Evropska unija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 1.3 od 58 glasov Ocenite to novico!
Andrej Plenković, Jean-Claude Juncker
Arbitraža ni bila v ospredju pogovorov med hrvaškim premierjem in predsednikom komisije. Foto: EPA
Jean-Claude Juncker
Juncker je dejal, da ni nevtralen do Hrvaške. Foto: EPA
Andrej Plenković
Plenković je ponovil znana stališča Zagreba do arbitraže. Foto: EPA
VIDEO
Plenković z Junckerjem: A...

Dodaj v

Juncker po srečanju s Plenkovićem poudaril njuno tesno vez

Juncker: Ne bomo povedali, kdo ima prav
14. februar 2018 ob 18:50,
zadnji poseg: 14. februar 2018 ob 19:49
Bruselj - MMC RTV SLO, STA

V Bruslju sta se srečala predsednik Evropske komisije Jean-Claude Juncker in hrvaški premier Andrej Plenković. Juncker je poudaril njuno tesno vez, vprašanje arbitraže pa ni bilo v ospredju pogovora.

"Vsakič, ko se vidiva, se vedno znova zaljubiva drug v drugega," je glede odnosa s Plenkovićem dejal Juncker. "Hrvaška je zame država, do katere nisem nevtralen. Več let sem spremljal Hrvaško in vse težke korake, ki jih je morala narediti. Kdo bi si mislil, da se bo Hrvaška pridružila EU-ju. Zares je primer korektnega obnašanja po vstopu v EU in s svojimi uspehi je pokazala, da resno jemlje svoje obveznosti do Unije. Moramo omeniti tudi notranje uspehe, kar se tiče proračuna, gospodarstva ... Danes je vzor za številne druge države in to pozdravljam," je po poročanju hrvaškega portala jutarnji.hr dejal Juncker. Dodal je, da ni večjih nians med stališči komisije in Hrvaške.

Hrvaški premier pa je poudaril hrvaške načrte za vstop v schengen in območje evra ter zatrdil, da bo Hrvaška pomagala sosedam pri njihovih prizadevanjih, da postanejo članice EU-ja. "Odprti bomo, solidarni," je dejal Plenković.

Že slišana stališča glede arbitraže
Ne Juncker ne Plenković v uvodnih nagovorih na novinarski konferenci nista omenila vprašanja arbitražne odločbe o meji med Slovenijo in Hrvaško, na novinarsko vprašanje o tem, ali je kaj novega v povezavi z vprašanjem arbitraže, pa sta oba v glavnem ponovila že slišana stališča.

Juncker je dejal, da je v skladu s svojim značajem zelo previden, ko gre za to vprašanje, in spomnil, da je pred kratkim v Evropskem parlamentu v Strasbourgu dejal, da je treba vsa odprta vprašanja na Zahodnem Balkanu rešiti, preden se države v regiji pridružijo Uniji.

Juncker: Kdo razume to regijo?
Evropejci na Zahodu ne razumejo in nikoli niso poskušali razumeti te regije, a tudi vsi, ki živijo v regiji, je ne razumejo vselej, je še dejal Juncker. Ob tem je ponovil, da komisija želi pomagati in ne bodo rekli, da ima prav Slovenija ali da ima prav Hrvaška.

Erjavec: Uresničevanje odločbe ni politično vprašanje
Slovenski zunanji minister Karl Erjavec je v odzivu na Junckerjevo izjavo dejal, da pri uresničevanju arbitražne odločbe ne gre za politično vprašanje, kot bi želel prikazati Juncker, temveč pravno. Prav zato bo Slovenija Hrvaško tožila pred Sodiščem EU-ja, je po poročanju Televizije Slovenija dejal minister.

Plenković je medtem poudaril, da na sestanku s celotnim kolegijem komisije arbitraža ni bila tema in da so bili osredotočeni na druge stvari. Dodal je, da je Hrvaška pripravljena na iskanje rešitve, pri čemer ni realno pričakovati, da bi lahko kar tako sprejela arbitražno odločbo. Ob tem je presodil, da je njihov predlog odličen za dosego dogovora in bi lahko zadovoljil tako Slovenijo kot Hrvaško.

