Gospodarstvo

Poudarki

  • Balogh: Cimos bo lahko neobremenjeno delal naprej
  • Vprašanje Cimosovega dolga skoraj ustavilo prodajo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.6 od 22 glasov Ocenite to novico!
Glavni izvršni direktor Družbe za upravljanje terjatev bank Imre Balogh in hrvaški minister za državno premoženje Goran Marić
Glavni izvršni direktor Družbe za upravljanje terjatev bank Imre Balogh in hrvaški minister za državno premoženje Goran Marić sta namreč na gradu Mokrice podpisala sporazum o poravnavi glede Cimosovega dolga na Hrvaškem. Foto: BoBo
Cimos
V Cimosu je pri organizaciji proizvodnje potrebna določena prilagoditev, kar pomeni določeno racionalizacijo, o kateri so se novi lastnik in sindikati že dogovorili," pravi Balogh (DUTB). Foto: BoBo
Mokrice
Sporazum so podpisali na gradu Mokrice. Foto: BoBo
VIDEO
Cimos dokončno v roke Ita...

Dodaj v

Agonija Cimosa končana - s podpisom odstranjena še zadnja ovira za prodajo

S podpisom sporazuma narejen še zadnji korak v postopku prodaje
24. maj 2017 ob 10:37,
zadnji poseg: 24. maj 2017 ob 10:56
Mokrice - MMC RTV SLO, STA

Sporazum o poravnavi Cimosovega dolga na Hrvaškem je vendarle podpisan, s čimer je po mnenju hrvaškega ministra Gorana Marića po 25 letih končana agonija družbe, ki je tako dokončno prešla v roke kupcu.

Glavni izvršni direktor Družbe za upravljanje terjatev bank Imre Balogh in hrvaški minister za državno premoženje Goran Marić sta namreč na gradu Mokrice podpisala sporazum o poravnavi glede Cimosovega dolga na Hrvaškem. DUTB bo hrvaški slabi banki DAB plačal sedem milijonov evrov, Hrvaška pa bo odstopila od morebitnih tožb.

S sporazumom se ureja vprašanje terjatve iz 90. let, ko je Cimos pri nekdanji Riječki banki najel 20 milijonov evrov posojila, tega pa je nato prevzel DAB in zoper koprsko družbo vložil tožbo. To je močno zapletlo prodajo Cimosa italijanskemu skladu Palladio Finanziaria, s katerim je konzorcij prodajalcev oktobra lani že podpisal pogodbo o prodaji.

Vprašanje Cimosovega dolga skoraj ustavilo prodajo
Pogodba o prodaji je imela več odložnih pogojev, prav razrešitev vprašanja Cimosovega dolga na Hrvaškem pa je bil eden od najpomembnejših. Slovenija in Hrvaška sta januarja dosegli dogovor o poravnavi te terjatve, a nato naj bi hrvaška stran v dogovor vnesla dodatne zahteve glede ohranjanja delovnih mest v Cimosovih tovarnah v hrvaški Istri.

Ker se je odpravljanje tega bremena iz preteklosti vleklo, je Palladio Finanziaria februarja uresničil grožnjo in odstopil od nakupa Cimosa, a si nato premislil in po precej manj javnih pogajanjih prejšnji četrtek le postal novi lastnik Cimosa. Družba TCH Cogeme v lasti sklada Palladio Finanziaria je plačala 100.000 evrov kupnine, delnice Cimosa pa so bile prenakazane na novega lastnika. Ta bo družbo najprej dokapitaliziral z 18,3 milijona evri, do konca maja naj bi poplačal tudi pretežni del njenih obveznosti do bank.

Marić je po podpisu dejal, da je zadovoljen z dogovorom, saj bo lahko Cimos delo nadaljeval, na Hrvaškem pa, kot je zagotovil, ne bo prišlo do odpuščanj. Zagotovil je še, da bo Hrvaška odstopila od morebitnih tožb. Poudaril je, da je to poseben dan v odnosih med Slovenijo in Hrvaško, po dolgem času oziroma 25 letih pa so rešili agonijo Cimosa.

Hrvaški minister se je po podpisu slovenskemu kolegu Zdravku Počivalšku posebej zahvalil za njegovo sodelovanje in osebno prizadevanje, da se reši omenjeni zaplet. Podpis omenjenega sporazuma in dokončno rešitev vprašanja Cimosa so namreč pripravljali več mesecev in s tem preprečili agonijo v podjetju in sodne spore.

