Gospodarstvo

Poudarki

  • Občinam bi novi davek lahko prinesel še izdatnejši davčni vir
  • Prve ocene vrenosti stanovanj v začetku prihodnjega leta
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2,5 od 11 glasov Ocenite to novico!
Stanovanja
Novi davek na nepremičnine naj bi zamenjal nadomestilo za uporabo stavbnih zemljišč in davek od (nepremičnega) premoženja. Foto: EPA
Ministrstvo za finance
Iz ministrstva za finance so sporočili, da je predlog zakona v pripravi, za dokončanje pa je najprej treba najprej jasno določiti in identificirati predmete obdavčitve, kar je mogoče narediti šele na podlagi registra nepremičnin. Foto: MMC RTV SLO

Dodaj v

Davek na nepremičnine z letom 2011

Novi davek bo nadomestil dve zdajšnji dajatvi
21. oktober 2009 ob 13:31
Ljubljana - MMC RTV SLO

Na ministrstvu za finance načrtujejo, da bo davek na nepremičnine uveden z začetkom leta 2011.

Ker v javnosti vlada precejšnje zanimanje v zvezi z uvedbo davka na nepremičnine, so podali dodatna pojasnila v zvezi s tem. Z zakonom se želi urediti enoten sistem obdavčitve nepremičnin, ki bi nadomestil zdajšen davek od premoženja, ki se ga odmerja od stanovanjskih in poslovnih nepremičnin na podlagi zakona o davkih občanov, ter nadomestilo za uporabo stavbnih zemljišč, ki se odmerja od stavb in nezazidanih stavbnih zemljišč na podlagi predpisov o gradnji objektov. Novi davek bo dajatvi združil v poenoteno davčno obliko.

Občinam bi novi davek lahko prinesel še izdatnejši davčni vir
Obe dajatvi za zdaj predstavljata nekaj več kot 10 odstotkov vseh davčnih prihodkov v občini, ki so v letu 2007 skupaj znašali 145,6 milijona evrov. Izhodišče zakona je tako, da se z novim zakonom občinam zagotovi najmanj enak, če ne izdatnejši davčni vir, ob tem pa se raven obdavčitve glede na sedanje zneske za uporabo stavbnih zemljišč in davka od premoženja bistveno ne spremeni.

Z novim davkom se tako želi poenotiti način določanja zavezancev, davčne osnove in oprostitev, urediti obdavčitev na podlagi enovite evidence nepremičnin, s čimer bi zagotovili, da se v obdavčitev zajamejo vse nepremičnine, ki so predmet davka, ter posodobiti način določitve davčne osnove na podlagi tržne vrednosti nepremičnin.

Prve ocene vrenosti stanovanj v začetku prihodnjega leta
Iz ministrstva za finance so sporočili še, da je predlog zakona v pripravi, za dokončanje pa je najprej treba najprej jasno določiti in identificirati predmete obdavčitve, kar je mogoče narediti šele na podlagi registra nepremičnin. Nato je treba na podlagi prvih ocen tržnih vrednosti nepremičnin oceniti primerne davčne stopnje. Tako naj bi se v skladu s časovnim načrtom Geodetske uprave v začetku prihodnjega leta začelo obveščanje lastnikov o poskusnih izračunih posplošenih tržnih vrednosti za njihove nepremičnine. Posplošene tržne vrednosti naj bi bile usklajene v registru nepremičnin v sredini ali v tretjem četrtletju leta 2010, zato je primerno načrtovati, da bi se nov davek na nepremičnine uvedel z letom 2011, so še zapisali na ministrstvu za finance.

