Gospodarstvo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.7 od 31 glasov Ocenite to novico!
false
Agrokorjevh 19 podjetij, od nekaj več kot 60, ima več kot pet milijard evrov dolgov. Foto: EPA

Dodaj v

Agrokor ima, brez Mercatorja, vsaj 5,3 milijarde evrov dolgov

Izsledki še niso revidirani
11. maj 2017 ob 17:41
Zagreb - MMC RTV SLO/STA

Hrvaški Agrokor je imel konec marca po nerevidiranih finančnih kazalcih 5,3 milijarde evrov dolgov, v to številko pa niso všteti skupina Mercator in z njo povezana podjetja.

Objavljeni dolgovi vključujejo obresti, preostala posojila, rezervacije in prestavljene davčne obveznosti ter se nanašajo na 19 oz. približno tretjino vseh Agrokorjevih podjetij na Hrvaškem, v Srbiji in BiH-u. V podatkih so obveznosti Agrokorja, Konzuma, Tiska, Jamnice, Belja, Leda, Dijamanta, Frikoma, Sarajevskega kiseljaka in še nekaterih. Pod okriljem Agrokorja je več kot 60 podjetij.

Skupina je imela 31. marca skoraj 25 milijard kun (3,3 milijarde evrov) obveznosti do finančnih upnic. Največji del oz. 13,8 milijarde kun (1,84 milijarde evrov) je bilo nezavarovanih in neizplačanih posojil. Največji nezavarovani posojilodajalec je bila ruska Sberbanka z več kot 8,1 milijarde kun (1,08 milijarde evrov), so sporočili iz podjetja.

Dobaviteljem dolgujejo več kot 800 milijonov evrov
Konec marca so imeli tudi več kot 7,3 milijarde kun (978 milijonov evrov) neplačanih obveznic. Pojasnili so, da morajo deset odstotkov dolgov za obveznice plačati v letih 2019 in 2020, dodatnih nekaj manj kot devet odstotkov pa prav tako v letu 2020. Že junija in avgusta morajo poravnati 614 milijonov kun (82 milijonov evrov) dolgov za obveznice.

Obveznosti do dobaviteljev nekoliko presegajo 6,2 milijarde kun (826 milijonov evrov). Od tega na največjega dobavitelja, rovinjsko tobačno tovarno, odpadejo trije odstotki. Dodali so, da so 65 milijonov evrov od 80 milijonov evrov posojil, ki so jih dobili 13. aprila, izkoristili za delna izplačila obveznosti do dobaviteljev.

Opozorili so, da ti podatki še niso revidirani, zato bodo nadaljevali analizo finančnih kazalcev družbe.

A. Č.
Prijavi napako
Komentarji
Tao3
# 11.05.2017 ob 17:46
Tone Republika Todorović, pardon Republika Agrokor, pardon Republika Hrvaška ... banane, poceni bananane ... če pa spustijo noter še Kriminaliste pa potone pol politikov na Hrvaškem in celotna HDZ. Kriminaliste v Agrokor, ne novih pufov!
JJstyle
# 11.05.2017 ob 18:30
Kaj ste pa pričakovali? Čez 5 let na tleh bivše Juge ne bo več domačega veletrgovca.
Ko doma tekmuješ z: Lidl - 85.7 mld € prometa, Aldi/Hofer - 53 mld € prometa, Spar 33 mld € prometa, nimaš šans da preživiš. Te trgovske verige imajo v seštevku večje prihodke kot znaša BDP Slovenije in Hrvaške skupaj. Zadolžujejo se lahko neprimerljivo ceneje, količinski popusti so neprimerljivo višji... Standard na Balkanu pada in Hofer/Lidl večata tržna deleža že samo s cenovno politiko. V končni fazi je čisto vseeno ali smo ali ne Mercator prodali Agrokorju, slej ko prej bi pristal v tujih rokah, ker ne bi zdržal konkurence. Z Agrokorjevim obvodom je verjetno nekaj Slovencev napolnilo žepe s provizijami in mogoče podkupninami ob prodaji, ampak rezultat za družbo bo na koncu enak, prevzem.
alex961
# 11.05.2017 ob 18:02
Pa saj to ste vedeli že ko ste prodajali Mercator.
Ampak je treba prodat
Država je slab lastnik. Smo se zavezali Evropi, da bomo prodali.
Tistim kvazi ekonomisti, ki so silili prodat ga naj sedaj nazaj kupijo. Pa tiste ki so si napolnili žepe s prodajo poiščite. Pol kupnine je že pri njih.
politik kritik
# 11.05.2017 ob 17:57
Kje je tu težava? Bodo lepo dokapitalizirali Hrvaški državljani. In potem ko bo treba bodo to storili še enkrat, in še enkrat.... Dokler nebo prišla recesija. Takrat se bo pa "morda" začel razpletati vozel. S poudarkom na morda.
nejcandrej
# 11.05.2017 ob 17:56
Sami hudi business mani.
JJstyle
# 11.05.2017 ob 18:44
@marialorca Kako bi bilo, če bi bili všteti?

