Gospodarstvo

Poudarki

  • Uprava: Če ugotovimo kršitve, bomo ukrepali
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3,9 od 15 glasov Ocenite to novico!
Mercator
Med delavci najboljšega soseda vre. Foto: MMC RTV SLO
Žiga Debeljak
Žiga Debeljak očitke zavrača. Foto: MMC RTV SLO

Dodaj v

Delavec Mercatorja: Dobil nisem niti 500 evrov

Debeljak: Plače višje od predpisanih
26. februar 2010 ob 18:19
Ljubljana - MMC RTV SLO

Delavci Mercatorja so v anonimnem pismu opozorili na nizke plače in težke delovne razmere v podjetju.

V pismu, ki so ga poslali v uredništvo TV Slovenija, tako med drugim opozarjajo, da je bila januarska plača kar za 60 do 100 evrov neto nižja kot prej, ker v večini prodajaln niso dosegli ciljev načrta, čeprav sami na upada prometa ne vplivajo. Pisec pisma zatrjuje še, da je dobil plačo manj kot 500 evrov neto, je poročala Anja Huš.

Anonimni delavec opozarja še, da trgovci delajo vse sobote in vsako drugo nedeljo, sami pa si lahko izberejo le tri dni dopusta. Od njih naj bi zahtevali tudi, da delajo več, kot si pišejo v evidenco, poleg tega pa si ne morejo privoščiti niti odhoda na malico, ker nimajo zamenjave.

"Delodajalci bi radi celo 60-odstoten variabilni del plače"
Predsednik Sindikata delavcev trgovinske dejavnosti Slovenije Franci Lavrač je povedal, da z informacijami v zvezi s tem ne razpolaga, res pa se zaposleni ves čas pritožujejo, koliko morajo delati za mesečne plače. Kot še opozarja, je v pogodbi o zaposlitvi zapisan fiksen znesek, neodvisen od tega, kako uspešno je podjetje, medtem ko bi delodajalci radi dosegli celo do 60 odstotkov variabilnega dela.

Plače Mercatorjevih prodajalcev so sicer trenutno sestavljene iz osnovne plače in variabilnega dela, ki je odvisen od uspešnosti poslovanja in delovne uspešnosti samega trgovca, ki na tak način lahko dobi do 30 odstotkov višjo plačo.

Debeljak: Plače višje od predpisanih
Predsednik uprave Mercatorja Žiga Debeljak pa zatrjuje, da so se plače zaradi nekoliko nižje poslovne uspešnosti res za nekaj odstotkov znižale, a so še zmeraj v povprečju deset odstotkov višje od predpisanih panožnih stališč.

Na očitke se je odzvala tudi članica uprave Mercatorja Vera Aljančič Falež, ki pravi, da morajo navedbe preveriti, saj pavšalni odgovori niso primerni. V družbi zagotavljajo še, da bodo, če bodo kršitve kolektivne pogodbe ugotovljene, tudi ustrezno ukrepali.

E. S.
Prijavi napako
Komentarji
taubi
# 01.03.2010 ob 00:32
To smo si sami krivi.
To se dogaja samo zato ker smo vsi lepo tiho. Namest da bi se zbunli se gre povprečen slovenc raje zjokat in obestit. Mogoče mal preKRUTO napisano, sam resnično.
BACK
# 28.02.2010 ob 11:42
@ K_ris

Res da je mercedez ¸dražji od Kije, sam peleta pa se oba, ane? ....
Binder Dandet
# 27.02.2010 ob 21:14
@bbss:
"Ker imam dost tega da dobim neto polovico, od polovice pa gre 20% za davek od dobrin, ki jih kupim, se pravi da koristim 30% od zasluženega"
40%
BorutMaja
# 27.02.2010 ob 18:56
Ko sem dan pred božičem govoril z eno prodajalko Mercatorja, mi je povedala, da imajo zanič plačo. Rekla je, da brez potnih stroškov dobi 420 evrov nekje. Morejo imeti veliko odgovornost, če kje rok trajnosti poteče. more sama kupiti ta izdelek, potem če manjka par centov ali evrov, ko zaključujejo blagajno, morejo s svojega žepa dati, če naročijo česa preveč, poslušajo, če je kaj zanič, še preden rok trajnosti poteče, pride nekdo v trgovino pa vse povprek nahruli ipd ...

