Evropska unija

Poudarki

  • Izrael uradno nikoli ni zaprosil za članstvo v EU-ju
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3,5 od 41 glasov Ocenite to novico!
Javier Solana
Visoki zunanjepolitični predstavnik EU-ja o hrvaški kandidaturi za članstvo v povezavi očitno nima najboljšega mnenja. Foto: EPA

Dodaj v

Solana: "Izrael bliže EU-ju kot Hrvaška"

Izrael sodeluje v številnih programih EU-ja
21. oktober 2009 ob 20:57
Jeruzalem - MMC RTV SLO/Reuters

Izrael ima z EU-jem tesnejše odnose kot Hrvaška, uradna kandidatka za članstvo v evropski povezavi, je izjavil Javier Solana.

"Izrael je, dovolite mi reči, član EU-ja, čeprav ni član institucije. Je član vseh programov," je visoki zunanjepolitični predstavnik EU-ja dejal ob vsesplošnem odobravanju udeležencev konference gospodarskih in političnih voditeljev v Jeruzalemu.

"Nobena država zunaj kontinenta nima takih odnosov, ki jih ima z EU-jem Izrael," je dodal Španec in izpostavil sodelovanje Izraela pri raziskovalnih in tehnoloških programih.

"Tukaj ne vidim hrvaškega predsednika," je dejal med nagovorom zbranim. "A moram vam povedati, zdaj ko ga ni tu, - čeprav je kandidat za to, da bo del EU-ja - da je vaš odnos z EU-jem danes močnejši od odnosa Hrvaške. Ne povejte mu tega," je dejal o Stipetu Mesiću, ki je ta teden na obisku v Izraelu.

Izrael dejavno sodeluje v številnih programih EU-ja. Nekateri vodilni izraelski politiki podpirajo članstvo države v EU-ju, a Jeruzalem ni nikoli uradno zaprosil za članstvo v 27-članski Uniji.

T. V.
Prijavi napako
Komentarji
Atomsk
# 27.10.2009 ob 09:25
Ljudje res ne razumete za kaj se gre tukaj. Izrael nima nikarkšnega namena vstopiti v EU! Solana je to rekel simbolično, kar pa se gospodarstva tiče (ki je tako ali tako najpomembnejši del evropske povezave), pa [bje ]Izrael dejansko že integriran v Evropsko Unijo do enake mere kot njene polnopravne članice. Tudi mi smo torej krivi za svinjarije države Izrael, ne zatiskajmo si oči!


Problem je tudi, da veliko blaga, ki uradno prihaja iz "priznanega Izraela", v resnici prihaja iz zasedenih ozemelj (Zahodni Breg), ki jih niti Evropska Unija ne priznava in zato to blago ne bi smelo biti deležno carinskih ugodnosti, ki veljajo za preostali del Izraela. Država Izrael torej zavestno krši Evropski pravni red, Evropa pa mirno spregleda to "malenkost".

Boruta Pahorja, predsednika Türka ter naše evropske poslance bi bilo dobro spomniti na to dejstvo.
NoClue
# 25.10.2009 ob 15:04
USA in izrael sta lutki v rokaž Zionov, prav tako postaja tudi preostali svet. Izvajanje genocida Palestincev ni nič drugačna oziroma podobna genocidu Hitlerja.

