Gospodarstvo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.6 od 48 glasov Ocenite to novico!
false
Strokovnjaki opozarjajo, da bi Slovenija morala več vlagati v železnico. Foto: BoBo
Vlak
Slovenske železnice so nujno potrebne posodobitve. Foto: BoBo

Avstrija pospešeno gradi hitre železniške povezave s severnim Jadranom

Avstrijci v železnice vlagajo skoraj 10 milijard evrov
17. avgust 2017 ob 08:21,
zadnji poseg: 17. avgust 2017 ob 08:24
Ljubljana - MMC RTV SLO, Radio Slovenija

Avstrijci že nekaj let prehitevajo Slovenijo z gradnjo železnice, ki bi dokončno povezala Raveno in Gdansk, vmes pa tudi Celovec in Graz.

Avstrija odkrito gradi obvoz okrog naše države, na katerega bi se lahko pripeli blagovni tokovi. Drugi tir, če ali ko bo zgrajen, bo sicer prispeval h konkurenčnosti Slovenije, a mnogi se bojijo, da premalo in prepozno. Naša država bi morala v tire vložiti veliko več.

Luka Koper je srednjeevropsko pristanišče, ki zagotavlja najugodnejšo prometno povezavo z notranjostjo, a dvakratni minister in profesor Andrej Umek se boji, da nas Italijani, zlasti pa Avstrijci prehitevajo s svojim železniškim obvodom. Manjka jim še predor pod Koralpami, Golico. "S tem lahko pride do prenosa pretovora blaga iz Kopra na recimo Tržič, Mestre …, ki bodo imeli ustreznejšo prometno povezavo," je dejal Umek.

Avstrijci v železnice vlagajo skoraj 10 milijard evrov, in to kljub slabši ekonomiki ter skromnejšim projekcijam, ki veljajo za drugi tir. Modernizacijo njihovih železnic v naši bližini je zahteval že pokojni koroški deželni glavar Jorg Haider in avstrijske železnice so se odločile za hitrost vlakov med 200 in 250 km/h, kar je bistveno hitreje kot pri nas.

"Problem je v tem, da se cela obnova slovenskih železnic ne načrtuje na hitrost avstrijskih in italijanskih železnic. S tem se Slovenija odpoveduje vodilni vlogi najpreprostejšega in najboljšega prehoda med severnim Jadranom in Srednjo Evropo," dodaja.

Drugi tir premalo
Zgolj drugi tir ne bo rešil slovenske konkurenčnosti, poudarja Umek, ki se mu zdi edino smotrno modernizirati zdaj že 160 let staro Južno železnico, seveda s povezavo do Kopra, da bo na njej možno dosegati hitrosti, podobne avstrijskim.

Na slovenskih železnicah povedo, da se naložbe in kapacitete na naših tirih že ves čas povečujejo, manjkajo pa, kar je bistveno, tivolski lok in dvotirna proga pri Jesenicah in Šentilju. Drugi tir, kot je zdaj načrtovan, naj bi prenesel 120 vlakov na dan, skupaj z obstoječo progo 220, na novi progi pa bi vlaki dosegali hitrost do 160 km/h.

