Gospodarstvo

Poudarki

  • Predlog zakona o dimnikarskih storitvah je doživel tudi kritiko vladne zakonodajne službe
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.7 od 34 glasov Ocenite to novico!
Dimnikar
Sistem licenc, ki ga je ministrstvo napovedovalo vse leto je po mnenju vladne službe za zakonodajo pripravljen površno, nedosledno in mestoma celo protislovno. Če poslanci predloga ne potrdijo se bo dimnikarska storitev preselila na prosti trg. Foto: EPA
Irena Majcen
Ministrica za okolje in prostor Irena Majcen meni, da prosti trg na področju dimnikarskih storitev ni najboljša izbira. Po drugi strani pa ni naklonjena niti sistemu koncesij, ki je dopuščal številne zlorabe. Foto: MMC RTV SLO/Aljoša Masten
Državni zbor
Glede na pomanjkljivosti predloga, ki ga je pripravilo ministrstvo, je podpora poslancev malo verjetna. Poslanci pa imajo tudi možnost, da z dopolnilom podaljšajo sistem koncesij. Temu gotovo ne bi nasprotovali. Foto: BoBo

Dodaj v

Dimnikarstvo le še korak pred prostim trgom. Preprečijo ga lahko le še poslanci.

Poslanci bodo morali pretehtati med pastmi prostega trga in vsemi slabostmi koncesij
2. november 2015 ob 07:44
Ljubljana - MMC RTV SLO

Kljub številnim napovedim, da bodo dimnikarji v prihodnjem letu svoje delo opravljali po novem sistemu licenc, se nam, kot vse kaže, obeta prosti trg na področju dimnikarstva.

Predlog zakona o dimnikarskih storitvah, ki ga je pripravilo ministrstvo za okolje, je vladna služba za zakonodajo ocenila kot izjemno pomanjkljiv in ponekod celo protisloven. Če poslanci tega predloga ne bodo podprli, pa se nam obeta prosti trg, saj sistem koncesij velja le še do konca leta. Vse bolj aktualno pa postaja tudi podaljšanje koncesij, saj imajo poslanci na voljo še pravni manever, s katerim bi zavrteli čas nazaj.

S spremembo zakona o varstvu okolja iz leta 2013, ki je obstoječi sistem koncesij omejila do 31. decembra 2015, je bilo jasno, da je ministrstvo za okolje v roke prejelo zahtevno nalogo. Že takrat je bilo namreč upravičeno pričakovanje, da dimnikarske službe ne bodo navdušeno pozdravile sprememb, ki bi posegle v zajamčen prihodek, ki so ga prinašale koncesije in obveznost dimnikarskih storitev. Kljub temu pa je ministrstvo po dobrem letu dni napovedovanja pripravilo zgolj površen predlog zakona s številnimi očitnimi pravnimi pomanjkljivostmi.

Pomanjkljivi dve tretjini predloga
Ministrstvo je tako precej olajšalo delo nasprotnikom sprememb na področju dimnikarskih koncesij, saj je predlog že v javni razpravi doživel številne kritike, ki so se v medresorskem usklajevanju le še poglobile. Tako je vladna služba za zakonodajo ugotovila pravne pomanjkljivosti v kar 28 členih predloga zakona, ki sicer obsega 36 členov. Kljub temu je ministrstvo za okolje v odgovorih na naša vprašanja podalo mnenje, da so "pripravili dober zakon, ki ni nepopoln".

A nepopolnosti po mnenju vladne službe za zakonodajo kar mrgoli, ta ministrstvu med drugim očita, da sploh ni natančno opredelilo, ali bo dimnikarska služba še naprej v javnem interesu in zato podvržena regulaciji ali pa bo prepuščena tržnemu sistemu, ki pa ga predlog močno omejuje. Nadalje ministrstvo ni ustrezno poskrbelo za pripravo vodenja evidenc, kot to nalaga predlog zakona. Več pojmov je pomanjkljivo opredeljenih in tudi pogoji za ohranitev licence so po mnenju vladne službe določeni preveč ohlapno, pogoji za odvzem licence pa "nedosledni in nepremišljeni".

