Borzni komentar
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.0 od 41 glasov Ocenite to novico!
Omejitev je le nebo? Morda še nikoli v zgodovini ni kakšna naložba tako razvnemala strasti, kot jih letos bitcoin. Gre za klasičen balon, ki bo neizogibno počil ali pa se je vse skupaj šele začelo in bo bitcoin krenil celo proti milijon dolarjem? Foto: Reuters
Veseli obrazi na Wall Streetu - newyorški delniški indeks Dow Jones, v katerega so vključene delnice 30 vodilnih ameriških korporacij, se je letos povzpel za 20 odstotkov. Foto: Reuters

Dodaj v

Bitcoinovska norija: za kriptokovanec 10 tisoč dolarjev!

Nevarna igra - je pričakovati večji padec?
28. november 2017 ob 14:15
Ljubljana - MMC RTV SLO

Rekordno zanimanje za nakup bitcoinov s kreditno kartico naj bi bil znak, da je bitcoin, za katerega je treba od danes odšteti že petmestno dolarsko vsoto, vstopil v zadnjo in najbolj noro fazo bikovskega trga.

Čeprav se je še pred kratkim zdelo malo verjetno, da bo bitcoin že letos dosegel 10 tisoč dolarjev, je danes okrog poldneva na nekaterih menjalnicah padel tudi ta mejnik. Pred točno letom dni je bil bitcoin vreden dobrih 700 dolarjev, danes je treba zanj odšteti 14-krat več. Trgovec s kriptovalutami Rok Benkovič (Crypto Trade Academy), ki je to jesen (ko je bila cena bitcoina pod 5.000 dolarji) v pogovoru za MMC napovedal, da bo bitcoin v kratkem dosegel 8.000 dolarjev, je presenečen, da je rast tako nagla: "Pričakoval sem, da bo šlo bolj počasi, a trenutno bitcoin res nezadržno raste. Pri okrogli številki 10 tisoč dolarjev je treba biti pazljiv, ker gre za velik psihološki mejnik. V kratkem pričakujem popravek."

Vrednost bitcoina za nekatere nič, za druge milijon
Medtem ko je Jamie Dimon iz banke JP Morgan septembra za bitcoin povedal, da je prevara in da je njegova vrednost pravzaprav nič dolarjev, nekateri razmišljajo precej drugače. Analitik pri banki Saxo Bank vidi bitcoin v desetih letih pri vsaj 100 tisoč dolarjih, John McAfee (znan po protivirusnem programu McAfee) je ciljno vrednost nastavil na 500 tisoč dolarjev, kar naj bi se zgodilo že v treh letih, bitcoinovski podjetnik iz družbe Xapo Wences Casares pa je šel še korak dlje, saj meni, da bo bitcoin dosegel milijon dolarjev. Kdaj, ni razkril.

Bodo vlada dovolile ali prepovedale bitcoine?
"Te številke se mi zdijo malce neverjetne," pravi Rok Benkovič, ki pa se mu vseeno zdi, da je še možnost za rast bitcoina: "Če pogledamo, koliko ljudi uporablja bitcoin, je še precej potenciala. Odvisno bo predvsem, ali bodo vlade po svetu sprejele bitcoin ali ne. Bitcoin skratka lahko še precej zraste, bodo pa vmes tudi večji popravki. Previdno bo treba vstopati in ob njegovi rasti pobrati dobiček." Kaj pa črn scenarij, pok balona in strmoglavljenje pod 1.000 dolarjev? "Če bi prišlo do velikih prepovedi bitcoina, tudi to ni nemogoče, v nasprotnem primeru pa se mi takšen padec zdi pretiran."

Vedno več nakupov s kreditno kartico
V "kriptoigro" se vključuje vedno več špekulantov po vsem svetu, ki jih je premamila zgodba o izjemni letošnji rast. Ali so dovolj poučeni in se zavedajo vseh tveganj, jih niti ne zanima, pomembno je, da "tečaj samo raste" in da je znanec mastno zaslužil. Pok balona utegne biti boleč. V Googlovem iskalniku je besedna zveza "kupi bitcoin s kreditno kartico" iskana, kot še nikoli, res pa je, da ta fraza pomeni samo tri odstotke celotnega zanimanja za vse, kar je povezano z bitcoinom, to vznemirljivo kriptovaluto, ki temelji na tehnologiji veriženja blokov (blockchain), njena tržna kapitalizacija pa znaša že 165 milijard dolarjev.

