Gospodarstvo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.1 od 19 glasov Ocenite to novico!
Angela Merkel
Angela Merkel si je zaradi dobrih odnosov z avtomobilsko industrijo prislužila naziv "avtomobilska kanclerka". Foto: EPA
Angela Merkel
"Ne moremo se izogniti dejstvu, da bomo motorje z notranjim izgorevanjem potrebovali še več desetletij," je dejala kanclerka in tako branila uporabo dizla. Foto: EPA

Dodaj v

Angela Merkel avtomobilske velikane pozvala, naj si povrnejo zaupanje

Angele Merkel se je prijel tudi vzdevek "avtomobilska kanclerka"
14. september 2017 ob 14:09
Frankfurt - MMC RTV SLO, STA

Nemška kanclerka Angela Merkel je ob odprtju frankfurtskega avtomobilskega sejma (IAA) avtomobilske velikane pozvala, naj si znova pridobijo izgubljeno zaupanje voznikov, ki so jih "zavajali".

Kanclerka je v uvodnem nagovoru na eni strani okrcala avtomobilske proizvajalce, na drugi pa poudarila pomembno vlogo panoge, ki v državi zaposluje okoli 870.000 ljudi in je pomemben motor rasti tako v Nemčiji kot širše v Evropi.

"Avtomobilska podjetja, ki so pretirano izkoriščala regulatorne vrzeli, s tem niso škodila le sebi, ampak so predvsem zavajala in razočarala svoje stranke in državne oblasti," je dejala. Po njenem prepričanju mora avtomobilska industrija storiti vse, da si znova zagotovi zaupanje in kredibilnost. To je "v njihovem interesu, pa tudi v interesu njihovih zaposlenih in celotne Nemčije", je poudarila po poročanju francoske tiskovne agencije AFP.

Obramba dizla
Obenem je kanclerka pozdravila prizadevanja nemških avtomobilskih proizvajalcev v smeri razvoja okolju manj škodljivih električnih avtomobilov, a tudi branila dizel. "Ne moremo se izogniti dejstvu, da bomo motorje z notranjim izgorevanjem potrebovali še več desetletij," je dejala kanclerka, ki si je zaradi dobrih odnosov z avtomobilsko industrijo prislužila naziv "avtomobilska kanclerka". "Na drugi strani moramo vlagati več kot kdajkoli prej v raziskave in razvoj novih tehnologij vožnje," je dodala.

Škandal "dieselgate" je izbruhnil na vrhuncu frankfurtskega avtomobilskega sejma leta 2015, ko je proizvajalec Volkswagen priznal, da je 11 milijonov dizelskih avtomobilov po vsem svetu opremil z goljufivo programsko opremo, s pomočjo katere so prikazali boljše rezultate na okoljskih testih. Dejansko so na cesti avtomobili v zrak izpuščali do 40-krat višje stopnje strupenih dušikovih oksidov od dovoljenih ravni.

Podobni sumi so se nato razširili še na druge avtomobilske proizvajalce. Dogajanje je osvetlilo resno obhajanje pravil in tudi goljufanje industrije, ki je prikrivala okolju in zdravju nevarne izpuste. Julija je tako odjeknila novica, da naj bi se o tem v nedovoljenem kartelu leta dogovarjali nemški Daimler, BMW, Volkswagen ter njegovi podružnici Audi in Porsche.

Mesta razmišljajo o prepovedi za dizelska vozila
V Nemčiji je kakih 70 mest, vključno s trdnjavama avtomobilske industrije Stuttgartom in Münchnom, že začelo razmišljati o prepovedi vožnje umazanih dizelskih vozil, kar je vznemirilo voznike. Avtomobilska industrija se je na to odzvala z jasnimi usmeritvami v bolj čiste avtomobile prihodnosti. BMW, Volkswagen in Daimler so na avtomobilskem sejmu vsi razkrili ambiciozne cilje na področju hibridnih in električnih vozil.

Kupci pa so glede električnih avtomobilov še zadržani. Ti avtomobili tako predstavljajo le odstotek vseh prodanih avtomobilov v Evropi. Ob tem nemška avtomobilska industrija, ki je leta veliko vlagala v dizel, pri tem pogonskem gorivu še ni pripravljena vreči puške v koruzo.

"Vemo, da je nekaj zaupanja izgubljenega. Pridobiti si ga nazaj je naša največja skrb," je dejal predsednik avtomobilskega združenja VDA Matthias Wissmann v svojem nagovoru ob odprtju IAA-ja. Ob tem pa je izrazil nasprotovanje pozivom o prepovedi dizelskih vozil.