Po Plenkovićevih besedah enostranski koraki niso dobri. Dejal je, da je sploh najslabše prenašanje problematike med državama na državljane, ki ga obžaluje. Poudaril je kazni ribičem in pojasnil, da je Hrvaška ukrepala za zaščito nacionalnih interesov, a se ne počuti dobro.

Nov Plenkovićev poziv k dialogu "ob podpori Junckerja"
Plenković je ob tem tudi znova pozval slovenskega premierja Mira Cerarja k dialogu. "Pozivam še enkrat ob podpori Junckerja kolega Cerarja, da se usedemo z ekipama in poskušamo najti rešitev, ki bo dobra za Hrvaško in Slovenijo," je dejal.

B. V.
Prijavi napako
Komentarji
totijosipborz
# 14.02.2018 ob 18:54
Ne, sej v Junckerja lepotca se pa res ni težko zaljubit. Prekleti imbecili, eden večji od drugega.
Not4fun
# 14.02.2018 ob 18:55
Kar slabo mi postane, ko berem tale članek ... :(
roka1
# 14.02.2018 ob 19:01
Priznal, da ni nevtralen ,celo zaljubljen (v Plenkoviča ali Hr?)!?. Takšen ne more voditi EU. To naj naši politiki povsod povudarijo in da se z njim več nihče ne pogovarja. Vsaj o arbitraži ne!
granadir
# 14.02.2018 ob 19:01
"Vsakič, ko se vidiva, se vedno znova zaljubiva drug v drugega," ...... Hik.hik....
@twwwter
# 14.02.2018 ob 18:59
"Ob tem je Plenković ocenil, da je njihov predlog odličen za dosego dogovora ter da bi lahko zadovoljil tako Slovenijo kot Hrvaško"

Je kdo slišal za kak nov predlog?
Bo bolje, da ga zadržijo kar zase.
wowoo
# 14.02.2018 ob 19:05
Juncker spet trosi kozlarije na okrog... Sedaj je zavzel identično stališče do arbitražne razsodbe kot ga imajo ZDA, kao mi (EU) se ne bomo postavljal na nobeno stran ... dogovorte in hebite se ... kao da arbitražne razsodbe sploh ni! Res super podpora iz EU!!! Torej je Rvačka obsojena na blokado Schengena, mi pa na provokacije v Piranskem zalivu. Torej sledi tožba, ki pa ne garantira ugodnega razpleta za SLO. Še enkrat, Pahor & Erjavec, hvala vama za vse!
lv
# 14.02.2018 ob 19:20
Hinavščina brez primere.
Binder Dandet
# 14.02.2018 ob 19:15
Pravkar gledam na porocilih, kaj govori tevtepec. Vsakic ko se vidiva, se zaljubiva, saj do Hrvaske nimam nevtralnega odnosa. In zraven se doda, da je Hrvaska vzor pri izpolnjevanju evropskih zavez.

#gamad
drg
# 14.02.2018 ob 19:28
Ko vidim Juncerja mi gre na kozlanje. Dejansko sem za to, da gremo iz EU. EU je bolna tvorba. Bolna.
Epafrodit
# 14.02.2018 ob 19:29
...da bo Hrvaška pomagala sosedam pri njihovih prizadevanjih, da postanejo članice EU-ja. "Odprti bomo, solidarni," je dejal Plenković.

100.000 procentna resnica. Na svetu ni boljših sosedov kot so Hrvati. To vedo vse njihove sosede.
Rtvrtv
# 14.02.2018 ob 19:03
Vatikan bo vedno dal prednost hrvaski.
In oni nam vladajo.
mihael1
# 14.02.2018 ob 19:20
Res je, Juncker - katastrofa od neresnega politika. Mogoce bo se malo potipal Plenkovicevo rit, kot smo tudi ze videli.
Monopattern
# 14.02.2018 ob 19:20
''Zares je primer korektnega obnašanja po vstopu v EU''- Je ta tip stalno pod vplivom ali se samo meni zdi tako?
mihael1
# 14.02.2018 ob 19:13
Ma zresnite se fantje- Junker naj neha z izjavami, ki ne prinesejo nic in naj jasno pove , da je arbitrazno sodisce podalo sodbo , ki jo je treba spostovati in druge poti ni. Do takrat pa se neodgovorni Hrvaski , ki nenehno destibilizira regijo, ukinie sredstva iz evropske malhe. Potem bi hitro prisli do rezultata.
TineB
# 14.02.2018 ob 19:37
Ma ta Juncker je en lolek, klovn, nevreden te funkcije, ki jo zaseda.