Niso vsi židje slabi, daleč od tega da bi v isti koš metali vse po vrsti, ampak največ masla na glavi za situacijo v svetu imajo prav židi.
DnB
# 24.10.2009 ob 02:41
Hujše od hrvatov v EU je lahko le če bi šel v EU Izrael ali Turčija.
tina_lj
# 24.10.2009 ob 01:44
500x rajši Hrvaško kot Izrael.
olfanož
# 23.10.2009 ob 18:22
Glede sodbe izraelskim morilcem.
olfanož
# 23.10.2009 ob 18:20
Wow prvič se strinjam z mislavom!
VKokielov
# 23.10.2009 ob 15:32
in nikoli ne bo zaprosil za clanstvo. Judje kar vemo kje je nase mesto, in nimamo navika vtiskati nos v tuje delo.
R2D2
# 23.10.2009 ob 11:29
Mislave saj se tudi v Ljepi Vaši plačuje v HRK in ne € kot tudi v GB&NI se pač plačuje v GBP in ne € kje je tukaj problem ?
Think
# 23.10.2009 ob 10:20
Če je EU kj pametna nebo Izrael pršu v Unijo.
Anonimni12
# 23.10.2009 ob 08:31
To je za vas edina novica na podrocju EU, ceprav se ze 3 tedne pogovarjajo o novih institucijah in ljudeh na njih. Poleg tega se glavni pogovori o EEAS (European External Action Service) in njegovi vlogi. V glavnem toliko novic, vi pa nic!
BioTech
# 22.10.2009 ob 22:30
Mislav
Sada ce Bramertz tuzioc Haaskog suda zatraziti od Izraela topnicke dnevnike?? ha....ha....ha.....
S tem si me pa res nasmejal, dobra. To je tudi edini primer, ko je tvoj ha...ha...ha... na mestu, sicer je pa ta tvoj obvezni dodatek vsakemu tekstu resnično bedast. Bolje bi bilo, da ga nehaš uporabljati.
Lyn19
# 22.10.2009 ob 19:08
od kdaj je pa izrael evropska država??????????
Johnson S.
# 22.10.2009 ob 18:23
Atomsk, gepard zelo dobro ve, kaj se dogaja tam doli. Gleda Fox News in izraelske medije ves cas.
Atomsk
# 22.10.2009 ob 17:54
@Gepard007: Gre za iztrebljenje Palestincev na ozemlju, za katerega večina izraelskih judov verjame, da pripada njim in samo njim po Božji volji, zaradi česar nočejo videti nobenih "umazanih Arabcev". Sicer pa, ali sploh veš kaj se sploh dogaja v Gazi in na Vzhodnem Bregu? Ali si kaj obveščen, kakšno je tam stanje?

Stvar mora potekati počasi, da lahko mednarodna skupnost vseskupaj še kolikor toliko mirno pogoltne. Vseskupaj mora biti izpeljano tako, da izgleda, kot da Izrael nima druge izbire kot da sistematično krati Palestincem osnovne človekove pravice (kot je recimo pravica do pitne vode). In to judovski večini v Izraelu zelo dobro uspeva vse od ustanovitve države Izrael.

Ni potrebno zgraditi Auschwitza, da dobimo genocid. Tudi Primorcem so samo spreminjali priimke, pa je bil to genocid.
Gepard007
# 22.10.2009 ob 17:31
Kar se tiče Izraela je to država, ki je le streljaj daleč od Cipra, ki pa je članica EU...
Za primer, Islandija je tudi članica NATA, nima pa nobene svoje vojske...

@Atomsk: Če bi Izraelci sistematično iztrebljali Palestince bi jih že zdavnaj iztrebili. S takšnim arzenalom kot ga premorejo se jim niti ne bi bilo potrebno truditi... Iztrebljali so za primer Nemci Žide, Rome, Ruse, Jugoslovane ali pa bolj v zadnjem času Hutujci Tutsije...