Uradno Mercatorjev dolg znaša cca. 800 milijonov, brez računovodskih akrobacij pa 1,1 milijarde €... Se pravi, da je dolg Agrokorja težek cca 6,4 milijarde, sem pa prepričan, da bo ta številka še krepko narasla, ko padejo vsi okostnjaki iz Agrokorjeve omare.
sirus
# 11.05.2017 ob 18:30
Nimajo denarja (polnih polic) niti za tekoče poslovanje, izgubljajo potrošnike in prihodke, tako da ne vem, katera banka bi bila pogumna, da bi nadaljevala avanturo s tem.
oziris.va
# 11.05.2017 ob 18:06
Isto bo z NLB-jem.
mb128
# 11.05.2017 ob 18:22
Eh, saj to nima nobenega smisla več! Hns-ov Vrdoljak je izjavil, da je Hrvaška tik pred kolapsom. Če Agrokor ne bo, če sem si prav zapomnil, v roku 14. dni dobil novega kredita pri čemer računajo predvsem na ruski Sberbank je veliko vprašanje kaj bo!
Tuemsi
# 11.05.2017 ob 18:30
Ko so med gradnjo prizorišč za Olimpijske igre v Sočiju novinarji opozorili Putina, da izginjajo milijarde je samo zamahnil z roko in rekel: ne morejo toliko pokrasti kolikor miljard lahko mi zagotovimo. In isto je tudi na Hrvaškem, pa v Sloveniji in še kje. Razlika je le v tem, da so Rusi zgradili še kak nov plinovod in prodali malo več plina, Hrvati bodo pa malo bolj oželi državljane. Tako da na koncu je vseeno koliko miljard je minusa, ne more ga biti toliko, da se ne da še malo ožeti državljana.
Veliki gospod
# 11.05.2017 ob 18:57
Naj odgovarja nekdo zato, da smo Mercator prodali tako nesposobnim ljudem in s tem ogrozili celotno Slovenijo - naso prihodnost!
mb128
# 11.05.2017 ob 19:56
sirius
Ti imaš tudi selektivnega. Pred tem je bil Boško član iste stranke kot njegov brat!
Je pač hodil tja kjer je upal, da bodo mu več dali! Kako tipično slovensko mar ne?!
marialorca
# 11.05.2017 ob 18:29
5,3 milijarde evrov dolgov, v to številko pa niso všteti skupina Mercator in z njo povezana podjetja.

Kako bi bilo, če bi bili všteti?
pulpitrock
# 11.05.2017 ob 19:04
In kako je možno da taka firma kupi Mercator oz. se ji ga proda?
nocoment78
# 11.05.2017 ob 18:14
to so firme kot pri nas...pleni se zavestno in to z blagoslovom ministrstva....vsa ministrstva so leglo korupcije...potem ko je minus tok velik pa ...sj bo država prskočila na pomoč ker bo brez službe ostalo tisoče delavk...držijo ns za jaj@a...krivi smo pa sami, ker podpiramo vse to z polnimi vozički nekvalitetno precenjene robe in delavci ki nimajo dostojanstva ker so se pustil zasužnit
tupamaross
# 11.05.2017 ob 19:57
Točno Sirus.
Ali smo pozabili kako je Šrot imel deponiranih v eni banki
v Mariboru 150 milijonov EUR. Prišlo je do škandala, ko
so uradno ugotovili,da je v naši državi med najbogatejšimi
določena dama iz Marbora, ki ima v banki na vpogled 150
milijonov EUR, dela pa še naprej v redni službi za okrog
700 EUR mesečno.

Nameravali so Pivovarno Laško poslati v stečaj in jo za
nekaj milijonov kupiti.
lamesa
# 11.05.2017 ob 18:50
Pač Balkan... in naši se še pajdašijo s takimi!