Maja Derčar, Radio Slovenija
Prijavi napako
Komentarji
Pueblo Libre
# 17.08.2017 ob 08:39
pa kaj se čudite?! Avstrija je napredna država kjer desetletja velja transparentnost in poslovna etika... a mi morti di fame... naša politika je toliko krat že prevarala narod, se izpridila ter posledično izgubila vso kredibilnost... enega 2 tira ne moremo zgraditi brez da bi si vsi "želje po hajlajfu" napolnili žepe... in tako bo... dokler ne pocrkne vsa stara garnitura in pridemo na oblast milenijci... tako je, tisti ki nas sedanji oblastniki vidijo kot največjo grožnjo, generacijo ki je naslednja na vrsti in zato najbolj pljuvajo... vendar je čas da gnilo odpade z drevesa, ter se začne novo poglavje...
Slo_v_k
# 17.08.2017 ob 08:42
@prof. Andrej Umek
na faksu si bi eden bolj osovrazenih profesorjev. zahteval si zanje, ki ga v praksi NIKOLI ne potrebujes.
Ampak, v tej zadevi ti dam pa popolnoma prav. Avstrijci gradijo to ze kaksnih 7 let. Po svoje bedno je tudi to, da novinarji ne reagirajo prej. In poleg bedne politike imamo tudi bedno novinrastvo.
hervard
# 17.08.2017 ob 09:12
Če bi morali komu postaviti spomenik je to Franc Jožef I. Če nebi on zgradil južne železnice bi bili še sedaj brez nje. Niti borovniškega viadukta z vso tehnologijo nismo sposobni obnovitveni, kaj šele da bi ga naredili z krampi in voli kot so ga pred 150 leti.
Bivši uporabnik
# 17.08.2017 ob 08:55
Slovenija pospešeno najema in drago plačuje družbe za svetovanje o železnicah nakar pospešeno odločajo o zaključkih do katerih so prišle drage družbe za svetovanje. Po določenem času se na mnenja dragih svetovalacev pozabi in se pospešeno išče nove drage svetovalce in pospešeno odloča o stanju naših železnic in o prihodnosti naših železnic. V tem času pa vsi okoli njih vedo, da je stanje katastrofalno, da se nič ne premakne in da so v tem času vsi pospešeno gradili in dejansko nekaj delali na tem. Baje, da SŽ trenutno pospešeno delajo na iskanju svetovalcev kako naprej grede železniške infrastrukture. Čez 27 let bomo mogoče imeli načrt za modernizacijo železniške infrastrukture ampak bomo zopet rabili drage svetovalce, da nam svetujejo ali se takšen načrt modernizacije sploh splača uvesti. Ko bo le prišel dan za gradnje, železnice ne bodo več moderne. Bomo pa edini na svetu še z železnico in tako unikat v svetu. Še zmeraj pa bo denar za proslave rdečih, belih, modrih, zelenih. Prav tako bo prisotna ideološka vojna v parlamentu na TVSLO 25. Na javni upravi bo zaposlenih 8/7% ljudi, od tega slabih 20% na RTVSLO.
vslivnje
# 17.08.2017 ob 08:41
Avstrijci nas bodo z lahkoto prehiteli... Sem bil na ekskurziji pred kakim letom in pol v Koralmtunnelu in že takrat so delali s polno paro in naj bi bil 2022 dokončno zgrajen in odprt... No, do takrat bomo mi morda začeli z gradnjo drugega tira (vse je odvisno od SDS), o modernizaciji železnic med MB in LJ in gradnjo kakih povezav Gorica-Gorizia, Koper-Trst pa ne bo niti duha ne sluha... Avstrijci pač vedo, kak se to dela...
Mikey
# 17.08.2017 ob 09:01
Ja absolutno. Avstrijci so videli da se z nami pač ne da resno sodelovat. Poglejte Magno, drugi tir itd itd. Mi se bomo raje med sabo pobili samo da bo nekdo dokazal da je petelin na kupu gnoja. Namesto da bi skupaj stopili, vsak malo popustil in vsi bi ineli mnogo, mnogo več. Ampak ne.
pero-perica
# 17.08.2017 ob 09:28
lj kamnik 18 km proge čas vožnje 1h-kamena doba leto 0
generusus
# 17.08.2017 ob 09:44
Pred drugo svetovno vojno smo bili po gospodarskem razvoju primerljivi z Avstrijo in S. Italijo, ki sta gospodarsko med najbolj razvitimi državami oz. področji. Po pol stoletnem družbenopolitičnem totalitarnem eksperimentu pa ne dosegamo niti povprečne ravni EUja. Če bi ostali v Jugoslaviji, pa bi bil naš gospodarski razvoj vsaj še za dobro tretjino slabši.
RJSlo
# 17.08.2017 ob 09:03
No ja. Gospod profesor, to ni tako kot vi pišete. Žal Slovenija po legendarnih besedah "Lustracija samo preko mojega trupla" ni imela več možnosti. Posamezniki ja, kot država pa ne. Če hočeš kaj več, pa ven. In to velja reci in piši že 47 let.

