Gospodarstvo
Bitcoin je po rekordni vrednosti začel strmo padati. Foto: Reuters

Dodaj v

Bitcoin v enem tednu izgubil kar tretjino vrednosti

Je kriptomanija izgubila zagon?
22. december 2017 ob 16:33
London - MMC RTV SLO

Bitcoin svojim vlagateljem še naprej zagotavlja obilico vznemirjenja. Ta teden je ta kriptovaluta padla kar za tretjino rekordne vrednosti 20.000 dolarjev.

Samo danes je bitcoin izgubil že dobrih 14 odstotkov vrednosti in je padel na 13.419 dolarjev. To je za bitcoin najslabši teden po letu 2013, navaja BBC.

Kljub temu pa je to še vedno leto bitcoina, saj je bila njegova vrednost še januarja le 1.000 dolarjev.

"Manični rasti, ki jo poganja čredni nagon, bo s spremembo čustvenega naboja do bitcoina sledil padec," je napovedal Charles Hayter, ustanovitelj in direktor spletne strani Cryptocompare. Hayter meni, da bo veliko ljudi začelo unovčevati spektakularne zaslužke, ki so jih imeli v letu dni z bitcoinom.

Zlovešča svarila
Bitcoin je v zadnjih tednih pridobil nekaj legitimnosti, potem ko sta dve večji borzi v ZDA začeli trgovati z bodočimi pogodbami v bitcoinih.

A regulatorji po vsem svetu vse bolj svarijo pred naložbami v bitcoinih. Izvor bitcoinov je namreč težko razumljiv, njegova nihanja so ekstremna, njihova uporaba kot valuta je omejena, so pa zelo privlačni za pranje denarja in kriminalce, opozarjajo.

Guverner danske centralne banke je zato trgovanje z bitcoinom ta teden označil za "smrtonosno" tveganje.

K. S.
Prijavi napako
Komentarji
o.r.c.h.i.d
# 22.12.2017 ob 16:42
NiceHashu kmalu ne bo treba plačati 60 milijonov, če še malo počakajo, lahko lastnikom za nekaj centov kupijo tistih nekaj tisoč bitkonjev.
brzyy
# 22.12.2017 ob 16:47
HODL!
Audy
# 22.12.2017 ob 16:39
Idealen čas za nakup kriptovalut. Po novem letu cilj Luna.
copcop
# 22.12.2017 ob 17:40
Čestitam vsem, ki ste prodali pri 18 ali 19 ali 20 tisoč. Prazniki bodo zagotovo čudoviti, privoščim vam!
bori
# 22.12.2017 ob 18:00
Ne bomo gradili drugega tira, ampak kriptotir. Tuneli so že izkopani.

Na čemu temelji bitcoin, kriptorudarji?
21.12.2012
# 22.12.2017 ob 17:44
Samo danes je bitcoin izgubil že dobrih 14 odstotkov vrednosti in je padel na 13.419 dolarjev .... Kljub temu pa je to še vedno leto bitcoina, saj je bila njegova vrednost še januarja le 1.000 dolarjev.

seveda, sploh za tistega, ki je zanj plačal 20k
Bivši uporabnik
# 22.12.2017 ob 17:00
razprodaje....

sedaj se kupuje...
Bivši uporabnik
# 22.12.2017 ob 16:40
kdor visoko leta ...
raknac navi
# 22.12.2017 ob 16:41
O! In po enem tednu clanek o tem, da je izgubil na vrednosti...
Bivši uporabnik
# 22.12.2017 ob 16:44
"so pa zelo privlačni za pranje denarja in kriminalce, opozarjajo." Jaz pa opozarjam, da se največ financiranja terorizma in nelegalnih stvari na svetu izvaja z US$ in to za faktor nekaj 1000x proti BTCju.