Ja, isti tiči vkup letijo!

Dokler smo bili pod Dunajsko vlado in še nekaj desetletij pod vplivom te mentalitete, smo bili uspešen narod. Potem pa se je začel kazati vpiv Balkana... in tu smo danes.

Propalice!
Park
# 11.05.2017 ob 18:48
Mam nekaj vprašanj:

1.-Od kje tak dolg pride? Saj verjetno se je blago v trgovinah prodajalo in so zaloge naročevali po potrebi, a ne?
2.-Zakaj dobavitelji še dostavljajo robo trgovcu, ki za dostavljeno ne plača?
3.-In kako je lahko Bratuškova prodala Mercator taki firmi, ko je že takrat bila nestabilna in z miljardnimi dolgovi?
Tao3
# 11.05.2017 ob 19:16
@Park

Ja Bratuškova je bila premijejka takrat, ni pa prodajala Mercatorja, ker ni bil več državen ampak privat v Lasti Pivovarne Laško predvsem. Kako je pa prišel tja? Seveda ga je prodal pod mizo tvoj ljubljeni veliki vodja Bošku Šrotu, ker je hotel prevzeti Delo. O zgodbi prevzema Dela s strani Majerja Janše pa preberi v sosednjem članku, kjer imaš kleni kader SDS stranke Raščana. Tako kot šef hodi po sodiščih ...
KLIPAN
# 11.05.2017 ob 20:09
@sirus
Daj napiši še kaj pod članek o Raščanu.
Dve sprivatizirani desničarsko-tajkunski zgodbi, dve totalni polomiji.
Privatizacija in kapitalizem torej vseeno nista vedno pravljici , čeprav nam nekateriže leta razlagate, da sta.
Dejstva pa govorijo drugače.
tone7
# 11.05.2017 ob 20:37
Tole je že groteska. Agrokor in njemu podobne firme, tudi pri nas se jih ne manjka, so krasno prikazane uspešnosti novodobnih poslovnežev in mafijske vodene politike tako naše kot hrvaške države. To so genijalne poteze "tržne ekonomije", katera je zamenjala uničujoči socializem. Pred 25 leti so nam obljubljali čudežno življenje, ampak vsak dan je večji čudež da taka država sploh še obstaja
kunta kinte
# 11.05.2017 ob 18:58
Namreč, problem ni sam dolg, pač pa je prvo problem
ali lahko vsaj redne obresti servisiraš.

ne morejo več plačevat obresti,trenutno imajo moratorij na obveznice in obresti,ko bo tega konec,sledi potop
tupamaross
# 11.05.2017 ob 18:43
Koliko pa je Agrokor ta hip sploh vreden?

Namreč, problem ni sam dolg, pač pa je prvo problem
ali lahko vsaj redne obresti servisiraš. Če tega nisi več
zmožen, je po tem najbolj osnovni problem ali si sploh
toliko še vreden, koliko znaša tvoj dolg.
johann
# 11.05.2017 ob 19:30
Pogledaš tako ali drugače, Agrokor&co so zreli za bankrot, rešijo jih lahko samo še davkoplačevalci, kar je konstantna praksa v EU-ju.
Sicer pa je vprašanje, kdo bo sploh financiral še finančne obveznosti Agrokorja ,razen mogoče kakšnih špekulantov. Resne ustanove gotovo ne, saj ima bonitetno oceno za podjetja v stečaju.
nevem
# 11.05.2017 ob 20:37
Ja, Bal can pač. Tudi v Sloveniji. Hrvatje so nam pokupili trgovca, Srbi hotele, komunalna podjetja in prestolnico, Šipci sljastičarne, Črnogorci kafiće, Bosanci fuzbal klube, za glasbo poskrbi Radio aktual... vsak čas udarijo še Macedonci... pa imamo. Od Triglava do Vardara.
tone7
# 11.05.2017 ob 20:43
KLIPAN prava razlaga, žal za nekatere preveč zahtevna
KLIPAN
# 11.05.2017 ob 19:57
@sirus
Kako pa je Šrot prišel do Mercatorja??
Dobro vemo, katera politična opcija in je vedno pritiskala naj se Mercator proda.
Preberi si komentarje na to temo pred prodajo.
Dejstvo pa je tako, da propada sprivatizirano podjetje desnega tajkuna.
miro789
# 11.05.2017 ob 17:52
Največji dobavitelj je tobačna tovarna!?
QUENDI
# 11.05.2017 ob 20:58
......na tem se je pa hrvaška politika spotaknila......me prav zanima kdaj in kako bodo začeli iskati odgovorne.....posledice reševanja bodo pa seveda po komunističnem planskem gospodarstvu razpršili na davkoplačevalce......bodo pa zagovornikii prostega trga morda tudi po komunistično malce rdeči pri zagovarjanju prednosti tega sistema.......
FancyBoy
# 11.05.2017 ob 20:07
Tolko cela Kroatija ni vredna.
tupamaross
# 11.05.2017 ob 19:09
JJstylem,
dolg je vsaj še enkrat toliko, ker so še obresti.