@stadionshop: Turčije je v Evropi, vsaj del nje...
stadionshop
# 22.10.2009 ob 16:17
Ni problem, da je Izrael prijatelj z EU oz. obratno. Ampak pač član EUja ne more in ne sme biti. EU je pač neka skupina več ali manj podobnih držav oz. držav z nekimi skupnimi zgodbami, idejami, cilji, nenazadnje kulturami. Izrael pač to ni. Enako velja za Turčijo.
Mislav
# 22.10.2009 ob 16:06
kledo
Ne znam kad si bio u Londonu eto ja sam se vratio u nedjelju,i bio vrlo iznanaden,udi u restoran u Oxford streetu,eurima ne mozes platiti rucak,ako udes u Mark-Spencer,Debenhams,ili Primark velike robne kuce nema sansi platiti eurom,podzemna ili autobus primaju samo funte,i.t.d.srecom nosio sam funte sa sobom,a ono eura sto sam imao morao sam promjeniti i to vrlo nepovoljno.Dakle?
Atomsk
# 22.10.2009 ob 15:47
Če Javier Solana, visoki zunanjepolitični predstavnik EU, da takšno izjavo, to pomeni dve stvari: Prvič, da je Hrvaška še zelooooo daleč od vstopa v EU. In drugič, da je Izrael v zadnjih letih spletel izredno tesne gospodarske vezi z EU.

Javier Solana nič ne solira, on JE zunanjepolitični glas Evropske Unije. Če on to izjavi, je to mnenje Evropske Unije, pika.

Izrael nima nobenega namena vstopiti v EU, mu tudi ni treba. Izrael zanimajo samo gospodarske povezave, ki pa so že praktično na ravni držav poplnopravnih članic. In to brez, da bi bili državljani sploh kaj vprašani.
Atomsk
# 22.10.2009 ob 15:40
Izrael ima z Evropo izredno močne gospodarske vezi. Kjer je za Izrael ZDA največja uvoznica, je Evropa za Izrael daleč največji in najpomembnejši trg za izvoz.

Kot lahko vidimo, niso samo ZDA tiste, ki imajo potrebna "sredstva prepričevanja", ki bi lahko državo Izrael kaj hitro prisilile v takojšnje prenehanje izvajanja sistematičnega iztrebljanja Palestinskega naroda.

Tako Evropa kot tudi mala Slovenija bi lahko zelo enostavno ukinila posebne carinske ugodnosti, ki jih ima sklenjene z državo Izrael in ki omogočajo ta za Izrael tako pomemben priviligiran status. Sam nimam niti najmanjšega dvoma, da bi takšne sankcije proti državi Izrael neverjetno hitro zgladile vse ovire, ki ležijo na poti miru na Bližnjem Vzhodu, denar je pač zelo zelo prepričljiva stvar. Seveda bi se Izrael krčevito upiral in vse povprek obtoževal Evropo antisemitizma, a sčasoma bi bil prisiljen popustiti.

Ni mi jasno kako so si evropski voditelji (vključno z Pahorjem in Türkom) drznili kritizirati brutalno izraelsko ofenzivo v Gazi pred slabim letom, če pa so po drugi strani ves ta čas pletli vedno močnejše gospodarske vezi s to morilsko državo. Kako si potem te isti gospodje drznejo uvesti sankcije proti Iranu, ki ni napadel nikogar, kaj šele, da bi bil pobil toliko nedolžnih? Torej so evropski voditelji ves čas govorili eno (kritizirali Izrael) in delali popolnoma nasprotno (pripomogli h gospodarskemu razcvetu Izraela, zato da lahko ta še naprej širi svoja naselja in obnovi svoje zaloge orožja). Zaključek je torej naslednji: Vsi evropski voditelji, tudi Pahor in Türk, so sokrivi za skoraj 1400 mrtvih Palestincev, med njimi večina otrok, ker niso za ustavitev nasilja naredili nič, kar bi dejansko imelo vpliv, pa čeprav so imeli (in še imajo) za to vsa potrebna sredstva.
kledo
# 22.10.2009 ob 15:28
Mislav: dakle NIGDJE u Londonu ne mozete placati eurom,salju vas do najblize mjenjacnice koje su po par kilometara udaljene,da promjenite eure u funte.,i tad platite racune.Na mjenjacnici vam jos dizu po dvijema stavkama provizije.Eto to vam je zemlja iz koje vam dolazi celni covjek Europe.
ne vem kdaj si bil nazadnje v Londonu, vendar v središču londona v vsaki trgovini s spominki, kartami za znamenitosti in tudi nekaterih drugih trgovinah sprejemajo evre, čeprav to ni uradno plačilno stredstvo v UK. Tako je bilo v marca letos!!!
kledo
# 22.10.2009 ob 15:24
sencer in marjan_1
se podpišem pod obema postoma