A. M.
Prijavi napako
Komentarji
demosthenes
# 07.01.2010 ob 13:35
Avstrija ga je tudi uvedla.
Avstrija ga je tudi ukinila.
Mogoče pogled v prihodnost našega davka na nepremičnine.
blejec
# 17.11.2009 ob 10:46
naj pa še o tej zadevi razpišejo referendum, ker so sedaj tako popularni. S to razliko da bo ta vsaj vreden obiska!!!
minnaema
# 11.11.2009 ob 21:08
Ljudem bo potrebno naliti čistega vina glede davkov na NEpremičnine.
Ljudje rojeni 1920 ali deset let kasneje so vsak dinar, ki so ga imeli vlagali v zidove-za boljši ju3
zato bo potrebno jasno povedati KOLIKO m2 stanovanje bo NEobdavčenega in kako se bodo obdavčile LOPE ali kleti ki so uporabljene tudi shramba za drva, garaže, odprte verande
oziroma balkoni itd.....ali se bo obdavčila (le določena-kvadratura stanovanja...zanimivo bi bilo vedeti ali se bo izdelala kakšna zelo akuratna -beri natančna razpredelnica nad stroški, da nebi bilo manipulacij-saj se zna enim za korist drugim za veliko škodo, saj je vedno tako, da nekdo pridobiva-drugi pa izgublja in Lp
galoper
# 25.10.2009 ob 09:39
Ta novica bi lahko Jankoviča veselila, saj bodo obdavčeni prostori, ki jih lastniki oddajajo, kar pri množici študentov in dijakov mnogo znese. Lastniki bodo breme davkov prenesli na najemnike in to je Pahorjev drugi korak. Najprej je zmanjšal standard upokojencem, sledi drugi korak
BioTech
# 23.10.2009 ob 00:04
Ne vem, kako je možno, da naša bedasta zakonodaja dovoljuje parazitskim nepremičninskim agencijam, da posredujejo pri oddajah na črno. Kot da je tako težko predpisati, da mora agencija za vsako posredovano nepremičnino v najem državi posredovati pogodbo s podatki o lastniku stanovanja. Na ta način bi takoj ugotovili, kdo je oddal stanovanje, v davčni evidenci pa tega ni navedel. Ravno tako pa moramo najemniki enkrat za vselej spremeniti mišljenje lastnikov, ki mislijo, da imajo po oddaji stanovanja enake pravice kot da bi v tem stanovanju sami prebivali. Veliko je takih, ki bi najraje vsak teden prišli v kontrolo, če je še vse pohištvo celo, nekateri od študentov celo zahtevajo, da hodijo za vikend domov, da tako lahko nepooblaščeno vstopajo v stanovanje in kontrolirajo. Najdejo se celo taki, ki mislijo, da s sprejetjem študentov za najemnike postanejo njihovi drugi starši ter potem dobesedno vohunijo, ali so študenti res odšli na predavanja in o tem poročajo staršem. Da o ogabnih oglasih ne govorimo. Najde se vse, od oddam študentkam (kot da so bolj redoljubne kot moški), nekadilcem (lastnika ne zadeva nič, kar najemnik počne v stanovanju), študentom samo 1. letnika (ki bodo potencialno stanovanje najeli za več kot eno leto), paru, ker je v stanovanju zakonska postelja (kje in kako spijo najemniki, ni stvar lastnika), predpisanemu številu oseb (koliko oseb biva v stanovanju, ni stvar lastnika), vsem, samo študentom prava ali medicine ne, ker je stanovanje pretemno, oni pa se morajo veliko učiti (ob kakšni svetlobi se kdo uči, ni stvar lastnika, prav tako se morajo veliko učiti tudi študenti kake druge fakultete), študentom brez obiskov po 22. uri (to ni stvar lastnika), paru brez otrok (sploh nezaslišano), 43 kvadratov 5 študentom (študenti niso albanski gradbeni delavci), možnost interneta (kakšna možnost, to je dandanes samoumevno), dvoposteljna soba s tem, da je potrebno eno posteljo še prinesti (ja potem pa ni dvoposteljna soba) itd. Spisek nesprejemljivih pogojev lastnikov je neskončen. Spomnim se tudi ženske, ki je oddajala sicer lepo dvosobno stanovanje (55 m2) v starem bloku in ob tem, da je bila dnevna soba popolnoma brez opreme in ogrevanje tople vode z bojlerjem (kar seveda pomeni ogromen račun za elektriko) zahtevala minimalno 700€ mesečno, ker bo sicer na zgubi!?! Da bi jo pobruhal...
rubin
# 22.10.2009 ob 23:23
biotech,mislim da če bi blo vsako stanovanje ki ga lastnik ne uporablja obdavčeno,nebi rabli nadzora nad črnim trgom..
BioTech
# 22.10.2009 ob 23:18
Glede najemnin bi dodal samo še naslednje. Dejstvo je, da je stanovanj več kot je povpraševanja. Ogromno stanovanj je danes praznih, ker lastnika pač nič ne stanejo in mu je vseeno, ali je oddano ali ne. Če se to obdavči, bodo lastniki imeli večji interes oddat stanovanje. Da bi bil ta ukrep učinkovit in da ne bi pomenil zgolj prelitje davka v višjo najemnino, pa je nujno tudi zagotoviti, da se davki tako od nepremičnin kot od najemnin plačujejo s strani vseh. To lahko zagotovi država z ustreznim nadzorom, kje je kdo prijavljen in kje dejansko živi ali še lažje najemniki sami, ki enostavno zavrnejo vselitev v stanovanje, v katerem ne bodo prijavljeni in se ne bo plačeval davek. Najemnik je stranka, ne pa podložnik, in čas je, da se tako začne tudi obnašati ter zahtevati od lastnika uveljavitev svojih pravic, ne pa da se tem barabam tiho kima samo zato, ker bomo prihranili nekaj deset € mesečno. Stanovanj ni tako malo, da bi pod nujno morali vzeti enega na črno. Sčasoma bomo lastnike že prisilili, da legalizirajo svoje oddajanje. Sam sem bil v obstoječem stanovanju to leto prijavljen prvič v času 9-letnega bivanja v najemniških stanovanjih v Ljubljani in moram reči, da sem se prvič dobro počutil, brez strahu, da me kdaj doleti kazen, ki sploh ni majhna.
rubin
# 22.10.2009 ob 21:20
aja in če bi se proračun s tem polnil bi lahko bli davki na plačo toliko nižji..pa še davek na nezazidano stavbno zemlj.bi moral biti tko velik,da bi le ti lasniki mogli gor kej zidat in služit da poplačajo davke ali prodat,posledično bi padle cene stavb.zemlj,posledično bi se več gradilo in posl bi padle cene nepremičnin..
rubin
# 22.10.2009 ob 21:15
jest ne razumem kako ste večinai tuki tko slaboumni.vsak ki ima več kvadratnih metrov kot jih potrebuje za življenje bi moral biti drastično obdavčen.ni logike da en ki gara in zasluži 10 000 evrov na mesec da mora dati pol državi,eden ki pa ne migne s prstom in odira ljudi z najemnino pa isto zasluži pa ne rabi plačati ficka državi..to je sramota..moglo bi se obdavčit tolko da bi bili davki cca 50 % ali več od morebitnega zaslužka tistega ki daja v najem(da ne bo pomote,tu nebi smeli šteti tiste kvadr. m.ki jih vsak rabi za živet..)in tko bi bli tudi ljudje prisiljeni dajati v najem da bi si poplačali davek,posledično bi blo več najemniš.stanovanj in posledično nižja cena najemnin.
caven
# 22.10.2009 ob 19:51
Strgajo po loncu.
BioTech
# 22.10.2009 ob 18:57
Država bo na podlagi običajnih karakteristik nepremičnin kot so površina, lokacija, opremljenost s priključki, starost, leto zadnje prenove, tržne cene itd. ocenila vrednost nepremičnin, vsak pa bo imel tej oceni pravico ugovarjati, če se mu zdi, da njegova nepremičnina zaradi nekih posebnih okoliščin ni bila pravilno ocenjena. Na podlagi vrednosti bo odmerjen davek. Tudi potem, skozi leta ne vidim razloga, da ob 150.000 javnih uslužbencih ne bi bili sposobni enkrat letno, preden se davek odmeri, preveriti, ali so se razmere na trgu kaj spremenile od lanskega leta, kje so se spremenile in za koliko. Upam vsaj no, da ne bodo uvedli zacementiran davek glede na dan uveljavitve zakona. Če pa te operacije osnovnošolske zahtevnosti naši dacarji ne bodo zmožni ali pa bodo celo zahtevali dodatno plačilo za dodatno delo, pa čao, pejte davke pobirat v kakšno Somalijo.
Mislim, da se kaže, da bo tale kriza konec koncev res zelo koristna za Slovenijo. Kažejo se neverjetni premiki na določenih področjih (ki bi sicer morali biti urejeni že leta 1991), ampak jih brez krize gotovo ni bilo pričakovati do leta 2200.
izo
# 22.10.2009 ob 17:37
ok potem.
BioTech
# 22.10.2009 ob 17:31
izo
Mislim, da staro hišo v centru Ljubljane lahko vedno prodaš. Ne bo se zgodilo nikoli, da ne bi bilo kupca (sicer pač znižaš ceno do take mere, da kupca dobiš). Tržne vrednosti pa res ni problem določiti. Če grem na tržnico in me zanima tržna cena paradižnika, pogledam po stojnicah, kjer so cene izobešene. Če pa me zanima tržna cena hiše, pogledam po koliko se prodajajo hiše. Brez skrbi, da se v ceni upošteva tudi starost hiše, potreba po sanaciji itd. Res ne vidim problema.
izo
# 22.10.2009 ob 17:16
biotech, sploh nisi prav razumel. sicer mi je čist jasno, kaj hočeš povedat in to sem tudi že napisal, vendar govorim o primerih, ko se bod mogoče recimo kako (tako ali drugače) izgovarjat na zgodovinske okoliščine ipd, tržno vrednost za daleč nazaj itd itd.
in kolk je danes realno možnost, da ti kdo kupi takšno bajto, tudi ne bi. kar spet pripelje do paradoksa tržne cene, ki jo je zelo težko definirat.
pa da ne bo narobe razumljeno še enkrat poevm: prav je, da se bo obdavčilo v tem smislu, kot je napovedano, saj bo mogoče le porpavilo te grozne razlike in prenapihnjenost cen in najemnin.
pa da se razumemo, nimam nobene stare (ali nove) bajte v lasti..
Truga
# 22.10.2009 ob 17:11
To, po vrednosti, je zelo pametno. Če si zaželim žene političnega funcionarja, ji bo vrednost vsekakor poskočila. Dobim še enega s podobno željo in primerno zvišava ceno. Država bo gospo obdavčila.