Njegovo stališče je vedno odvisno od tega, komu ga govori. Plenkoviću tako, Cerarju drugače. Slovenskim novinarjem tako, hrvaškim drugače.

Ni čudno, da gre EU v rit, s takimi bukslji na čelu.
vzhodnik
# 14.02.2018 ob 19:28
Postaviti je potrebno Junckerjev odgovor v drugi koncept in v vprašanje, kje je dobil in kakšen apartma na otoku v HR?? To kar smo slišali v izjavi ni nič drugo kot izigravanje prava in zakonov EU! In če visoki in najvišji uradniki - voditelji EU je samo dokaz, da pravni red tudi v EU ne velja in se lahko kršijo!! Komu je potreben takšen EU?? Vse meji na izigravanju in mešanju čorbe z primesjo EU in hrvaške kuhinje. Sramota za pravni polom v skupnosti!! Juncker pa je politik, ki nima več kredibilnosti za vse kar se dogaja .... Sramota za politika in celo vodstvo EU! Upam, da bo predsednik Pahor poklical Junckerja in ga povabil na uradni razgovor, ter za uradno izjavo pred vso slovensko javnostjo in parlamentom. To je upam dolžnost predsednika, da se razjasni vse in odgovor o arbitraži in poda končni odgovor!
Izdaja pravnega reda in zakonov v EU je nesprejemljivo.
osservatore
# 14.02.2018 ob 19:25
Juncker po srečanju s Plenkovićem poudaril njuno tesno vez

Zanima me ali je klošar Juncker dobil kakšno vilo na hrvaških otokih?
Epafrodit
# 14.02.2018 ob 19:32
Juncker je dejal, da je v skladu s svojim značajem zelo previden, ko gre za to vprašanje...

...saj se v nasprotnem lahko zgodi, da ne dobi obljubljene parcele na dalmatinski obali.
@twwwter
# 14.02.2018 ob 19:55
Sedaj bi moral Cerar hitro tečt vprašat v Bruselj, kaj je zdaj to.
Zadnjič mu je prisegel, da ima rajši njega.
jockan
# 14.02.2018 ob 19:37
izeden uspeh slovenske diplomacije, ni kaj
lojze47
# 14.02.2018 ob 19:32
Tako je, če imaš za potem, ko boš v penziji in ne boš več na očeh javnosti, obljubljen vikend na kakšnem hrvaškem otoku.
RJSlo
# 14.02.2018 ob 19:05
Juncker po srečanju s Plenkovićem poudaril njuno tesno vez
-------------------------------------------------
No ja. Ob prihodu mu je "metal poljubčke".

http://www.index.hr/vijesti/clanak/junck
er-o-plenkovicu-svaki-put-kad-se-vidimo-ponovno-se-zaljubimo-jedan-u-drugoga/1025997.aspx

Še prevod za admina: "Vsakokrat, ko se vidiva, se ponovno zaljubiva."
jockan
# 14.02.2018 ob 20:26
arbitraža je totalni fiasko slovenske diplomacije, cel kup slovencev je ostalo na hrvaški strani, namesto dostopa do odprtega morja smo dobili nekakšno služnost, zdaj pa se z gumenjaki tepemo za tiste nekaj metrov piranskega zaliva.
FDVjevec
# 14.02.2018 ob 19:46
Kako je možno, da je Juncker predsednik EK? Jaz mu še županovanje Hodošu ne bi zaupal.
nemoremsespomnit
# 14.02.2018 ob 19:37
A nam bo počasi že enkrat prišlo iz riti v glavo, da arbitraža tako EU kot Ameriko, Kitajsko, Junckerja, Melanijo ipd zanima ravno toliko, kot zunanje meje Butana?

