Gospodarstvo

Poudarki

  • Podiranje cestninskih postaj bi po oceni stalo 28 milijonov evrov
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 1.1 od 35 glasov Ocenite to novico!
Dars
Na Darsu se otepajo odgovornosti za to, da cestninske postaje še stojijo. Foto: MMC RTV SLO/Aljoša Masten

Dodaj v

Dars: Brez cestninskih postaj ni mogoče imeti elektronskega cestninjenja

Oceno stroškov podiranja postaj so pripravili strokovnjaki, trdijo na Darsu
15. april 2012 ob 17:22
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Z Darsa sporočajo, da je bilo podiranje cestninskih postaj zamaknjeno z ustavitvijo projekta elektronskega cestninjenja.

S tem so se na Darsu odzvali na navedbe ministrstva za infrastrukturo in prostor glede aktivnosti v povezavi s preureditvijo cestninskih postaj. Minister Zvonko Černač je v petek namreč izrazil mnenje, da se uprava Darsa odstranitev cestninskih postaj loteva tako, da je ne bi bilo treba izvesti, zato so tudi ocene o stroških odstranitve pretirane.

Na Darsu medtem trdijo, da brez cestninskih postaj in novega delujočega sistema elektronskega cestninjenja ne morejo cestniniti tovornih vozil. Dodajajo, da so oceno vrednosti rušitve cestninskih postaj ob hkratni uvedbi elektronskega cestninjenja za tovorna vozila - 28 milijonov evrov - izdelali za to pooblaščeni strokovnjaki. Končna vrednost pa naj bi bila znana ob sklenitvi pogodb z izvajalci.

O ministrovih navedbah, da lahko Dars z lastnimi strokovnimi viri in tehnologijo opravi okoli štiri petine del pri odstranitvi v lastni režiji, pa Dars pravi, da za to ne razpolaga z ustreznimi tehničnimi zmogljivostmi.

A. Č.
Prijavi napako
Komentarji
am shagar
# 15.04.2012 ob 17:38
pa koga vi farbate. Evropa zahteva full speed cestninje brez zmanjševanja hitrosti ala nedanji ABC, ki je tudi elektronsko cetninjenje. In za full speed ti ne rabiš cestninskih postaj. Rabiš samo konstrukcijo podobno kot pri velikih ozančevalnih tablah na katerih so vsi senzorji in kamere. Ne potrebuješ pa pravih cestninskih postaj v ožjem smislu.
bud00
# 15.04.2012 ob 17:39
Ni mogoče. Ne morem. Nisem jaz za to odgovoren.
Javna uprava zadnjih 20 let. DARS razpustit pa dat tja ljudi, ki imajo voljo in znanje kaj naredit.
ciracara
# 15.04.2012 ob 17:43
Brez podkupnin se težko kaj izpelje!
yanker
# 15.04.2012 ob 17:39
OBNAŠAJO SE PA KOT OTROCI...