Pač Baza 20. Ali kdo ve, kakšni so tovrstni davki v kapitalistični, pokvarjeni, fašistični in hajderijanski Avstriji. Pa smo res raj od socializma in neumnosti. Rjavi raj.
BioTech
# 22.10.2009 ob 16:59
Aja, da je demokratična izbira še večja, ima tudi četrto možnost, in sicer da se dedovanju hiše odpove in si s tem prihrani vse muke s prodajo, oddajo ali bivanjem v hiši.
BioTech
# 22.10.2009 ob 16:57
izo
Raje še enkrat premisli o svojem postu in boš mogoče doumel, kakšno neumnost si napisal. Torej, revež brez vsega po nesreči podeduje veliko hišo v centru Ljubljane. S tem mu z neba pade v naročje premoženje, vredno miljon € (toliko sicer po moje ni vredna nobena, pa dobro, hipotetično), kar pomeni, da ga je doletela velika nesreča. Zdaj bo namreč moral za to hišo, ki mu jo je tako rekoč prinesel Božiček, plačati davek na nepremičnine. Katastrofalno! Se že svita absurd situacije? No pa nadaljujmo. Država da revežu povsem demokratično pravico, da se odloči, ali bo hišo prodal (s čimer bo zaslužil toliko, da do konca življenja ne rabi več mignit s prstom) ali bo hišo dal v najem (mesečno bo dobival visoko najemnino, o kateri bi brez Božička lahko samo sanjal) ali pa bo v hiši prebival sam (na luksuzni lokaciji, o kateri povprečni Ljubljančan lahko samo sanja). V zadnjih dveh primerih bo seveda tudi plačal davek na nepremičnine. Torej, ubogi revež je v strašni stiski, ker se mora odločiti za enega od treh grozljivih scenarijev, ki se začuda večini Slovencev zdijo sanjski. Če hišo proda ali da v najem, celo ogromno zasluži, ampak zlobna država mu ne da miru. Ker mu je država pobrala del zaslužka, celo nima kaj za jest in oblečt...
a-bra-ka-da-bra
# 22.10.2009 ob 15:55
Ja, najbrž si res lahko privoščim poenostavljanje.
izo
# 22.10.2009 ob 15:40
eh, če bi bilo res tako enostavno, sploh v teh časih..
a-bra-ka-da-bra
# 22.10.2009 ob 15:31
v mestih (no, več ali manj ljubljani, seveda)pa govorim o starih meščanskih hišah, ki so recimo zaradi lokacije oz trga kakršen je vredne takoj po več mio evrov in ne rabijo bit ne vem kaj. in struktura lastnikov takšnih hiš je zelo pisana