Je pa vse skupaj zelo prozorno. Vse gre v stilu "še najboljše vam je šlo v Jugoslaviji". In tja nas spet silijo. Ali zlepa ali zgrda. Ste pozabili kaj je podpisal Borut Pahor kot predsednik vlade? Sporazum SHS o izgradnji in investiranju v železnice, ne samo v Sloveniji, ampak tudi južno od Kolpe.

Namesto, da bi sočasno gradili AC križ in železniški dvotirni križ je nekakovostno izdelan AC križ skoraj končan. Hkrati je treba poudariti, da ga že popravljajo. O železnicah pa ja ne gre to tako enostavno. Kdo jih bo hotel bo moral plačati, pa še provizije, pa lobiranje, pa aneksi. Se splača? Več tisoč mladih, ki so se že odselili, daje jasno sporočilo, NE SPLAČA SE.
RJSlo
# 17.08.2017 ob 09:05
P. S. Namensko vplačan denar od registracij vozil se še vedno protizakonito nakazuje na račun SŽ? Slovenske ceste pa terjajo vedno novi krvavi davek.
vuky
# 17.08.2017 ob 09:19
Zdaj, ali rečemo Celovec in Gradec, ali pa naredimo severnim sosedom uslugo, in rečemo Klagenfurt in Graz. Se pa butasto bere oboje pomešano v enem stavku.
obelix complicus
# 17.08.2017 ob 09:45
Dokler prideš iz Ljubljane v Maribor hitreje z osebnim avtomobilom kot z vlakom .... mah, brez veze izgubljati besede ... sploh
hypatos
# 17.08.2017 ob 09:16
Logično. Slovenija je v tujini znana kot - zastoj.
FancyBoy
# 17.08.2017 ob 09:46
Avstrijci ze dolgo ne jemljejo vec resno alpsko Bosno.
Enega usranega drugega tira nismo v stanju narediti, ker se vsi vtikajo noter. Se 2 referenduma razpisite in bo.

Slovenski zarukanosti ni videti meja.
Prismuknjen
# 17.08.2017 ob 09:05
Zgolj drugi tir ne bo rešil slovenske konkurenčnosti, poudarja Umek, ki se mu zdi edino smotrno modernizirati zdaj že 160 let staro Južno železnico, seveda s povezavo do Kopra, da bo na njej možno dosegati hitrosti, podobne avstrijskim.

Bolj se ne bi mogel strinjat. Pa modernizirat jo želimo le do Divače, ker jo Luka potrebuje.
Celotna slovenska železniška povezava je sramotna.

@whitwice,

Ne vem kaj si želel s komentarjem povedat, ampak če se ne motim je pri nas tudi velčik del trase na novo speljan.
ata
# 17.08.2017 ob 08:55
Samoz vsakoletnimi obrestmi na dolg, ki ga je nabila samo Pahorjeva vlada, ki je ohranjala "socialno povezanost", namesto da bi se lotila reševanja krize, bi v dveh letih imeli dvojni drugi tir do Kopra.

Denarja ni neskončno mnogo - še posebej sposojenega ne. Se bo treba odločiti, ali razvijamo infrastrukturo države, ali "socialno povezanost"
robespierre
# 17.08.2017 ob 09:33
In leva opcija nas ves cas bombardira, da smo zgodba o uspehu, da ne govorim o Cerarju, ki ni naredil nic za povecanje konkurencnosti slovenskega gospodarstva. Hvali se z gospodarsko rastjo, ki je le posledica vecjega povprasevanja iz tujine in ne nasa konkurencnost. Mislim, da mora leva opcija tokrat za vsaj 8 let v opozicijo. To je res nujno.
sumtb
# 17.08.2017 ob 09:47
železnice pa res pokažejo vso bedo slovenskega etatizma in politike. Leta 2017, 26 let po osamosvojitvi se vozijo vlaki v Sloveniji s povprečno potovalno hitrostjo 34 km/h kar je manj od povprečne potovalne hitrosti amaterskega kolesarja, infrastruktura pa je še iz časov Marije Terezije.

