Evropska unija

Poudarki

  • Nemčija predlaga reforme pogodbe
  • Kazen za države kršiteljice
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2,1 od 34 glasov Ocenite to novico!
Jadranka Kosor
Hrvaška bi bila lahko prepuščena dolgotrajnemu čakanju, če se članice ne bodo mogle dogovoriti o aneksu. Foto: EPA
Po slovenski blokadi hrvaške negotovosti še ni konec. Foto: EPA

Dodaj v

Hrvaška članica EU-ja že junija 2011?

Nemčija hoče kazni za nespoštovanje pravil Unije
19. junij 2010 ob 11:42
Zagreb - MMC RTV SLO

Pristopna pogodba Hrvaške z EU-jem, ki bi bila po optimističnih napovedih naših sosedov lahko podpisana že v prvi polovici leta 2011, bi bila lahko zgodovinska za celotno Unijo.

Če bo sprejet predlog Nemčije, bi se po novem sporazumu lahko prvič odprla možnost kaznovanja držav članic, ki ne spoštujejo skupnih pravil, kar se je, denimo, zgodilo v primeru Grčije, ki ni spoštovala pravil fiskalne politike in pakta stabilnosti.

Taki ukrepi bi bili mogoči le, če se spremeni zdajšnja pogodba Unije (Lizbonska pogodba). Spremembe, ki jih je predlagala nemška kanclerka Angela Merkel, bi se lahko v novo pogodbo dodale kot aneks in prvo priložnost za novo pogodbo Nemčija vidi ravno ob sprejemanju novih članic, se pravi Hrvaške.

Na (ne)milost Britancev
Diplomatski viri v EU-ju poročajo, da tisto, kar se je še pred dvema tednoma zdelo skoraj nemogoče (sprememba pogodbe), zdaj dobiva podporo, potem ko je Merklovi uspelo prepričati tudi francoskega predsednika Nicolasa Sarkozyja, da bi te spremembe okrepile gospodarstvo Unije. A Nemčija teh sprememb ne bo zlahka uveljavila, saj se morajo z njimi strinjati vse države EU-ja.

Ključno bo stališče Velike Britanije, ki se mora, čeprav ni v evroobmočju, strinjati z vsemi spremembami in tako kot vse preostale države prispevati svoj podpis - tudi za stvari, ki se je dejansko ne tičejo. Britanski premier David Cameron je ob tem ponovil, da VB ne bo sprejel nobenih spremembe, ki bi dajale več pravic Bruslju in zmanjševale notranjo oblast držav članic.

Nevarnost: zavlačevanje
Že zdaj v diplomatskih krogih EU-ja špekulirajo o tem, kako bi na hrvaške pristopne dogovore vplivalo čakanje na to, da Unija v pristopno pogodbo Hrvaške vgradi predlagane spremembe. Če bi šlo vse po načrtih, bi se pogajanja med Hrvaško in EU-jem lahko končala konec februarja 2011 (kar je zdaj neuradni rok), pristopna pogodba pa bi bila podpisana ob koncu madžarskega predsedovanja Uniji.

Tako bi tudi EU imel slabo leto dni za dogovor o spremembah, ki bi se dodale kot aneks v hrvaško pristopno pogodbo. Hrvaška bi lahko imela težave, če bi sama že končala pogajanja, države EU-ja pa bi zavlačevale s pogajanjem o spremembah. Po trditvah vira iz nemške vlade taka možnost obstaja.

K. S.
Prijavi napako
Komentarji
Janez Lubas
# 21.06.2010 ob 16:15
ma hrvaška naj stopi v balkanunijo.....
*_IriS_*
# 21.06.2010 ob 11:22
no naj se že odločjo..enkrat do 2016 zdej že do 2011.... kar se mene tiče, vsaj zastojov ne bo na meji, tko da naj že čimprej pridejo v to sranje..
rdeči baron
# 21.06.2010 ob 11:16
vili.pufic
Prav želim si da pride Hrvaška že enkrat v Evropo,da nebom več gledal tega njihovega hvaljenja.Evropa jim bo pokazala zobe tako kot nam.

Pa vso srečo Hrvatje ko bodo pri vas evropske cene in Hrvaške PLAČE.

takšnega vica pa ne čujemo prav pogosto.
Včasih smo šenkovali Jugi, sedaj že širšemu Balkanu (GR)...
Očitno bomo še HR.

