Evropska unija

Poudarki

  • EU je eden izmed večjih kitajskih gospodarskih partnerjev
  • Kitajska ima največ zunanjih rezerv na svetu
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3,5 od 13 glasov Ocenite to novico!
Euro
Koliko je vreden evro? Foto: EPA
Predsednik Evropske komisije Jose Manuel Barroso (desno), kitajski premier Web Jiabaona (sredina) in predsednik Evropskega sveta Herman von Rompuy na 14. vrhu EU-ja in Kitajske v Pekingu. Foto: MMC RTV SLO/Reuters

Dodaj v

Kitajska EU-ju obljubila pomoč

Herman van Rompuy: Varnostni svet ZN-ja bi moral posredovati v Siriji
14. februar 2012 ob 09:54,
zadnji poseg: 14. februar 2012 ob 12:24
Peking - MMC RTV SLO/STA/Reuters

Na vrhu EU-ja in Kitajske v Pekingu je ta ponudila pomoč EU-ju pri izhodi iz krize. Ni pa obljubila, da bo vložila denar v Sklad za zaščito evra.

Predsednika Evropskega sveta Hermana Van Rompuyja in predsednika Evropske komisije Joseja Manuela Barrosa je v Pekingu sprejel kitajski premier Ven Džjabao. Vrh EU-ja in Kitajske bi moral biti že oktobra lani, a so ga zaradi kriznih sestankov, na katerih so članice EU-ja reševale evro, preložili.

Kitajski premier je pred srečanjem na vrhu dejal: ''Verjamemo, da je Kitajski, ki je največja poslovna partnerica EU-ja in država z najmočnejšim gospodarstvom na svetu, pomembno, da se kriza v EU-ju reši.''

Zagotovo. EU je poleg ZDA eden večji kitajskih gospodarskih trgov. In kriza na Zahodu je tudi na njem terjala svoj davek. Čeprav se je izvoz EU-ja na Kitajsko s 26 milijard evrov v letu 2000 povečal na 113 milijard evrov v letu 2010, uvoz iz Kitajske pa s 75 milijard evrov leta 2000 na 283 milijard evrov v letu 2010, je Kitajska januarja letos v primerjavi z istim mesecem lani ugotovila 0,5-odstotni padec na ravni izvoza. Kitajska vladna agencija (CFLP) pa je januarja glede na isti mesec leto prej zaznala padec indeksa rasti s 49,3 na 46,9.

Prav tako ima Kitajska s 3.200 milijardami dolarjev največ zunanjih rezerv na svetu. EU pa od finančno močnih članic Mednarodnega denarnega sklada (IMF), torej tudi od Kitajske, pričakuje prispevek h krepitvi sklada, da bi ta lažje pomagal pri reševanju dolžniške krize v Evropi. Če bi tako Kitajska večji del svojih rezerv, od 50 do 100 milijard, vložila v EU in s tem okrepila Sklad za zaščito evra EFSF, bi bilo zagotovo v njenem interesu, da se ustrezno zavaruje pred morebitnimi izgubami.

''Kitajska, reši nas!''
In čeprav članice EU-ja veliko pričakujejo ravno od Kitajske in so s tem sprožile veliko kritik, češ da bo potem EU 'ujetnik' in 'večni dolžnik' Kitajske, je kitajski premier dejal, da mora EU nadaljevati strukturne reforme. Ob tem je uradni časopis kitajske komunistične stranke People's Daily v ponedeljkovem komentarju pomenljivo zapisal: ''Ne da Kitajska nima ne apetita ne možnosti, da bi EU-ju pomagala iz krize ali bi imela nad njim nadzor, kot menijo nekateri v Evropi, ona mu že od samega začetka krize pomaga.''

V prvih desetih mesecih leta 2010 se je izvoz EU-ja na Kitajsko povečal za 21 odstotkov, uvoz pa za pet odstotkov. V tem obdobju je bila Kitajska za ZDA druga najpomembnejša trgovinska partnerica EU-ja; predstavljala je devet odstotkov vsega izvoza in 17 odstotkov uvoza EU.