Prepovemo $?
21.12.2012
# 22.12.2017 ob 17:52
Verjetno je vsakomur jasno, da ta igra ne more iti v nedogled. Finančna mafija ziher čaka na idealne okoliščine za uber svetovno krajo premoženja.
slovenkaaaa
# 22.12.2017 ob 18:17
Januarja je bil 1000 dolarjev. Naslednjega januarja bo 2000 dolarjev. Lep zasluzek.
dude
# 23.12.2017 ob 18:09
Urednistvo,

kaksno skropucalo je ta clanek?
"Izvor bitcoinov je namreč težko razumljiv" - daf*q?
"začeli trgovati z bodočimi pogodbami v bitcoinih." - terminska pogodba
"so pa zelo privlačni za pranje denarja in kriminalce, opozarjajo" - a dolar pa ni?

Ne morete Kaji Sajovic raje castiti, da se masti po raznih pojedinah in vinskih pokusinah. Ne pa, da ji omogocate, da se javno sramoti na nacionalnem portalu.
Verjetno sploh ne razume, ka je blockchain.

Vem, da boste brisali clanek - samo lahko vas je sram. V bistvu ste 'progresivni' fake news. Pa se sploh ne zavedate.
Binder Dandet
# 22.12.2017 ob 18:00
Jao, ko nisem vedel, da je tak simple. Malo graf spremljas in takoj ves, kje je dno, da kupis nove. In seveda, ker si dobra dusa, vse svoje ugotovitve na mmc delis. Ne vem sicer, zakaj potem najvecje denarje z insajderskimi informacijami obrnejo.
Bivši uporabnik
# 22.12.2017 ob 17:17
@Carr

Katere?

Vse so 'popušile' ta teden:

https://arstechnica.com/tech-policy/2017/12/bitcoins-price-is-down-33-percent-from-highs-earlier-this-week/

"Kriptovalute" večinoma niso denar ampak špekulativna naložba (kot zlato oziroma drugi commodity-ji). Do pravega virtualnega denarja (kri virtualne ekonomije) bo še kr nekaj vode preteklo po Dravi ....
Do Brasil
# 22.12.2017 ob 17:20
Zelo privlacni za pranje denarja in krimninalce so dolarji.
paver
# 22.12.2017 ob 17:02
Črni petek
Carr
# 22.12.2017 ob 20:50
Vsem kripto haterjem se zahvaljujem za vse prijazne in seveda izljučno dobronamerne nasvete v smislu balonov, piramid, pa tistih tulipanskih čebulic itd. Res je ganljivo, kako vas skrbi za moj denar in tega vam zlepa ne pozabim. Ob tem glede na pogoste primerjave s CHF (frank) krediti javno in svečano prisegam, da ob izgubi svojega (bolj ali manj simboličnega vložka) ne bom nikogar izmed vas prosil za vbogajme, prav tako ne bom tega prosil države, staršev, tašče, žene (z njo se bova drugače zmenila...), niti ne bom ustanavljal društev in civilnih iniciativ ali pisal člankov ter se jokal po raznih oddajah tipa Tednik, Preverjeno itd. Če se jutri zgodi stampedo, apokalipsa, drugi prihod Jezusa Kristusa, jedrski napad tistega norca iz Severne Koreje ali onega z druge strani Atlantika ali kaj podobnega in se vse skupaj sesuje (v kar sicer glede na trenutni interes nekoliko dvomim), ne bo pri nas nihče lačen ali žejen, jaz pa si bom pač našel kakšno drugo zabavo. Mogoče bom celo vse dneve in na vsakem koraku s telefonom v roki visel na Facebooku ali čem podobnem in ne povzočal drugega kot izgube.
Če parafraziram enega izmed naših psihologov: kdor išče tisto pravo, donosno, varno in oh in sploh naložbo, je kot ženska, ki čaka tisto pravo ljubezen, na koncu pa dočaka - menopavzo.
anny22
# 22.12.2017 ob 17:15
So it begins....
Hladilnik
# 22.12.2017 ob 17:06
folk rabi denar za novoletni žur, drugi preventivno prodajajo... mnogi bodo še več zaslužili. Konec januarja bo že vse po starem :)
Bivši uporabnik
# 22.12.2017 ob 23:06
kupil ripple 1 uro nazaj za 0.9454, trenutno 300$ v plusu.

v plusu boš, ko bo fiat na računu..
Balaš Junior
# 22.12.2017 ob 18:08
Tole je res zurka. Cestitke sreckotom, ki so se losali nad 18, in imajo fiat sredstva na kolikor tolikor varnih racunih. Upam da bitstamp ne pocepne.