To drži, samo tu je rešitev enostavna, in namesto da plačaš davek še pošteno zaslužiš (da tega, da potem živiš v moderni komfortni hiši z nizkimi stroški niti ne omenjam). Takšna hiša, enako velika kot tista iz 70-tih, ki sem jih dal jaz kot primer, za razliko od nje predstavlja realno premoženje, ki se ga da unovčiti.

Drugače pa cene teh meščanskih hiš niti niso tolikšna anomalija. Konec koncev so v centru prestolnice države, in takšne lokacije so povsod drage. V centru Pariza je cena m2 stanovanja lahko tudi 15.000 eur in več, da o celi hiši niti ne govorim.
izo
# 22.10.2009 ob 15:12
abra..
to velja za podeželje, v mestih (no, več ali manj ljubljani, seveda)pa govorim o starih meščanskih hišah, ki so recimo zaradi lokacije oz trga kakršen je vredne takoj po več mio evrov in ne rabijo bit ne vem kaj. in struktura lastnikov takšnih hiš je zelo pisana, vrjemi mi. in tukaj bodo znali bit problemi, recimo..
za tiste hiše iz 70-80tih pa si sam povedal, trenutno neke vrednosti nimajo in verjetno tudi ne bodo toliko obdavčene, če sploh. sanmo vprašanje je spet, kaj bodo upoštevali. baje se bo pri ocenjevanje upoštevala tako kupo-prodajna pogodba, kot tudi neka tržna ocena, vsaj glede na novice..
v glavnem, ne bo dolgcajt..
a-bra-ka-da-bra
# 22.10.2009 ob 14:57
@izo,