Evropski delniški trgi najbolj privlačni
Vlaganje v delniške trge se zdi ob tako nori rasti bitcoina resnično dolgočasno, a tudi tam se pojavljajo pomisleki, da so vrednotenja previsoka, potem ko vodilni delniški indeksi skoraj iz tedna v teden postavljajo rekorde, newyorški Dow Jones pa je letos pridobil že 20 odstotkov. Je trg še privlačen, enega od slovenskih finančnikov, ki noče biti imenovan: "Evrsko območje zaradi nadpovprečne rasti ostaja najbolj privlačno za delniške naložbe, sledita Japonska in Švica. Pred kratkim pa so se pojavile spremembe glede napovedi prihodkov večjih korporacij, vendar - zaradi prilagodljive politike ECB-ja bodo rezultati podjetij še naprej pozitivni."

Tomaž Okorn
Prijavi napako
Komentarji
sumtb
# 28.11.2017 ob 14:39
zaradi mene če gre na 100.000 eur samo da ne bodo potem špekulanti ko bo balon počil začeli ustavavljati društva ki se bodo potegovala za to da bi davkoplačevalci reševali njihov hazard, tako kot s krediti v frankih.
Seneca
# 28.11.2017 ob 14:43
Še vedno mi je smešno, da je nekdo za prvi dve pizzi plačal 10.000 BTC, se pravi po današnjem kursu več kotb 100 mio USD!

Someone in 2010 bought 2 pizzas with 10,000 bitcoins
gisky
# 28.11.2017 ob 14:36
@Vhito

točno to se lahko - se najverjetneje bo zgodilo. vprašanje je le kdaj.

Vedeti je treba, da gre pri bitcoinu v osnovi za ničelno igro - karkoli nekdo pri tem zasluži, nekdo drugi pri tem izgubi. ne ustvarja se namreč nobena dodana vrednost (ampak cena raste, ker ljudje trenutno vlagajo v njega)
madli
# 28.11.2017 ob 14:44
O balonu poslušamo že leta :D

Ko bodo ljudje ugotovili kakšno moč imajo lahko decentralizirane valute, kjer ti banke (Ciper 2012) ne morejo denarja dol pobrat, bo še zelo zanimivo.

Če bi pred nekaj sto leti govoril o ločitvi cerkve od države, bi te gledali kot da si malo nor. Trenutno pa gremo v smer ločitve države od valute.

Noben ne ve kaj bo s ceno bitcoina, niti nima veze, mene še najbolj fascinira tehnologija in moč ljudstva, ki jo predstavljajo decentralizirane valute.
Vhito
# 28.11.2017 ob 14:30
In potem čez noč - bum. Bitcoin balon poči in ni vreden počenega groša. Strokovnjaki - je to možno ali ne?
ThePianoGuy
# 28.11.2017 ob 14:46
@Vhito: Seveda je možno. Ampak kaj potem. Bitcoin kot protokol in plačilno sredstvo bo obstal, četudi bo njegova vrednost v USD/EUR padla.

@AndY1: Kje vidiš piramidno igro oz. ponzijevo shemo? Bitcoin ne obljublja nobenih "obresti". Je samo (kripto)valuta in nič drugega.
Guinness
# 28.11.2017 ob 14:58
Sem lastnik recimo 5 BTC ali je možno to zamenjat v 50.000 $ in denar porabiti v navadni trgovini???

Seveda. Na Bitstampu na primer imas par klikov od prodaje do nakazila na IBAN.
kingeston
# 28.11.2017 ob 14:50
nazadnje ko so bili popravki cene bitcoina za 40% se je v parih minutah kupilo za miljarde bitcoinov

skratka če bitcoin hitro pade, folk čaka v vrsti z miljoni da ga bodo pokupili, kar bo kratkoročno znova izstrelilo tečaj navzgor...
kristt
# 28.11.2017 ob 14:55
sem popoln nevednež na tem področju. Mi lahko kdo da odgovor ali je možno naslednje.