In medtem ko ni bil problem vse zagoniti in zapufati naslednjih 6 generacij za 30 milijard € ki so šle za javni sektor in demokratični socializem, se nikakor ne najde milijarda za posodobitev železnic. Avstrijci si medtem mislijo svojo in delajo obvoze skozi svobodni svet (Italijo), čeprav sploh nimajo morja.

Pa saj bi bilo smešno, če nebi bilo žalostno.
uiophjk
# 17.08.2017 ob 09:30
Spet eno nakladanje brez vsebine. Začne se s tovornimi prometnimi tokovi, potem pa 3/4 članka o progovnih hitrostih. Kot da je za tovorni promet pomembno, ali je proga delana za 120 ali za 250km/h.

In potem komentarji: eni se pritožujejo, da ima 2. tir vijuge (ki jih rabi zaradi zmanjšanja naklona, ravno za tovorne vlake), drugi se pritožujejo, da je delan za prevelike hitrosti (kot da bi ga to podražilo), tretji bi raje žičnico....
heavyd
# 17.08.2017 ob 09:27
Avstrijci imajo prav. Kdo pa lahko dela biznis z nami lepo prosim. Slovenija pospešeno išče izgovore za Slovence, Evropo in cel svet zato, da bodo lahko Zokijevi pravnuki živel v razkošju medtem ko bodo moral naši pravnuki požirat slino in se zmišljevat nove razloge zakaj smo bedni.
Guliarth
# 17.08.2017 ob 09:33
Gradijo, naš Zidar pa prebolan za zapor, za Bavčarja nobeden več ne sprašuje, koliko dnevno izteče iz TEŠ6 tudi ne, tako nas seveda prehitevajo po desni in po levi.
Imajo pa sodniki in tožilci skupaj z zavezniki politiki lepo brezskrbno življenje.
Da ne pišem, da sociala živi kot lord, brezdelje je moderno, prekomerno rojevanje otrok v socialne družine pa pokriva biznis z državo.
Razvoj pa vsemu temu sledi, kdo bi pa na 40+ stal in polagal tire, slovenskih delavcev davkoplačevalcev je premalo, ostali, katerim polnimo lene riti pa itak odvračajo delo, nekaznovano seveda. Naredi 6 otrok, določi, da tvoje versko prepričanje.prepoveduje ženi, da dela in živi kot princ v črnem Mercedesu.
Čas solidarnikov in stagnacije bi lahko rekli.
Guinness
# 17.08.2017 ob 10:45
Še ena reklama za opravičevanje projekta za denar elite imenovano drugi tir...