"Zadnja generacija dizelskih vozil je ključna za naš nadaljnji napredek pri dekarbonizaciji cestnega prometa," je v sredo vztrajal vodja Daimlerja in Evropskega združenja avtomobilskih proizvajalcev (Acea) Dieter Zetsche.

B. V.
Prijavi napako
Komentarji
johndeer
# 14.09.2017 ob 14:31
@ džeko
bo, samo za kaj ga bomo uporabljali... Tudi premog je še vedno, pa lokomotive in ladje že dolgo ne vozijo več nanj...
janm
# 14.09.2017 ob 14:38
Wirtschaft, Wirtschaft, tralala...medtem pa Nemci že skorajda manjšina v svoji državi.
generacija56
# 14.09.2017 ob 14:45
Lažite bolj.
To vedno vžge.
Posebno v EU.
heristalski166
# 14.09.2017 ob 14:30
eni pravijo da so avtomobili naslednji balon v ZDA
cairns
# 14.09.2017 ob 16:19
Srečni Luka..
ladje, ki so - dizli

Velike ladje običajno kurijo težki mazut in ne dizel.
feminist
# 14.09.2017 ob 15:53
moramo vlagati več kot kdajkoli prej v raziskave in razvoj novih tehnologij vožnje

se vedno jim ni jasen koncept, da kvantiteta NI kvaliteta. vlagati morajo bolje, ne vec. zmecejo nebroj milijard v r&d pa se med top 10 po inovativnosti ne pridejo.

Podobni sumi so se nato razširili še na druge avtomobilske proizvajalce.

niso se nic razsirili sumi. VWju, kjer ima tudi drzava lustkan delez v lasti (komunajzarji press) je bilo treba nekako izboljsat ugled kratkorocno in je nemski minister hitro odredil preiskavo vseh avtomobilskih znamk na varijanto "saj delajo vsi in ne samo VW".

@krucyfix:
Nemci pač nočejo kupovat "smrdljivcev"

prodajne cifre zal kazejo drugace, zato pa koncerni vztrajajo toliko pri motorjih na notranje izgorevanje.

elektrika pac se ne more resno konkurirat motorjem na notranje izgorevanje. tako pac je.
lahko v specificnih primerih ala drugi druzinski avto (za v sluzbo iz primestja in nazaj, ali za nakupe specerije), za vse ostalo pa se ni zrel - mora se jim cena konkretno znizat, da bo tudi brez subvencij dostopen mnozicam in pa zrihtat ali vecji domet, ali hitrejse polnenje baterij.
domet in polnenje sploh, ce bodo sli v visje velikostne razrede. ker furat se dobrih 200km in potem cakat pol ure...lej, ne. al se bomo fural 1000km in potem cakal pol ure; al se bomo pa fural 200km in cakal 1min da se nafila. zdaj v salonih ni nic od tega.
Samo Zakes
# 14.09.2017 ob 15:47
Japonci in celo Korejci so nadute in vase zaverovane švabe v avto-industriji že davno prehiteli v oziru kvalitete.
O ostalih v Evropi pa sploh ni potrebno izgubljati besed.
Krafl!
Miham
# 14.09.2017 ob 14:51
a nista z Macronom pred kratkim ponosno izjavila da bodo do 2040 v Franciji in Nemčiji vozili le še električni avtomobili?
cairns
# 14.09.2017 ob 16:16
V Nemčiji je kakih 70 mest, vključno s trdnjavama avtomobilske industrije Stuttgartom in Münchnom, že začelo razmišljati o prepovedi vožnje umazanih dizelskih vozil, kar je vznemirilo voznike.

Ta poteza je nož v hrbet nemškim prijateljem v Savdski Arabiji.

Maščevanje spečih muslimanskih teroristov bo hudo.
cairns
# 14.09.2017 ob 16:13
Angela Merkel avtomobilske velikane pozvala, naj si povrnejo zaupanje