pa v EU ne sodi vsaj 5 držav ki so že v EU
Johnson S.
# 22.10.2009 ob 13:58
Sicer sem proti vstopu hrckov v EU dokler ne resimo mejo, ampak tale Solana pa res ne ve, kaj govori. Izrael naj najprej na dosmrtno jeco obsodi par sto svojih politikov in vojnih zlocincev, da bo prisel vsaj priblizno na isto stopnjo civilizacijskega razvoja kot Hrvaska.

Na mestu Hrvatov bi ostro protestiral, ker na celem planetu ni drzave, ki je kot primerjava vecja zalitev. Ce te primerjajo z Izraelom, je to pac dno.
izo
# 22.10.2009 ob 13:36
mislim, da je solana mislil predvsem na neko gospodarsko navezanost, ki verjetno igra kr nekaj vloge v teh časih..
in izpostavil sodelovanje Izraela pri raziskovalnih in tehnoloških programih.
in verjetno se mu zato zdi bolj smiselno sodelovanje z državo, kjer imamo verjetno neko godpodarsko korist kot s tisto, ki zunanji dolg presega bdp in ki je praktično shirana..
danes pač denar svet obrača..
biberkopf
# 22.10.2009 ob 13:22
Naveza ZDA+vplivne države EU+Izrael očitno deluje,ostali v EU so itak samo statisti.
Miraja
# 22.10.2009 ob 12:57
No še tega manjka, da bomo Izrael sprejeli v EU ! Kaj politika spreminja zemljevide PO LASTNIH INTERESIH. Pustite države v Aziji tam kjer so in jih ne vmeščajte v okvirje Evrope !!!!!!
ctahko
# 22.10.2009 ob 12:14
Solana, stari evropski buzurant, človek za vse čase in politične sisteme že ve. Sigurno!. Drugač, tisti ki so omislili in naredili ZDA, potem pripeljali do WWI, uničili tri zelo dobro urejena in stabilna imperija, pripeljali do WWII, povzročili sto milionov človeških žretev , uničili Nemčijo, izmislili in realizirali holokaust, naredili umetno državo Izreal, porinili to državo v vojno z Arabci so kot šlag na torto naredili še zase superdržavo ki jo imamo rad in jo ljubkovalno imenujemo Evropska unija. Talilnica narodov, superdržava ki zanika vsak državni suverenitet, prepoveduje nacionalno v vsaki obliki, uničuje evropsko kmetijstvo in industrijo, določa šolske programe, uničuje socialne programe, uničuje zdravstvene sisteme, ukinja pravico do pokojnin, uvaja predsednika države po lastni meri (favorit euroelite - klavn Tony)... seveda hoče v skupno državo z Izrealom. Novi Babilon ne gre brez Izreala. Ena država, en narod, en jezik, ena vera, en bog, en vodja...je projekt ki smo mu priča...
palca
# 22.10.2009 ob 11:34
Morda pa bo moral tudi Solana na zagovor v ZDA, ker si je drznil "omalovaževati""lijepu njihovu".
pride
# 22.10.2009 ob 10:52
EU in vse kar sili v umetne integracije mora cimprej raspasti...
vinetu
# 22.10.2009 ob 10:41
izrael res ni za evropo sj te izraelce ščiti amerika naj prvo zaprejo tiste ki so delali genocit
tolovaj
# 22.10.2009 ob 09:36
Izrael ima tudi takšne in še boljše odnose z ZDA, v razmislek zakaj!
Mislav