Kaj v clanku se ti zdi reklamnega? Jaz bi rekel, da so napisana dejstva. Poceni reklama je recimo, da trdis, da bi isti projekt izpeljal za polovicno ceno, ne ponudis pa ustrezne alternative.
x1ijn
# 17.08.2017 ob 10:21
Pri nas imamo marsikje progo za 160 km/h, ampak SZ nimajo vlakov, ki bi po takih progah lahko vozili s tako hitrostjo. Primanjkuje predvsem vagonov. Vsi vlaki bi ze dandanes povsod lahko vozili vsaj 120 km/h, ampak enim na SZ se to zdi prehitro, ker so prestari za take koncepte in bremzajo razvoj.
leond
# 17.08.2017 ob 09:34
@GORILA; Mišljeno je na vse države bivše Juge. Druge države v Evropi so itak že daleč, daleč pred nami. Kar se pa tiče vseh držav na svetu. Biti ponosen, da si boljši od neke afriške države, pa ni najbolj pomemben podatek. Še manj si lahko na tak podatek ponosen kot del tega naroda.
PlanetOfTheApes
# 17.08.2017 ob 09:29
Obvoz okoli naše države delajo tudi Kitajci. Novo načrtovana Morska Svilna pot za ladijski promet, poteka iz kitajskih pristanišč v EU preko Aten in Benetk. Železniška Svilna pot pa preko Turčije, Bolgarije, Srbije, Madžarske v Avstrijo in naprej proti severu. Kitajci nimajo potrpljenja za naše razprtije okoli trase železnice, raznih razpisov, posrednikov, političnih razprtij, civilnih iniciativ, oni ne želijo čakati desetletja da kaj zgradimo.
RibičIČ
# 17.08.2017 ob 10:30
V Sloveniji niso sposobni zgradit niti 27 kilometrov železnice. Obnovit ne znajo niti enega ušivega stadiona ali železniške postaje. Še pohištvene trgovine ali tovarne robotov ne moreš postavit zaradih nesposobnih birokratov. Najbolj idiotska in nesposobna javna uprava v Srednji Evropi. Tisto, kar ne pokvari uprava, pokvarijo pa šalabajzerski investitorji, ki se množijo kot gobe po dežju.
RJSlo
# 17.08.2017 ob 09:55
No ja. In še za osvežitev spomina. Kdor se spomni iz zgodovine SZ. Lenin, svinčnik, ravnilo, rezultta od Leningrada od Moskve proga ravna. No ja. Razen pri Kalininu oziroma Ostaškovem, toda za to je kriv Leninov prst in ne Lenin. :) Tako bi se moralo graditi. Ravno z odcepi.

Drugič. Dolžina železniških prog,, ki so jih ukinili zaradi nerentabilnosti? Kako bi izpadla železniška proga npr. Rogaška Slatina - Rogla? Danes težko, ker je trasa dokaj pozidana. Rogla se pa duši v avto hlapih. Primerov je še več.

Strategija razvoja države kaj je to? Aha, analize, študije, dodatki, avtorski honorarji za avtorske pogodbe za avtorske pravice, itd. Bela knjiga, modra, knjiga, zelena knjiga, itd. Toda parazitski javni sektor ima povprečno višjo stopnjo izobrazbe, posledično jim pripada tudi več denarja. Torej je v državi vse v redu. Jeseni pa spet za kakšno ur'co na cesto za odpravo plačnih anomalij, "prasec Janša in njegov protiustavni ZUJF".
Jarik
# 17.08.2017 ob 09:19
Prav je tako. Nas spametuje le focn v obraz.
whitwice
# 17.08.2017 ob 08:53
Seveda gradijo za visjo ceno kilometra kot pri nas. Je pa ja malce drugacen projekt na novo postavljat traso ali poleg obstojece dozidat drugi tir.
Lunos
# 17.08.2017 ob 08:45
In pazi to: gradijo za višjo ceno na kilometer, kot bi bil pri nas 2. tir :)
Guinness
# 17.08.2017 ob 10:55
luko koper pa bi jaz raje kar zaprl. že tako nimamo nič morja, tisto kar pa imamo pa smrdi ko velike tovorne ladje furajo v luko... zraven pa še na tisoče tovornjakov fura kontejnerje po naših AC in zasmrajuje še naravo ob AC

Še dobro, da nas bo tole obšlo. Naj kar drugi imajo to ekološko motnjo.

Ne tovarn, ne tirov, ne ladij, ne tovornjakov...eni res mislijo, da lahko zivijo le od trave.
RibičIČ
# 17.08.2017 ob 10:25
Bravo! S takimi idioti in nesposobneži vseh barv na oblasti bomo kmalu največja štala v Evropi in čisto sami smo si krivi!
peglezn
# 17.08.2017 ob 10:20
To bi bilo vsem lahko jasno že takrat, ko so v Avstriji začeli rasti veliki logistični centri...

Zdaj bodo pa oni fasali hitre vlake, mi pa počasne avtomobile in tovornjake.