delno imaš prav - vsaj tam v sedemdesetih in predvsem izven mest so resnično zidali precej "dvorcev", velikih hiš v katerih bi naj živele generacije. V sorodstvu poznam par takšnih primerov, ki so zidali hišo zase pa še za kakšnega otroka ali dva. Po drugi strani pa vrednost teh hiš, če bo vsaj približno odsevala tržna razmerja, ne bi smela biti kaj prida visoka.
izo
# 22.10.2009 ob 14:36
dobro, sej ni treba besedo dvorec dobesedno vzet, hehe. sej se strinjam s tabo drgač, da pač večjo kot imaš premoženje (v kakršnikoli obliki), bolj boš obdavčen, vendar hočem samo opomnit na to, da bo znalo biti nekaj težav v določenih primerih, kjer se bo folk pač izgovarjal na zgodovino ipd..
je pa ok, da enkrat to uredimo, upam samo, da ne bodo na koncu v zakonodajo kakšne neuumnosti zapisali, ki bo naredila več škode kot koristi oz. kontra efekt. ne bi bilo prvič..
BioTech
# 22.10.2009 ob 14:24
izo
Ene nepremičnine stojijo v Ljubljani, druge pa v Lendavi. To, da niso enako vredne, tudi v osnovi ni pošteno in enakopravno, ampak takšna je realnost. Po tej logiki bi se moral vsak kupec nepremičnine v Ljubljani pritožiti na ustavno sodišče, ker je kršena ustava, ki določa, da smo vsi enakopravni. Mislim, da ni treba razlagati, kakšen bi bil rezultat takega postopka. Za primerjavo samo, kako je urejeno recimo v Veliki Britaniji. Tam ob vsaki spremembi lastnika nepremičnine novi lastnik plača davek kot da bi nepremičnino kupil. Torej tudi če hišo podeduješ, plačaš davek kot da bi jo kupil. Nepremičnin ne moreš kar prepisati ne nakoga drugega ali pa jo nekomu podariti. Zaradi tega so tudi vsi gradovi kraljeve družine danes v lasti t.i. trustov, ker je sicer ob dedovanju vsak potomec moral plačati tako ogromen davek, ki se seveda računa glede na vrednost nepremičnine, da to finančno ni šlo skozi. V vrednost nepremičnine se všteje tudi vsa zlatnina, dragoceno pohištvo, slike, srebrni pribori, skratka vse, kar se v gradu nahaja.
izo
# 22.10.2009 ob 13:25
aja, zanimivo pa bo, kaj bodo občine cumprale s komunalnim prispevkom zdej. to področje bi tudi treba obvezno v neko logiko spravit, ne pa da si vsaka občino po svoje točmači in dela svoje cene. in spet, nastajajo ogromne razlike.
ok, tukaj je zraven še neumen urbanizem ipd, ampak pustimo to..
izo
# 22.10.2009 ob 13:21
biotech, večji problem je, da je recimo tak dvorec vreden kaj pa vem, milionček, dva v ljubljani, v kakšni "nezanimivi" regiji pa najbrž ravno preseže tisti "socialni" limit.
ne rečem, res se tega lastniki še kako zavedajo, saj ob prodajo je pač taliko večji dobiček, samo vseeno imaš najbrž še kr nekaj primerov, ko je folk takšne nepremičnine ali podedoaval ali kako drugače dobil in ni nujno, da so ravno bogataši.
upam pa, da bo vse to (verjetno na malce daljši rok) zmanjšalo tako ekstremne razlike v cenah ib predvsem pocenilo nepremičnine, kr tole ker je zdej (oz zdej mogoče se cene kolk tolk realne, pa še to bo treba kakšen mesec počakat), je res katastrofa, vsaj če vzameš izhodišče neko povprečno plačo slovenca.
BioTech
# 22.10.2009 ob 13:08
Administrator očitno ne loči med opisnimi karakteristikami in žaljivkami. Če nekomu rečem, da je funkcionalno nepismen, to ni žaljivka. To je tako kot če bi nekomu rekel, da ne zna računat. A je to žaljivka, admin?

Sicer pa kot že povedano. Danes vsi plačujete davek od premoženja in nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča (ki ga prostovoljno določi občina). Po novem se oba ukineta in se uvede davek na nepremičnine, katerega ste oproščeni, če vrednost nepremičnine ne presega domnevno 100.000€. Torej, vsi z nižjim dohodkovnim statusom, pod pogojem seveda, da niso lastniki ogromnega dvorca (kar sicer tudi ni redkost), bodo po novem namesto dveh davkov oproščeni. Vi pa še kar naprej brez vsake kritičnosti tulite o novih davkih.
a-bra-ka-da-bra
# 22.10.2009 ob 10:19
Pa kaj vam je, ljudje? A res nič ne preberete???

Še enkrat: To ni nov davek, (ker bo nadomestil zdajšnji davek na premoženje in nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča) in ni si ga izmislila zdajšnja vlada. Priprave na ta davek se vlečejo že zelo dolgo.

Kar se pa ustavnosti in enakopravnosti tiče: sedanja ureditev postavlja ljudi v bistveno bolj neenakopraven položaj, ker višino nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča določa vsaka občina zase (in različno). Pri novem davku so izhodišča in merila ista za vse. Morate razumeti razliko med enokopravnostjo in enakostjo - enakopravnost ne pomeni enakosti v smislu rezultatov, ampak enakost v smislu meril in pogojev.
Viljuska
# 22.10.2009 ob 09:15
Samo GOLI OTOK nam še manjka, pa bomo Idealna Evropska Članica!!!