Ministrstvo: Rezervnega načrta nimamo
Predlog tudi pomanjkljivo ureja vodenje evidenc malih kurilnih naprav, obenem pa tudi ne predvideva sankcij za dimnikarje, ki ne bi obiskovali dodatnega izobraževanja vsakih pet let, kot je to določeno s predlogom. Med pomembnejšimi očitki vladne službe pa je tudi odsotnost podzakonskih aktov, potrebnih za uveljavitev novega sistema.

Ministrstvo kljub številnim očitkom nad predlogom še ni obupalo in nadaljuje medresorsko usklajevanje, tako bodo predvidoma v torek popravljeni zakon uvrstili na sejo vladnega odbora za gospodarstvo. A časa za obsežne popravke in navsezadnje zakonodajni postopek je vse manj, česar se zavedajo tudi na ministrstvu. Še pred dvema mesecema so nam tako v odgovorih na naša vprašanja samozavestno zatrjevali, da bo sprememba sistema dimnikarskih storitev uvedena pravočasno, zdaj pa dopuščajo tudi možnost, da bo dimnikarska dejavnost ostala brez pravne ureditve, če zakon ne bo sprejet. Ministrstvo namreč nima pripravljenega nobenega rezervnega načrta.

Odgovornost? Kolektivna, seveda
Ministrstvo smo, kot že večkrat v podobnih primerih, povprašali tudi,ali so predvidene kakršne koli kazni za sodelavce, ki jim je v dobrem letu dni uspelo šele tik pred rokom v obravnavo poslati površen in pomanjkljiv predlog. Odgovor ministrstva je tudi tokrat pokazal razumevajoč odnos do sodelavcev: "Zakon se je pripravljal na podlagi odločitve ministrstva, ne posameznikov, in sicer z željo ureditve sistema in storitve, ki bo funkcionirala na ravni države s ciljem varstva okolja, varnosti ljudi, njihovega zdravja in premoženja."

Prostega trga si ne želijo
Sicer pa na ministrstvu niso navdušeni nad morebitnim prostim trgom na področju dimnikarskih storitev, kot razloge za potrebo po pravni urejenosti področja pa navajajo varstvo okolja, varnost ljudi, njihovega zdravja in premoženja. Poleg tega pa tudi boljšo kakovost zunanjega zraka. Razlog za slabo kakovost zraka je tudi v nepravilnem kurjenju v kurilnih naprav in zastarelih napravah, ob tem na ministrstvu dodajajo, da zaradi slabe kakovosti zunanjega zraka že poteka postopek zoper Slovenijo pri Evropski komisiji. Če Slovenija tega ne popravi, ji grozijo tudi denarne kazni.

Kljub temu pa na ministrstvu niso naklonjeni niti obstoječemu sistemu koncesij, kar je bilo tudi mogoče razbrati iz odgovora ministrice Irene Majcen na poslansko vprašanje poslanke Violete Tomič (ZL), kjer je med drugim dejala, da "meni, da imamo kot državljani pravico si izbrati nekoga, ki mu zaupamo".

Koncesije: Neplačani prispevki, provizije, davčni dolgovi ...
Razloge za zadržanost ministrstva do obstoječega sistema koncesij pa gre vendarle bolj kot v načelu svobodne izbire najverjetneje iskati v hudih posledicah, ki jih je pustilo pomanjkanje nadzora nad koncesionarji. Ti so tako bili pri svojem delu omejeni le s svojo profesionalnostjo in vestjo. Tako se je ministrstvo šele letos začelo spopadati z nadzorom nad izvajalci koncesij in odkrilo številne nepravilnosti. Med drugim so se na ministrstvo obračali tudi številni delavci, ki jim koncesionar po več let ni plačeval prispevkov, nato pa svoje podjetje prepustil stečaju, koncesijo pa preprosto prenesel na drugo podjetje v svoji lasti.