Beži narod slovenski.
ffigaro
# 20.06.2010 ob 23:41
malo morgen
tesar
# 20.06.2010 ob 21:44
vili.pufic prav mašLP
vili.pufic
# 20.06.2010 ob 10:19
Prav želim si da pride Hrvaška že enkrat v Evropo,da nebom več gledal tega njihovega hvaljenja.Evropa jim bo pokazala zobe tako kot nam. Nas stalno zapostavljao v Evropi kljub temu da smo članica. Hrvaški je bil pogoj topniški dnevniki sedaj je to že vse pozabljeno, kakšna je to Evropa danes tako jutri drugače. Slovenija pa mora vse izpolnit kar si gospoda v Bruslju izmisli. Pa vso srečo Hrvatje ko bodo pri vas evropske cene in Hrvaške PLAČE.
R2D2
# 19.06.2010 ob 22:55
tako je to ...

na žalost !
nejc veliki
# 19.06.2010 ob 22:29
ne vrjamem, stanje na hrvaskem je katastrofalno, izpolnjevanje pogojov je slabo. je pa res, da se u eu sprejemajo tud druge rizicne drzave kot romunja, bolgarja tako, da bomo vidli.
provokatorr
# 19.06.2010 ob 18:35
pa tudi vsak,ki se takoj ne strinja s kapitalističnimi, neoliberalnimi ali globalističnimi idejami, še ni avtomatsko komunist.

Tako, da ste vsi, ki poskušate tistega, ki se ne strinja z vami, označiti s katerokoli oznako, čisto navadni, ozkogledi, zmanipulirani zabiteži.
skuggi
# 19.06.2010 ob 16:56
dr. vanncaut:
Se strinjam, a tudi vsak, ki razmislja malo v levo, se ni komunist
bojanvasiljevic
# 19.06.2010 ob 14:44
http://www.guba.com/watch/3000026166

To je šele dober vic
steiner
# 19.06.2010 ob 14:31
Ha, ha, dober vic.
bojanvasiljevic
# 19.06.2010 ob 14:22
komunizem
bojanvasiljevic
# 19.06.2010 ob 14:20
Cilj ne izbira sredstev :kapializem, fašizem, nacizem....
Dr.Vannacut
# 19.06.2010 ob 14:20
bojanvasiljevic
sedaj razumem. Potem pa ti to našišem.
Ohranjanje posameznih kultur je kot prvo skregano s komunistično logiko.
Potem je skregano s kapitalizmom, ki odobrava selitev ljudi in multikulturno družbo. Pa čeprav po eni strani govori o celo o ohranjanju manjšin. Brisanje kultur pod kapitalizmom je posledica migracij. ZDA so takšna kot so ravno zaradi priseljevanja iz vseh koncev sveta.
Fašizem pa je bila bila politika povzigovanja lastnega naroda.
Komunisti bi ti za tvoje mišljenje rekli da si fašist.
Jaz bi rekel, da si konservativec.
Potem je to tvoja politika:
http://en.wikipedia.org/wiki/Alliance_fo
r_Europe_of_the_Nations
bojanvasiljevic
# 19.06.2010 ob 14:15
boljši zvok
http://video.google.com/videoplay?docid=-6585094223192066946#
bojanvasiljevic
# 19.06.2010 ob 14:08
Politika katere je bil cilj širitev po celem svetu in brisanje razlik. To pa ni bila globalizacija?

Seveda je bila. Motiš se, če misliš, da sem za komunizem. Totalitaren sistem kot vsi drugi totalitarni sistemi.

Česa se bojiš? Da bodo v Sloveniji prevladali tujci? Nočeš tujcev?

Lahko zaradi mene pridejo tujci. Želim si ohraniti evropsko kulturo, kulturo številnih narodov, ne pa uveljavljanje brutalnega korporativizma, enoumja pohlepa. Ker manjšim narodom v tej gužvi pojema sapa.

Da ponazorim:
http://www.youtube.com/watch?v=-CLyrHx85o8&feature=related
Alchemist
# 19.06.2010 ob 14:01
Ustanovne pogodbe unije so bile amandmirane pred kratkim in začele so veljati letos. Še to se je spravljalo skupaj skoraj desetletje (zadnje prilagoditve so bile po pogodbi iz Nice - 2001) in bilo je komaj komaj spravljeno skozi čez vrsto nacionalnih referendumov (Najprej Francija in Nizozemska, v drugem krogu Irska, in to celo dvakrat itd.). Mislim, da ni realistično pričakovat, da bi takoj ko se je en proces že zaključil, že tako spravljali po hitrem postopku v akcijo drugega. Naslednje amandmiranje pogodbe po mojem ne moremo pričakovat pred letom 2020.