Potem smo pa ZMAGAL!
ja_bil_joco
# 22.10.2009 ob 08:52
@Viljuska: to so samo delno notranji sovražniki, v resnici so hlapci globalnih sovražnikov, ki sistematsko spodkopavajo celotno družbo. Glej naprimer knjigo Confessions of an Economic Hit Man. Kdor misli, da se je Evropa in z njo Jugoslavija preoblikovala zaradi volje ljudstva živi v temi. Starodavna ilustracija tehnike v lahko prebavljivi obliki je ilustrirana na primer v filmu Jud Suss.
Viljuska
# 22.10.2009 ob 08:47
Zakaj ne predlagajo referendum o davku in novem zakonu na nepremičnine ??? Pa bomo videli koliko glasov bodo dobili na referendumu??? Mafija kapitalistična!!!
ja_bil_joco
# 22.10.2009 ob 08:44
Uf, takšne reakcije se mi zdijo grozljive. Se nikomur ne zdi, da ima pravico reči NE? Se nikomur ne zdi, da je pravica do zemlje in stanovanja osnovna človekova pravica? Se nikomur ne zdi, da nas podobni koraki vodijo nazaj v temne čase? Zakaj ne bi preprosto rekli NE, NE dovolimo da rušite varnost slovenskega doma!
solinar
# 22.10.2009 ob 08:00
Če bo stopnja davka po regijah ražlična, mora biti obvezno tudi limit po regijah različen, sicer bomo imeli resnično različne kategorije državkjanov.
naivnež
# 22.10.2009 ob 07:21
Davek na nepremičnine olajšanje za občine,ki imajo preveč zaposlenih in s prevelikimi plačami za slabo opravljeno delo,ki ga opravljajo.Posledica tega,da pa je preveč zaposlenih po občinah pa je,da vsak novi župan zaposli kakšnega novega "svojega"uradnika,prej zaposleni pa seveda ostanejo.
Viljuska
# 22.10.2009 ob 06:59
Najdražja država na svetu je Slovenija!!! Tako majhna država, pa tako lopovska!!! Še malo, pa nam bodo uvedli davek na frizure, davek na denarnice ki jih tako ali tako nosimo prazne naokoli, davek na vrata ki jih odpiramo, davek na število obešenih slik v hiši, davek na število svinčnikov, davek, davek,davek,itn... Kaj si bodo še zmišljevali, LOPOVI ???? Največji nasprotniki in sovražniki te države so notranji sovražniki, ki nam bodo vse pobral, na koncu se bodo pa spraševali zakaj je toliko kriminala in terorja po slovenskih ulicah??? Zakaj??? Zato ker bodo lastnim državljanom vse pobral!!! Na koncu bo tok lačnih in žejnih, da se bodo med sabo pokradl in med sabo pobill!!! Prokleti KAPITALISTI!!!
izo
# 22.10.2009 ob 00:37
oz, bom kr citiral, ker nočem učit kakšen krive vere, tudi cihre so seveda bolj ugibanja, kot ne, če prav razumem:

Prihodnje leto naj bi vlada za potrebe polnjenja proračunske luknje oblikovala nov zakon o davku na nepremičnine. Premoženje Slovencev je večinoma naloženo v nepremičnine, podatke geodetske uprave povzema TV Slovenija. Teh je pri nas 6 milijonov in pol, lastnikov in solastnikov pa zgolj 1,3 milijona - bolj ali manj neobdavčenih. Več kot dve desetletji star zakon lastnike nepremičnin, ki merijo do 160 kvadratnih metrov, davka oprošča. In drugič, imamo nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča, ki ga občine urejajo povsem samovoljno.

O zakonu še ni veliko znanega
O zakonu, ki prihaja, je znanega malo. Prvi osnutki rešitev kažejo, da naj bi osnova za izračun davka znašala 80 odstotkov tržne vrednosti nepremičnine. Davčna stopnja bo enotna, predvidoma 0,1-odstotna, država pa naj bi uvedla poseben davčno posojilo na osebo, ki v nepremičnini prebiva. Do določene vrednosti nepremičnine bodo torej lastniki davka oproščeni.

