da boš ponosen na slovenski narod, ko ti bojo protestniki zažgal hišo, al pa vsaj avto recimo...


Meni ne bodo. Avto ki ga vozim ni ravno nekaj posebnega, hise pa tudi nimam. V kolikor pa bi imel oboje, in bi se dosegla s tem neka sprememba na bolje, bi bil tudi vesel..

Imeti hiso in avto ni toliko vredno kot imeti svobodo brez da nad celotno druzbo brenci bruselj s svojo kontrolo financ, gospodarstva, prehrane, oglasevanja ter vojske!

A smo se zato boril?! ;))
smoke4fun
# 13.02.2012 ob 12:06
@nekdodalec

Upam da boš ponosen na slovenski narod, ko ti bojo protestniki zažgal hišo, al pa vsaj avto recimo...
realm
# 13.02.2012 ob 12:06
Nevem zakaj je v vsem zmeraj potrebno iskati zunanje sovražnike - zato, ker je to najlažje!? Grki so si za situacijo v kateri so se znašli krivi sami, tako ljudje kot politiki kateri so pač odraz družbe v kateri so bili vzgojeni. Kdor je kdaj imel posle tam oz. šel na dopust v Grčijo ve kako tam sistem deluje - od ulice do vrha.

Situacija v Sloveniji je podobna, noben "zunanji sovražnik" nam ni "podtaknil" tajkunov in "razbohotil" javni sektor in vzredil socialne parazite. Sami SMO!! Posledica DEBELE države in retardiranih sindikatov je, da ljudje delajo za 600€ - čeprav je njihova BRUTO plača 1200€. Slovenija ne rabi tovarn kakor sanjajo sindikati, rabimo delovna mesta z dodano vrednjostjo za kar pa je treba razbremenit delodajalce, plačilna disciplina itd... drugače lahko o Švici samo sanjate. Pričakovat, da te bo država pedenala od odspredaj in odzadaj in obenem vložit nič truda/znanja je pa itak fenomen v Sloveniji.
nekdodalec
# 13.02.2012 ob 11:58
Cajti se bodo menjali in krize bodo drugje.

Ljedje se tega ne zavedajo. Ko zivis v "balonu" ne vidis! Ko balon poci - bo hudic..
medvedje
# 13.02.2012 ob 11:56
Še enkrat več se Grki kažejo kot najnaprednejša družba, ki razume življenje.
Cajti se bodo menjali in krize bodo drugje.
nekdodalec
# 13.02.2012 ob 11:55
lunajko 222

Pa saj ni fora v tem, da se bo nekaj drugega vzklilo. Ker ne bo! Vzklilo je v zgodovini vedno - ampak je obstajala za to neka "kal". Trenutno neka kal ne obstaja, zato ne more nekaj vzkliti - ne kaj drugega ne more vzkliti.

Potrebno se je organizirati in naso druzbo spremeniti! Takrat se bo pocasi spremenil tudi sistem.

Totalne anarhije jaz naprimer nocem, saj ne prinasa nic dobrega.

lp
ssn
# 13.02.2012 ob 11:53
Grčija za rešitev situacije potrebuje vstajo ljudstva, ki bi odnesla lakajske in korumpirane politike in verjetno Slovenija tudi.

http://silveristhenew.com/2012/02/11/max-keiser-financial-holocaust-looms-as-germany-storms-greece-2/

Ljudje berite tuje časopise! V Sloveniji mediji nočejo objavljati kaj se vse dogaja v EU in po svetu in se še kako tiče tudi Slovenije.
bojanvasiljevic
# 13.02.2012 ob 11:51
Grčija se ne bo mogla izogniti bankrotu
Malo drugačna definicija bankrota

lunajko222
# 13.02.2012 ob 11:45
čas anarhije prihaja, saj pravna država ne obstaja, niti ni obstajala., živimo v času laži in nasilja..kjer so krvniki vzdignjeni v mirovnike-obama, kjer so največji krivci rešeni s strani davkoplačevalcev-banke, .. prihaja čas, ko bo vsak človek anarhist.. to kar je ljudem pomembno jim je bilo vzeto..preostane jim samo še boj.. zdaj bo drugače.. tisti ki "imajo" bodo občutili strah prvič v svojem življenju.. prvič v zgodovini človeštva so elitneži toliko pokradli in uničili da ne obstaja država kjer bi se skrili, saj so vse države uničili na enak način.. povsod so naredili kaos in katastrofo za ljudi..