Priznajmo si, "pušimo" na celi fronti. Zahvala predvsem zunanjemu ministrstvu, katerega beseda katastrofa ne zmore opisat stanja (in seveda Cerarju, ki to s pasivnostjo tolerira). Naša zunanja politika je tako nizko, kot ni bila še nikoli. Diplomacija je na psu. Dobesedno. O lobiranju se nam ne sanja. Ja kaj pa naj pričakujemo druga?
cairns
# 15.02.2018 ob 09:51
Juncker po srečanju s Plenkovićem poudaril njuno tesno vez

Iz tega srečanja smo ugotovili:

1.Mednarodnih pogodb NI potrebno spoštovati
2.Slovenija je v EU nepomemben moteč element brez vsake moči in veljave
3.Juncker je hinavec in skorumpiran lažljivec
nemoremsespomnit
# 14.02.2018 ob 20:45
Dajmo se vzdržat osebnih diskreditacij tipa "se pikata, se žgeta...", ker dobro vemo, da so to zgolj neke insinuacije, zapisane v afektu brez vsake osnove. Raje se vprašajmo, kako je lahko Hrvaška diplomacija toliko sposobnejša, toliko kvalitetnejša, toliko efektivnejša od naše in kdo je temu kriv... Ne iščimo zgolj "zunanjega sovražnika", vsaj ne v situaciji, ko nam notranji delajo mnogo večjo škodo.
ni maitre
# 14.02.2018 ob 19:25
Pozivam še enkrat ob podpori Junckerja kolega Cerarja, da se usedemo z ekipama in poskušamo najti rešitev, ki bo dobra za Hrvaško in Slovenijo,
Jaz imam dobro rešitev! Spelte se vsi trije za zmeraj iz politike! Ta vaša silna druženja pa si financirajte iz svojega žepa!
@twwwter
# 14.02.2018 ob 19:05
Naj sprejmejo arbitražno razsodbo, potem pa smo seveda takoj za nov krog pogovarjanja o meji.
cairns
# 15.02.2018 ob 10:13
No Pahor, a nas boš še prepričeval kako imamo dobre odnose s hrvaško in kako so oni naši največji prijatelji.
sober
# 15.02.2018 ob 07:38
Gejevski lobi
nemoremsespomnit
# 14.02.2018 ob 20:31
jockan

to jaz trdim že ves čas... narobe svet, Hrvati so "dobili" in kažejo zobe, mi smo "pušli" in se trgamo za njo. Btw, z arbitražo smo "izgubili" več Slovencev kot v osamosvojitveni vojni.
enix
# 14.02.2018 ob 19:31
ma to vam govorim, da so zlizani in AS je passe, obžaluje da so SLO pustili v EU brez rešenega mejnega vprašanja! Jovo na novo!
galoper
# 15.02.2018 ob 10:50
Slovenija preklicuje soglasje za vstop HR v članstvo v EU, ker ne izpolnjuje obveznih pogojev za veljavnost soglasja
dejneseri
# 14.02.2018 ob 21:25
Ene drzave pac razumejo kako se igra diplomacija, slovenija ne.

To je tko ce imas na polozaju nesposobne kljukce. V bruslju pa sinove necake in sploh nepotisticen kader.
SpicyWeiner
# 14.02.2018 ob 20:03
Še en uspeh slovenske zunanje politike. To je pa tako, ko imaš cirkusanta za zunanjega ministra.
cairns
# 15.02.2018 ob 10:22
oziris.va
Saj arbitraža nobenega ne zanima, samo klene Slovence. Ostalim se fučka.