Volkswagnu je ukazala da naj se njihov novi model imenuje leteči čilim (leteča preproga)
Prodaja pri muslimanih v Evropi zagotovljena.
Srečni Luka
# 14.09.2017 ob 15:53
Dizli bodo pa dokler bo šlo na nafto! Treba se je zavedati da obstajajo tudi avtobusi, tovornaki... kmetijska mehanizacija, gradbena mehanizacija... ladje, ki so - dizli
bojanvasiljevic
# 14.09.2017 ob 15:04
Nemčija zase čisti zemeljski plin za ostale smrdljivi dizel.
severni tok vs južni tok press
mataj-finance
# 14.09.2017 ob 17:06
Tkzv "električni avtomobili" so dejansko avtomobili na premog. Večina elektrike še vedno pride iz termoelektrarn.
johndeer
# 14.09.2017 ob 16:30
@ Bolek, oh ta sveta preproščina... 1+1 je res enako 2, v primeru motorja z notranjim izgorevanjem pa je med seštevancema še cel kup zapletenih matematičnih enačb... Ne gre kar tako enostavno... Ni vedno več je več in manj je manj! Motorji z nižjo kubituro in višjo močjo, ter manjšo porabo izbruhajo veliko več manjših trdih delcev kot večji motorji z enako močjo in višjo porabo... Ni logike, a ne?
breadmonster
# 14.09.2017 ob 16:29
"Ne moremo se izogniti dejstvu, da bomo motorje z notranjim izgorevanjem potrebovali še več desetletij"

Bahaha! No way - 15 let tops. Nemčija ima najsposobnejši tehnični kader na svetu. Zakaj prepuščajo vso prednost Elonu Musku?! Da Kitajskih proizvajalcev, ki bodo šli direktno na električne avtomobile, sploh ne omenjam. Kujte železo zdaj, ne potem, ko bo že prepozno.
ps11
# 14.09.2017 ob 14:47
Dizel bo se vsaj desetletje, ne gre to tako hitro miskoti.
aikido
# 15.09.2017 ob 11:13
Jaz pa pozivam gospo Merkel, naj si tudi ona poskuša pridobiti zaupanje. To, kar počno politiki v Evropi je veleizdaja.
Pa da ne bo kdo mislil - zakaj pa drugi proizvajalci niso kaj preveč robantili, ko se je Volkswagnu zgodila afera "Dieselgate". Res mislite, da tehnika nima rešitev? Ima, samo v neki fazi projekta se je najbrž zraven vključil kak finančnik in izračunal, da je tehnično korektna rešitev predraga oz. da je goljufija cenejša. Želja po dobičku pač.
pikador2000
# 15.09.2017 ob 09:35
In kaj je potem z vsemi temi dizelskimi tovornjaki, ki se dano nočno valijo po cestah v neprekinjenih konvojih? Kdor se vozi po nemških avtocestah, ve o čem govorim. Ti sicer ne vozijo v središča mest, a njihovi izpusti so zagotovo veliko višji, kot pri osebnih avtomobilih. Sploh zastareli in slabo vzdrževani tovornjaki, pretežno z vsodnoevropskimi registrskimi tablicami. Biznis ima očitno prioriteto!
Homer.
# 15.09.2017 ob 09:26
Opustitev diesla?!
Tovor pa bodo vozili s samokolnicami na električni ogon?

Tudi če bi danes opustili proizvodnjo diesel avtomobilov bi ti vozili še najmanj desetletje.

Prehod na električne ni tako enostaven....
Potrebno je zgraditi popolnoma novo infrastrukturo polnilnih postaj.
Zagotoviti dovolj električne energije da pokrije te dodatne potrebe
Povečati proizvodnjo litija (baterije) za več miljonkrat ali pa izumiti neko novo vrsto baterij, ki bi imela še večjo kapaciteto in narejeno s surovinami, ki jih je v izobilju.

Pa Nemci gor ali dol. Za sedaj so to lahko le želje!
freezbee
# 15.09.2017 ob 08:07
Ne vem zakaj mislite da je tesla ne vem kaj. Pelje se bolj slabo, tezka je preko dve toni, stane pa 100k. S tem da se do sluzbe ne pridem z enim polnjenjem, se z dvema tezko.
Knez_Kocelj
# 14.09.2017 ob 20:18
Električni avtomobili bodo dejansko večji onesnaževalci okolja od motorja z notranjim izgorevanjem v prihodnosti. Kajti vso električno energijo, ki jo bodo potrebovali avtomobili bo potrebno proizvesti z masivno gradnjo termo elektrarn po svetu (ki bodo kurile premog in nafto). Gradnjo plinskih elektrarn (ki bodo kurile plin) in jedrskimi elektrarnami (ki bodo svet preplavile z jedrskimi odpadki ter zelo drage za denarnice davkoplačevalcev). Obnovljivi viri energije (veter in sonce) pa ne bodo zadovoljevali tako visokih potreb po električni energiji.
Knez_Kocelj
# 14.09.2017 ob 19:27
Dizel je najučinkovitejši, najefektivnejši, najbolj ekonomičen in najbolj trdoživ delovni konj (motor na notranje izgorevanje). Problem CO2 izpustov, črnega ogljika in dušikovih spojin, ki nastajajo pri izgorevanju dizelskega goriva pa so do danes že uspešno zajezili z (EURO-5 in EURO-6 standardi). To pomeni, da imajo novi dizelski motorji (TDI, TDCI, e-HDi...) direktni vbrizg goriva, enojni vod, računalniško vodene brizgalne šobe (injektorje), turbine, sistem ponovljenega cikla izgorevanja delcev v motorju, FAP filtre trdnih delcev in nekateri novejši modeli avtomobilov uporabljajo tudi dodatek AD-BLUE (ki v avtomobilskem katalizatorju ohlaja in veže nase trde delce in emisije). Poleg tega pa od leta 2006 po celotni Evropski Uniji veljajo predpisi, da se na bencinskih črpalkah lahko prodaja samo EURO DIZEL gorivo, ki ne vsebuje žvepla in težkih primesi.