Namesto da bi se banda nesposobna usedla skupaj za mizo in se dogovorila, se menijo preko medijev, en dan Černač nekaj gobca, drugič DARS blepeta... to ti je Slovenija Moja dežela...
skunexl
# 15.04.2012 ob 18:27
Skrajni čas da Duhovnikova spoka. Ne vem kdo je tako neumen, da ji še kaj verjame.
velenjcan
# 15.04.2012 ob 18:32
edina tehnična zmogljivost, s katero razpolaga dars, je avtomat za spreminjanje tujega denarja v paro
rubin
# 15.04.2012 ob 17:46
elektronsko cestninjenje je največja bedarija in le posel za "izbrance" kot ultra...za vsak km vožnje namreč pokuriš gorivo, ki je zelo obdavčeno in s tem že plačaš davek, ki je proporcionalen prevoženim kilometrom ! s tem ko d+se še bolj obdavči vožnja po avtocestah se naredi le to, da se spodbuja uporaba regionalnih cest, avtoceste pa so tako neizrabljene oz 9 milj. evrov v nič! pa še 300 milj. naj bi stal sistem! da bi se pa po švici in nemčiji zgledovali ki nimajo tega sranja smo pa prepametni očitno..
am shagar
# 15.04.2012 ob 17:40
aja pa tole Matejo D. aka zombi bi pa lahko že zamenjali. Že preveč smrdi.
dusan21
# 15.04.2012 ob 19:33
Uprava DARS-a ki je nesposobna storiti karkoli pametnega naj takoj odstopi.Že 20.let poslušam kako se nekaj ne da storiti.Če se ne da nič storiti, potem naj ne hodijo v to službo in naj vrnejo vse plače,ki jih niso niti najmanj zaslužili.
Za 28 MIO grem ročno podirat cestninske postaje in uvedem cestninjenje za tovorna vozila.Da ti gre na bruhanje.
Zaradi takega načina razmišljanja pa smo tu kjer smo - v riti.
Če so nesposobni naj gredo na zavod za zaposlovanje.
Jalovec
# 15.04.2012 ob 18:45
Tako slabe uprave DARS še ni imel. Je pa res, da že dolgo ni bilo dobreprave DARS-a.
bistri08
# 15.04.2012 ob 19:12
Zanimiva je tudi ideja protagonistov el. cetninjenja, da bomo tehnologijo izvažali. Halo ???

Ta je ena najbolj bosih, kar sem jo slišal zadnje čase. Saj smo tudi NMT tehnologijo izvažali kajne? Tisti ki ste mlajši - takrat sem za prenosni telefon plačal cca. 2.ooo EUR in s tem pomagal mobitelu k razvoju. In kam smo plasirali naše znanje. V žepe lastnikov in prisklednikov, ne pa v graditev sistemov po evropi.
am shagar
# 15.04.2012 ob 17:40
in potem niti ne rabiš širjenja cestišča za cestninske postaje itd. amapk pri nas se na veliko mešetari in krade zato pe je kot je.
Primus
# 15.04.2012 ob 18:20
Avstrija in Češka imajo elektronsko cestninjenje za tovorna vozila in ni potrebnih nobenih cestninskih postaj ampak samo nežna kovinska konstrukcija ki nosi po 2-3 oddajnike.

Nemčija ima to uštimano satelitsko. Če nimaš naprave za cestninjenje s satelitom imaš pa na vsaki bencinski pumpi terminalček kjer lahko plačaš cestnino. Cesninskih postaj ni.

Slovenija ima ABC sistem za kamojne, kjer se moreš v večini primerov celo ustavit. Za razliko od ostalih držav, moraš cestnino plačevat vnaprej ! Povsod drugod dobiš lahko račun na koncu meseca.
Bake
# 15.04.2012 ob 18:47
@velenjcan: verjetno si hotel reči davkoplačevalskega denarja? Para je pa verjetno na Cipru. Sicer pa zelo dobra opazka. DARS in DDC bi bilo potrebno dodobra prezračiti oz. ukiniti.
Ubogi reveži nimajo tehničnih kapacitet. Kakšne kapacitete pa ima en bosanček, ki bo tole skrpucalo nenazadnje podiral??
Skippy
# 15.04.2012 ob 18:25
za vsak km vožnje namreč pokuriš gorivo, ki je zelo obdavčeno in s tem že plačaš davek, ki je proporcionalen prevoženim kilometrom !