Poleg neplačanih prispevkov je prihajalo tudi do tega, da je koncesionar samostojnim podjetnikom preprosto prepustil izvajanje dimnikarskih storitev, ti pa so nato koncesionarju zato plačevali deleže od plačila strank. Med koncesionarji so se našli tudi davčni neplačniki, celo ko je šlo za podjetje v lasti človeka, ki je obvladoval koncesije za večji del Primorske in del osrednje Slovenije.

Tako so gotovo prostega trga, poleg nekaterih nezadovoljnih uporabnikov, lahko gotovo veseli tudi opeharjeni delavci, katerih delodajalci so prispevke obravnavali kot nepotrebno breme. Ti bodo zdaj lahko storitve opravljali brez koncesionarjevega soglasja in si sami poiskali svoj prostor na trgu. Na drugi strani pa so koncesionarji že vse leto pripravljeni na izpodbijanje drastičnih sprememb sistema dimnikarskih storitev.

Bodo poslanci z amandmajem rešili koncesionarje?
Končna odločitev o prostem trgu na področju dimnikarstva zdaj ni več v rokah ministrstva, temveč poslancev. Ti lahko predlog zakona kljub pomanjkljivostim potrdijo, vendar ostaja odprto vprašanje, ali bi ta predlog vzdržal morebitno ustavno presojo. Drugo možnost, nad katero se trenutni koncesionarji gotovo ne bi pritoževali, pa je v svojem poslanskem vprašanju ministrici za okolje že nakazala poslanka ZL-ja Violeta Tomič. Ta je ministrico vprašala, ali bo vlada, če obstoječi predlog ne bo sprejet, "v parlamentarno obravnavo vložila vsaj novelo zakona o varstvu okolja, s katero bo podaljšala veljavnost obstoječe ureditve in s tem preprečila kaos, ki bi zagotovo zavladal".

Podobno kot je ministrica odgovorila poslanki ZL-ja, je tudi nam odgovorilo ministrstvo, in sicer, da ne nameravajo spreminjati zakona o varstvu okolja v členu, ki ukinja koncesijski sistem. Vendar so spremembe zakona o varstvu okolja že na delovni mizi poslancev. Med obravnavo sprememb drugih členov zakona o varstvu okolja pa lahko poslanci kar sami z amandmajem spremenijo tudi člen, ki omejuje koncesijski sistem do konca letošnjega leta in ga tako podaljšajo.

Luka Lukič
Prijavi napako
Komentarji
Mirkoca
# 02.11.2015 ob 08:22
Isto sranje je bilo z notarji. Nek odvetnik iz Maribora je celo gladovno stavkal, ker mu niso podelili koncesije. Tako močno si je žele pomagati ljudstvu.

V resnici pa, saj si tudi avtomehanika izberemo sami, tudi kje bomo opravili tehnični pregled, sami izberemo zdravnika. Edino dimnikar naj bi bil samo od države in boga poklican? Kakšna traparija.
Norland
# 02.11.2015 ob 08:11
Sam vedno bolje ometem dimnik od vsakega dimnikarja a mu morem v vsakem primeru placat. Konec s tem!
mkv
# 02.11.2015 ob 08:13
Sedaj bomo videli, če delajo poslanci oz. vladna koalicija za nas ali ne. Če bodo podaljšali koncesije potem se bodo pokazali kakšni so in, da so jim interesi ljudstva deveta briga. Potem pa jih bodo volili samo še umsko manj razviti.
Nori znanstvenik
# 02.11.2015 ob 08:22
Obstajajo storitve, ki morajo biti regulirane in obstajajo storitve, ki spadajo na prosti trg.
Nobenega zagotovila nimamo, da dimnikar-koncesionar storitev opravi bolje od svobodnjaka, zanesljivo pa so koncesionarji v zadnjih letih dokazali, da so njihove storitve smrdljivo in umazano slabe, cene pa absurdno visoke.
Dimnikarstvo torej spada na prosti trg, vsaka drugačna interpretacija, pa je le znak koruptivnih namenov.
Funky_funky
# 02.11.2015 ob 08:56
Pride dimnikar, pogleda v dimnik z lučko od telefona in reče dobro ste ga očistili. Po dveh minutah dela ( dobesedno ), dobim račun za pregled 40€.