Hura.
Bivši uporabnik
# 17.08.2017 ob 09:55
Logično, da nas prehitevajo. Povsod. V tlačenju žleznice dva štuka (16 m( pod zemljo in vv zidanju nebotičnikov na glavna prometna krožišča države, nas pa ne bodo prehiteli nikoli. Od kod le so se vzele vse naše brihte? Bi radi zaslužili s provizijami, ko bodo dali izdelati tunele tujcem, ker jih sami zmogli ne bomo? Ali imamo zato tako slabe projekte? Ko smo kot v prejšnji Jugi pripravljeni direktorsko zafurati koncern za pol fička? Kje je kakšna odgovornost do javnih interesov? In kako le naj bi pri nas sploh obstajala, če si pa že upraviteljica Država z ustavo (lepo prosim; in to nasledstveno iz socializma, i da je družbo priznaval, v resnici pa sploh še ne) lasti dobesedno vse (v celoto nas državljane, njene kao lastnike, pravno poveže Država, komu je torej sploh zavezana) in je samo še sebi potem odgovoren (ko politično-monopolno, z ustavo pobaše identiteto celote z vsem vred: V ZRN je davkoplačevalska celota ločeno od upraviteljice Države opredeljena - podobno pa po 2. sv. vojni tudi v Avstriji, da si upravitelji ne lastijo vsega, kot da je njihovo in da komu zavezano sploh delajo. Naši delajo samo zase...
cairns
# 17.08.2017 ob 09:41
Avstrija pospešeno gradi hitre železniške povezave s severnim Jadranom

Razumljivo, ker imajo vlado ki je operativna, zakonodajo ki je dobra in dovolj denarja.
Slovenija ima vlado ki menca in potrebuje drugo, tretje ali deseto mnenje, zakonodajo ki je absurdna in zbirokratizirana do konca, opozicijo ki nagaja na vsakem koraku in nič denarja.
Miš
# 17.08.2017 ob 10:44
Res žalost. Pa ne samo Avstrija, tudi Italija, Francija, Španija, Portugalska, Švica ... Povsod se je fajn vozit z vlaki, klimatizirano, udobno, hitro ...
GORILA
# 17.08.2017 ob 09:58
Pa tisti, ki limate tukaj posnetke vlakov s hitrostjo 500km/h...pa bohpomagej, a vi veste, da so med kraji v Sloveniji razdalje primerljive z mestnimi metroji, ne pa z vlaki, ki nadomeščajo oz. dopolnjujejo letalski prevoz?
Dajo
# 17.08.2017 ob 09:35
V bistvu je tole eno kurjenje folka, ker iz vsega skupaj ne bo nič, kar je lepo razvidno tudi iz spodnjih komentarjev. Tisoč interesov in premalo evrov za potešitev vseh ki se drenjajo pri koritu. Država pluje kot kura brez glave.
robespierre
# 17.08.2017 ob 09:34
In res, poklicimo kitajski kapital. Zeleznice bodo hitro zgrajene.
GORILA
# 17.08.2017 ob 09:15
@whitwice
Seveda gradijo za visjo ceno kilometra kot pri nas. Je pa ja malce drugacen projekt na novo postavljat traso ali poleg obstojece dozidat drugi tir.

...kdo na na novo postavlja traso in kdo dozidava drugi tir, Avstrijci ali Slovenci???
bistri08
# 17.08.2017 ob 10:55
In pazi to: gradijo za višjo ceno na kilometer, kot bi bil pri nas 2. tir :)

Če bi mi plačali delavce, kot so v Avstriji, bi imeli 2x višjo ceno.
Če bi gradili progo za hitrost 200 km/h pa 4x višjo ceno.

Proge za hitrost 250 km/h pa ne znamo zgraditi, zato ne moremo govoriti o ceni.
sumtb
# 17.08.2017 ob 09:55
V železnice bi morali vložiti vsaj par milijard v naslednjih letih in jih konkretno posodobiti. Dolgoročne posledice bi bile odlične.

Katerih ni več. Leta 2008 je bil javni dolg 22% BDP, po naravni katastrofi imenovani Borut Pahor pa leta 2012 75% BDP, slovenci ste ga nagradili za tole z mestom predsednika države.