Balogh: Cimos bo lahko neobremenjeno delal naprej
Zadovoljen je bil tudi Balogh, ki je presodil, da bo Cimos z novim lastnikom lahko neobremenjeno nadaljeval delo. Kupec se je medtem že srečal s predstavniki sindikatov v Sloveniji in sosednji državi, pogovarjali pa so se o načrtih za prestrukturiranje, o delovni učinkovitosti in nastopu na mednarodnih trgih oz. o ključnih vprašanjih, pomembnih za dolgoročni razvoj tega podjetja, je še povedal Balogh.

V Cimosu je sicer pri organizaciji proizvodnje potrebna določena prilagoditev, kar pomeni določeno racionalizacijo, o kateri so se novi lastnik in sindikati že dogovorili. Denar za poravnavo omenjenega dolga bo zagotovil DUTB. "Najpomembneje je, da je Cimos dobil novega zasebnega lastnika, ki bo lahko podprl proizvodnjo, zagotovil financiranje in preglednejši pravni položaj ter da bo praktično rešil vse iz preteklosti izvirajoče težave. Cimos se lahko zdaj usmeri v prihodnost. To, da smo našli skupno rešitev, pa je za Cimos zelo dober obet," je še menil Balogh.

T. K. B.
Prijavi napako
Komentarji
aparat-čik
# 24.05.2017 ob 11:23
dolg ni nastal od poslovanja. Pridelal ga je bivši direktor, ko je šla firma za garanta raznim kreditojemalcem, katerih posli so skoraj brez izjeme propadli. Enako kot ostale znane firme, Merkur, Mercator, Union... Na koncu pa je fse padlo na davkoplačevalce. Tako so kradli državo in ljudi.
ajvard
# 24.05.2017 ob 12:38
To je kot da bi Velika Britanija prodala Rolls Royce!

Rols Royce je v lasti BMW-ja, pred tem je bil v lasti Volkswagna.
mike1968
# 24.05.2017 ob 11:13
Zanimivo je, da so Italijani kupili Cimos za vsoto ene garsonjerice v Ljubljani. Dolg, ki je nastal v višini 20tih mio pa so očitno pridelali bivši direktorji in sprašujem se, od kot ta dolg, če pa skozi govorijo koliko dela imajo.......
m72
# 24.05.2017 ob 11:07
No, zdaj so se tujci zmenili, kako naprej. Glavno, da so kroati zadovoljni in da je nekaj klenih domačih barab "omastilo brkove". Narod pa se bo itak moral nekako znajti, ko se bo proizvodnja začela seliti v Romunijo.
cairns
# 24.05.2017 ob 13:51
Glavni izvršni direktor Družbe za upravljanje terjatev bank Imre Balogh in hrvaški minister za državno premoženje Goran Marić sta namreč na gradu Mokrice podpisala sporazum o poravnavi glede Cimosovega dolga na Hrvaškem.

Hrvatom ne bi smeli dati niti centa, ker je dolg zastaral.
lordstandish
# 24.05.2017 ob 11:17
25let direktrojev nastavljenih s strani lds=Smc in sd je cimos spravilo na rob preživetja, celo tako daleč da smo plačali hrvatom, da smo lahko za 100.000 eur firmo z 4.000 zaposlenih prodali italijanom
državna podjetja so privat firme vladujočih (pri nas pač narod hoče da sta to večino časa smc in sd)
ampak kar voliš to imaš
theone
# 24.05.2017 ob 11:20
še en bankomat za naše manj.... btw. država je od l. 2013 prodala 10 firm, finance so izračunale, da če bi s takim tempom prodajali državne firme bi jih do leta 2055 vse prodali
za vse ki podpirate državno lastništvo (lastništvo vladujočih) ne skrbite denarja je še dovolj
aparat-čik
# 24.05.2017 ob 11:04
odpuščanja niti ne, upravna stavba je že 2/3 prazne, tudi proizvodnja komaj še diha. Lani in letos je Cimos odpustil večino delovne sile.
TIGR
# 24.05.2017 ob 14:11
Pričakujem odgovornost in obsodbe odgovornih za to polomijo...

