Bodo kadrovske menjave v podjetju 2TDK pospešile projekt drugi tir? Foto: BoBo
Bodo kadrovske menjave v podjetju 2TDK pospešile projekt drugi tir? Foto: BoBo

Državno podjetje 2TDK, ki je investitor dolgo pričakovanega železniškega odseka Divača–Koper, dobiva nova člana poslovodstva, ki bosta skupaj z zdajšnjim direktorjem Žarkom Sajičem vodila financiranje in gradnjo drugega tira. To bosta Dušan Zorko, nekdanji predsednik pivovarn Laško in Union, in Marko Brezigar, ki je vodil podjetje Slovenske železnice Infrastruktura.

Če je bil do letošnje pomladi prvi operativec projekta drugi tir Metod Dragonja, bi to po novem utegnil postati Dušan Zorko. Nadzorni svet družbe 2TDK, predseduje mu pravnik Samo Logar, je namreč Zorka in Brezigarja za obdobje štirih let imenoval za člana poslovodstva, na prihodnji seji pa bo imenoval generalnega direktorja družbe. Od odhoda Dragonje je bil na čelu 2TDK-ja Žarko Sajič, eden redkih, ki je po kompetencah ustrezal zahtevam za vodenje trenutno največjega infrastrukturnega projekta v državi. Odkar je odgovornost na ministrstvu za infrastrukturo prevzela Alenka Bratušek, je bilo jasno, da išče še druge ljudi, ker se projekt ni razvijal dovolj hitro. Da gre vse skupaj prepočasi, je večkrat poudaril tudi premier Marjan Šarec.

Odkar je odgovornost na ministrstvu za infrastrukturo prevzela Alenka Bratušek, je bilo jasno, da išče nove ljudi. Foto: BoBo
Odkar je odgovornost na ministrstvu za infrastrukturo prevzela Alenka Bratušek, je bilo jasno, da išče nove ljudi. Foto: BoBo

Ni šlo za politično izbiro

Nova člana poslovodstva bi lahko pripeli dvema strankama, Zorka SD-ju in Brezigarja SMC-ju. A viri pravijo, da pri izbiri ni šlo za politično bližino. Dušan Zorko, ki je trenutno v tujini in imenovanja ne komentira, ker z njim ni povsem seznanjen, pravi, da je bil k projektu povabljen. Njegove izkušnje reševanja in prestrukturiranja Pivovarne Laško in prodaje Heinekenu so gotovo najboljša popotnica za zahtevnost dela na 2TDK-ju. Zorko se je lani omenjal tudi kot kandidat za vodenje Slovenskega državnega holdinga. Marko Brezigar pa je pred šestimi leti vodil infrastrukturo, je gradbenik z MBA-jem, na železnicah je pomagal uvesti digitalni radijski sistem.

Razširjeno poslovodstvo čakajo gore dokumentacije in trda pogajanja z Evropsko investicijsko banko, ki naj bi za drugi tir dala največje posojilo. Zapreti je treba finančno konstrukcijo in začeti graditi oziroma še prej pripraviti obsežne razpise. Če bi šlo vse po načrtu, bi se gradnja železniškega odseka Divača Koper začela proti koncu 2020.