Povrhu vsega še več plačajo tisti, ki imajo močnejše avtomobile (običajno bogati), plus tisti, ki radi preveč pritiskajo na plin. Ni ga bolj poštenega načina.
Bendzo
# 15.04.2012 ob 18:09
Zakaj ne naredijo elektronsko cestninjenje, kot avstrijci, ki je poceni in učinkovito.
dveter
# 15.04.2012 ob 22:30
Že ceno za odstranitev (28 mio) so se DARSovci zmislil, da ne bi brez postaj ostal, zdej kvasjo že druge budalaštine... Očitno nas majo (navadne državljane) res vsi za idiote.... Dajte meni 1 mio € pa vam lastnoročno s krampom podrem ta želez!
bistri08
# 15.04.2012 ob 19:09
elektronsko cestninjenje 300.000.000 (300 miljonov). Glede na slovensko prakso, bi bil račun na koncu vsaj 400 mio.
Vsak odrasli državljan z avtom bi tako prispeval 300-400 evrov samo za zgraditev omrežja.
Ni potrebno biti preveč pameten, da ugotoviš odkod bo prišel denar. Seveda s povišanjem cestnine. Glede na vinjete je to 4 letni znesek.
Ali bo to pravičnen sistem? Z vidika protagonistov (beri zaslužkarjev) projekta, ja. Z vidika kmečke pameti pa sigurno da ne.
Zato je edino smiselna ohranitev vinjetnega sistema. Spomnimo se včasih, ko je armada zaposlenih delila listke in potem pobirala cestnino. Z Maribora do morja si plačal 4x. Znesek je presegel ceno vinjete že samo ob trikratni ponovitvi vožnje.
A lobiji so vztrajali in tako smo 15 let vzdrževali vsaj 500 redno zaposlenih. Tisti, ki smo malo več na cesti pa smo mesečno plačali celotni znesek letne vinjete.
Če pride do elektronskega cestninjenja, bo zaradi velikanskega stroška opreme, tudi treba plačati tako ceste kot sistem. In jokali bomo po vinjetah, poti nazaj pa ne bo.
gesan
# 16.04.2012 ob 09:13
hočemo vinjete še naprej, pa za manjši denar !

Kolko smo preplačali za ceste, bi morali imet še dolgo let ceste zastonj!
ronzi
# 15.04.2012 ob 21:30
Dars: Brez cestninskih postaj ni mogoče imeti elektronskega cestninjenja

kako pa v avstriji kamioni plačujejo???? so morda postaje????? tale dars res misli,da je bog i batina v državi......

reskiram avto,pa se not v prvo zapelam :D
tinesi
# 15.04.2012 ob 17:40
Prej kot matejo , bi jaz boškovičevo
povžek
# 15.04.2012 ob 21:12
Ma prava kumrovska duhovnica
tenten
# 15.04.2012 ob 19:30
naj raje sparajo za sanacije par let starih odsekov, ker jim ze razpadajo in bo treba popravljat...
Kauko
# 15.04.2012 ob 18:22
Kako da ne? Če pa od Ptuja do Maribora ni teh postaj? Lepo se postavi en izvoz ne določenem mestu za tovornjake, tam recimo kot so počivališča in se tam izvede elektronsko cestninjenje. Prekrškarje pa tako ali tako najdejo preko programa...
gesan
# 16.04.2012 ob 09:17
Tega pa jaz ne razumem, zakaj so csetninske postaje potrebne za elektronsko cestninjenje?

V tej državi marsikaj "samoumevnega" ni za razumet.
V tej državi pravzaprav največji nakladači pridejo do najbolj pomembnih položajev, ki so rezervirani za priviligirane nastavljence...

Jaz se res sprašujem kako lahko nekdo tako hipnotizira mas ljudi, da se lahko tako bedačijo iz njih.
amigo
# 16.04.2012 ob 08:34
Na pomurski AC je počivališče Dolinsko med M. Soboto in Lendavo. Kamioni zavijejo na počivališče, plačajo cestnino in se vključijo normalno nazaj v promet.
ali_sanjam?
# 15.04.2012 ob 22:31
hočemo vinjete še naprej, pa za manjši denar !
gesan
# 15.04.2012 ob 22:16
Skrajni čas da Duhovnikova spoka. Ne vem kdo je tako neumen, da ji še kaj verjame.