Zanimivo, vrh EU-ja in Kitajske v Pekingu je ravno na isti dan, ko je bonitetna hiša Moody's znižala bonitetno oceno šestim državam, med njimi z A1 na A2 tudi Sloveniji. Nižjo oceno je prisodila tudi Italiji, Malti, Portugalski, Slovaški in Španiji. Oceno Aaa pa so sicer ohranile Avstrija, Velika Britanija in Francija, a so dobile negativno napoved.

Sporni zakon o plačevanju davka na izpuste letal
Na dnevnem redu pogovorov bo zagotovo tudi novo evropsko pravilo za plačevanje davka na izpuste letal, katerega največje nasprotnice so ZDA in Kitajska. V odloku, ki je začel veljati 1. januarja, shema EU-ja za trgovanje z izpusti (ETS) določa, da morajo vsi letalski prevozniki, ki letijo čez njeno območje, plačati za izpust emisij. Namen določila je spodbuditi letalske družbe k zmanjševanju izpustov, in sicer tako, da začnejo uporabljati, ali do okolja prijaznejše vire energije ali pa zmanjšajo samo porabo goriva.

Na vrhu verjetno tudi o Siriji in Iranu
Politični vrh v Pekingu zagotovo ne bo mogel zaobiti teme iranskega jedrskega programa in nedavnega veta Rusije in Kitajske v Varnostnem svetu Združenih narodov na resolucijo o Siriji, ki predvideva odstop sirskega predsednika Bašarja Al Asada in oblikovanje vlade narodne enotnosti.

K. Š.
Prijavi napako
Komentarji
Tomažin
# 21.02.2012 ob 00:11
Previdno s Kitajci! Beseda je v komunizmu, kakor vemo relativna stvar, včasih drži, ko pa zavezuje njih pa se rado pozabi.
Jezni Smrk
# 15.02.2012 ob 14:57
Sovražim Kitajsko.
divjejabolko
# 15.02.2012 ob 12:20
@tiger983: če bi te zadeve delali interno (v Evropi) baje ne bi bilo toliko poceni elektronike kot je zdaj. Ker bi cene bile občutno dosti višje. Posledično pa bi si lahko to zadeve "privoščilo" še manj ljudi.
tiger983
# 14.02.2012 ob 23:30
Standard se na Kitajskem počasi dviguje, samo če bi pa uvedli minimalno plačo 20 eurov na uro, potem bi pa na zahodu plačevali 5000 eurov za laptop, ne pa 500 eurov.

nimaš prav. ob taki ceni bi bilo ceneje izdelovati računalnike pri nas neglede na licenčnine,...
če pa ti daš 5000€ za kompasi pa eden redkih;)
tiger983
# 14.02.2012 ob 23:26
Tisto, kar je komunizma na Kitajskem ostalo je kvečjemu kaka zvezda v skupščini.

se strinjam. politika je komunistična, ekonomija pa kapitalistična
tiger983
# 14.02.2012 ob 23:24
Nemčija in večina skandinavskih držav sploh nima uzakonjene minimalne plače. Če se ne motim, pa jo kitajska ima,...