In za bozjo voljo, izognite se v sirokem loku bitfinexa in njihovih tether kvazidolarjev.

Tukaj ni rizik samo likvidnost trga, rizik je tudi supply fiat valute pri brokerju. Brokerji so vedno bili in bodo pujski, in ce se je kak zalozil in potegnil kratko, denarja ne boste videli ceprav teoreticno pise, da imate pri njemu x eur ali usd.

Imejte to v mislih, ce se greste ta spiel.
Fuk-U
# 22.12.2017 ob 17:48
Ali je to bil zadnji dan za prodajo ali pa zadnji dan za nakup, bomo vidli kmalu

hahaha, Bulgarom se ze hlace tresejo, hahaha
bori
# 22.12.2017 ob 17:47
če denar devalvira v kakšni državi za 10% je to takoj katastrofa.. pa je še vedno država cela, nepremičnine, kritje.. tu s kupovanjem vakuuma pa adrenalin rudarjev, če se rov ali rudnik vsuje.. še poker je boljši.. in zanimivo.. nihče ne izgubi.. oz. je raje tiho..
Ubogo ves(e)olje z nami.
yoda
# 22.12.2017 ob 22:52
še predkratkim se je govorilo, kako je internet svoboden, kako bodo ideje lahko potovale po svetu brez cenzure, kako bo to človeštvo osvobodilo.... in danes? internet je zelo nadziran in reguliran s strani vlad....Sedaj nas imajo še bolj pod nadzorom, kot so nas imeli v najbolj svinčenih časih komunizma.
In zakaj mislite, da bo s kriptovalutami drugače? Se niste nič naučili? A res mislite, da bo imelo ljudstvo svoje avtonomno plačilno sredstvo.
yoda
# 22.12.2017 ob 22:00
@Carr
Kaj pa, če bi sedajle hitro objavili članek: Bitcoin v nekaj urah pridobil nazaj petino svoje vrednosti... (trenutno je že dobrih 14.000 USD). Preden bomo končali tole debato, bo pa že četrti
****

še en pokazatelj, zakaj BTC ne more biti uporabna valuta zdaj za 100 enot kupuješ bajto, čez dva dni ne moreš za 100 enot kupiti niti bureka, nato čez par dni kupuješ za isti znesek jahto, čez teden nimaš z istim zneskom niti za žemljo. Karikiram seveda... Neuporabno kot valuta
Carr
# 22.12.2017 ob 17:36
Katere?

Vse so 'popušile' ta teden:

https://arstechnica.com/tech-policy/2017/12/bitcoins-price-is-down-33-percent-from-highs-earlier-this-week/

"Kriptovalute" večinoma niso denar ampak špekulativna naložba (kot zlato oziroma drugi commodity-ji). Do pravega virtualnega denarja (kri virtualne ekonomije) bo še kr nekaj vode preteklo po Dravi ....


Poglej Ripple (XRP)...
Ne bi rekel, da je zlato ravno špekulativna naložba, no... Ob dogajanju na kriptotrgu so še delnice pravi dolgcajt...
sammy13
# 22.12.2017 ob 17:12
Če je komu kaj tehnična analiza blizu... potem ve, kam kaže trend.
generusus
# 22.12.2017 ob 22:31
bori

"Trgu česa? Kaj sploh kotira? Na čemu temelji? Bi dejansko lahko vsi dvignili te coine po tem tečaju hkrati??"

Bitcoin je decentraliziran sistem. FIAT valutam, ki so centralizirane, se vrednost zmanjšuje, saj se denar da preprosto natisniti. Bitcoin ima omejeno emisijo 21 milijonov. Za mnoge države z velikansko inflacijo so bitcoin in nekatere druge kripto valute edina možnost, da ohranijo vrednost svojih zaslužkov. Kljub temu ima bitcoin v sedanji obliki številne slabe strani, ki pa se jih da sanirati. Na obzorju oziroma v uporabi pa so že kripto valute tretje generacije, ki so v tehnološkem smislu veliko boljše kot bitcoin.