A niste še dojeli, da je v tej državi naravnost postlano za tiste, ki lažejo v skrajnost...?!
Ni problem tolko v njej kot je v sistemu, ki to omogoča! Ko bo ona odšla, se bo našel kak drug pajac, ki bo morda lagal in se sprenevedal še bolj kot ona pa čeprav je to skoraj nemogoče verjet.
Ampak pri nas imamo profesorjev za laganje in sprenevedanje dovolj da nafutramo celotno vesolje.
kimi12345
# 16.04.2012 ob 01:43
Nakladanje da ni večjega. Kdor se je kdajkoli peljal po pomurski "avtocesti" je tam en lep zgled cestninske postaje Dragotinci in take bi morale zgledati tudi ostale cestninske postaje po Sloveniji. Z avtomobilom se samo pelješ, brez zaviranja, ustavljanja,.... za tovornjakarje je pa tam navadna cestnina in morajo pač poravnat cestnino. In potem tu na DARSu zamegljujejo da ne bo možno tovornjakarjev cestninit,.... To da ne morejo sami podret postaj je pa še ena burka, ne vem zakaj že imajo toliko opreme. Mogoče jo rabijo v prostem času za domače potrebe kot tisti nekdanji konzul v Španiji.
gesan
# 15.04.2012 ob 22:19
vse bi se dalo porihtat, sam ni volje! to je problem!

Itak! Baje, da imajo posamezniki več od tega kot je sedaj. Za druge jih ne briga. Po navadi pa glih taki pririnejo z svojimi nenasitnimi rilci do korit.

Le kdo jih pusti?
galoper
# 16.04.2012 ob 21:49
rubin: "...za vsak km vožnje namreč pokuriš gorivo, ki je zelo obdavčeno in s tem že plačaš davek, ki je proporcionalen prevoženim kilometrom !"
Slovenija je premajhna, da bi tranzitni kamioni porabili toliko goriva, da bi morali ponovono natočiti.
Racionalist
# 16.04.2012 ob 12:50
Elektronsko cestninjenje bo možno šele po vzpostavitvi sistema na območju celotne Evropske unije. Kaj bomo sicer tujcem na mejah rentali naprave za sledenje ali kaj.
PatrickBateman
# 16.04.2012 ob 11:57
Anar Hija
če bi bilo po tvojem in tebi podobnim niti avtocest ne bi imeli. Že asfaltirana cesta ven iz glavne bi bil višek napredka.
Whisperer
# 16.04.2012 ob 09:15
Odgovornost je tabu tema za državni absolutizem !
kralj matjaž
# 16.04.2012 ob 09:02
Tega pa jaz ne razumem, zakaj so csetninske postaje potrebne za elektronsko cestninjenje?
rudes
# 16.04.2012 ob 04:32
Zakaj pa Avstrijci to lahko počno brez cestninskih postaj? Sem ne mešati tistih par tunelov po Avstriji, katere je treba posebej plačati.

Pa pri teh cestninskih postajah je še zelo velik ekološki problem. Vsakemu osnovnošolskemu otroku je jasno, da za postavitev nekega predmeta v gibanje potrebuješ energijo. In avto (ali tovornjak) nosi s sabo kar precej kinetične energije, katero je za cesstninsko postajo potrebno trošiti dodatno energijo. Energija pa v tem primeru pomeni gorivo, dodatne nepotrebna poraba goriva pa pomeni dodatno nepotrebno onesnaževanje.

Lep primer. Sem se vračal ponoči iz Ljubljane in sem bil prisiljen zaviti na bencinsko. Tankal sem na bencinskem servisu na Lokovici. Zaustavljaš se na servisu, tankaš, odpelješ naprej in ravno ko se svto dobro "zalaufa" spet zaviraš zaradi cestninske postaje, spet pospešuješ in čez 30 ali koliko km pri Vranskem še enkrat.

Skrajni čas, da se tiste "pude" podre je bil že zdavnaj mimo.
gesan
# 15.04.2012 ob 22:17
@ Jezni šmrk
Sovražim odgovornost.