Koliko davka pade na "tipično" hišo? Če predvidevamo, da bo socialni limit na osebo 100.000 evrov, bo hiša na Goričkem neobdavčena, v Naklem ne bo dosegla niti 100 evrov na leto, v Ljubljani bo davek znašal skoraj 400 evrov na letni ravni. O vrednosti vaših nepremičnin naj bi lastnike konec februarja obvestila geodetska uprava, še poroča TV Slovenija.
izo
# 22.10.2009 ob 00:34
da, koprcan. skuša se uvest en davek, ki bo imel osnovo v tržni vrednosti nepremičnine. večji problem bo, kako realno ocenit to tržno vrednost, saj vemo kakšne so razlik po sloveniji. očitno pa bo nekakšna primerjava med njihov poizvedba in našimi ocenami, kjer bom sporočali (ocenjeno) vrednost naših nepremičnin. vsaj kolkr sem jst razumel.
sami so dali nek "socialni" limit 100k, opd tem zneskom bodo nepremičnine davka oproščene, nad tem zneskom se davek stopnjuje po neki določeni formuli. kar pa mi ni čist jasno, je to (kar je že bilo omenjeno) ali se vredosti nepremičnin 8če ima recimo en lastnik le-teh več) seštevajo, ali se obravnava vsako posebej. jst osebno seveda nimam te sreče (pa tudi prve ne), ampak je pa dobro vedet, ker bo sigurno vplivalo na cene nepremičnin, najemnin ipd..
aja, link
http://www.rtvslo.si/slovenija/ljubo-doma-kdor-ga-ima-ta-bo-obdavcen/214846
bo še zanimivo po ljubljani in na primorskem tole..
koprcan
# 21.10.2009 ob 23:58
ma to se pravi, da ne bo nobene dodatne obdavčitve, bojo samo 2 davka v enega?
adnan1984
# 21.10.2009 ob 23:35
Helsinki a misliš francoska revolucija po slovensko? Eh pol nč nebo, pr nas lahk mamo še hujšo krizo pa bo folk potrpel, kaj šele en davkec več na nepremičnine.
BioTech
# 21.10.2009 ob 23:33
Še več funkcionalne nepismenosti... Grozljivo!
Z drugimi besedami, kdor ima sposobnost razumevanja besedil, lahko prebere:
Davek na nepremičnine bo nadomestil zdajšnji davek od premoženja in nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča. Torej, namesto dveh davkov bo en davek.
helsinki
# 21.10.2009 ob 22:57
in francoska revolucija
nr.1
# 21.10.2009 ob 22:43
To je samo en nov davek, ljudem je treba pobrat ves denar, da bo elita lahko brezkrbno uživala...
helsinki
# 21.10.2009 ob 22:40
leta 2011 bo 0.5 miljona brezposelnih v Slo, ne bo denarja, v takšni krizi bi morali 100 na uro reševati gospodarstvo i nse zavzemat za obstoj naših firm.
in bolj me bo država ropala, bol bom jst kradu državi
Kolupaila
# 21.10.2009 ob 20:37
Pri davku na nepremičnine vemo samo to, da nič ne vemo! Kaj se bo obdavčilo? Kakšna bo stopnja obdavčitve in zakaj se ljudji namesto razbremevanja lovi samo pri njihovi denarnici?
Ta davek bi bil lahko hitro v nasprotju z ustavo RS, ker bi nekoga, ki živi na vzhodu države bolj priviligirav kot pa nekoga, ki živi na Brezovici pri Ljubljani, po ustavi pa smo menda vsi enaki pred zakonom in sedaj bodo ljudje krivi in bodo več plačevali zato, ker so se rodil na Brezovici pri Ljubljani in v Lendavi pa nimam nič proti Lendavi, ampak to je anomalija tega davka. Sam bi najraje videl, da se stvari stvarno pregleda in, če se že gredo neko množično vrednotenje in preštevanje kaj ljudje imajo naj na dan prinesejo podatke, kdo so tisti tajkunčki, frajerji, ki imajo po 10 ali več nepremičnin in predvsem od kod imajo lahko toliko nepremičnin tudi z vrhunsko plačo 4000 ali 5000 evrov na mesec v dvajsetih letih ne moreš imeti 10 ali več stanovanj ali hiš v Ljubljani ali na obali, vsi pa vemo kakšno je bilo stanje pred letom 1991 in do prvih nečednih poslov z certifikati, res kdo so ti frajerji , ki imajo v zasebni lasti preko raznoraznih podjetij, tetic, snah, vnučkov kar zajetno število nepremičnin! Ta davek je popoln absurd, ker če bi bil bi moral veljati za stanovanja, hiše in parcele, ki so bile kupljene ali zgrajene po uvedbi davka na nepremičnine, ker kolikor vem so vsi ljudje za svoje nepremičnine že plačali ozr. že plačujejo davke. Če je tako, obdavčimo posebaj tudi tiste, ki gredo na oddih petkrat, šestkrat na leto, namesto enkrat, tiste ki vozijo Porscheje, Audije, Mercedese naj plačajo poseben dodaten davek na luksuz, obdavčimo ljudi, ki kadijo, ki preveč jejo, spijo.....

