Berlin in Bruselj sta bila nekaj mesecev v sporu zaradi predlagane uvedbe vinjet, zdaj pa je dogovor dosežen. Nemčija naj bi vinjete uvedla v naslednjih petih letih. Foto: EPA
Berlin in Bruselj sta bila nekaj mesecev v sporu zaradi predlagane uvedbe vinjet, zdaj pa je dogovor dosežen. Nemčija naj bi vinjete uvedla v naslednjih petih letih. Foto: EPA
Angela Merkel, Jean-Claude Juncker
V spor je posegel predsednik Evropske komisije Jean-Claude Juncker. Na sliki z nemško kanclerko Angelo Merkel. Foto: EPA

Nemški državljani bodo sicer dobili povrnjenega več denarja, kot ga bodo plačali za uporabo avtocest, in ne več enakega zneska. S tem je diskriminacija na podlagi državljanstva odpravljena, je za Radio Slovenija poročala Polona Fijavž.

Po septembrski vložitvi tožbe se je v pogovore osebno vmešal predsednik komisije Jean-Claude Juncker, projekt nemškega ministra za promet iz bavarskega CSU-ja Alexandra Dobrindta pa je v Bruslju nepričakovano dobil zeleno luč.

Tudi nasprotnica nemškega projekta evropska komisarka Violeta Bulc je zdaj z dogovorom zadovoljna. "Moje merilo je in vedno bo, da evropski državljani niso diskriminirani glede na nacionalnost. Ko bo današnji dogovor postal del nemške zakonodaje, bo ta pravica zagotovljena na dva načina: prvič, cena kratkotrajnih vinjet, ki jih največ uporabljajo tujci, je znižana za večino vozil, in drugič, kompenzacija ne bo ena proti ena."

Cenejše za manj škodljive motorje
Predvsem to je bilo ključno. Zdaj bodo nemški državljani dobili povrnjenega več denarja pri davkih in ne iste vsote, kar v očeh komisije ni več diskriminatorno do drugih državljanov EU-ja. Tisti z okolju manj škodljivimi motorji bodo dobili nazaj še več denarja in prej diskriminatorni zakon je s tem dobil sprejemljivejšo, ekološko komponento.

10-dnevne vinjete bodo stale 2,50 evra, kar je najmanj v Evropi, dvomesečne pa od sedem do 40 evrov, odvisno od velikosti motorjev, tukaj so Nemci morali popustiti.

Cestnine v Nemčijo prihajajo, vprašanje je le kdaj. Najprej morajo v parlamentu izpeljati potrebne spremembe zakonodaje, čemur se znajo upreti koalicijski socialdemokrati, ki cestninam nasprotujejo, ker naj bi prinesle več birokracije kot denarja, nato še razpisi. Minister za promet Dobrindt tako predvideva, da se bo to zgodilo v naslednjih petih letih.