Evropska unija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.5 od 50 glasov Ocenite to novico!
Evro
Evro je druga najbolj uporabljana valuta na svetu. Foto: BoBo

Dodaj v

Velika reforma evroobmočja predvideva oblikovanje prave finančne unije

Reforma do leta 2025
31. maj 2017 ob 13:57,
zadnji poseg: 31. maj 2017 ob 16:55
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Evropska komisija je predstavila možnosti za reformo evroobmočja po letu 2019. Med njimi je proračun evroskupine, evrsko ministrstvo, enotno predstavljanje evra na svetovnem odru ...

"Čas je, da končamo potovanje, ki smo ga začeli v Maastrichtu, k pravi gospodarski in denarni uniji z močnimi institucijami in demokratično odgovornostjo," je ob predstavitvi povedal komisar za finančne in gospodarske zadeve Pierre Moscovici.

Evropska komisija je namreč razgrnila predlog za reformo evroobmočja. Proces reformiranja naj bi se začel z letom 2019 in končal do leta 2025. Komisija meni, da je evro ob brexitu še večji simbol evropske enotnosti in stabilnosti kot prej, poglabljanje evrskega projekta pa v Bruslju razumejo tudi kot pomembno orodje v boju proti evroskepticizmu in populizmu.

Komisija predlaga poglabljanje ekonomske in monetarne unije v Evropi. Proces bi slonel na treh stebrih.

Finančna, ekonomska, fiskalna unija
Prvi je oblikovanje prave finančne unije. V ta namen je treba najprej dokončati bančno unijo, piše v sporočilu za javnost Evropske komisije; obenem pa še dodatno okrepiti odpornost evropskih bank, med drugim z zmanjšanjem in razporeditvijo tveganja znotraj bančnega sektorja. Sprejeti bi morali odločitev o evropski shemi za zavarovanje vlog, poziva komisija, pa tudi sprejeti strategijo za zmanjšanje slabih posojil.

Drugi korak je oblikovanje bolj povezane ekonomske in fiskalne (proračunske) unije. To bi lahko dosegli z izboljšanjem zmogljivosti za makroekonomsko stabilizacijo evrskega območja.

Tretje področje zadeva krepitev institucij evrskega območja in dodatno ukoreninjenje demokratične odgovornosti. Države bi dobile več odgovornosti pri odločitvah glede vprašanj evrskega območja znotraj skupnega pravnega okvira. Sodelovanje mora ostati odprto za vse članice, proces odločanja pa mora biti preglednejši in demokratično utemeljen, sporočajo iz Bruslja.

Manjkajoča fiskalna moč
Komisija tako predlaga razmislek o imenovanju stalnega predsednika evroobmočja, zakladnico (proračun) evrskega območja in evropski denarni sklad. Evroobmočje bi dobilo tudi poenoteno zastopanje v zunanji politiki, še piše v sporočilu za javnost.

Skupni proračun evroobmočja je eden izmed manjkajočih mehanizmov po ekonomski teoriji optimalnega valutnega območja. Ta pravi, da mora na isti ravni kot valutno območje obstajati tudi ustrezna fiskalna moč. Številni ekonomisti opozarjajo, da je evropski proračun premajhen, da bi lahko izpolnjeval to vlogo.

Le Danski ni treba uvesti evra
Po izstopu Velike Britanije iz unije bo Danska edina članica, od katere se ne pričakuje uvedbe skupne evropske valute. Od vseh preostalih se ta korak pričakuje, niso pa določeni nobeni roki zanj.

Del širšega reformnega premisleka
To je tretji dokument o premisleku, po dokumentih o koristih globalizacije in socialne razsežnosti Evrope. Sledila naj bi še dva, o prihodnosti financ EU-ja in o prihodnosti evropske obrambe.

Evro je valuta 340 milijonov Evropejcev v 19 članicah Unije in druga najbolj uporabljana valuta na svetu. Prva med novimi članicami iz širitve leta 2004 ga je leta 2007 uvedla Slovenija. Prvi evrski kovanec je bil uporabljen pred 15 leti.