Pa bi se jim, če bi zaprli južno mejo. V prvi fazi samo za hrvate. Odvisno od reakcij pa kasneje tudi za ostale z obrazložitvijo da hrvaška pač ni članica EU. Hrvati ne upoštevajo AS, mi pa ne njenega vstopa v EU.
Ljudstvo
# 14.02.2018 ob 19:39
Jaz bi na Junckerjevem mestu poudaril, kako pomembno je za Hrvaško, da se drži mednarodnega prava, sicer bodo izpadli, kot obični preračunljivci in lešinarji, s takimi pa nihče ne želi imeti posla.
memento_mori
# 15.02.2018 ob 12:49
Če arbitraža ne bo obstala, nam kaj drugega ko izstop iz EU pač ne preostane. Raje vidim, da Slovenija propade, kot da se slepo podrejamo tej gnili zalegi
ivod
# 15.02.2018 ob 07:57
Erjavec je večkrat dejal, da bo februarja vložil tožbo ...
... le upati je, da bo zadeva dobro pripravljena in še bolje medijsko predstavljena Evropi in svetu ...
kar se Erjavca tiče, pa bi bil že čas, da spoka ...
wowoo
# 14.02.2018 ob 22:14
Šolski primer kako se brez najmajnšega sramu EU funkcionarji delajo norca iz katastrofalno vodene "dežele"! Najprej (za test) nateg s Teranom, sedaj nateg z arbitražo. Borut, Miro, Karli ... a vas ke kaj sram??? Sam vprašam...
no72
# 14.02.2018 ob 21:57
Pa še nekaj:

Upam, da je predsedniku Borutu Pahorju sedaj popolnoma jasno, da bo neminovno šel v slovensko zgodovino kot politik, ki je Sloveniji pripravil in zrežiral največji nateg in prevaro v zgodovini in kot tak bo tudi vekomaj nosil odgovornost za to neverjetno "fantastično" prevaro!!
Alchemist
# 14.02.2018 ob 19:54
Mah ta Juncker sploh ni kredibilen več. Samo nekaj tvezi in potem cez dva meseca menja ploščo.
no72
# 15.02.2018 ob 09:57
Pahor je ob ponovni izvolitvi obljubljal, kako se bo oglašal in tvorno sodeloval ob vprašanjih.
Kje je sedaj njegova beseda in njegov glas po tem fantastičnem dnevu? Dva boleka na čelu države - Pahor in Cerar, mi pa izgubljamo na celi črti.
Homer.
# 15.02.2018 ob 06:03
@Mali Marinko
Kaj smo goljufali?
Pogovor še ni goljufija. Sicer pa ja menda nisi toliko naiven, da misliš, kako se hrvaški arbiter ni v njihovem veleposlaništvu (kjer je tudi bival) posvetoval z Zagrebom.

Ja, vsilili smo arbitražo Hrvatom in oni so za zameno dobili vstop v EU.
Ti se ne zdi, da bi tudi Hrvati morali spoštovati del kupčije?

Če pa že hočejo imeti ničnost Arbitraže, potem je ničen tudi vstop v EU, saj je to del istega sporazuma ali po domače povedano kupčije.
no72
# 14.02.2018 ob 21:40
Tole, kar smo slišali iz Bruslja, je škandal brez primere.....zgodilo se je to, padle so maske, slutili smo ves čas, da je Juncker navadna sluzasta jegulja - sedaj ni pomembno ali "ljubi " Plenkovića ali morda vilo v Dalmaciji.

Dejstvo je, da smo naivni Slovenci z AS izviseli in popušili do konca.

Vlada bi morala sklicati nujni sestanek z Junckerjem in ga preprosto vprašati, kaj se pravzaprav gre!

Nato pa vzeti stvari v svoje roke, tako odločno kot 27.6.1991.

Pa še nekaj - Erjavca z nogami naprej iz vladne palače, še Sokolca in Drenikovo pa postaviti pred zasliševalno komisijo, nato pa sankcije. To enostavno ne sme in ne more ostati nekaznovano!
apollo11
# 14.02.2018 ob 20:39
Nasa zunanja politika in diplomacija, to je cista kapitulacija. Nesposobni Erjavec pa katastrofa za drzavo.
freedomboy
# 14.02.2018 ob 20:33
Juncker je verjetno od danes bogatejši za eno manjšo vilico na Hvaru.
ni maitre
# 14.02.2018 ob 20:23
Homer.
Halo, njih zanimajo banke, ne pa meje in arbitraže. Od arbitraže gre bolj malo v žep, od bank toliko več.
kapljač
# 14.02.2018 ob 20:22
Zakaj ne zapremo meje s Hrvaško? Rešitev meje ni politično vprašanje , temveć vprašanje mednarodnega prava.
Kazalo