Kljub temu, pa se bo v naslednjih 10 letih tehnologija dizelskih avtomobilov še tako zelo spremenila, da bodo prišli na trg še bolj učinkoviti in ekološko sprejemljivi dizelski avtomobili.
malibumbar
# 14.09.2017 ob 19:10
Nemci so zaspali. Tako kot je Nokia in potem je prišel Apple in ostali.
Kikkoman
# 14.09.2017 ob 17:59
Jaz bi pa Angelo Merkel pozval, naj si povrne zaupanje in deportira vse ekonomske migrante iz držav, kjer ni vojn. Ti, ki delajo največje probleme po Evropi: Somalijci, Marocani, Alzirci ...
Bolek
# 14.09.2017 ob 16:23
Pri zgorevanju naftnih derivatov pač nastajajo škodljivi plini, pa naj bo to dizel ali bencin. Pri dizlu je več NOX, pri bencinarjih pa več drobnih trdih delcev, ki tudi povzročajo raka.

Je pa velika razlika pri porabi goriva. Pri enaki moči motorja porabi bencinar 10 litrov bencina, dizelaš pa okoli 8 litrov dizla (groba ocena). Kje pride več plinov ven, iz 8 ali iz 10 litrov?

El. avtomobili pa še nekaj časa ne bodo tako uporabni, kot so avtomobili z motorji z notranjim izgorevanjem. Gorivne celice bi bile veliko boljše, a so na žalost trenutno le še igrače za zanesenjake.
Srečni Luka
# 14.09.2017 ob 15:46
Izgubljenega zaupanja si pa zagotovo ne bo povrnila Mutti Merkel!
krucyfix
# 14.09.2017 ob 15:19
>"Dizel bo se vsaj desetletje, ne gre to tako hitro miskoti."

Kolk časa še bo je precej odvisno od reakcije avtokartela. V tem trenutku kaže da ga bodo rajši ubili kot popravili svojo goljufijo in ga očistili. Nemško sodišče je namreč v prvi rundi reklo, da le programski popravki ne bodo dovolj in dovolj kmalu, sledeči nedavni vrh avtokartela pa, da bodo popravski samo programski. Tako imajo zdaj nemški dealerji 300.000 EURO 5 nepremičnin, problematični pa so tudi EURO 6 dizli. Nemci pač nočejo kupovat "smrdljivcev", tudi če nikdar ne gredo v mestna središča z omejitvami.
dude
# 14.09.2017 ob 14:43
@heristalski166
Ne izmisljuj si 'kar nekaj'. Verjetno ciljas na avtomobilska posojila.
galoper
# 16.09.2017 ob 09:54
Če vam gre slabo, poslujte tako, da vam bo šlo dobro.
izo
# 15.09.2017 ob 11:12
eni pravijo da so avtomobili naslednji balon v ZDA

balon oz bolje rečeno kontra-balon hočejo ravno zda ustvarit s to afero, lol. nemci so pač prestali premočni v prodaji, ko so kitajci pograbili njihove avtomobile.
in tako je balon fasal putin, južna koreja, gadafi, irak iran, afganistan..
Knez_Kocelj
# 14.09.2017 ob 19:51
Pri razvoju dizelskih motorjev, ki bodo poganjali vozila v prihodnosti je zaznati trend razvoja v smeri manjše delovne prostornine motorja (saj bodo dizelski motorji z veliko prostornino bolj obdavčeni) in novimi principi izgorevanja goriva (s tem bo tudi povečana ekonomičnost in ekologija motorja). Najbolj zanimiv je novi koncept vbrizga procentualno sorazmerne mešanice zraka in goriva v cilinder. Ter posledično s tem manjša temperatura v motorju (kar drastično pripomore k temu, da se pri izgorevanju ne tvorijo škodljive dušikove spojine in CO2).