in kaj hočeš s tem povedati? mislim d aje bolje živeti v državi ki čim manj ovira in nasprotuje kot pa v državi ki veliko omejuje.
mislim da v sloveniji omejitev minimalne plače 99% slovencev ne prinaša ničesar.
bolje živeti v državi ki ne pozna "minimalke" in imeti plačo 1000€ kot pa v državi z zakonsko "minimalko" in dobiti 430€. če si pa ti izjema je pa to verjetno zato ker si misijonar ali pa si "pojerbal" cekine od ta starih. no še ena možnost obstaja. da si se odločil da boš šel med hindujce v indijo stat na eno nogo. ;)
westernboy
# 14.02.2012 ob 21:22
Super sila Kitajska 600 miljonov ljudi se prezivlja z manj kot 1 dolarjem na dan ljudje ki pridejo delat iz vasi v mesto nimajo pravic do brezplacnega zdravstva in solstva super sila hahahaha
Nikolaj
# 14.02.2012 ob 20:57
. Ali bomo imeli tudi kitajsko pissaavo -€/€);€74?.!'kl €&9
Nikec3
# 14.02.2012 ob 19:22
Kapitalkomunisti nas šolajo.
againstMafia
# 14.02.2012 ob 19:04
Manuel Barroso in Herma von Rompuy demokrate,predstavnici NATO-a in kapitalistov.-
Me zanima če so Kitajcem svetovali da "Morajo urediti stanje na področju Človeških pravic" ukiniti Komunizm, izpeljati Demokracijo ker živijo v Komunistični "tiraniji" če pa ne bodo,bodo sankcije...in vojaška intervencija (če bise upali) zdaj so tiho ker rabijo pomoč........Kapitalisti če Vas ni sram ker nimate obraza ne morete pordečet.....samo da rečem nisem nikoli bil komunist ampak samo komentiram na bazi
mojega pogleda na sodobni svet in politiko...
Zero-Sen
# 14.02.2012 ob 17:56
Kitajci postavite pogoj da se ACTA ne podpise.
Postaviet pogoj da se ne podpise Trans-Pacific-Partnership (s tem trenutno se EU nic nima, ampak obstaja verjetnost da bojo amiji to spravli v evropo).
Majster
# 14.02.2012 ob 17:03
Kitajska je nova svetovna supersila. Zda je vedno bolj v ozadju, tako je in v prihodnosti bo veliko bolj. Sedaj bodo kitajci šefi pa če hočete al ne.
inverzija
# 14.02.2012 ob 16:40
Kaj imajo skupnega tisti trije na drugi sliki? Nihče od njih ni bil izvoljen od ljudstva.
škoff
# 14.02.2012 ob 16:38
Nekatere članice EU, Nemčija..... bodo prav gotovo poskrbele, da jim bo Kitajska pomagala s svojim kapitalom. Nas bo pa zahod prisilil in naši hlapci bodo to sprejeli, da nam za drag denar železnice in Luko Koper gradijo Nemci ali pa najemamo zahodne IMF kredite po oderuških obrestih.
Tako je, če nisi suveren na svojem ozemlju in se pustiš hebat zahodnim sionističnim krvosesom.
nikhrast
# 14.02.2012 ob 16:03
Pa kaj nekateri klamfate, Kitajska ima kapitalizem kot ekonomsli sistem, politično se pa smatra kot komunistična država.
Standard se na Kitajskem počasi dviguje, samo če bi pa uvedli minimalno plačo 20 eurov na uro, potem bi pa na zahodu plačevali 5000 eurov za laptop, ne pa 500 eurov.
kjersoncenezaide
# 14.02.2012 ob 15:24
kitajčki bi podprli EU zaradi tega ker jim počasi škriplje izvoz,sedaj bi nam posodili denar da lahko še naprej kupujemo njihovo kramo,dokler še?
Ivo Lola
# 14.02.2012 ob 15:08
EUrofili, zdaj vidimo smisel članstva Slovrenije v EU: da nas bodo lahko kupili Kitajci...
Blitzkrieg
# 14.02.2012 ob 14:38
Pomislite to malo v zgodovinski perspektivi ... še nedolgo nazaj v zgodovini je bila Evropa center sveta ... sedaj prosimo Kitajsko, da nas "reši", haha. To je napoved tega, kar prihaja.
sanja25
# 14.02.2012 ob 14:11
A sedaj bodo pa komunistično Kitajsko prosili pomoči?:))) Čakajte malo kje pa je zdaj tisto geslo, da je zahodni kapitalizem nad komunizmom? A komunizem je po novem uspešnejši sistem?:)))
maestro20
# 14.02.2012 ob 13:29
Ste v Eu-ju pozabili na dneve "uspešnih" časov, ko ste na vse pretega škodovali kitajskemu razvoju in pljuvali po njih, sedaj pa jih milosrdno in ponižujoče prosite za usmiljenje.
Morava
# 14.02.2012 ob 13:20
Ah seveda.EU obmocje je decembra dobilo 489 mlrd
evrov,cez par tednov pride se 680 mlrd evrov in potem
je se Kitajska obljubila pomoc.
Alo Europejci,a boste zaceli delat kaj?
Tudi dve pesti riza dnevno bo treba zasluzit.
kurt-china
# 14.02.2012 ob 12:21
Resnica2011... benjamin fulford govori o HAARP-u...