Poleg tega mislim da je nujno, da se sprejmejo v unijo mogoče res še samo Islandija in Hrvaška, ter da se nato proces širitve za določeno daljše obdobje ustavi, ter da se unija notranje utrdi, da se reši gospodarska kriza in to vse v sedanjem (praktično novopečenem) institucionalnem kontekstu.
Dr.Vannacut
# 19.06.2010 ob 14:00
mdural
točno tako!
Ampak privrženci komunizma morajo povsod protestirat proti kapitalizmu. Pa čeprav bi oni glede tega bili enaki.
Če bi kapitalizem bil proti globalizaciji, bi ga ravno tako povezovali s fašizmom. Kot zaprto politiko ipd.
Primitivizem pač.
Dr.Vannacut
# 19.06.2010 ob 13:55
bojanvasiljevic
19. junij 2010 ob 13:39
Prijavi neprimerno vsebinoLe da tokrat nimamo klasičnega fažizma. Imamo fašizem kapitala.


sem že razumel. Ti besedo fašizem vidiš zgolj kot negativno besedo (tako kot so jo komunisti po drugi vojni uporabljali za vse kar ni bilo komunistično, pred tem so govorili samo o kapitalizmu), ne pa kot besedo, ki izraža določeno politiko.
Glede na to, da ne prenašaš kapitalizma, ga kličeš fašizem zgolj zaradi komunistične navade, na pa ker je res fašistična politika.
Tvoj umišljen "fašizem" kapitala bi lahko z isto primitivno logiko imenovali "komunizem" kapitala. Svetujem ti, da začneš pravilno ločevat kapitalizem od fašizma in od komunizma.
mdural
# 19.06.2010 ob 13:48
komunizem je imel veliko opraviti z globalizacijo, njeova osnovna ideja pa sploh.
ne vem pa zakaj je globalizem tako demoniziran, ni povsod slab
Dr.Vannacut
# 19.06.2010 ob 13:47
bojanvasiljevic
haha a eksanspionistično politiko Nemčije in Italije ti kličeš globalizacija?
Kaj pa v prvi svetovni vojni, ko fašizma sploh še ni bilo in so bile iste ekspanzionistične politike v razno raznih državah?
Kaj pa po tvojem komunizem? Politika katere je bil cilj širitev po celem svetu in brisanje razlik. To pa ni bila globalizacija?

Kapitalizem je globalizacijska politika zaradi interesa.
Komunizem je globalizacijska politika zaradi političnih prepričanj.
Fašizem pa je nacionalistična politika, ne pa globalizacijska.

Da ti odgovorim še na tvoj prejšnji komentar v katerem pišeš o plemenu Slovencev.
Česa se bojiš? Da bodo v Sloveniji prevladali tujci? Nočeš tujcev?
Vidim, da se zavzemaš za nacionalistično politiko
A pod SFRJ niso prihajali tujci? Priimek v tvojem nick je samo dokaz.
bojanvasiljevic
# 19.06.2010 ob 13:39
Le da tokrat nimamo klasičnega fažizma. Imamo fašizem kapitala.
slovanskasila
# 19.06.2010 ob 13:31
Kere bolane izjave! Sam da ni komunizma in že vlečete ven fašizem.
bojanvasiljevic
# 19.06.2010 ob 13:31
Dr. Vannacut

Povezovat fašizem z globalizacijo...višek primitivizma

V 40-ih letih prejšnjega stoletja, je imal še kako opraviti z globalizacijo.
Dr.Vannacut
# 19.06.2010 ob 13:25
zavedni9d, ti pa o politiki nimaš minimalnega pojma a ne?
Povezovat fašizem z globalizacijo...višek primitivizma.
Prej bi lahko govorili o fašistični izolirani Hrvaški, ne pa fašizem očitat večnarodni Evropski uniji.
In še dobro, da živimo v kapitalistično urejeni ekonomiji.
zavedni9d
# 19.06.2010 ob 13:04
Enpostavno mora biti članica...