# 22.10.2009 ob 09:11
Ovo vam moram reci,pa molim admina da ne brise,HVALA.dakle NIGDJE u Londonu ne mozete placati eurom,salju vas do najblize mjenjacnice koje su po par kilometara udaljene,da promjenite eure u funte.,i tad platite racune.Na mjenjacnici vam jos dizu po dvijema stavkama provizije.Eto to vam je zemlja iz koje vam dolazi celni covjek Europe.
pride
# 22.10.2009 ob 08:36
@PIECING
Se malo pa bos sel iskrenost iskati svojim politikom in pravnim strokovnjakom ko bos jokcal kako je mozno, da je sla arbitraza v "korist" Hrvaske...
Mislav
# 22.10.2009 ob 08:28
Sada ce Bramertz tuzioc Haaskog suda zatraziti od Izraela topnicke dnevnike?? ha....ha....ha.....
Lijepo mi je dan zapoceo,poslije dolaska iz Londona.
Mislav
# 22.10.2009 ob 08:19
Samo ne znam hoce li koji izraelski general odgovarati pred Haaskim sudom, za zlocine prije ulaska Izraela u EU?? i to za smrt tisuce palestinaca,djece,zena i staraca??Bravo Solana,zivjela slobodna i demokratska Europa.
ribi
# 22.10.2009 ob 08:14
lepo solana, bojo mel mediji na Hrvaškem saj kaj pisati.
Viljuska
# 22.10.2009 ob 07:48
Solana, Solana stoko neslana! Kada češ jednom da svatiš da Evropa nije igračka mala!!!
lukaklo
# 22.10.2009 ob 07:17
Izrael ni v Evropi in tudi tako ne sodi v EU. Prav tako ne Turčija!
LFC
# 22.10.2009 ob 02:03
THC preverjeno deluje tudi na Solano ;) Kozlostrel na kvadrat (čeprav morm priznat da sm se nasmejal) Izrael naj gre raj v Azijsko unijo...
zajko
# 22.10.2009 ob 00:23
Yupi IZRAEL,....... ups pa miljoni palestinskih beguncev skupaj z njimi
ciglence
# 21.10.2009 ob 23:32
Rezervat
izo
# 21.10.2009 ob 23:27
se pa strinjam, da izrael ni prav naslov za evropske ideje. več ali manj samo podaljšek amerike.
izo
# 21.10.2009 ob 23:24
hehe, dobro so ga morali raskurit naši sosedi z nečim. verjetno so tudi njemu nekaj obljubili, pa ni dobil obljubljenega. nekam znan scenarij, sej počasi pa bodo res začeli razumevat naš problem..
BioTech
# 21.10.2009 ob 23:13
Z mnenjem Solane se sicer strinjam, vendar pa izgleda, da se mu že malo kisa. Tako nediplomatske izjave si pa res ne bi smel privoščiti. Saj se niso v gostilni pogovarjal. Sicer pa Izrael nima kaj iskat v EU, vedno znova me moti tudi sodelovanje Izraela na evropskih prvenstvih in ligah v različnih športih. Tako genocidna in militaristčna država tudi ni primerna za kakršnokoli sodelovanje v programih EU, kaj šele praktično v vseh. To pa je dvoličnost EU...
R2D2
# 21.10.2009 ob 23:12
Se strinjam !!!
Throll
# 21.10.2009 ob 23:01
Bravo Solana! Končno nekdo, ki to dejansko vidi in to tudi na glas pove. 10 točk!
marjan_1
# 21.10.2009 ob 22:23
Hrvaška tudi ne.
Snecer
# 21.10.2009 ob 21:45
Izrael pa res ne sodi v EU.
PICENG
# 21.10.2009 ob 21:13
Kar se tiče iskrenosti v odnosih in poštenja pri mednarodnih povezavah je pred CRO ne le Izrael, ampak tudi Tanzanija, Gambija, Botsvana, Trinidad in Tobago, Laos, Kazahstan itd. Se opravičujem omenjenim državam za nedostojno primerjavo.
Kazalo