Tudi jaz sem že kdaj naletel na kaj takega ... na primer, lani sem kupil margarino ... prinesem domov, pa je zgoraj bila vsa pisniva ... kaj sem naredil ... nesel v trgovino ... lepo povedal kako je bilo, se mi je prodajalka opravičila, in sem ji lepo rekel, da ona ni nič kriva, da se zgodi ... pol pa mi je rekla,da se pa kdaj najdejo kakšni takšni, ki bi trgovce najraje raztrgal od jeze.
Lani nekje v septembru sem bil ravno v trgovin, ko je en prišel nazaj v trgovino z lubenico, ki je bila znotraj gnila ... prišel, še ni prav v trgovino stopil, pa je že vse preklinjal povprek ... potem pa se drl na bogo prodajalko, kako robo prodajajo ... ker ni nehal hrulit, pa me je razpizdil, sem stopil do njega, in murekel naj se umiri, ali pa takoj zapusti trgovino ... presnet ded ... Kako naj človek ve, kaj se skriva v lubenici? Saj ja ne moreš skoznjo videti ... So eni ljudje smotani. Kultura na najnižjem nivoju.

Ampak s plačo je pa tako ... po novem več ne bi smeli dobiti pod 500 evri ... ampak nad 600 evrov ... + potne zraven. Ampak vprašanje je ... kje vse se bo to uresničilo ... še posebej zdaj ko je še vedno svetovna kriza.