Teh globalističnih evropskih fašistov nihče ne more ustaviti. Hrvatom bo pa še žal...
PatrickBateman
# 19.06.2010 ob 13:03
točno tako jujc, vsi na Kubo ali S.Korejo!
jujc
# 19.06.2010 ob 13:00
pridite v eu kjer se cedita med in mleko... za deset procentov ljudi.
ostali pa crkavajo v revščini
Dr.Vannacut
# 19.06.2010 ob 12:55
Neron, ni vse kar ni komunizem avtomatsko fašizem, tako kot so naši komunisti (kot tudi drugi v ostalih režimih) desetletja trdili. A se ti zdi, da živimo v socializmu v eni državi?
Ah nesmiselno. Indoktriniranec sploh ne razmišlja, kaj šele, da bi spregledal.
delfino_
# 19.06.2010 ob 12:49
prodane duše
Dr.Vannacut
# 19.06.2010 ob 12:46
Me prav zanima kdaj se bo zaključil primaren cilj Pahorjeve vlade.
Potem pa bi lahko na prihodnjih volitvah kandidirala za v Sabor.
bojanvasiljevic
# 19.06.2010 ob 12:43
Spremembe, ki jih je predlagala nemška kanclerka Angela Merkel, bi se lahko v novo pogodbo dodale kot aneks, in prva priložnost za novo pogodbo Nemčija vidi ravno ob sprejemannnju novih članic, se pravi Hrvaške.

Kolikor vem je tudi Hrvaška močno zadolžena. Hrvatje, boste pa imeli lepo dobrodošlico ob vstopu. Takoj kazen.

Sicer pa s tem ukrepom, lahko 100% uradno Slovenijo proglasim za pokrajino plemena Slovencev centralne Evropske Unije , saj bo celotna ekonomska politika v rokah EU.
Torej mirno lahko rečem, da vsi manjši narodi od tistega trenutka naprej ne bodo več narodi, temveč samo še izginjajoča evropska plemena. Po vzoru indijanskih plemen.

Da predstavim še vlogo politikov:
http://www.youtube.com/watch?v=acLW1vFO-2Q
marque
# 19.06.2010 ob 12:37
upam da čim kasneje, tem bolje za nas!
vombat99
# 19.06.2010 ob 12:35
veliki jj bo preprečil vstop hr v eu, hahaha
provokatorr
# 19.06.2010 ob 12:31
@ mefisto,
saj je jasno evropejcem, ki pa ne vedo, kako bi preperečili vstop Hrvaške, ne da bi bili za to odgovorni

Nihče noče prevzeti odgovornosti za odlaganje pristopa Hrvatov. Razlog je predvsem v tem, da je EU že s sprejemom Romunije in Bolgarije naredila veliko napako (obe državi so v EU vzeli samo zato, da se ne bi preveč zbližali z Rusijo, gospodarsko pa obe državi še nekaj let po vstopu v EU ne izpoljnjujeta niti osnovnih pogojev), saj obe članici samo veliko staneta, kake večje koristi pa od njiju ni.
S Hrvaško pa je tako, da so jim vsi obljubljali čim hitrejši vstop v EU, kriza pa je celotno EU malo streznila, sedaj pa ne vedo, kako bi jih zavrnili. In čakajo, da se bo v Sloveniji zamenjala vlada, pa jih bomo potem zavrnili in bo potem cela EU lahko s prstom kazala nas, češ da smo mi krivi za nevstop Hrvaške v EU, obenem pa bo vsi veseli, da se je to zgodilo....
mirora
# 19.06.2010 ob 12:29
naj kar ostanejo zunaj eu, tako kot je sedaj je kar v redu
dimmukomun
# 19.06.2010 ob 12:23
Žal mi jih je,isto bodo Naj..al kot mi....
Linhart
# 19.06.2010 ob 12:17
Ja, Žbogar. Tebe pa ne šmriglajo. Je Borutova čustvena vez premočna.
naivnež
# 19.06.2010 ob 12:08
Ali že ni bila sprejeta 2009,Sanadarjeve besede.
Mefisto
# 19.06.2010 ob 12:06
Prvo naj sprostijo trg z NLB!

Blokiranje prostega pretoka trgovine in stroritev je kršitev osnovnega načela EU, kar pa našim vrlim oblastnikom očitno ni jasno...
Gorky
# 19.06.2010 ob 12:04
Realno gledano bo Hrvaška v EU prišla koncem 2012 ali pa maja/junija 2013... če se ne bo kaj ustavilo vmes...

lp
Neron
# 19.06.2010 ob 12:00
*2014 :D
Neron
# 19.06.2010 ob 12:00
1014 pa upamo na neslaven propad fašistične EU! :)
Adut97
# 19.06.2010 ob 11:59
Makedonija 2012, Srbija 2013, svizec pa zavije čokolado že letos :D
Kazalo