...in nato se zbudim v Sloveniji. Še en rezultat TOP menedžerjev EF.
JBT
# 24.05.2017 ob 17:39
... čez nekaj let pa bodo Hrvati pričeli z vlaganjem tožb, ker ta podpisan sporazum ni mednarodno veljaven in zopet nas bodo nategnili.
Cimko
# 24.05.2017 ob 15:42
Prava agonija se začenja. Komu je pomagala Slovenija? Delavcem ali bankam? Odgovor je jasen... kakšna blamaža bo, ko bodo po Sloveniji zapirali tovarne in proizvodnjo selili v druge države. Vendar do takrat bo že vse pozabljeno. Koliko so se novinarji poglobili v zadevo mi je jasno, ko pa niti ne vejo, da Cimos sestavljajo 4 tovarne v Sloveniji in ne samo Koper, ki dejansko sam posebi ne pomeni nič.
izo
# 24.05.2017 ob 14:46
jep, vse naše agonije so končane, ko kaj podpišemo z hrvati..
malikaliber
# 24.05.2017 ob 10:55
Verjetno bo tudi veliko odpuščanja, tako, da prihaja pa druga agonija, a to se države ne tiče...
Banban
# 25.05.2017 ob 08:55
Dr Kumrovec, jo pa pihneš. oziroma, nič ne veš, imaš pa močen glas.....Rolls je bil zasebna firma, jeklarska familija Vickers jo je ustanovila. Stvari so zaškripale sredi devetdesetih, in so za pest pest kikirikija VWju prodali rolsRoyce in blagovno znamko Bentley. VW je kasneje Rollsa, z vsemi pravicami, prodal BMWju.

Država mora prodat VSE firme. In uredit pravno funkcionalno okolje, kjer se bodo družbe lahko razvijale, ne na račun delavcev. Nima kaj počet s pivovarnami, železarnami, tovarnami momponent....problem je, da se na balkanu stvari najprej okrade in zavozi. Prej omenjeni Vickersi so to počeli na lastne stroške.
NAUTILUS
# 24.05.2017 ob 15:37
Borut Majnik

MOTOR, JAMA IN SEDMA SILA

Tehnični pregled motorja,
se opravi revizija,
vse najeda korozija,
ne pripelje več do morja.

Kdo motorju bo pomagal?
Na sosede se zanaša,
vsak okoli ga prenaša,
slejkoprej nam bo omagal.

Se pojavi sedma sila,
je zapisnik njeno delo,
delo kajpak ni veselo,
ni v besedah najbolj mila.

Ko poudarja vse napake,
ki motorju zdaj so lastne,
tiste izpusti – oblastne,
ki so videti kot spake.

Sedma sila, uboga, sama,
ta v zapisniku potvarja,
ko resnica že zaudarja:
kriva je udarna jama.

Jama je ugonobila
motoristično parado,
s kar največjo je naslado
moč motorjev vso razbila.

Jam nikoli ne omenja
pač poštena sedma sila,
v vlogi reva je trobila,
ki od zadaj gor se vzpenja.
anamor
# 24.05.2017 ob 14:55
Za 100.000 evrov, ha, ha, ha, Čudovito dela naš Miro Etični....
GUESS
# 24.05.2017 ob 12:34
Hrvati ne bi bili Hravti, če ne bi permanentno nekaj pretiravali ali speljevali vodo na svoj mlin: ...po dolgem času oziroma 25 letih pa so (zdaj s podpisom dogovora) rešili agonijo Cimosa...
Saj Cimos NI BIL 25 let v agoniji, kaj nakladajo.
Kje pa je zdaj kaj omenjeno o zahtevi Hrvatov, da Italijani zagotovijo, da še nekaj časa ne bodo odpuščali? Kot vem, je to bil eden od kamnov spotike.
royayers
# 25.05.2017 ob 10:34
In DUTB verjame kroatom, da ne bodo tozili? Smeskoti...
Prismuknjen
# 24.05.2017 ob 14:03
7 milijonom smo hrvatom dali le zato, da dajo mir. Dejstvo je, da ni bilo še nikoli nobene tožbe, kaj šele sodbe, ki bi bila njim v prid. To se mi zdi blazno noro.
Bivši uporabnik
# 24.05.2017 ob 12:17
Problemi Cimosa so se začeli v letih 2004-2008. Neoliberalna politika roparstva in kolaboracije s kapitalom. Pametna država ne prodaja svoje srebrnine. To je kot da bi Velika Britanija prodala Rolls Royce! Očitno je nekomu nekaj kapnilo v žep!
viljam_s
# 24.05.2017 ob 11:20
Bravo! Borba za osvoboditev izpod državnega socialo komunističnega sistema pa se nadaljuje. Naslednja postaja NLB. Nato pa še vsi ostali socialistični mastodonti skupaj z bolnicami, ZZZS, ZPIZ in univerzami. Dokler ne bomo rešeni jarma kolektivizem.
Kazalo