Država bi mogla imeti posebno komisijo ... hoditi okoli po firmah in primerjati dobičke po firmah in izplačila delavcem ... tako da bi nekje povprečno bilo izplačano glede na dobiček ...
Torej, trgovina, na primer, bi bila notri zaposlena samo dva ... delodajalec in trgovec ... mesečno bi imela trgovina nekje 2000 evrov dobička ... kaj bi bilo? kakih 600 evrov bi delavec po tamalem mogel dobiti ... sto evrov več delodajalec ... ostalo pa bi vlagal v trgovino in ne polnil svoje žepe.
gugugaga
# 27.02.2010 ob 18:31
delavci Merkatorja so bili še pod vodstvom Jankoviča sužnji, sedaj so še pa večji. To pa pišem zato ker sem dostavljal izdelke v te trgovine in vem kako se tam dela, ko si delavka v 12 urah dela privošči le 5 minut za WC ter 15 za malico ipd. vse ostalo je čisto molzenje. tega bo še več, a le redki bodo pogumni, da v javnosti spregovorijo, zato ker imajo doma družine in šoloobvezne otroke. zvečer pa vidijo samo poročila in papagajščino, ki jim pere možgane.
sonja17
# 27.02.2010 ob 18:08
Žalostno in resnično! Sam sem zaposlen v Mercatorju več kot 25 let. Zadnja plača je bila 600 € z malico vred. Ko odštejem 60 € za malico sem točno na zajamčenem osebnem dohodku, ki je sedja sprejet - torej 540 € neto. Koliko potem dobijo res tisti, ki so šele pričeli služit kruh v najboljšemu sosed ? Ja, prav je napisano - manj kot 500 €.
Precej je potem hvale meseca decembra ko dobimo nekaj božičnice (v E-bonih), prav tako je tudi regres polovico v E-bonih. Je to sploh dovoljeno?.
Najboljši in najrevnejši sosed. Prav je, da je nekdo upal napisati pismo. Lp
north
# 27.02.2010 ob 17:48
Če bi meni nekdo za cel mesec dela na kocu dal kuverto s 500 euri, bi jih dobesedno požrl v 1-eurskih kovancih. DOBESEDNO!
t0039285
# 27.02.2010 ob 17:34
Kje so časi fevdalizma ! Takrat smo bili tudi last delodajalcev,pardon,plemstva,a dati smo morali le desetino,drugače se je zgodil punt ! Toda,glej ga,zlomka,kaj je ustvaril Žiga Zois,Valvasor in podobni,malo več kot neki Debeljaki in cela gruča še mnogo slabših od njega ! Slednji bodo nekaj pustili le genskemu nasledstvu,a tudi to ne bo nič vredno,saj bodo s to nemoralo povlekli vse ostale s seboj v pekel !
Googleee
# 27.02.2010 ob 17:08
papiga...
neumnosti se dogajajo od zgoraj navzdol ;)
Googleee
# 27.02.2010 ob 17:06
xyxy
sindikati...oojaa...nebi daleč pršli...verjemi..tuki u sloveniji ma zdravstvo, železnica in še kdo dobre sindikate..sam drugi pa sam jajaca ;)
minnaema
# 27.02.2010 ob 16:20
...kdo ima največje koristi, saj Mercator d.d. (roko na srce)- NI poceni trgovina...pa tudi
kvalitete nimajo tako dobre kakor je včasih bila in Lp
papiga
# 27.02.2010 ob 15:38
BACK kaj nabijaš? Kaj in kje je v Italiji ceneje? Mogoče v kakem Euro&pinu pa podobnih jajcih, &kladdiščih, ki jimm težko rečeš trgovina. Rang Inter&para in Mercatorja pri na& ima njihov &pap in pa recimo Coop cene &o pa za eno četrtino višje. Od špagetov do me&a, da ne govorimo o zelenjavi in &adju.
Ker v take pofl trgovine ne hodim doma, ne grem tudi v Italiji, torej bi lahko šel v Hofer in podobna jajca tudi tu, ti ni treba v Italijo. Ne moreš pa z željo da predočiš &voj prav in nekaj veš
dati &kupaj tam pofl trgovine pri na& pa najboljše.
Da pa nekdo,ki zlaga blago napolice ni nikjer bajno plačan, je pa tudi dej&tvo, to je pač nanižji plačni nivo. Je pa tudi re&, da trgovke na delikate&ah, kruhu in podobnih oddelkih velikokrat ni&o nič prijazne, če pa tako med policami koga kaj vprašaš, pa to ni njihovo področje, nikoli, niti ti nihče ne ponnudi, da bi ti po&lal koga, ki bi &e na ti&to &poznal.
Tako, da ne morejo vplivati na ob&eg prodaje, &e ne &trinjam, verjetno,kot je že nekdo omenil, &o &i vzeli dodatke za &amoumevne,obnašajo &e pa v &tilu,ne morejo me tako &labo plačati,kot lahko malo naredim. Delavci pač delijo u&odo podjetja.
brezposelni
# 27.02.2010 ob 15:18
Preprosto je preveč trgovcev in to kljub preveč osebam z nakupovalno zasvojenostjo. Tisti, ki so šli za trgovce, bi morali iti v kakšen bolj koristen poklic.
gx
# 27.02.2010 ob 12:56
Kakšne anonimke, no! Tu je bistvo problema. Večina jih je tiho, ker se bojijo za svoje riti, ker so egoisti. In tako za mizerno plačilo ščitijo svoje kapitaliste. Če vsi zaposleni objavijo svoje plačne liste, ne bodo nikogar odpustili. Nekdo jim mora denar zbirat skup...
xyxy
# 27.02.2010 ob 12:55
Čist enostavno! če bi imel sindikat jaj.. ci v trgovski panogi naredili enodnevni ali pardnevni štrajk, trgovine bi bile zaprte, prometa ni, ogrožena so delovna mesta direktorjev in manegerjev, zaradi česar bi hitro delavcem (trgovcem), popravili plače, na raven, ko bi bila resnično podobna plači ne pa socialni pomoči ali pokojnini.
Googleee
# 27.02.2010 ob 12:41
Danes se delavce izkorišča to je dejstvo!!!!!! Trgovci pa živijo kot Lordi, ker jim to dopušča ta skorumpirana DRŽAVA. Pol naj se najde en pametnjakovč in mi pove komu kako naj se delavec postavi zase..konkretno v tem primeru!!! Ma mislim da ga ne bo. Naj vas opomnem kolk so se dvignile cene artiklov ko smo dobili evro. TO STE POZABIL..AMPAK plače pa niso šle gor. Vsi trgovci so LOPOOVI..sploh pa se v tej preljubi državi ni nič za čudit če je tko. Žalostno!
xyxy
# 27.02.2010 ob 12:37
Jankovič ima denar zato ker je delnice kupoval napol zastonj, ustvaril uspešno podjetje in jih lepo zelo drago prodal. Zato ima denar. nekateri pa prevzamejo firmo z visokimi cenami delnic, nato pa se potrudijo, da jih spravijo v bankrot.
sunshine girl
# 27.02.2010 ob 12:27
Dragi prodajalci, ko vas je teptal jankovič, ste bili tiho, sedaj pa imate, kar ste želeli sami...Vaš kult osebnosti, kateremu ste se ob njegovem odhodu klanjali, ima na svojem računu ogromno vsoto denarja...hm, le zakaj?
Kluzo
# 27.02.2010 ob 12:15
A tko je. Poj je pa Goslar včeri mal okrogle govoru.
blef
# 27.02.2010 ob 11:39
mlincek - pa ti si optimist, pa inšpektorji so za male trgovčiče in gostince, za velike pa samo bog in zgodovina. Naj ti bo za vselej jasno, ne moreš biti malo večji fakin, če ti ne pomaga policija, sodnija in politika. Časopisi so polni celostranskih oglasov velikih trgovcev in samo naivneži lahko pričakujejo realno poročanje.
K_ris
# 27.02.2010 ob 11:33
@back