Sem lastnik recimo 5 BTC ali je možno to zamenjat v 50.000 $ in denar porabiti v navadni trgovini???
HVALA
kingeston
# 28.11.2017 ob 15:04
ne se sekirat za kripto balon; to je samo priložnost za najpogumnejše da izkoristijo priliko za lahek zaslužek.

raje se sekirajte za borzni balon, zaradi katerega nas bo polovica ostala brez službe... in je umetno povzročen s strani inštitucij, zaradi katerih je bil bitcoin narejen (bailout bank)
gremyus
# 28.11.2017 ob 14:41
Kako že gre tista ? Kdor visoko leta, nizko pade. Vse je v glavah. Tako papir od dolarja, kot tudi premetavanje matrik v grafikuljah, v resnici niso vredni počenega groša. Upam da pridejo do tega ljudje prej, predno bo prepozno. Velja pa zakon o ohranitvi X (karkoli X že je): nekdo ki bo dobil, bo vzel nekomu, ki bo izgubil. Drugače ne gre. Srečno, hazarderji.
madli
# 28.11.2017 ob 14:55
Ponzijeva shema plačuje stare stranke z denarjem novih strank. Pri bitcoinu ti nihče ne ostane dolžan nič.

Da pa gre cena gor me pa nič ne čudi. Vsakodnevno vedno več ljudi želi kupiti bitcoin, teh pa ostaja enako število, za razliko od FIAT valut, ki jih printajo dobesedno po tekočem traku.

Definitivno pa bi želel videt, da se cena majčkeno popravi, recimo na ene $7-8k, da lahko malo graf "zadiha" in ima s tem tudi nov val ljudi priložnost kupiti BTC pod $10k.

Ljudje se ne zavedajo, da za vsakim, ki želi prodat svoj bitcoin, so vzadaj že ljudje, ki samo čakajo da bo "dip", da lahko kupijo pri dobri vstopni točki.

Smo na začetku nečesa kar bo v vsakem primeru, karkoli se zgodi, šlo v zgodovinske knjige nekoč.
grado
# 28.11.2017 ob 15:22
Vsi tisti, ki se že leta derete BTC ponzi, ponzi.
Vam lastniki Btca kažemo sredinec iz novega Ferrarija ;)
PONOS
# 28.11.2017 ob 15:01
Ko je bil tulipan vreden več kot kmetija je počilo sedaj je imaginarni kovanec vreden več kot povprečne pol letne plače...čestitam posameznikom ki so zgodaj kupili in do zdaj držijo...
Radoveden
# 28.11.2017 ob 17:08
Vsem, ki ste in ki boste zaslužili s to kriptoigro, privoščim. Upam da bo največ izmed vseh igralcev najbolj srečnih ravno Slovencev. Da se bo tu kupovalo vile in ferrarije in bazene... Da bo imelo lokalno gospodarstvo kaj od tega, da boste pametno trošili in tako dalje, mogoče tudi kaj dalje investirali, da ne bo tako hitro izgubljeno kozt pridobljeno. Če pa že bo izgubljeno, pa upam da se denar prelije čimveč k kakim obrtnikom, ki bodo potem to dalje vlagali in širili gospodarstvo za vse nas.

To je to.

Obilo sreče!
Guinness
# 28.11.2017 ob 15:16
da ne bodo potem špekulanti ko bo balon počil začeli ustavavljati društva ki se bodo potegovala za to da bi davkoplačevalci reševali njihov hazard, tako kot s krediti v frankih.

Mislim, da se glede tega vsi strinjamo. Za svoje investicije mora odgovarjat vsak posameznik sam.
Guinness
# 28.11.2017 ob 15:09
raje se sekirajte za borzni balon, zaradi katerega nas bo polovica ostala brez službe

To je tudi res. Ogromno ljudi vedno skoci pod novicami o bitcoinih, prej vec kot pri borznem balonu, ki bo definitivno vplival na njih, za razliko od trga kriptovalut.

Je pa verjetno marsikateremu komentatorju pri sebi malo zal, da ni npr. se v zacetku leta investiral v kaksnih 0.5BTC-ja :)
Radenm
# 28.11.2017 ob 14:45
Če bitcoin maherji hočejo da bitcoin postane priznana valuta, torej "legal tender" se mora najprej stabilizirati. Tako hitro spreminjanje vrednosti je za valuto velik minus tudi če gre navzgor. Ampak mislim da bitcoin maherjem to ni endgame, temveč zgolj denar. Ne morem niti reči "zaslužek", zato ker beseda "zaslužek" implicira da si si nekaj "zaslužil"....