Tvoje vprašanje o tem, če bi lahko vsi dvignili coine, je zelo nerodno zastavljeno. Namreč, bitcoin lahko prodaš za npr. EUR ali USD šele tedaj, če ti ga je nekdo sploh voljan kupiti po tečaju, po katerem ga želiš prodati. To preprosto neizprosno tržno pravilo odreja trenutni tečaj bitcoina. Če prodaš bitcoin za EUR, si lahko nato evre nakažeš na svoj transakcijski račun.

BTW, če bi vsi ljudje želeli v gotovini dvigniti vse prihranke v FIAT valutah (npr. v EUR, USD), je gotovinskega denarja za manj kot 3 %. Torej bi 97 % ljudi ostalo brez gotovine. Torej tudi pri FIAT valutah gre v 97 % samo za številko v računalniku, podobno kot pri kriptovalutah. Seveda pa je postopek transakcij pri kriptovalutah povsem drugačen kot pri FIAT valutah.
Bivši uporabnik
# 22.12.2017 ob 22:01
Bolj transparentne stvari, kot je bitcoin, si je težko zamisliti

razen malenkosti, da se ne ve, kdo je sploh dal zadevo na trg in zakaj.. in da ima ta "fantom" cca miljon btc-jev na polici, ki čakajo na trenutek slave..
ArmiraniBeton
# 22.12.2017 ob 19:43
Kako to deluje?
Npr.: Do zdaj je bilo vseh vplačil za 1 milijardo €, trenutno je vse skupaj vredno 1000 milijard €. Kdo ti izplača preostalih 999 milijard €?

Kdo stoji za tem?
yoda
# 22.12.2017 ob 19:16
hitra rast nikoli ni zdrava tako v naravi, kot v ekonomiji. Ravno danes, sem kolegom “svetoval”, naj se pred novim letom znebijo BTCjev. Kripto valute sicer so prihodnost, vendar dvomim, da katera od njih že obstaja.
Kar je prelepo, da bi bilo resnično, verjetno tudi ni resnično.
Btw: biznis, katerega delate samo zaradi denarja, vam nikoli ne bo prinesel veliko bogatstvo. Lep primer je tudi BTC, tisti intuziasti, ki so že pred leti rudarili zaradi svojega gušta so lahko veliko zaslužili. Večina, ki se je v BTC spravila zaradi zaslužka, pa bo popušila. Tak je zakon denarnega toka.
Bhaaltazar
# 22.12.2017 ob 19:06
Goldman Sachs čisto obrnil ploščo... v 2-gem kvartalu prihodnje leto bo že sklepal posle z BTC...
Kakšna ironija 2 tedna nazaj pa napolno cez cryptote, da bi malo zbizali cene in še sami pristavili pisker. :)

Danes je bil rollercoaster, ampak zaradi tega sem lahko postavil več pozicij ki jih prej nisem mogel zaradi hypa.

W. Buffet je rekeli:
"Panika me grabi, ko vsi histerično vlagajo, samp pa sem pomirjen in kupujem ko vsi panično prodajajo."
Guinness
# 22.12.2017 ob 19:00
Soustanovitelj bitcoina je svoje bitcoine prodal.

Ne. Soustanovitelj speltne strani bitcoin. com je razmenjal svoje bitcoine v bitcoincash, katerih ekipa tudi vodi strani bitcoin. com. Iz tega so naredili veliko stvar, ker se že dolgo umazano bojujejo z pravim oz. core bitcoinom. Stran "pravega" bitcoina je drugač bitcoin. org.
RobiK3a
# 22.12.2017 ob 17:44
Nič se mi ne bodo smilili tisti, ki bodo na Bitcoinu izubili vse.
Naj potem ne jokajo in ne kličejo na pomoč državo ailas davkoplačevalce.
odzajcatč
# 22.12.2017 ob 17:36
..kaj napoveduje benković?....
Follow Me
# 22.12.2017 ob 17:10
AAAAAAAAAaaaaaa

:D :D HODL !!