Ti kar še lepo naprej v Eurospinu kupuj, ampak ne pa primerjat cen v diskontih in običajnih trgovinah. Illy kava je tudi dražja od Barcaffe, pa Mercedes je tud dražji od Kie...
Hion
# 27.02.2010 ob 11:30
Ja, tako pač je: če molčiš, privoliš... Sicer pa nobena anonimka ne bo zalegla, treba je zbirati dokaze, se osebno izpostaviti in tudi pritiskati na inšpektorje, da zares temeljito opravijo svoje delo - preverjeno! :)
Pa drage delavke v Mercatorju, ni vam treba biti skoz nevljudne do strank, sej vam nismo čist nič krivi, če so vaše pravice teptane in ste podplačane... Za to ste si čisto same krive, ker se ne znate postaviti zase.
xyxy
# 27.02.2010 ob 10:09
Žal se tukaj pogovarjamo v kakšnih pogojih delajo delavci ne kakšne so cene v trgovinah. Če bi Slovenci želeli kupovati klump nebi propadel Hardi. Raje kak cent več pa kvaliteto, kot poceni kemijo in strup.
xyxy
# 27.02.2010 ob 10:08
Sem bil kar nekajkrat v Italiji pa ni nič kaj ceneje kot pri nas, razen v tretjerazrednih trgovinah, z sumljivo robo, tega je pa dovolj že v Sloveniji in ne rabiš hoditi v italijo.
BACK
# 27.02.2010 ob 09:33
Kdaj vam bo jasno, da nas obirajo do kosti. A je kdo prmperjal cene živil v italiji? A se vi zavedate da je le en meter čez mejo 20 do 30% cenejša hrana po trgovinah? Verjemem, da se ne zavedate, ker smo ovcke in plačamo vse kar nam ponudjo. Prav nam je.
mlincek
# 27.02.2010 ob 07:10
Da, to kar piše v članku je resnica. Trgovci v Mercatorju ne dobijo 500 evrov plače. Pa ni samo Mercator, tudi v Tušu in šparu je tako. In ne samo to krši se tudi zakonodaja in osnovne človekove pravice.
Mene pa kot državljana zanima, koliko časa še. Koliko časa bo človek podrejen kapitalu. In koliko časa bomo to še tolerirali.
Največja krivda gre tu sindikatu saj gre za zastarel aparat, ne sledi spremembam in se ne prilagaja situaciji. Nato pa sistemu nadzora, inšpektoratu za delo saj ne opravlja svojega dela, ni v službi družbe in se zaradi interesnih skupin (kapitala) podreja manjšini ki ima moč.
Inšpektorat je večkrat prejel anomimne prijave, da delavke v Mercatorju morajo delati preko svojega delovnega časa in da delajo tudi po 29 delovnih dni v mesecu. Iz meni neznanega razloga nikoli do sedaj niso odkrili in sankcionirali tega. Tudi sam sem podal anonimno prijavo. Inšpektor je opravil pregled v poslovalnici in ni našel nepravilnosti, čeprav se te očigledno dogajajo. Ni pa opravil anonimnega razgovora z trgovkami. Izgleda da on sam smatra, da trgovke niso vredne niti tega.
Krivda sindikata je v tem da ne spregleda da se je trgovski ceh v zadnjih 15h letih spremenil. Da sa je odpiralni čas podaljšal iz 12ur na 14 in še več. Da so trgovine odprte tudi v sobotah in ne samo 5 ur ampak po cel dan. Odprte so tudi v nedaljah. Delovni čas iz nekoč petkrat po sedem ur in še v soboto pet ur že zdavnaj ne velja več. Trgovke dalajo po šest dni v tednu po sedem ur - uradno. neuradno pa še kakšno uro več. In še vsako drugo nedeljo. Sedaj pa seštejte ure. Po zakonu pa je 40 urni delovni tednik. Kako to, da se sindikat ni sposoben prilagoditi novim razmeram in uveljaviti nova pravila.
Vse to se je dogajalo v hitri rasti trgovskih centrov vsepovsod po Sloveniji. Sedaj so na udaru male trgovine. Te seveda nikakor ne morejo dosegati poslovnih načrtov. Pa tudi trgove niso temu krive.
Na vrsti je usip malih trgovin.
K_ris
# 27.02.2010 ob 02:58
@bbss