Al. Ma., J. R.
Prijavi napako
Komentarji
enaK
# 31.05.2017 ob 14:12
Dejstvo je, da bo EU konkurenčna ZDA, Kitajski, Rusiji na dolgi rok samo kot federacija. Dokler bodo državni parlamenti govorili eno, evropske institucije pa drugo, iz vsega skupaj ne bo nastalo nič konkretnega.
G.Bruno
# 31.05.2017 ob 14:40
In zakaj Nemčija ne proda Deutsche Bank ?
Zato, ker čakajo, da bomo mi, kot prvi, prodali Banko Slovenije. :))))))))))))


Banka Slovenije je centralna banka in ne poslovna banka. Analogna institucija v Nemčiji je Deutsche Bundesbank. Deutsche bank je poslovna banka.
politik kritik
# 31.05.2017 ob 14:08
Pravilno, da se sedaj dela reforme ko je denar.

Namreč ob naslednji recesiji (ki bo pač prej ali slej) Evro, če si nebo pomagal sam, zagotovo ne bo preživel.
rođe
# 31.05.2017 ob 14:24
dejstvo je da na vedno bolj turbolentnem mednarodnem finančne področju lahko dolgoročno uspemo zgolj v skupini.
Seesaw
# 31.05.2017 ob 14:36
In zakaj Nemčija ne proda Deutsche Bank ?

Koliko odstotkov Deutsche Bank je v lasti Nemčije?
Komisar
# 31.05.2017 ob 14:11
Smo itak že tako daleč, da res najbolje, da gremo kar do konca - Evropska federacija.
srv
# 31.05.2017 ob 14:58
Kauč strokovnjaki so rak rana 21. stoletja. Pišejo o temah, o katerih nimajo pojma in širijo laži. Poleg politikov še ena skupina zakompleksanih ljudi brez htbtenice.
politik kritik
# 31.05.2017 ob 14:53
Hahahah Deutsche Bank sploh ni v državni Nemški lasti.

Ne moreš verjet kake populistične, gostilniške izjave... Apriori proti, samo zato ker je tako rekel Bruselj.
Valentin57
# 31.05.2017 ob 14:58
@balrog
In zakaj moramo prodajati osrednjo banko ??? Ker je tako rekel Bruselj ? In zakaj Nemčija ne proda Deutsche Bank ?

In zakaj je Češka že davno tega prodala vse svoje banke? A si slišal za kakšne težave?
Radenm
# 31.05.2017 ob 14:57
Ta mesec sem precej potoval po Evropi. Evro je praktična reč
Seesaw
# 31.05.2017 ob 14:49
Niti nisem prepričan, če je DB sploh v vladni lasti oz. če ima nemška vlada kakšne deleže v njej. Če kdo kej ve naj napiše.


Iz njihove spletne strani:

Deutsche Bank shares continue to be almost entirely in free float. Around 99% of the bank’s shareholders in 2016 were private investors. At the end of 2016, retail investors held 23% (2015: 19%) of the share capital, while institutional investors held 77% (2015: 81%) of the subscribed capital of € 3,530,939,215.36.

https://www.db.com/ir/en/shareholder-structure.htm
zozozo
# 31.05.2017 ob 14:23
Če kdo misli, da bo v EU federaciji Slovenija imela večji ali pa vsaj približno enak vpliv, kot ga je imela v SFRJ, je hudo hudo naiven.

Kaj nam je pa manjkalo, ko smo bili samostojni?
janroz
# 31.05.2017 ob 16:06
Zadeva je večplastna. Tu je seveda predstavljen finančni vidik, ki je zelo pomemben, vendar bistvo tega je v močnejši povezanosti in enotnem nastopanju EU. Zavedati se moramo, da ZDA niso več naravni zaveznik in gre tu za izjemno pomembno vprašanje ali bo EU v prihodnje dovolj močna, da končno reče hvala tako ZDA kot Natu. ZDA obvladujejo Evropo vojaško preko Nata tako v vojaškem kot deloma v ekonomskem smislu. Za neumnosti ZDA vedno plačujemo vsi in čas je, da se to neha. Rusija ni nevarna Evropi, Rusija je nevarna ZDA, ker je ponovno postala močna vojaška sila in pomeni omejevalni faktor apetitom ZDA, rezultat je Sirija. Na celotnem bližnjem vzhodu so revolucije uspele razen v Siriji in to ZDA najbolj jezi, kajti s padcem Sirije bi pokrili celotno območje v svojo interesno sfero, kar so jim Rusi preprečili. Tudi Ukrajinska zgodba je maslo ZDA .. Skratka, če želi Evropa preživeti v miru je edin način v tesnejšem sodelovanju in povezovanju ter skupni odgovornosti. Koliko se bo v tem procesu znala obrniti Slovenija ni problem drugih ampak nas. Ker se ne znamo poenotiti niti v enem vprašanju bo to zelo težko. Da smo bili v bivši jugi dokaj samostojni in smo se najhitreje razvijali je "zasluga" enoumja, ki ni dovoljeval tega, kar se gremo danes.Pa ne gre za vprašanje drugačnega stališča, gre za prekletstvo popolne razdvojenosti, ki včasih meji že na pravo sovraštvo.
oleander
# 31.05.2017 ob 16:00
In zakaj Nemčija ne proda Deutsche Bank ?