Če pa kriptovaluta kdaj postane legal tender, potem pa seveda to odpre storitve kot to kripto-bančništvo, kripto-posojila, kripto-izogibanje-davkom in tako naprej in tako naprej. Torej, ne bo šlo za nobeno revolucijo na valutnem trgu.
Butale.press
# 28.11.2017 ob 17:59
1- Imamo papirnat denar, ki ga izdaja zasebna banka brez kritja, dobesedno iz nič.
2- banke imajo po zakonu minimalnih rezerv, možnost posoje denarja, ki ga sploh nimajo in ne obstoji in je spet kreiran iz nič.
3- Imamo sedaj ta nič vreden papirnati denar, s katerim sedaj kupimo virtualnen denar,za katerega noben ne ve kaj bo..

Nekdo ima ta folk lepo za norca hehehe...
Hohštaplerija
# 28.11.2017 ob 16:39
@grado in ostali, ki ste pokasirali: čestitke.

Ampak vsi ljudje sveta pač ne morejo ležati na plažah Balija, če ne bi imeli velik problem.

Ni pa lepo, da ljudje, ki niso vajeni tvegati sedaj ponižujete. Brez vzdrževane infrastrukture, elektrike ter pitne vode, se boste prevrnili iz svojih zlatih foteljev.
ga_moram_imet
# 28.11.2017 ob 15:25
Vam lastniki Btca kažemo sredinec iz novega Ferrarija ;)

Unega v kartonasti škatli 1:24?
praetor
# 28.11.2017 ob 15:25
Da še jaz svoj piskrček pristavim... Že nekaj časa berem o teh kriptovalutah in nikakor ne morem priti do drugega zaključka (enako kot nekateri pred menoj) kot to, da bodo nekateri seveda blazno zaslužili, večina ostalih vlagateljev bo pa pač to plačala. Denarja tam notri je pač 100 % in nekaj odstotkov vlagateljev bo pač pobrala 90 % vsega, ostali si bodo razdelili 10 % (seveda po domače povedano). Tisti, ki seveda legitimno menite drugače kot jaz, me po domače demantirajte, vse ostale je pesek v oči.
Stvar po mojem mnenju lahko raste samo do trenutka, dokler bodo vstopali novi vlagatelji vsakodnevno, saj to edino pumpa to virtualno igro brez realne osnove. Sam zaradi moralnih razlogov in načel pri tem ne mislim sodelovati.
Edino, kar še ne vem, je to, kdo bo plačal račun za elektriko.
toreksreda
# 28.11.2017 ob 15:06
Sramotno je da se gremo drzavo, ki se poteguje kot najdestinacija za blockchain podjetja v EU, nas premie Cerar podpira to zgodbo in mocno verjame v potencial, hkrati pa nihce v sodelovanju z javnimi mediji ne dela na ozavescanju ljudi kaj pravzaprav blockchain (tehnologija pod BTC) predstavlja za ljudi.

Ko boste to dojeli, da je blockchain tehnologija ki ste jo nevede vsi cakali bo mogoce zaradi raznih neumnih in nepotrebnih regulacij (bc sistemi ima najlepso moznost zregulirat samega sebe) ze prepozno. Bitcoin oz blockchain = enakovpranost za ljudi, preprecuje korupcijo, lobiste, in omogoca(oz bo omogocal) postene pogoje oz izhodisce za delo v najsirsem pomenu vsakemu posamezniku.

Dokler finance najprej pluvajo, potem scijejo za vetrom in na neumen nacin razlagajo potencial samo kaze na nekompetentnost in podkupljivost sloveniskih medijev.

% dravnih zalog ce jih imamo kaj bi bilo obvezno treba "pretopit" v BTC

Finska ga razume in podpira pa se lahko strinjamo da je najbolj napredna drzava glede solstva in se marsicesa :
https://helda.helsinki.fi/bof/bitstream/
handle/123456789/14912/BoF_DP_1727.pdf?s
equence=1&isAllowed=y
gisky
# 28.11.2017 ob 14:55
@kingeston
tako kot praviš bo raslo in bo padalo -ampak še vedno je vse skupaj : kolikor bo nekdo zaslužil, bo drugi izgubil. mimo tega ne moreš.
deleted
# 28.11.2017 ob 14:49
Danes sem menjal Bitcoin za Ethereum .. računam na rast =)
coffeecup
# 28.11.2017 ob 15:52
Bitcoin je iz namena kriptovalute že zdavnaj prešel v čisto špekulacijo. Bistvo bi moralo biti v uporabi ne pa kopičenju.
pjandura
# 28.11.2017 ob 14:53
Jaz pridno kupujem BitCoin, LiteCoin, Ripple in Ethereum... to bo šlo gor.
Rocknrolla
# 28.11.2017 ob 17:44
Radenm - "Samo nehaj mi prodajat neke prežvečene floskule o "decentralizaciji in anonimnosti" ter o "tiraniji državnega tiranstva", ker sem pač pojedel malo preveč polente da bi padel na take poceni finte.isim,"... Razloži mi kako je lahko slabo, če ti želim z tem, da pristopiš na ta kriptovlak resnično dobro? Ne pričakujem od tebe da vložiš tisočake in če te to ne zanima, to še ne pomeni da imam jaz narobe...