10 let nazaj bi si lahko sposodili 10 milijard za pametno investicijo ki bi se povrnila, zdaj ne več, se je pojedlo za balkansko rajanje in sviranje v luno.
Foteljaš
# 17.08.2017 ob 09:51
V železnice bi morali vložiti vsaj par milijard v naslednjih letih in jih konkretno posodobiti. Dolgoročne posledice bi bile odlične.
AMFIBIJA
# 17.08.2017 ob 08:40
V BARVAH IN CIFRAH

Pricurljalo ni iz tajnih virov,
barve vlakov da so si različne,
da med njimi res ni točke stične,
kot je med številkami ni tirov.

Pomudimo najprej se pri vlakih,
en je modri, so zeleni, rdeči,
počečkani niso vsi še k sreči
in ne vozijo vsi po oblakih.

Je zeleni najbolj še spodoben,
z njim če na izletniško greš turo,
proti Kopru petdeset na uro
maksimalno vozi vlak udoben.

Modri je vozilo za veljake,
zdaj že dolgo je preteklost k sreči,
vrečo peska peljal v dobi rdeči
v Beograd je, skupaj z njo vojake.

Rdeči pa je vlak slabo umerjen,
ki se več na drugi tir ne spravi,
s prvega nam tira zvočnik javi,
ta da vlak dokončno je iztirjen.
generusus
# 17.08.2017 ob 15:45
GORILA

"...Kraljevina Jugoslavija je bila gospodarsko najmanj razvita država Evrope, če imaš pa ti druge podatke, pa jih bom z veseljem akceptiral (podaj vir!)!"

Ti očitno ne bereš dosledno mojih komentarjev oziroma se opiraš na režimske vire, ki vsi po vrsti čas med dvema vojnama opisujejo na način, ki ni v skladu z dejstvi.

Resnica pa je ta, da je Slovenija med obema svetovnima vojnama doživela silovit gospodarski razcvet in nastalo je zelo veliko novih podjetij. Slovenska tekstilna industrija je predstavljala več kot eno tretjino vse jugoslovanske tekstilne industrije, prav tako pa je Slovenija takrat proizvedla približno eno tretjino vse električne energije v stari Jugoslaviji. Slovensko gospodarstvo je predstavljalo več kot četrtino celotnega jugoslovanskega gospodarstva. Podjetništvo je doživelo silovit razcvet. Žal se je pozitivna gospodarska in družbena klima končala s prihodom totalitarnega družbenopolitičnega eksperimenta, ki pa mu k sreči niso sledile nekatere, danes visoko razvite eu države. Torej, slovensko gospodarsto je med vojnama v večini časa doživljalo velik razcvet. Moj komentar se je seveda nanašal na Slovenijo, ne pa na ostale dele kraljevine Jugoslavije.
romeno
# 17.08.2017 ob 11:09
Do takrat, ko se bomo mi odločili kaj bi radi bodo te kontejnerje okrog vozili brezpilotni droni.
poupette
# 17.08.2017 ob 10:03
Na ja, malo poglejmo nase zeleznice in posebno postaje oz. kolodvore. Skoraj vse stavbe so se iz Avstro-Ogrske! Morda bi spet morali dati avstrijcem, da gradijo.
konkec
# 17.08.2017 ob 09:47
Avstrijo moti predvsem to, da nima stika z morjem, se pa uspešno povezuje z več jadranskimi lukami.
veza
# 17.08.2017 ob 14:10
sinbad
# 17.08.2017 ob 13:44

v času Marije Terezije vlakov še ni bilo, so bile še kočije,
ivod
# 17.08.2017 ob 14:10
Kot se spominja Tine Hribar,
je Bučar
malo po tem, ko je Slovenijo napadla JLA in je izbruhnila desetdnevna vojna,
predlagal, da bi Slovenci zavzeli Istro.
Hotel je vsaj do reke Mirne, a sta ga ustavila Bavčar in Janša, ker Slovenija vojaško na to ni bila pripravljena.
... toliko o veličini samomalikovalcev :)
Kazalo