Na Darsu vztrajajo, da bi rešitev za zagotovitev finančnih sredstev za državne ceste, ki se nanaša na njih, pomenila likvidnostni pritisk na družbo in bi ogrozila izvedbo vseh letošnjih naložb. Foto: BoBo
Na Darsu vztrajajo, da bi rešitev za zagotovitev finančnih sredstev za državne ceste, ki se nanaša na njih, pomenila likvidnostni pritisk na družbo in bi ogrozila izvedbo vseh letošnjih naložb. Foto: BoBo
Nadzorni svet Družbe za avtoceste v RS (Dars) se je seznanil z analizo poslovanja in s podatkom, da so prihodki v prvih štirih mesecih letos 10 odstotkov nad načrtovanimi. Foto: EPA

Nadzorni svet Družbe za avtoceste v RS (Dars) se je na torkovi seji seznanil z analizo poslovanja in s podatkom, da so prihodki v prvih štirih mesecih letos 10 odstotkov nad načrtovanimi.

Prihodki od cestnin za tovorni promet so se po njihovih navedbah povečali na račun nove cenovne politike za cestninjenje tovornih vozil, povišanega števila prehodov tovornih vozil in višjega števila prodanih vinjet. Prodaja vinjet pa se je do konca aprila na letni ravni količinsko povečala za 66.220 kosov oz. za štiri odstotke.

Dars je imel v obravnavanem obdobju tudi štiri odstotke nižje poslovne stroške, kar je posledica uveljavljenih ukrepov, so sporočili iz družbe.

Nadzorniki so se seznanili še s predlogom dodatka k letni izvedbeni pogodbi za letošnje leto, s katerim je ministrstvo za infrastrukturo predlagalo vplačilo dodatnega obroka v znesku 24 milijonov evrov. Upravi so naložili, da prvenstveno skrbi za izvajanje primarne dejavnosti družbe in finančno vzdržno poslovanje.

Vprašanje 24 milijonov evrov ostaja odprto
Na Darsu pa vztrajajo, da bi rešitev za zagotovitev finančnih sredstev za državne ceste, ki se nanaša na njih, pomenila likvidnostni pritisk na družbo in bi ogrozila izvedbo vseh letošnjih naložb. Izhodišča za oblikovanje take rešitve so sicer pripravili, pozivajo pa k sistemski ureditvi upravljanja z državnimi cestami.

Infrastrukturno in finančno ministrstvo sta namreč dosegla dogovor o prerazporeditvi 16 milijonov evrov od porabe letnih dajatev za uporabo vozil, s čimer so sredstva za vzdrževanje državnih cest zagotovljena do oktobra. A odprto ostaja vprašanje dodatnih 24 milijonov evrov, ki jih Direkcija RS za ceste potrebuje za izvedbo nujnih vzdrževalnih del v tem letu.

Ta del rešitve se nanaša na Dars oz. namensko porabo sredstev od nadomestila za ustanovitev stavbne pravice v znesku 24 milijonov evrov, tam pa opozarjajo, da predlog pomeni dodatno finančno obremenitev poleg že obstoječe za stavbno pravico in dodatno izčrpava družbo.

"Za Dars ni vprašanje, ali se strinjamo, da skupaj vzpostavimo varne in pretočne ceste, temveč se postavlja bistveno vprašanje, kakšne bodo finančne posledice za državni proračun v primeru dodatnih finančnih bremenitev Darsa zunaj rednega poslovanja," poudarjajo in dodajajo, da je težava likvidnostnega tveganja odplačila finančnih obveznosti visoka.

Svarijo pred zamikom pri gradnji podravske AC
Dars ima do vključno leta 2019 za 1,47 milijarde evrov vračil glavnic oz. povprečno 244 milijonov letno. Te obveznosti presegajo prosti denarni tok družbe, saj ima Dars do takrat za 1,16 milijarde evrov ocene prostega denarnega toka oz. povprečno 193 milijonov evrov letno.

Poleg tega bi taka rešitev ogrozila izvedbo vseh investicij letos in tako privedla do časovnega zamika pri gradnji zadnjega manjkajočega odseka podravske avtoceste med Draženci in Gruškovjem, potrebne rekonstrukcije vozišč avtoceste, vzpostavitev elektronskega sistema cestninjenja v prostem prometnem toku, opozarjajo na Darsu, zato infrastrukturno ministrstvo pozivajo, naj prouči njihove predloge za sistemsko ureditev področja upravljanja z državnimi cestami.

V družbi poleg tega opozarjajo, da imajo med drugim v svojem premoženju tudi za 236 milijonov evrov državnih cest, ki so jih izgradili v času izgradnje avtocest in bi jih morali prenesti na državo. Na Darsu so prepričani, da so s tem k izboljšanju kakovosti državnih cest in povečanju varnosti že prispevali in za te ceste tudi odplačujejo najeta posojila.