Računanje ti pa ne gre :)

Če od 50 % odšteješ 20 %, ne dobiš 30 %.
bbss
# 27.02.2010 ob 00:42
...jaz hočem nazaj tlako in desetino. Desetino bom dal gospodi, devedesetina bo šla meni, pa v soboto bom šel delat tlako, ostalo bom delal na 'pridelku' da bom lahko dal desetino!! Gospodar me bo podpira pri mojem pridelovanju, ker bo dobil večjo desetino!
Ker imam dost tega da dobim neto polovico, od polovice pa gre 20% za davek od dobrin, ki jih kupim, se pravi da koristim 30% od zasluženega in če si slučajno iz tega mukoma kupim stanovanje, hišo, ... plačujem spet davek ne vem zakaj, če sem ga že x krat plačal pri nakupu zemljišča, materiala, storitev mojstrov, ..... hočem nekam na nevtralno ozemlje, kjer pošteno kupim zemljo in me pustijo na miru!
blef
# 26.02.2010 ob 23:49
proofreader - veš koliko malih trgovin se je zaprlo zaradi velikega Merkatorja?
nenn0
# 26.02.2010 ob 23:48
Jankovič je mel vsaj nek posluh za delavce, Debeljaka pa boli za njih.
semaino
# 26.02.2010 ob 23:11
Jankovič to je zgodba o uspehu - seveda, z tisoči sužnji za bedne plače ni problem graditi IMPERIJ.
maajde
# 26.02.2010 ob 23:04
sansam ne pa vodilnih. te nič ne ovira da si izplačajo nenormalne zneske. (Mercator, SŽ,Telekom, Pošta, Elektro itd.) Večina delavcev ima podpovprečne dohodke, vendar ko se nenormiranci priključijo vsej armadi delavcev, se glejka zlomka povprečje popravi. Ne vem v katerem podjetju je bilo rečeno takole:

Gospod direktror zakaj se v proizvodnji odpušča oz. krči istočasno se pa v upravi zaposluje?
Odgovor je pa bil v tem smislu: Uprava je podhranjena, zato moramo zaposliti več ljudi v upravi in na račun tega odpustiti v proizvodnji.
saly
# 26.02.2010 ob 22:09
poletni dopust 14 dni skupaj koristim in planiram že 24 let v MVercatorju...verjamem da nekateri direktorji delajo po svoje....a kar se tiče plače in plačilnega sistema lahko jim zavide in največji goljufi....
zbudse
# 26.02.2010 ob 21:43
A vas bo že enkrat vrag vzel al ne. Zdaj je pa dost norčevanja iz delavcev. Managerji pa se postavljajo pred svojimi tekmeci, kdo bo naredil večji dobiček. Na čigav račun ??????
xyxy
# 26.02.2010 ob 21:39
Žal od kar je odšel Jankovič, debeljak zaposlenim samo jemlje, dal jim še ni nič. Ukinja vse kar se ukiniti da, ša malo pa bo zaposlene prosil, da Mercatorju plačajao, da bodo lahko delali v njem. Je neslana šala, samo vsem zaposlenim se kolca po Jankoviču, res je bil zaj... vendar so bili delavci na prvem mestu. Sedaj pa se samo tekmuje, kater direktor bo bolj zmanjšal stroške, najeba pa delavec v trgovni.
sansam
# 26.02.2010 ob 21:38
Konkurenca ima za posledico produkt nizke plače zaposlenih.
jang
# 26.02.2010 ob 20:55
banda
škoda da ima pri nas tale gnili Mercator monopol
K_ris
# 26.02.2010 ob 20:38
Sem pa šele sedaj dojel, da je očitno za delavce v Mercatorju postalo samoumevno, da dobivajo nekaj desetodstotni dodatek na delovno uspešnost. To pa je neumnost s strani delavcev, ki so variabilni del plače vzeli za fiksnega in se sedaj pritožujejo nad znižanjem plače. O kakšnem znižanju torej sploh govorijo?
upornikposrcu
# 26.02.2010 ob 20:37
Žiga bi pa neko nagrado
Fuj pa taki menegerji
Nabijem jih nekam
Vsak malo večji kmet zna bolje gospodariti kot ti "mlečniki" iz Ameriških "uglednih" fakultet
proofreader
# 26.02.2010 ob 20:33
Zdaj lahko v praksi vidite, kakšne so posledice nakupovanja v Lidlu, Hoferju, ...
K_ris
# 26.02.2010 ob 20:21
@matjažek

S stališča delavca se mi ne zdi "kul", mi je pa absolutno razumljivo, da je to nujen del pogodbe. V nasprotnem primeru lahko podjetje za nekaj časa ostane brez delavcev, ker so vsi na dopustu. V podjetju, kjer pa je način proizvodnje tak, da je racionalneje za nekaj časa ustaviti proizvodnjo in zaposlene postati na kolektivni dopust, to ne bi bilo več mogoče.
ulcir
# 26.02.2010 ob 20:11
Samo res, kolko te ima delavec/ka, prodajalec/ka v mercatorju dopusta na leto?
erikk
# 26.02.2010 ob 19:58
Tako se dela in tako se bo še naprej izvajalo nad delavci. Tudi če se uzakonijo razna pravila se tega delodajalci ne bodo držali.
s5moho
# 26.02.2010 ob 19:57
V normalnem kapitalizmu kapitalist proizvaja in delavec zasluži dovolj, da izdelke tudi posredno od kapitalista tudi kupi.
Pri nas v slovenskem "kapitalizmu" peščica turbo bogatunov, ki so v večini primerov nakradli, vse kar imajo, izkoriščajo delavca do konca in naprej
Dobrodošli v fevdalizmu oz. novodobnem suženjstvu!
RealDeal
# 26.02.2010 ob 19:54
Delavci Mercatorja so v anonimnem pismu opozorili na nizke plače in težke delovne razmere v podjetju....
Ostali Slovenski delavci bi mogli tudi pisat anonimke,vec jih bo prej se bomo znebili teh oderuhov kao poZlovnezev!!!Collapse se je pa ze zaceu z ubogimi psi in vsak dan,teden,mesec bojo prihajale vecje in vecje svinjarije v javnost...domine bojo v akciji:)))
matjažek
# 26.02.2010 ob 19:53
K_ris, pa se ti zdi to kul, da si lahksamo tri dni dopusta sam izbereš?
K_ris
# 26.02.2010 ob 19:29
Večina pripomb se mi zdi smiselna, še posebej tista, da imajo delavci le majhen vpliv na prodajo.

Ne zdi pa se mi smiselna pripomba, da si lahko sami izberejo le tri dni dopusta. To je namreč sestavni del večine pogodb o zaposlitvi. Tudi v moji pogodbi je tak člen, pa ne delam v Mercatorju.
Kazalo