Podjetje Studio Moderna je ustanovil oče Sandija Češka. Foto: BoBo
Podjetje Studio Moderna je ustanovil oče Sandija Češka. Foto: BoBo

Če se enkrat v dvajsetih letih zgodi, da ključni cilji niso doseženi in da zaradi tega delodajalec ne more izplačati dela plače iz naslova poslovne uspešnosti, ki je vezana na dobre poslovne rezultate, pričakujem, da bo velika večina zaposlenih to razumela.

Sandi Češko
"Pretekli teden sem v osebnem nagovoru vsem zaposlenim poudaril, da smo zadnjih šest mesecev izpeljali najprej vse druge ukrepe za zagotavljanje večje rasti, zmanjševanje stroškov, reorganizacijo, okrepili management in prilagodili kriznim razmeram vodenja," poudarja Češko. Foto: BoBo

Češko vodi družbo Studio Moderna in je bil zadnji dve leti razglašen za najbogatejšega Slovenca. Po ocenah revije Manager je njegovo premoženje vredno 400 milijonov evrov.

V uredništvo pa smo prejeli elektronsko pismo enega od zaposlenih, ki je ogorčen, ker se je direktor odločil, da letos ne bo izplačal božičnice. Poudaril je, da to vpliva na motivacijo in da naj bi zaposleni že razmišljali o nadaljevanju dela v takšnem podjetju.

"Tovrstne reakcije nekaterih sodelavcev, seveda, ne morejo biti presenečenje za vodstvo podjetja. V javnosti prevladuje vtis, da je podjetje tudi letos poslovalo skladno s plani, predvsem pa to, da imam v banki na osebnem računu ogromno denarja. Kot kaže, tako menijo tudi nekateri sodelavci," odgovarja Češko.

Zakaj ste se v podjetju, kljub dobrim rezultatom ter širitvi na nove trge, odločili za neizplačilo božičnic oz. nagrad, ki, kakor trdi zapis, imajo osnovo v sklenjenih pogodbah?
Vsem zaposlenim sem pojasnil svojo odločitev in odločitev vodstva podjetja. Dejstva pa so naslednja: rast prihodkov je bila tudi v letošnjem letu dvomestna za skupino, uspešno smo vstopili z novim programom Dormeo Octaspring na trg Velike Britanije in Kanade. Celotna skupina posluje pozitivno. Žal pa se je učinkovitost, profitabilnost zaradi različnih dejavnikov bistveno zmanjšala. Še posebej negativni trendi so v Studio Moderna v Sloveniji, kjer je prodaja v primerjavi z letom 2011 padla za 10 odstotkov, družba bi končala z izgubo, če ne bi velik del tveganj iz naslova poslovanja prevzel poslovni sistem.

Kolikšna je povprečna plača zaposlenega, izvzemši člane poslovodstva, v podjetju?
Povprečna plača je 40 odstotkov nad slovenskim povprečjem. Ne glede na rezultate, plač ali drugih dohodkov iz delovnega razmerja nismo zmanjšali. Plače in regres smo redno izplačevali, prav tako prispevke za socialno varnost in druge dajatve, delovne razmere so odlične. Žal pa nimamo prostora niti ne čarobne palice, da izplačamo tudi božičnico, za katero bodo zaposleni letos prikrajšani. Vse drugo je ostalo nespremenjeno. Položaj v trgovskem sektorju je že nekaj let dokaj kritičen, vendar nihče od zaposlenih poslabšanega položaja ni občutil na svojem osebnem računu. Pretekli teden sem v osebnem nagovoru vsem zaposlenim poudaril, da smo zadnjih šest mesecev izpeljali najprej vse druge ukrepe za zagotavljanje večje rasti, zmanjševanje stroškov, reorganizacijo, okrepili menedžment in se prilagodili kriznim razmeram vodenja in da nismo niti za evro posegli v materialni položaj zaposlenih. S temi ukrepi smo dosegli pozitiven preobrat v četrtem četrtletju, vendar pa s tem še nismo kompenzirali izpada v drugem in tretjem četrtletju.

Ali vas skrbi morebitno nezadovoljstvo in odhod zaposlenih?
Vsako nezadovoljstvo povzroča skrbi in od vodstva zahteva, da je še bolj odprto v komunikaciji s sodelavci. Odhod kolegov, ki prispevajo k razvoju podjetja, bi bil za nas, prav gotovo, hud udarec. Res pa je tudi, da je interes za delo v Studio Moderni v Sloveniji in tujini zelo velik.

S kakšnimi ukrepi v podjetju skrbite za motivacijo delavcev?
Zaposlene motiviramo z dobrimi delovnimi razmerami, od delovnega okolja, spodbujanja dobrih medsebojnih odnosov do odprtosti in stimulativnega nagrajevanja, vlaganja v izobraževanje in usposabljanje, predvsem pa z spodbujanjem inovativnosti in nenehnega zagotavljanja razvoja podjetja. Prav s tem omogočamo nove priložnosti za vsakega v podjetju. Če se enkrat v dvajsetih letih zgodi, da ključni cilji niso doseženi in da zaradi tega delodajalec ne more izplačati dela plače iz naslova poslovne uspešnosti, ki je vezana na dobre poslovne rezultate, pričakujem, da bo velika večina zaposlenih to razumela in da se bomo vsi osredotočili na številne priložnosti, ki so pred nami. Njihova realizacija nam bo vsem skupaj omogočila, da se uresničijo vsa naša pričakovanja.

Če se enkrat v dvajsetih letih zgodi, da ključni cilji niso doseženi in da zaradi tega delodajalec ne more izplačati dela plače iz naslova poslovne uspešnosti, ki je vezana na dobre poslovne rezultate, pričakujem, da bo velika večina zaposlenih to razumela.