Kaj pa menice?Agrokor je izdajal tudi menice za katere
še nihče natančno ne ve, koliko število jih je izdano in
kolika je njihova resnična vrednost, ker so menice bile
izdane tajno za katere banke upnice niso smele vedeti.
sramotko
# 11.05.2017 ob 22:40
Malo na off:
- Mercator je delal z zgubo ko s(m)o ga prodajali
- imel /ima se precej dolgov
- novi lastnik je vse to vedel a vseeno kupil
- je plačal kupnino

Ce ni placal kupnine ni njegov! Če je plačal s(m)o pokasiral in bodmo tih.

Kaj pa nas stane, če dela z zgubo? Lahko kupmo nazaj - za 1€.
Če pa kdo zeli vec dat zanj naj kar. Jaz ne! Bilance Mercatorja tud niso gluv vabljive za financo nalozbo.
Veliko katastrofo preko medijev iz tega delajo samo MRHOVINARJI, ki nas bodo preko odkupov spet obral do kosti (kot davkoplačevalce).
Če se vse M trgovine zaprejo v Slo? Velik ljudi bo brez sluzbe a ljudje rabmi kruh - bo sli drugam - tud delavci. Mal bo pretesa pitem pa spet ok. Sam eno rundo se jim ne dajmo nat... pa bodo vsi mrhovinarji sli v maloro.
ajvard
# 11.05.2017 ob 21:46
to je več kot polovica proračuna Slovenije :-)

samo ena tajkunska firma "v regiji".
KLIPAN
# 11.05.2017 ob 19:35
Zzaradi Janševe sle po oblasti smo ostali brez Mercatorja, v Delu revijah miljonski pufi, Raščan na sodšču.....
Iskrene čestitke vsem volicem bivšega komunista.
fah-q
# 11.05.2017 ob 23:12
ko sem prvič poslušal domagoja margetiča (hrvaški novinar) o tranzicijskih prevarah (je intervju star 2 leti na youtubu od antikorupcijske lige) je razlagal tudi o mercatorju pa hipu in potem je omenil sberbank-ko ta še ni mel nič s tem...no, očitno je iml prav...poglejte si intervju... in preverte kolko podatkov drži, pa so prišli ven šele pred kratkim...tip je že takrat govoril o temu...
figlio
# 11.05.2017 ob 22:57
... in seveda smo/so sami krivi za nastalo situacijo. A roke si mane zahodna Evropa. Sistematično ruši vse kar bi njim odžrlo kruh.

Rešujemo nemške banke, nemško industrijo itd.
veza
# 11.05.2017 ob 21:58
kapljač
# 11.05.2017 ob 21:50

Mercator je prodal Janša leta 2005 Šrotu in Bavčarju, od takrat ni več državni, še kaj ti ni jasno?
FranzFerdinand
# 11.05.2017 ob 21:18
@Druga Svica Kako to mislis? A niso ruske banke dajale kreditov. A so ruske banke v lasti zahodnih trgovskih verig?
robespierre
# 11.05.2017 ob 20:27
Kar so Todoric in politiki skuhali, to bodo Hrvati in tudi mi Slovenci pojedli. Dober tek, corba je na mizi.
piarija
# 11.05.2017 ob 20:07
pa tolk cela Hrvaška ni vredna...
Nikolaj
# 12.05.2017 ob 08:47
Neuradno : dolg skupine Agrokor je cca 10 do 12 miljard €

Potop v močvirje je neizbežen.
izo
# 11.05.2017 ob 23:01
Isto bo z NLB-jem.

puf nlb-ja so zanalašč napihnili, da bi seveda vse skupaj lažje razutalali (sploh zdej, ko posluje normalno oz z dobičkom). to je bilo že priznano, ampak seveda treba gonit svoje.