your argument is invalid because ALIENS
7up
# 14.02.2012 ob 12:08
horjenevje

Tisto, kar je komunizma na Kitajskem ostalo je kvečjemu kaka zvezda v skupščini.
7up
# 14.02.2012 ob 12:07
Miroslav
a bodo uzakonili podobne standarde delavskih pravic, zdravstva ter minimalnih plač kot evropa?

"podoben standard" je povsem relativen pojem odvisen od kraja in časa in ga posledično zaradi neoprijemljivosti ni mogoče spremeniti v zakon. Tudi, če bi se dalo bi se kvečjemu proizvodnja preselila v Afriko, J Ameriko ali kako drugo azijsko državo.

"Standarde" postavlja trg. Dokler bodo potrošniki raje kupovala cenejše izdelke kot "domačo" alternativo, ki je dražja bodo zadeve tako tekle.

Whitetrasher
Večina tega denarja je v ameriških obveznicah. Četudi. bi ga imeli v gotovini na kratki rok ne bi imel kakšnega velika vpliva na gospodarstvo. Imamo kar nekaj bank, ki dobesedno sedijo na denarju in zaradi strahu nočejo kreditirati gospodarstva.
poskok
# 14.02.2012 ob 11:54
Miroslav
Švica ima določen minimalni dohodek cca 18 evr na uro
MZ
# 14.02.2012 ob 11:37
Ni važno. Dokler se ne bosta radikalno spremenila tudi svetovni gospodarski in družbeni sistem (vključno s sistemom vrednot!), nam ne bo pomagal nihče, niti kakšna vsemogočna bitja z Marsa ne.
horjenevje
# 14.02.2012 ob 11:35
komunisti učijo kapitaliste , kako se gospodari . kje ste zdaj butnglavci oprani.
Whitetrasher
# 14.02.2012 ob 11:30
@jožeine-To bi bila rešitev ja!
A dvomim,da je Kitajcem v interesu kupovati drage evropske proizvode,če imajo te iste proizvedene doma...ni logično,da bi se to zgodilo.

Od Kitajske lahko dobimo le kredite in mislim,da je ravno to največji cilj Barosa in njegovega centralnega komiteja(Evropske komisije) pri pogovorih z centralnim komitetom kitajske kumunistične partije.
Jožeine
# 14.02.2012 ob 11:18
Vse kar mora storit Kitajska je to, da začne na veliko kupovati evropsko blago proizvedeno v Evropi in potem bo Evropa rešena!
galoper
# 14.02.2012 ob 11:15
Imajo neprimerne poslovne odnose in nočem imeti opravka z njimi nikoli več.
nim
# 14.02.2012 ob 11:06
Pa zakaj se ukvarja evropa sama sabo? Naj se svet ukvarja z nami kot se EU z Grčijo.
Če svetu ni jasno je evropa en večjih konzumerjev in če tak porabnik pade, komu bodo ostali pol prodajal. Domino efekt :D
Whitetrasher
# 14.02.2012 ob 11:05
Lahko filozofiramo in ugibamo-Lahko navijamo ali se zgražamo.
Dejstvo pa je,da so Kitajci gospodarska velesila in eni retkih na planeti,ki imajo denar!Mislim na denar,ki je krit v zlatu in ne temelji na špekulativnih ocenah borz in bonitetnih hiš.