alcatraz - "če ni zadaj osnove v materialu in delu, je to nekaj, kar ne obstaja." - Blockchain ima zadaj delo (računalniki rešujejo zapletene matematične probleme) in materjal (računalniki, danes pa ASIC minerji, ki požrejo zelo veliko štroma). Bitcoin ni kar tko, iz neba padu in ležijo naokrog... In plis nehajte pisati o tem da bitcoin nima nobene osnove, s tem samo kažete svojo nevednost... Me zanima če greš v gostilno in začneš razlagat kako je 1+1=3 in pol kako te gledajo ostali, ki so za šankom? Nekaj časa te mal poslušajo, pol se začnejo smejat, nazadne te pa en pa gobec, ker te ima počasi zadost ker klobasaš čiste neumnosti...

Pol prosim nehajte klobasati o kakšni Ponzi shemi, ker ali ne veste kaj je ponzi shema ali pa spet nimate pojma kako deluje blockchain...

Pa še o decentralizaciji... Povej mi koliko bi plačal provizije in koliko časa bi trajalo, če bi hotu nakazat 1000€ recimo sorodniku v Avstralijo? Če bi za isto stvar (prenos 1000€) v kriptovaluti, te pride recimo transakcija z Ethrom med 0.15€ in 0.2€... Če pa bi uporabil PIVX pa še cca 10x manj in tukaj ni nobenih posrednikov, čas transakcije pa nekaj sekund ( transakcija pri PIVX je skoraj instantna) medtem ko bi ti pri Western Union zaračunali točno 49€ in traja do 4 dni (no v primeru da želiš nakazat denar na delovni dan, ga prejenik lahko dobi še isti dan) ampak 49€ provizije in vse čakanje v primerjavi z 0.2€ in praktično instantna transakcija - tukaj nimaš kaj za mislit...

Kar se tiče zapravljanja kriptovalut v trgovinah... Danes je že kar nekaj ponudnikov kreditnih kartic, ki jih nafilaš z kritovalutami in jih prosto uporabljaš POVSOD KJER SPREJEMAJO VISA IN MasterCard...

in še bi lahko razlagal... Ampak kaj ko vidim, da tukaj govorim steni, vsaj po minusih sodeč in po komentarjih ala bitcoin je luft, ponzi, balon, nateg in še kaj...
grado
# 28.11.2017 ob 15:31
Vam lastniki Btca kažemo sredinec iz novega Ferrarija ;)

Unega v kartonasti škatli 1:24?


Med tem, ko se ti sprašuješ kaj sploh btc je in kriptovalute na sploh. Je na svetu nastalo ogromno novih milijonarjev in milijarderjev. Donosi na kriptovalutah so x10 v par mesecih..

Nevedneži se mi smilite.