Če prav zastopim, ima DB kar nekaj lastnikov, lastnica torej ni nemška država: http://www.nasdaq.com/symbol/db/institut
ional-holdings
Roky89
# 31.05.2017 ob 14:52
Hvala Seesaw. Torej... kje je sedaj tukaj primerjava med NLB in DB, burlog?
abcabc
# 31.05.2017 ob 14:30
To je sicer pričakovan predlog, da pač ob monetarni uniji, obstaja tudi fiskalna unija. Nič novega. Že fiskalno pravilo je bilo korak v tej smeri. Problem je pa ta, da bi v tem primeru, ob že tako ali tako nedemokratično izbranemu vodstvu ECB, dobili še neizvoljeno vodstvo novega evropskega finančnega ministrstva.
Smeško
# 31.05.2017 ob 16:11
Švabi imajo kar nekaj državno/deželnih bank (KfW, LfA Förderbank, NRW Bank...), mislim da skupaj 34, v sklopu združenja Bundesverband Öffentlicher Banken Deutschlands. Upravljajo nekje okoli 900 milijard do bilijona € težak portfelj. Združenje opravlja podobno vlogo kot naj bi jo pri nas SID - Slovenska izvozna in razvojna banka. Tako da govorit, da Nemčija nima močnega javnega bančnega stebra, je popolnoma zgrešeno.
heristalski166
# 31.05.2017 ob 15:44
će pa to ne bo jugoscenarij pol pa ne vem kaj bo
valcek2010
# 31.05.2017 ob 15:01
zakaj bomo bežali iz EUja

zarad demorakcije ali plenjenja
Roky89
# 31.05.2017 ob 14:50
@abcabc
A mi volimo guvernerja Banke Slovenije? Nisem še bil na takih volitvah. Izbira ga vlada, če kaj vem. Vodstvo ECB pa je sestavljeno iz predsednika ECB in Sveta guvernerjev centralnih bank članic evroobmočja. Predsednika ECB izvolijo v Evropskem svetu, člani držav članic evra... Kaj je tukaj spornega?
HOR
# 01.06.2017 ob 04:23
Niso vsi EU naivno prevzeli EVRO in si dali monetarni avtogol za dodatno podrejenost Nemčiji.
Še manj pa vsi prodajo svoje sistemske banke...
Roky89
# 31.05.2017 ob 21:16
Vsi guvernerji slovenske centralne banke so bili izvoljeni. Pišeš, da če kaj veš, ga izbira vlada. Moram ti povedati, da nič ne veš. Preberi si 37. člen Zakona o Banki Slovenije.

V Evropskem svetu sedijo predsedniki vlad držav članic, ki pa so večinoma imenovani in nikoli potrjeni v parlamentih. V veliki večini jih imenuje predsednik vlade osebno.


Ja, so bili izvoljeni... vendar od koga? Ti in jaz nisma nikoli šla na volitve o guvernerju Banke Slovenije, naše centralne banke. V Evropskem svetu pa sedijo, kot si sam že ugotovil, predsedniki vlad držav članic in predsedniki držav, kjer vlada predsedniški sistem. Predsedniki držav so direktno voljene osebe, predsedniki vlad pa so določeni s strani predsednikov držav na podlagi volilnih rezultatov parlamentarnih volitev in morajo VSEPOVSOD biti potrjeni s strani parlamentov.