Čas je za nakupe.
Majstore32
# 22.12.2017 ob 17:02
To je pričakovana izravnana...v prve pol leta 2018 bomo na 30000€
AM
# 22.12.2017 ob 16:49
Tole je bilo pričakovano. Vedelo se je da bo vrednost ful padla, le ni še vedelo kdaj bo padla...
Partizany
# 24.12.2017 ob 15:25
Konec leta, folk vleče ven dobičke. Kmalu nova runda navzgor.
yoda
# 22.12.2017 ob 21:40
tisti ki sanjate, da bo BTC valuta/denar prihodnosti.
Prvo pravilo je, da mora denar krožiti, valuta ki pridobiva nenormalne procente pri vrednosti, ne more krožiti, ker ni noben tako neumen, da jo bo trošil. Kar pomeni da se kopiči pri posameznikih. Devalvacija je pravtako problematična kot inflacija.
Valuta ki ima tečaj 1:20000 je enako zoprna za uporabljat, kot valuta pri tečaju 20000:1. Mal je zoprno te ničle štet 0,000000001 enote za čigumi ali pa 1000000000 enot za čigumi.
Mislim, da je BTC podtaknjen kot primer slabe prakse, kar se že kaže z nenormalno rastjo, da bo pa ljudem prišlo iz riti v glave pa bodo poskrbeli z nenormalnim padcem. Na ta način bodo "dokazali" da so kriptovalute sicer zelo uporabne, vendar pod strogim nadzorom in regulacijo centralnih bank.
Da bi bil BTC kot dolgotrajna naložba kot je recimo zlato, pa tudi težko verjamem, saj je večina ljudi kupila BTC, v veri hitrega in dobrega zaslužka. 100% sem, da tisti ki furajo BTC točno vedo, kje je točka preloma in bodo začeli ljudje tako množično podjati BTC, kot so ga množično kupovali. Z zlatom ne gre primerjati, saj večina ljudi kupuje zlato za dolgotrajno naložbo, v primeru, če pride do vojn, naravnih katastrof, gospodarskih zlomov, za na stara leta... Bistvo zlata ni v tem, da bi zaslužil, temveč v tem, da če kupiš za ceno1 enote kruha 1 enoto zlata, dobiš čez 20-30 let prav tako približno 1 enoto kruha za 1 enoto zlata...

Pa nisem hater BTCja ali katerih drugih kriptovalut. Menim le, da če želiš s tem res zaslužiti ( varno, trajnostno) , ne samo drobiž par 10.000E, to pomeni full time job za tebe ali tvoje zaposlene.
generusus
# 22.12.2017 ob 20:09
"Izvor bitcoinov je namreč težko razumljiv, ..."

Ta trditev v članku je nesmiselna. Bolj transparentne stvari, kot je bitcoin, si je težko zamisliti. Programska koda (kar v bistvu bitcoin je) je javno dostopna, vsem na očem, prav tako pa so javno dostopne prav vse transakcije od prve, narejene davnega leta 2009, do zadnje.
Bivši uporabnik
# 22.12.2017 ob 18:54
Samo tako pravim. Kupite po diskontni ceni. BTC gre na 50k€.
Nocoiners pa naj naprej gonijo svoje.
bori
# 23.12.2017 ob 01:33
generusus, # 22.12.2017 ob 22:31

Že prej sem napisal primer o izposoji 'Cezarjevega' zlatnika..
In vseeno je, ali je nekdo bogat ali reven.. ampak, kako je prišel do tega.. v čemu je nekdo bogat ali reven? Obleka le preobleče človeka.. Kaj sploh je bogastvo oziroma bogatstvo.. kako se prav napiše.. In bliža se nek praznik, ki je dela prost dan.. zaradi nekoga pred 2000. leti.. ki je učil preprostosti.. in bodo spet poštenjaki in pravičniki učeni ugotovili, da je praznikov preveč.. in kmeta krompir saditi učili.. in mu ceno do onemoglosti zbili, da bo za maržo ostalo..
Nekateri pišejo o zavisti... ko pa nekdo s svojimi rokami nekaj ustvari, se mu nadene pohlep..
..le čevlje vrzi v smeti, ni kopitarjev več za popravilo.. dandanes..
resnicar
# 23.12.2017 ob 00:52
generusus
# 22.12.2017 ob 23:09