Riziko definitivno je, če vlagaš pametno ga praktično ni..
aka29
# 28.11.2017 ob 14:52
@Vhito, seveda je možno. Ni pa tu problem v strokovnjakih ampak v raji, ki bo potem jokala na npr. Tedniku, kako so oškodovani in oh in sploh, nihče pa ne bo povedal, da je pač želel z nič dela priti do denarja.
trolle
# 28.11.2017 ob 19:15
Vedno huda debata med tistimi, ki nekaj bitcoina(ov) že imajo in tistimi, ki bi ga mogoče imeli, zato take članke prebirajo. Dragi znanstveniki. Bitcoin je investicja kot mnoge druge. Smrtniki, ki to želijo in zmorejo, običajno znesek, ki ga lahko brez propada pogrešajo nekam vložijo. Če ne drugam pa v domačo nogavico, pa še ta se kdaj ne najde več. Vsaka stvar je vredna toliko, koliko je zanjo nekdo pripravljen plačati in nič več - tudi zlato (neverjetno). V aprilu letos sem v 0.2 bitcoina vložil za 2 tanka bencina in 2 runde s prijatelji. Će bi želel to danes prodati, je to res vredno nekaj več, če pa jutri ne bo več nič, me tudi vrag ne bo vzel. Za nakup ali prodajo se zavstno odločim in ta denar brez drame izgubim. Tudi danes lahko kdorkoli kupi 0,01 bitcoina (na današnji dan za nekih 83€) in če bo čez leta vrednost bitcoina zrasla na 100.000€ nekaj pridobi, če pa jutri propade pač izgubi 83€, ki bi jih lahko pogrešal ali brez muke zapravil.
Bondjanez
# 28.11.2017 ob 16:29
Jaz sem danes izstopil. Me pa zanima konec.
Po moje bodo drzave prepovedale vsako Uporabo. V najboljsem primeru bodo drzave izdajale svoje valute o cemer se ze nekaj govori.
Skratka s 1000 Euri se ne mislim igrat za vec me je pa strah. Lepo voznjo se naprej tistim bolj pogumnim.
grado
# 28.11.2017 ob 15:33
Digitalna piramida....ko o tem govorijo frizerji in cestarji ves da se ne sme kupiti...

Uf boš slabe volje, ko bo tvoja frizerka čez pol leta zaprla salon in odšla za 1 leto na Bali ;)
grado
# 28.11.2017 ob 15:17
sem popoln nevednež na tem področju. Mi lahko kdo da odgovor ali je možno naslednje.

Sem lastnik recimo 5 BTC ali je možno to zamenjat v 50.000 $ in denar porabiti v navadni trgovini???
HVALA


V vsakem trenutku lahko zamenjaš BTC v fiat valuto in nato nakažeš na fiat račun..
aburektut
# 28.11.2017 ob 15:02
pod 100k..poceni!
kingeston
# 28.11.2017 ob 15:00
kolikor bo nekdo zaslužil, bo drugi izgubil. mimo tega ne moreš.

to je samo v primeru še cena pada. če cena raste ali stagnira nobeden ne izgubi.
GeorgeB
# 28.11.2017 ob 20:28
če ga ne boste nehal kupovat, tud padu ne bo... PIKA
Radoveden
# 28.11.2017 ob 18:15
@7up,
glede na to, da sem napisal "kriptoigra", se tudi tu strinjava ;)

želje in sanje so eno, realnost je drugo. v vseh sistemih so zmagovalci. ponzi shemah ali zgolj špekulacijah.

10 let nazaj ko je bil forex "all the rave" se je dobro pogrelo precej slovencev. precej tudi preveč. še sam sem bil zraven. ko se je evforija polegla je ven prišla statistika: 80% ljudi na forexu puši.

bitcoin trenutno ni kaj drugega kot naložba. kot zlato. to napihovanje vrednosti žene pohlep. pri pohlepu v taki histrični obliki pa se je ponavadi v zgodovini končalo enako. dokler je histerija večina verjame le v eno. vedno je potek te igre enak.

zato pa sem rekel, upam da bodo mase vseh teh pametnih Slovencev, ki ostalim govorijo kako nazadnjaški da so, izstopili pri vrhu. ker v nasprotnem bo bolj žalostno vse skupaj in bo še toliko slabše za našo ekonomijo, ker bodo institucionalni vlagatelji pobrali največ - ravno ti, ki jih borci za socialno pravičnost tako prezirajo.
Chopin
# 28.11.2017 ob 17:06
Tako da prosim nehaj uporabljat besedo "decentraliziran" kot da je to nekaj oh in sploh najboljšega.

Kje iz mojega komentarja si videl vrednotenje tega kaj je boljse, decentralizan ali centraliziran monetarni sistem? Meni je samo smesno ko nekateri govorijo o piramidi, ce je pa ravno obratno od piramide, trenutni monetarni sistem pa dejansko je piramida :).
hypatos
# 28.11.2017 ob 15:44
@grado - tisti, ki ima ferarija, nima časa, niti namena na MMCju pisat komentarjev... ker mu to ni potrebno.
ga_moram_imet
# 28.11.2017 ob 15:40
Zanima me samo, kakšne bodo razsežnosti poka tega balona... ali se nam bo zaradi tega lahko ponovila kakšna večja gospodarska kriza, ki je ravno dobro končala?