https://www.youtube.com/
watch?v=OVWZFdb_AGc


https://www.youtube.com/
watch?v=o9AecNLjYI4
vranek
# 14.09.2017 ob 17:22
Ali je kdo najel elektricni avto v Ljubljani, Car shering ali nekaj podobnega?. Mislim da je ponudnik MOL. Kako poteka najem?
Bolek
# 14.09.2017 ob 16:52
@johndeer
Če gremo v ekstreme, potem lahko rečemo, da če gre poraba proti nič, gredo tudi trdi delci proti nič. Enako velja tudi za NOX pri dizlih.
Pa nisem hotel odpreti take filozofske razprave in tudi ne zanikam tvojih trditev. Tudi meni je jasno, da je vmes še ogromno faktorjev.
Jaz sem samo zadevo poenostavil in hotel povedati, da če je poraba višja, je možnost nastanka škodljivih izpuhov večja.

Druga zanimivost pa je, da se pritiska v glavnem na razvoj motorjev, mislim pa, da bi se dalo še veliko narediti pri gorivu, kemija ima še vedno velike možnosti. Vprašanje je samo, kakšna bi bila potem cena goriva.

Potem je tu še naftni lobi, ki ima neizmerno moč in močno vpliva na razvoj alternativnih pogonov. Ti gotovo nimajo interesa v prehitrem razvoju el. ali drugače gnanih avtomobilov.
adnan1984
# 14.09.2017 ob 16:05
Meni samo gre v nos, da energent kot je dizel, ki ima kalorično vrednost večjo kot bencin za 20 procentov, prodajajo za nižjo ceno od bencina. Pa še bolj onesnažuje okolje kot bencin.
Razumi kdor more.
Nikec3
# 14.09.2017 ob 15:09
a nista z Macronom pred kratkim ponosno izjavila da bodo do 2040 v Franciji in Nemčiji vozili le še električni avtomobili?

Do leta 2040 se ICE-ji ne bodo več prodajali. Kar se bo zgodilo v vsakem primeru, če se Macron in Merklova tako odločita ali ne.
neprilagojen
# 14.09.2017 ob 14:46
@džeko
# 14.09.2017 ob 14:26
Saj sm vam rekel....dizel bo še dolgo.
-------------------------------
seveda da ne bo, ce se bo tako nadlajevalo, super bo ce bodo kocije
neprilagojen
# 14.09.2017 ob 14:41
Angela Merkel avtomobilske velikane pozvala, naj si povrnejo zaupanje

avtomobili in njihovo zaupanje je nepomebno, ce ne bodo dovolj kvalitetni jih bodo drugi zamenjali

MMC, CNN, BBC... njihovo nezaupanje bo prineslo velike tezave in to je problem
neprilagojen
# 14.09.2017 ob 16:41
ce bi danes zamenjali vse osebna vozila v sloveniji za el. avtomobile, to je milijon osebnih avtomobilov in ce je v povprecju 100 kW avtomobil bi potrebovali okoli 150 jedrskih elektran tipa krsko da dobimo to moc, ker je pa koncni izkoristek manjsi pri elektricne avtomobilu kot pri najbolj potratnem z notranjim zgorevanjem pomeni da bi potrebovali najmanj 200 elektrarn, ce pogledamo danasnjo el. infrastrukturo in koliko je to daljnovodov, pomeni da je potrebno povecati najmanj100X

koliko to posledic prinese, na gozdove in ostalo naravo to je nekaterim popolnoma pomebno le pomebno je da on osebno ne vidi dim iz sosedovega avtomobila

posledice se z reciklazo baterij so tudi velik onasnazevalec

sicer bencinar in dizel:
dizel je bolje ekoloski glede CO2 ima pa vec trdih delcev, tako da je v mestih malo neprijetnejsi ima pa precej vecji izkoristek, glede na bencinarja

ce se ukinejo vozila z notranjim zgorevanjem, veliki vecini bo ostal le javni prevoz ali pa pes
džeko
# 14.09.2017 ob 14:26
Saj sm vam rekel....dizel bo še dolgo.
Kazalo