Težave, ki jih ima kripto in si jih navedel so stvar odraščanja in zorenja. Sedaj je pomembno to da kripto prinaša nov sistem decentralizacije v vse poslovne podsisteme. Lahko bi rekli več demokracije in manj posrednikov. Da pa kripto(katerikoli coin) dejansko postane univerzalna valuta, pa bo potrebno še nekaj časa. Rešiti je treba tehnološke težave, varnost uporabnikov, regulacijo, in družbeno mora biti prepoznan kot denar pri večjem procentu ljudi (menjava generacij). V naslednjih 20ih letih bo vse drugače kot je sedaj. Spremembe bodo takšne kot jih je prinesel internet od 1994 dalje. Ko je internet nastal tudi nihče ni vedel, da bo internet čez nekaj let nosil s seboj v žepu in kupoval letalske karte s telefonom.
generusus
# 22.12.2017 ob 23:09
izo

"ja, spet mantra, kako bi btc ukinil grde bančnike in je cel projekt samo zradi pravičneg sveta in miru ne svetu, lol. ker zato narod kupuje to neumnost.."

Ja, res. Žal nekateri kripto (pre)navdušenci preveč potencirajo t.i. pokvarjenost aktualnega bančnega sistema. Za večino ljudi je sedanji bančni sistem zdaleč najbolj varen in učinkovit sistem hrambe denarja in tudi poslovanja. In tako bo še zelo dolgo. Poslovanje s kriptovalutami nima nobene pravne zaščite. Morebitne napačne transakcije se ne da stornirati. Vsak posameznik postane svoja lastna banka. To je povezano z veliko odgovornostjo. Vrednosti kriptovalut so zelo volatilne in povezane z visokim rizikom. Kdor pozabi gesla je ob ves denar. Kdor se ne želi soočiti s temi izzivi pač ne bo vlagal v kriptovalute in bo hrambo denarja zaupal utečenim bančnim sistemom. Zlato in neštetokrat izrečeno pravilo: nikoli ne vlagaj v rizične naložbe, kot so npr. kritovalute, več, kot si pripravljen izgubiti.
Bivši uporabnik
# 22.12.2017 ob 22:54
stokrat povedano: ni problem gonjenje kripta (dokler je pač legalno, tako ali drugače), mi pa gre na organ filozofiranje o nekih digitalnih robin hoodih, ki bodo spremenili svet pred revščino, bankirji ipd, medte ko praktično 100% "vlagatelhev" v kripte žene izključno pohlep oz želje po zaslužko, lol in ko je jasno,d a se zadeva vse bolj centralizira (kdo že uvaja "forkanje") ipd in da so jasno tam od nkje 2013m 2014 prevzeli vajeti točni tisti, prosi katerim ste najbolj glasni, lol (kar bo jasno po novem letu).
Bivši uporabnik
# 22.12.2017 ob 21:55
lol, kakšne pokate s temi kriptami eni, pravi doktorji virtualnosti. mmc, do kdaj je pogodba?
bori
# 22.12.2017 ob 21:35
Carr, # 22.12.2017 ob 20:50

Pa saj vsi delamo neumnosti.. povsem normalno.. drugo je histerija in spravljanje drugih v obup.. pa naj bo z denarjem, alkoholom, igrami..
bori
# 22.12.2017 ob 21:28
ArmiraniBeton, # 22.12.2017 ob 21:10
Torej še enkrat. Kdo ti izplača preostali znesek? Če pa v košari ni toliko denarja.

sestrična.. oziroma bitcoinsestrična.. pa še virtual bi lahko dodali.. ker banke ne bodo več potrebne..
Kazalo