Mi pa nismo sposobni varčevanja,stiskanja pasu in odrekanja.Zato nas bodo žal počasi kupili.Dobesedno!!
miroslav
# 14.02.2012 ob 10:52
@7up

ne motiš se, tudi švica je nima niti italija...večina ostalih eu držav pa jih ima...in kitajska tudi (določajo jih celo mesečno če se ne motim)...ampak če prebereš dobro- poanta je bila da kitajci postavijo standarde za svojo minimalno bližje evropskim standardom... ne pa da delajo uradno dovoljeno za od 50 eur mesečno dalje (odvisno od pokrajne).
johann
# 14.02.2012 ob 10:49
Kitajski delavci živijo v socialističnem fevdalizmu. Seveda, če bi Evropejci tako garali za par deset evrov kot Kitajci, bi tudi mi imeli manj problemov, samo, kdo bi potem kupoval te izdelke?
Sicer pa, če kdo samo pisne, hitro poskrbijo, da tudi za vedno utihneš.
šurda
# 14.02.2012 ob 10:44
Bo Evropo rešila Kitajska ?
Že mogoče,a pod pogoji,ki jih bodo dali Kitajci,in to je najman
12 urni delavnik,brez vseh dodatkov,tako kot je to na Kitajskem !
VanMico
Poslušaj,Kitajska ima toliko rezerv v $ in €,da za malo šalo kupi
tako Evropo koz tudi ububžene ZDA !
sanauna
# 14.02.2012 ob 10:43
VanMico

se strinjam ,zadeva je zelo podobna verizni reakciji ,torej ce se sprozi bo na koncu slabo za vse vpletene v tej gosp. krizi,razpad oz. notranja trenja Kitajske si pa nihce ne zeli,kajti to bi prineslo neprevidljive posledice.
VanMico
# 14.02.2012 ob 10:39
Tole sporočilo je namenjeno tistim hlapcem, ki iščete novega hospodarja, pa se vam Kitajska zdi najbolj primerna. Tako kot je rekel 7up, Kitajska ima veliko svojih problemov, ki jih zaenkrat še dobro skriva. Če pa bo Evropi šlo še naprej tako slabo, se bo slej ko prej tudi Kitajska sesula. Oni so odvisni od visoke gospodarske rasti, torej nad 7%, kar pa je možno le, če lahko imajo visok izvoz v EU in ZDA. Zato je v njihovem interesu, da imata EU in ZDA zdrravo gospodarstvo. Tudi njihove rezerve niso svete, kajti kupujejo obveznice ali pa imajo dolarje, ki pa niso najbolj verodostojni.
Ori
# 14.02.2012 ob 10:34
No pa saj se približujemo Kitajskim standardom. Omejevanje pravic in nadzor se bo vsak čas uvedel tudi v Evropi z ACTO.
pAznik
# 14.02.2012 ob 10:26
Baje, potekajo pogovori o skupni svetovni valuti.
7up
# 14.02.2012 ob 10:21
miroslav

Nemčija in večina skandinavskih držav sploh nima uzakonjene minimalne plače. Če se ne motim, pa jo kitajska ima,...
7up
# 14.02.2012 ob 10:19
Jaz se ravno ne-bi preveč zanašal na Kitajsko,..
-Država ima povprečni bdp na prebivalca še vedno na nivoju Albanije
-Nepremičninski balon
-Trdoživo inflacijo
-Prebivalstvo, ki razen za nepremičnine praktično noče zapravljati

... meni se zdi, da imajo več kot dovolj lastnih problemov,...
miroslav
# 14.02.2012 ob 10:15
a bodo uzakonili podobne standarde delavskih pravic, zdravstva ter minimalnih plač kot evropa?

tako bi pomagali zmanjšat brezposlenost pr nas...saj pr nas za kilo riža na dan ne more človek delat da bi bil konkurenčen.

pa kakega mrhovinarskega lopovskega lastnika bi lahko zaprli za 100 let,ker pr nas se to ne bo zgodilo.
Resnica2011
# 14.02.2012 ob 10:07
Kitajska nas bo vse rešila, teh pokvarjenih sperjenih politikov, ki nimajo druga kot, človeštvo v gnoj potiskat.
Poslušajte Benjamina Fulforda, in jasno ti bo o čem govorim!

Pa lepo leto 2012. :- )
Jezni Smrk
# 14.02.2012 ob 10:00
Sovražim patetiko.
Kazalo