prihaja čas ko se vsak posameznik pretvori v gverilo.. in lovi bankirje kot divjad v gozdu.. hočemo ali nočemo to se dogaja..in to prihaja povsod.. najbolje da se človek temu prilagodi psihološko tako da je manj šoka ko se dejansko zgodi na ulicah.. organizirat se na lokalni ravni..in udarit po inštitucijah, občinah, državnih aparatih.. sistem se ruši.. potem ko grčija eksplodira sledi portugalska, irska, španija..potem pa po hitrem postopku katastrofalni zlom celotnega ekonomskega sistema kot ga poznamo.. kaj bo vzniknilo kot feniks namesto tega?.. god knows..
lunajko222
# 13.02.2012 ob 11:37
grkom ne preostane drugega kot da si zažgejo celo državo kot protest in nekako v smislu "scorched earth" .. če ne morem branit svoje države ne bom pustil da sovražnik dobi to kar je vredno.. grki suverenosti več nimajo.. ta grčija je v lasti nemških bank in francoskih.. tako da to požgati niti ni sporno iz vidika odpora ljudstva..

enako kot so rusi požgali svoja mesta pred pohodom napoleona delajo enako grki.. logično..
kornilov
# 13.02.2012 ob 11:35
"43 poslancev iz dveh strank v vladi pa je glasovalo proti in je bilo nemudoma izključenih iz svojih strank"
Nas lahko doleti padec demokracije tudi v Sloveniji?
Whitetrasher
# 13.02.2012 ob 11:26
Bravo Grki.Grško ljudstvo ni krivo,če so si politiki kupovali ugled in socialni mir z najemanjem kreditov(tako kot naši) in zdaj vso svojo svinjarijo skušajo rešiti zopet preko kreditov.kje je tu logika????
In zdaj ti isti politiki sporočajo,da vandalizma ne bodo trpeli..prosim vas lepo.Kaj je večji vandalizem kot celotno populacijo oropati prihodnosti..kaj je par stavb v primerjavi z tem?

Kmalu bo tudi pri nas potrebno pokazati kdo je pravi gospodar domovine!!
nekdodalec
# 13.02.2012 ob 11:23
Ko so ljudje vzklikali parole proti gadafiju in ko so ljudje vdrli v njegovo rezidenco, ter pokradli in unicili zadeve, ko so ljudje klali gadafijevo vojsko, ko so isto naredili v tuniziji in egiptu itd itd.

Ko so orozje naperili proti svojim bratom - takrat so bili ti ljudje za zahod junaki in borci za svobodo..

Sedaj so ljudje anarhisti, ker so izkazali svojo voljo in odlocno zavrnili golaz ponujen iz strani bruslja?!!

Dvolicnost bruslja ne pozna meja !!
nekdodalec
# 13.02.2012 ob 11:21
Demonstrante so obtozili, da so anarhisti, brez da bi se vprasali cemu sploh protestirajo.. dejstvo je da si pac zelijo drugacne resitve kot jim ponuja nemcija in francija! Ne zelijo, denarja za to, da morajo senkovati nemcem svoje otoke in kupovati od nemcev vojno opremo!

In na koncu - nocejo biti suznji bruslju! Politika jim je dala na pladenj le eno in eno samo resitev "totalni anshluss" na bruselj in zadeva je resena!

Bolano - pa ni cudno da se je grkom odfrnikolal ej !!

In zato jih je treba obtoziti za anarhiste? hehehe.. bolano res bolano!!
johann
# 13.02.2012 ob 11:19
Grčija se ne bo mogla izogniti bankrotu, razen, če ji ne odpišejo večine dolga. Kaj enim še tu ni jasno?
Mi pa smo tako "pametni", da brez vsakršnih garancij mečemo denar skozi okno. Sramota!!!!
Aja, saj bodo davkoplačevalci vse pokrili.
nekdodalec
# 13.02.2012 ob 11:12
Pri nas bodo ljudje varcevalne ukrepe in "anschluss" na bruselj pozrli in pogoltnili. Se vse so - bodo pa tudi varcevalne ukrepe.

Nas "nezlomljivi duh" se kaze predvsem v "nezlomljivem" goltanju vsega kar pride z zahoda. Vse kar disi po g_vnu - mi pridno poziramo ter smo se ponosni na to.

Kaj cmo, bomo rekli, sparat je treba in to moramo narediti.. (smo pa ja blizje zahodni kulturi kot pa tem grskim balkancem!!)

Goltajte goltajte ljudje.. saj je dobro.. mmmm kako je dobro..
Kazalo