Kazen je dobilo pet velikih proizvajalcev tovornjakov. Fotografija je simbolična. Foto: Reuters
Kazen je dobilo pet velikih proizvajalcev tovornjakov. Fotografija je simbolična. Foto: Reuters

Zato je nesprejemljivo, da se MAN, Volvo/Renault, Daimler, Iveco in DAF, ki skupaj izdelajo devet od desetih srednjih in težkih tovornjakov, proizvedenih v Evropi, povezujejo v kartel, namesto da bi med seboj tekmovali.

Margrethe Vestager, evropska komisarka za konkurenco

Višina kazni je dvakrat višja od najvišje doslej naložene kazni, komisija pa se je zanjo po besedah evropske komisarke za konkurenco Margrethe Vestager odločila zaradi velikosti trga, ki ga ti proizvajalci pokrivajo, in dolgotrajnega kršenja pravil - vse od leta 1997 do leta 2011.

Podjetja, združena v kartel, so delovala v državah Evropske unije in Evropskega gospodarskega prostora, ki vključuje tudi Islandijo, Norveško in Liechtenstein.

Dogovarjanje o cenah tovornjakov
Komisija jim očita, da so se dogovarjala glede cen srednjih in težkih tovornjakov, časovnice za uvedbo tehnologij za znižanje škodljivih izpustov in prenosa stroškov za doseganje okoljskih standardov na kupce.

Kaznovani proizvajalci so načrt skovali pred 14 leti v enem izmed "udobnih" bruseljskih hotelov. Srečanja so se udeležili vodilni menedžerji podjetij, ki so se nato redno srečevali, tudi ob robu različnih gospodarskih dogodkov, je na novinarski konferenci v Bruslju razkrila Vestagerjeva.

Zažvižgali v podjetju MAN
Evropska komisija je preiskavo uvedla leta 2011, potem ko so na nepravilnosti opozorili v podjetju MAN. Slednje je imelo v preiskavi priznano imuniteto in se je s tem izognilo kazni v višini 1,2 milijarde evrov.

Podjetja so krivdo priznala in privolila v poravnavo. Ker so privolila v sodelovanje s preiskovalci, jim je Komisija znižala kazen. Največjo bo moral plačati Daimler, kar milijardo evrov, sledi DAF s kaznijo v višini 750 milijonov evrov. Volvo/Renault mora plačati nekaj več kot 670 milijonov, Iveco pa 495 milijonov evrov.

Po evropskih cestah vozi 30 milijonov tovornjakov, kar je tri četrtine celotnega cestnega prometa in pomemben del evropskega gospodarstva. Vestagerjeva je pri tem poudarila gospodarski pomen tovornjakov za prevoz blaga v Evropi.

"Zato je nesprejemljivo, da se MAN, Volvo/Renault, Daimler, Iveco in DAF, ki skupaj izdelajo devet od desetih srednjih in težkih tovornjakov, proizvedenih v Evropi, povezujejo v kartel, namesto da bi med seboj tekmovali," je še dejala komisarka.

Scania še vedno na tapeti
Komisija glede vpletenosti v kartelno dogovarjanje še vedno preiskuje švedsko Scanio, ki je poravnavo zavrnila. "Scania je sodelovala s Komisijo. Ne strinjamo se z mnenjem Komisije, da smo sodelovali pri dogovarjanju glede cen," je za nemško tiskovno agencijo dpa dejala tiskovna predstavnica podjetja.

Katodne cevi in avtomobilsko steklo
Evropska komisija je doslej najvišjo kazen zaradi kartelnega dogovarjanja leta 2012 naložila vodilnim proizvajalcem zaslonov televizorjev in računalnikov, in sicer v povezavi s katodnimi cevmi. Znašala je skoraj 1,5 milijarde evrov.

Leta 2008 pa je kazen v višini 1,19 milijarde evrov prav tako zaradi dogovarjanja glede cen doletela štiri evropske proizvajalce avtomobilskega stekla.



Zato je nesprejemljivo, da se MAN, Volvo/Renault, Daimler, Iveco in DAF, ki skupaj izdelajo devet od desetih srednjih in težkih tovornjakov, proizvedenih v Evropi, povezujejo v kartel, namesto da bi med seboj tekmovali.

Margrethe Vestager, evropska komisarka za konkurenco