Slabo razumeš predstavniško demokracijo...
Pac-Man
# 31.05.2017 ob 15:52
balrog
# 31.05.2017 ob 14:20

In zakaj Nemčija ne proda Deutsche Bank ?
----------------------------------------------------------------------

Ker je že prodana.

https://www.db.com/ir/en/shareholder-structure.htm
Emsho
# 31.05.2017 ob 15:47
Super...še enotno davčno in socialno politiko naj uvedejo po vzoru nordijskih drzav, da se rešimo slovenske enakosti in ubijanja produktivnosti.
Smeško
# 31.05.2017 ob 15:39
rezator
# 31.05.2017 ob 14:44
EU se reformira in spreminja ze od samega nastanka. Iz leta v leto. Da je to pokazatelj, da je na robu obstanka, je cista neumnost.
feminist
# 31.05.2017 ob 14:40
Dejstvo je, da bo EU konkurenčna ZDA, Kitajski, Rusiji na dolgi rok samo kot federacija. Dokler bodo državni parlamenti govorili eno, evropske institucije pa drugo, iz vsega skupaj ne bo nastalo nič konkretnega.

dejansko res. samo bi za konkretno federacijo moral odskrtniti lep delez "avtonomije" posameznih clanic. kar bi osebno vsekakor podpiral, ker trenutno ni EU ne tic ne mis in sedimo na dveh stolih.
ampak odskrtniti del avtonomije oz. vecji oblast prenest na bruselj je nekaj najslajsega za nasprotnike EUja, ker so prakticno zastonj politicne tocke (in populizem DALEC pride dandanes) - kot sem rekel Komisarju: tole o federaciji so nam prodali komunajzarji pa se na dolgi rok ni obneslo.

ampak, da se sploh razmislja o reformah je znak, da je EU res na tisti mejni tocki obstanka.
ThePianoGuy
# 31.05.2017 ob 14:37
Banda. Tole smrdi do neba. Pripravljajo teren, da ko bo Deutsche Bank crknil (ki je že nekaj let de facto pod vodo), bomo za nastalo situacijo plačevali vsi Evropejci. Le zakaj je Euribor vsak dan niže kot pa zaradi prikritega reševanja bank - v zadnjih dneh je 6M zdrsnil že na -0,254 %.
kingestone
# 31.05.2017 ob 14:29
despotstvo in oligarhija na končnem pohodu...

ker narod ne bo spregledal da se jih pelje v klavnico upam vsaj na drobtinice iz mize ta-velikih do takrat...
LasitusXVI
# 31.05.2017 ob 14:24
Dobro. Tudi poglabljanje integracije na drugih področjih naj poteka predvsem preko držav evroskupine. Dovolj je bilo te a la carte Evrope z neresnimi državami, ki zaradi sebičnih interesov blokirajo reformne ukrepe, potem pa jokajo čez bruseljsko birokracijo
kromo-som
# 01.06.2017 ob 12:49
Najprej denarna unija, potem skupna vlada. To je globalistični scenarij. Če temu dodamo še multikulti, je jasno kaj cilj globalistov: odprava evropskih narodov.
Robiland
# 01.06.2017 ob 08:10
Kaj pa Evropa dveh hitrosti??

Skupne finance pajade.

Ce bodo skupne finance, nam bodo lepo rekli, vzemite 100.000 Eritrejcev ali pa noben ne dobi place. Boste potem videli.
RJSlo
# 31.05.2017 ob 19:56
PROTI!

Najprej zveza oziroma federacija, potem pa finance.
LjudjeSoOvce
# 31.05.2017 ob 15:46
Blebetajo o povečanju demokratičnosti, potem pa tole?

"Komisija tako predlaga razmislek o imenovanju stalnega predsednika evroobmočja"

Demokratičnost na vrhuncu.
abcabc
# 31.05.2017 ob 15:17
@Roky89
Vsi guvernerji slovenske centralne banke so bili izvoljeni. Pišeš, da če kaj veš, ga izbira vlada. Moram ti povedati, da nič ne veš. Preberi si 37. člen Zakona o Banki Slovenije.

V Evropskem svetu sedijo predsedniki vlad držav članic, ki pa so večinoma imenovani in nikoli potrjeni v parlamentih. V veliki večini jih imenuje predsednik vlade osebno.
samburin
# 31.05.2017 ob 15:12
Će nimaš svoje banke nisi država.
Če imaš svojo banko in se iz nje napajajo " določene elite " pomeni, da pravosodje ne deluje in, če tega ni ne moreš govoriti o lastni državi.
Tole skorupcalo od države se pogreza hitreje, kot si kdo misli in kmalu bomo lahko pozabili na demokracijo, če je pri nas sploh kdaj bila, volitve bodo farsa, referendumi odpadejo. Vzhod bo suženj zahodu, denarja ne bo več, plastična kartica na kateri bo znesek, ki ga bodo določili in z njim upravljali drugi. Kletke se počasi pripravljajo vse bo kontrolirano in takrat se boste spomnili besed Ivana Krambergerja. Prepozno!
a.orhidejca
# 31.05.2017 ob 15:00
Pa višje plače, anyone?
Branko3
# 01.06.2017 ob 06:02
Ali iti do kona (federacija) ali pa narazen.
boro007
# 01.06.2017 ob 00:39
Če kdo misli, da bo v EU federaciji Slovenija imela večji ali pa vsaj približno enak vpliv, kot ga je imela v SFRJ, je hudo hudo naiven.