To ne bo melo vpliva. Vpliv bo samo na povečanje št. samomorov.
Rocknrolla
# 28.11.2017 ob 17:56
OK, me pa zelo veselijo vse te debate o bitcoinu in tej tehnologiji... Vsaki pomisleki so čisto utemeljeni, saj je to "nova" stvar in nihče ne želi biti oškodovan ali prevaran... Je zelo dobro, da se odprejo takšna in drugačna vprašanja in da se nato na njih najde dober odgovor, da se stvar razjasni pa to... Moram le pripomnit, da nekateri bodo kritizirali to tehnologijo pa tut če ostanejo čisto sami pri svojih trditvah in tudi če jim razložiš in pokažeš vse prednosti te tehnologije
Radenm
# 28.11.2017 ob 16:13

Nikec3
Ne vem zakaj vas toliko ne razume, da je poglavitna razlika v tem, da se "naš" euro neprestano printa in printa, bitcoina pa je določeno število.

Razumemo, razumemo in ravno zato Bitcoin nikoli ne bo valuta. Lahko je investicijsko sredstvo, lahko je novo zlato, valuta pa ne bo nikoli.


Vedno bolj dvomim da je bil namen bitcoina kadarkoli "biti valuta": Po moje je to samo všečna fraza da so privabili nove ljudi v proces. In vedno več jih morajo, ker ko se povpraševanje ustavi, bo problem.
Nikec3
# 28.11.2017 ob 16:05
Ne vem zakaj vas toliko ne razume, da je poglavitna razlika v tem, da se "naš" euro neprestano printa in printa, bitcoina pa je določeno število.

Razumemo, razumemo in ravno zato Bitcoin nikoli ne bo valuta. Lahko je investicijsko sredstvo, lahko je novo zlato, valuta pa ne bo nikoli.
aparat-čik
# 28.11.2017 ob 15:43
baloni ne počijo. Prebodli ga bodo z nožem.
timoti
# 28.11.2017 ob 15:36
Ne vem zakaj vas toliko ne razume, da je poglavitna razlika v tem, da se "naš" euro neprestano printa in printa, bitcoina pa je določeno število.
Seneca
# 28.11.2017 ob 14:59
@giksy

Vse je to zaradi pohlepa, izgubili bodo vsi tisti, ki jim ni dovolj, da so do danes zaslužili za avto, letalo itd, ker računajo, da bodo kmalu imeli za dve letali Bitcoinov. Ko bodo izgubili to virtualno premoženje ne bodo krivi ne borzniki in ne bankirji, temveč zgolj njihov pohlep!
_50centy_
# 29.11.2017 ob 11:49
Vložil sem 1000€ v bitcoine na bitsmap, ko sem podvojil sem 1000 € pretopil nazaj v €, sedaj sem lahko še samo na plusi ali nuli ;)
SamoRes
# 28.11.2017 ob 23:14
Za male vložke tako in tako ni nekega profita. Vlak je že kakšno leto zamujen. Če bi dal notri 100 evrov pred nekaj tedni bi imel danes 200. Tudi če zraste za dvajsetkrat v prihodnosti ne bo nek omembe vreden prihodek.
Če pa imaš za vložit deset tisoč evrov, ki jih ne boš pogrešal, pa pravzaprav niti ne rabiš igrati teh igric.
7up
# 28.11.2017 ob 18:28
@Rocknrola

Bancni transfer iz evrope v AU vas bo prisel cca 5 eur - obstajajo tudi cenejsi nacini posiljanja denarja(npr transferwise).

Pri nakupu elektronske valute boste placali tudi min 2x po 1.5% menjalnici za konverzijo v/iz gotovine in seveda verjetno placali tudi menjavo iz dolarja v kanadski dolar in iz eu v dolar. Argument je slab.

Jaz bi se raje na vasem mestu uprasal bistveno uprasanje: Kateri poslovni problem resuje valuta, ki ga ne resujejo obstojece resitve na trgu.
Komentar dogajanja na Ljubljan ...
link
Dokler glasba igra, naj se zabava nadaljuje
43
13. december 2017 ob 06:30 Vse je pripravljeno, da Fed spet zviša ključno obrestno mero, kar finančnih trgov seveda ne bo zmedlo. Wall Street je rekordno visoko, zlato pa se zdi (zaradi bitcoina?) pozabljeno.
Več novic ...
Kazalo