Vsak človek ima pravico imeti eno stanovanj ali hišo za katero je tako ali tako že plačal vse davke lahko imam tudi svojo brunraico in kos zemlje in tega mu nihče ne sme posebaj obdavčiti, se strinjam obdavčite tiste, ki imajo po deset ali več nepremičnin ampak prvo razvozlajte to jarokačo preko katerih ljudi, podjetij... imajo ti posamezniki toliko nepremičnin in od predvsem od kod toliko denarja, da so si nagrabli v zadnjih desetih letih toliko nepremičnin.
minnaema
# 21.10.2009 ob 17:39
lastniška stanovanja v katerih državljani stanujejo se menda NE bodo obdavčila.....saj je to abundanca za državo, da ti esplicitni državljani niso in ne bodo v breme Občinam v RS (in prosjačenju) za dodelitev državnega stanovanja,;........povsem drugi kapitl je pa z vikendi in
preostalimi stanovanjskimi objekti v katerih lasniki NE prebivajo o tem pa ima država menda pravico obdavčiti- te objekte, tako so menda vsi državljani strinjamo,;
torej,da NI obdavčen "stol " na katerem sedimo, ker nam ta "stol" beri stanovanjski objek prinaša dostojanstveno življenje, ki ga po Ustavi imamo pravico uživati, torej o svojem domu se govori NE o drugih stanovanjskih objektik in se pričakuje, da zakonodajalec te okoliščine "za obdavčitev " strogo loči...... in Lp
ism
# 21.10.2009 ob 17:21
In pobrali bodo še več davka. Zakaj se davki samo povišujejo?
sanauna
# 21.10.2009 ob 17:20
Dobrodošli v davčni raj!! Aja to ni Švica al Monaco,tu je pa sužnjelastniška družbena ureditev.
izo
# 21.10.2009 ob 16:37
vseh. sej zato sprašujem..
marjan_1
# 21.10.2009 ob 16:30
100.000 evrov za vrednost vseh nepremičnin v lasti ali vsake posamične? Je razlika.
izo
# 21.10.2009 ob 14:53
keka, a si ziher, da je tako ali pa je neko vrednostna omejitev? kokkr sem jst razumel, so omenjali neko mejo 100k evrov, ki bi bila izhodišče za davčenje nepremičnin (glede na tržno vrednost).
keka82
# 21.10.2009 ob 14:43
Kolikor poznam zadeve, bi naj bila obdavčitev nepremičnin takšna, da naj bi primarna nepremičnina (recimo edina oz, tista kjer si prijavljen) obdavčena po eni davčni stopnji, vsaka nadaljna pa po drugi, višji davčni stopnji. Kar bi naj pomenilo da bi tisti ki recimo stanovanja oddajajo, za tiste nepremičnine plačevali višje davke, za tisto kjer pa sami živijo pa po nižji stopnji.
Meni se to zdi pravilno, samo če pomislim da je v Sloveniji čez 5 milijonov nepremičnin, lastnikov nepremičnin pa mislim da okrog 1,4 milijona. Dalje pa si sami izračunajte, koliko imajo določeni posamezniki v lasti.
Lp!
izo
# 21.10.2009 ob 14:33
ja, samo davek bo tako precej manjši oz minimalen, če vrednost vseh nepremičnin skupaj razbiješ na kose. plačevala ne bo "žlahta", vrjemi..
glede tistega zaračunavnja stroškov pa nisem ziher. res je, da je bilo zadnje čase veliko hecov z menjavo upravljajcev ipd, ampak imam občutek, da vse lepo skupaj sovpada.
upam samo, da bodo res upoštevali tisto, kar smo poslali..
en_pameten
# 21.10.2009 ob 14:32
Sem za obdavčitev nepremičnin, vendar naj se zniža dohodninska lestvica in poveča splošno olajšavo. Brezveze je, da se toliko stavb gradi, ko jih je pa že toliko zgrajenih in neuporabljanih. Davek bo prispeval k smoternejši rabi stavb in odprl trg stanovanj.
BioTech
# 21.10.2009 ob 14:26
Edina pomanjkljivost tega davka je, da ni bil uveden že prej. izo, če poslanec prepiše stanovanje na žlahto, bo pa davek plačevala žlahta. Nič se ne spremeni. Popis števila uporabnikov je bil pa namenjen zaračunavanju stroškov glede na število oseb v stanovanju. To nima nobene zveze z davkom na nepremičnine. Če se število uporabnikov zamenja, to seveda sporočiš upravljalcu, kar je vsak lastnik stanovanja dolžan že po dosedanji zakonodaji.
izo
# 21.10.2009 ob 14:13
glede te "preložitve" pa ma zanima čist konkretna zadeva:
kaj to pomeni glede tistega popisa lastnikov oz uporabnikov nepremičnin, ki je bil pred kratkim? in kaj to pomei, če se recimo do leta 2011 lastnik, št. uporabnikov ipd zamenja? a bo možno te spremembe naknadno vnest, da potem ne bo hecov?
GBWallac3
# 21.10.2009 ob 13:51
dejmo človeka kar 100% obdavčt in mu vzet vse kar ima
izo
# 21.10.2009 ob 13:50
aha, so (si) dali cajt, da si poslanci prepišejo vsa tista svoja stanovanja na žlahto, hehe..
Kazalo