Verjamem!
spiritus2303
# 15.04.2012 ob 22:08
cestninske odstranit--->za tovornjake pustit samo skrajno desno postajo(ali 2) in cestišče z betonskimi bloki ločiti od postaje...saj so vse cestninske dovolj široke za takšno rešitev.
če bi bila varnost problem, pa omejit hitrost za avtomobile mimo teh "postaj" na 100km/h in je to to. čez 1 leto, ko se vsi navadijo, pa tudi to omejitev odstranit!

zakaj pa na avtocesti maribor-ptuj ni potrebne cestninske postaje čez celotno vozišče??? pa tovornjaki vsi plačajo...sam imajo pa res malo več prostora, ker je bilo namensko tako narejeno(ločeno 2 cestninski za tovornjake, kot sem zgoraj opisal)!

če bi pa kateremu tovornjakarju padlo na pamet, da ne bi plačal, pa takoj za cestninsko stoji Provida in ga ocola za 1000€+...in je problem rešen!

vse bi se dalo porihtat, sam ni volje! to je problem!
lovec25
# 15.04.2012 ob 20:19
Priprava za odstranitev uprave Darsa za nesposobno predsednico.
letalo13
# 17.04.2012 ob 15:17
važno, da je uprava Darsa želela nagrado in novoletno zabavo in da za j celotno državo. Zakaj, ker gre v Jankovičevo družino in kako to !, ker je poštena
Bolek
# 16.04.2012 ob 16:51
Primus
Avstrija in Češka imajo elektronsko cestninjenje za tovorna vozila in ni potrebnih nobenih cestninskih postaj ampak samo nežna kovinska konstrukcija ki nosi po 2-3 oddajnike.

Nemčija ima to uštimano satelitsko. Če nimaš naprave za cestninjenje s satelitom imaš pa na vsaki bencinski pumpi terminalček kjer lahko plačaš cestnino. Cesninskih postaj ni.
+++++

Popolnoma prav imas! Tu pa nekateri, ki nimajo pojma, pisejo neumnosti.
Res katastrofalen nivo komentarjev.
feri14
# 16.04.2012 ob 16:51
Policaji imajo radi cestninske postaje. Če, ne upoštevaš omejitev. Te lepo čakajo v zasedi z
radarjem. Tako se polni proračun.
Binder Dandet
# 16.04.2012 ob 15:11
"Dars: Brez cestninskih postaj ni mogoče imeti elektronskega cestninjenja

To elektronsko cestninjenje se sigurno nanaša na tovorni promet.
Gepard007
# 16.04.2012 ob 15:01
Joj tale DARS naj gre že enkrat v stečaj!!! Ljudje smo jih že blazno siti, sami izgovori!! Naj povejo pa se bomo ljudje zbrali pa podrli te fardamane postaje!!
viva
# 16.04.2012 ob 13:23
Neverjetno, kakšni butci zahtevajo porušitev cestninskih postaj. Kot da gre za navadne pasje ute, ne pa za zgradbe z zapletenoelektronsko logistiko. Seveda, ča reče janševec Črnač "ia, ia", se v zboru zaderejo vsi podobni osli.
MADERA
# 16.04.2012 ob 13:07
Ženska na sliki je precej meglena.
suntzu
# 16.04.2012 ob 12:54
NE elektronskemu cestninjenju!
Sauromon
# 16.04.2012 ob 06:54
saj sploh nočemo nobenega elektronskega cestninjenja!! naj ostanejo vinjete!!!

če nočete vinjet pa raje spet kolone in plačevanje na cestninskih kot pa elektronsko cestninjenje!!
zozozo
# 15.04.2012 ob 21:56
Precej neumnosti med temi komentarji. Največja cvetka je pa tisti, ki je Dars zamešal z javno upravo.

Cestninske postaje pa lahko porušijo jutri, in to za zelo malo denarja. Milion je preveč za vse skupaj. Očitno ma nekdo interese zraven.
rubin
# 15.04.2012 ob 18:08
se strinjam, bomo videli, če bodo res samo kamjone sicer!
Kazalo