Tu ti dam prav...

Kaj nam je pa manjkalo, ko smo bili samostojni?

Slovenci v vsej svoji zgodovini, ali pa vsaj odkar se imamo za Slovence, nismo bili samostojni. Vse bolj se mi zdi da nam kolektivno primanjkuje hrbtenice, oz. jo imamo samo zato da nas po njej tolčejo (medtem pa mi to mirno prenašamo)...
Še večja težava je da so naši "voditelji" sami izbranci ki so pod povprečjem kar se hrbtnice tiče.
Svit-1
# 31.05.2017 ob 15:48
Ekonomsko in razvojno gledano edino pravilno! Kdor hoče noter naj gre, ostali pa lahko tudi odidejo.
mb128
# 31.05.2017 ob 15:18
Jep se strinjam da se bolj ne bi mogel! Ali to ali pa gremo narazen. Kajti to kar smo sedaj ni ne tič ne miš!
Roky89
# 31.05.2017 ob 14:43
Vselej! Sicer 25 let prepozno, a vsaj zmigali se bomo. :)

@barlonog

Ker so senaši izvoljeni predstavniki pred leti tako dogovorili, da smo jo lahko takrat z milijardami rešili in s tem izkrivili trg bančnih storitev. Nemška vlada pa je lanskega oktobra napovedala, da trenutno nima namena reševati Deutsche bank. Niti nisem prepričan, če je DB sploh v vladni lasti oz. če ima nemška vlada kakšne deleže v njej. Če kdo kej ve naj napiše.
esspero
# 03.06.2017 ob 07:28
Dokler bo evro v dobrobit izvoznicam bo Bruselj nadaljeval proces ,toda ostalim se slabo piše.Kar se tiče denarja pa pričakujem enotno brezgotovinsko plačevanje ter zagon kriptovalut. Pričakujem počasno kritje natiskanega denarja z zlatom ter ukinitev tajkunstva , rabili bi tudi enotno davčno politiko.!
Fuk-U
# 01.06.2017 ob 21:12
NE. to mora referendum...kdo je Junkera volil, al pa Tuska?

To pomeni izguba suverenosti, ze zdaj se ne strinjam z TTIP, CETO, da je uporaba glyphosata dovoljena in tak dalje...kaj si bodo pol izmislili?
Radenm
# 01.06.2017 ob 14:07
kromo-som
Najprej denarna unija, potem skupna vlada. To je globalistični scenarij. Če temu dodamo še multikulti, je jasno kaj cilj globalistov: odprava evropskih narodov.


Evropskih narodov, ki smo skozi celotno zgodovino našega kontinenta prašili rit eden drugemu, rezultat tega pa je na koncu bil, da je Evropa padla v "drugo ligo".

Če človeštvo hoče kdaj v vesolje, potem bo treba najprej doma zadeve zastavit tako da bo nek a struktura, ki bo to dovoljevala.
Roky89
# 01.06.2017 ob 12:24
@ vranek

Preberi celo debato na to temo... Malo jemljes iz konteksta.
smallbudget
# 01.06.2017 ob 11:51
@ Komisar
Smo itak že tako daleč, da res najbolje, da gremo kar do konca - Evropska federacija.

Živela SFR ... pardon EU. Živeli bratski narodi in narodnosti Evrope (in ostalega azijskega, bližnjevzodnega in afriškega sveta)
oleander
# 31.05.2017 ob 16:00
Sem šele zdaj opazil Pac-Manov post, pardon.
bojanvasiljevic
# 31.05.2017 ob 14:20
Iz dežja pod kap. Iz manjše v večjo federacijo.
izo
# 01.06.2017 ob 11:28

Prijavi neprimerno vsebino
Niso vsi EU naivno prevzeli EVRO in si dali monetarni avtogol za dodatno podrejenost Nemčiji.


ker itak eu monetarno sloni na dolarju, enako pa tudi vse valute, ki niso kavzi hotele sprejeti evra. samo očitno bo nemčija spet kriva vse, lol..
Kazalo