pri merkatorju smo vsi kričali, da se ga prodaja kupci, ki ima minimalno 3x,4x več pufa, prodalo se je za drobiž (tisti 100 milionov je pa bila itak sposojeno itzz naših bank, da bomo lahko še to odplačevali voljnim), ampak če treba privatizirat, je pač treba, magari če s tem narediš še 5x več škode..
kdo bo kdaj odgovarjal za to krajo države, ki se dogaja zadnjih 5, 10 let? še vedno čakam arhitekta oz arhitekte tist slavna lista za prodajo, na podlgi česa je bila sestavljena in kaj so obljubili jet setu, ki je priletel k nam iz bušlandije kakšno leto, dve nazaj?
mihael1
# 11.05.2017 ob 22:06
Uf , to je celo več kot celotni slovenski bančni dolg, ki je bil prenapihnjen.

In sami uspešni, dobro plačani finančniki. Pa še politiki seveda, ki bodo sedaj čim dlje.
Valerija
# 12.05.2017 ob 09:45
kdo se je že hvalil, da je pripeljal Todorića in Mercatorju zagotovil razvoj?

aja, tihi kandidat za premierski stolčke Jankovič.

me zanima, kaj ima povedati na vse to.
veza
# 12.05.2017 ob 08:55
kapljač
# 11.05.2017 ob 22:16

Cerar bi seznam odprodajo podjetij sestavljen včasih Bratuškove vlade , zelo elegantno lahko zaobšel.

nekaj si pozabil, pravzaprav, vsi pozabljamo, mi smo še vedno dolžniki, tisti, ki nam je posodil denar, nam danes diktira, kako se moramo obnašati, nismo tako veliki, da bi lahko udarili po mizi in rekli - mi gremo pa po svoje, težko plačujemo obresti od kreditov, kaj če nekdo reče- začnite odplačevati glavnico ali pa vas pohopsamo, to je realnost, še kaj ti ni jasno?
GORILA
# 12.05.2017 ob 08:25
@Park
1.-Od kje tak dolg pride? Saj verjetno se je blago v trgovinah prodajalo in so zaloge naročevali po potrebi, a ne?
2.-Zakaj dobavitelji še dostavljajo robo trgovcu, ki za dostavljeno ne plača?
3.-In kako je lahko Bratuškova prodala Mercator taki firmi, ko je že takrat bila nestabilna in z miljardnimi dolgovi?

1. verjetno bodo krive previsoke plače delavk!
2. komu drugemu pa naj?
3. Bratuškova?????
veteraninsin
# 11.05.2017 ob 23:12
Mercator je ogledalo nesposobnosti, koruptivnosti, hlapčevske politike na vse možne strani slovenskega politikanstva, ker to NI politika. Tega imena si ne zasluži. To je preprosto geopolitična kolaboracija. kako so nas sosedovi preko najboljšega soseda peljali lulat, je primer za učbenike. Itak, da bodo najbolj nategnili vse naokrog: srbske, bosanske, slovenske dobavitelje, posebej nam pa so še dodatno vzeli Mercator, ki je imel potenciale rasti na jug.....in nebuloze od preveliki zadolženosti so bile in so še čisti PR, ki so ga zgannjali lobisti, ki so za prodajo EDINEMU ? EDINEMU ponudniku navijali....človeku gre na jok
kapljač
# 11.05.2017 ob 22:16
Cerar bi seznam odprodajo podjetij sestavljen včasih Bratuškove vlade , zelo elegantno lahko zaobšel. Zgovarjati , da nič več ne more storiti , je podobno, kot če bi ,Titovi partizani v času 2sw , dejali , kaj se bomo upirali, sej pa je država kapitulirala .
veza
# 11.05.2017 ob 20:42
pulpitrock
# 11.05.2017 ob 19:04

In kako je možno da taka firma kupi Mercator oz. se ji ga proda?

bili so edini kupec, očitno so tudi ponarejali bilance in dejansko stanje, ker to so očitno stari grehi, vsi na HVR so mižali ali pa se bali karkoli oporekat temu Todoriću, nič novega za naše meridijane...
Denar za nakup pa jim je dala SBER banka, tako da, njih vprašaj...
Nikolaj
# 12.05.2017 ob 08:49
Lahko smo srečni,da smo se znebili Mercatorja, ki bi tako ali drugače propadel.
Kazalo