PROSTI TRG.
hpet
# 02.11.2015 ob 08:16
Na trg, prav je tako. Pravno uredit kaj in kako mora bit, minimalni standard. Imajo inšpektorat, ki lahko preveri stanje na terenu in se kaznuje tiste, ki niso skladni z zahtevanim. Na tem področju dela se je upeljala neka "elita", ki se je lepo napasla v vseh teh letih. Ta in še marsikateri drugi minister in ministrica so pa tako nesposobni svojega dela kot marsikdo v javnih in vladnih službah.
Mirkoca
# 02.11.2015 ob 08:45
Ko se lokalni dimnikar vozi po mestu s Hummerjem, me težko še kdo prepriča, da je koncesija pravilen način ureditve dimnikarske službe.
Mirkoca
# 02.11.2015 ob 09:20
@tihomir:

Registracijo avtomobila, tehnični pregled, opravim kjer hočem. V krogu 25 kilometrov na petnajstih mestih. Moja odločitev.

Izpit B kategorije opravim pri avtošoli, ki si jo izberem sam. Zelo pa bi se neka avtošola veselila koncesije, po kateri bi samo oni bili pristojni za opravljanje izpitov.

Če moja naprava za kurjenje ni ustrezna, ni v redu nastavljena, me udari po žepu. Res s tem škodim tudi drugim. Ampak jaz nikjer ne trdim, da sem proti dimnikarju. Tako kot nisem proti avtomehaniku. Dimnikarja želim izbrati sam, od njega pa pričakujem, da strokovno opravi svoje delo. Naj ima dimnikar šolo. Dimnikarsko. Naj ima licenco. Ne pa absolutne pravice.

tihomir a si ti dimnikar?
generusus
# 02.11.2015 ob 09:25
Cena pet minutnega merjenja sestave dimnih plinov s strani naših dimnikarjev stane skoraj več kot je strošek vrhunskega znanstvenika, ki dela s hadronskim trkalnikom v Cernu v Švici. :-)
slovenec5
# 02.11.2015 ob 08:40
Zagovarjam prosti trg.
Za vsem tičijo le prijateljske naveze in podkupnine v takšni ali drugačni obliki. Ljudje iz prejšnjega sistema so se le prilagodli na nove razmere, še vedno pa gre vse po zvezah. Poglejte le kaj se dela z ustanovami, ki naj bi skrbela za državno imetje. Glavni postajajo prav tisti, ki so odgovorni za bančno luknjo.....
ajša55555
# 02.11.2015 ob 08:48
Kadar vlada želi pomagat in reševat nek problem, SKRIJ DENARNICO !!!
vrtojb5
# 02.11.2015 ob 08:05
itak jih bodo resili, ker so to njihovi ljudje
Daedalus
# 02.11.2015 ob 09:20
@tihomir
Ti dejansko misliš, da je trenutna ureditev OK? Ali kaj?
Tvoj predlog za boljšo rešitev je...?

Mislim, če imamo s koncesijami en kup nesposobnih oz. brezbrižnih dimnikarjev, ki jim je mar le za denar in ki zaračunajo glede na opravljeno delo OGROMNO...potem lahko rečemo, da bo prosti trg vsaj CENE znižal zaradi konkurence. Kvaliteta storitev bo v najslabšem primeru ostala ista, ampak pazi to: pomoje se bo izboljšala, ker ljudem NI VSEENO! Ljudje bodo v večini primerov vzeli dimnikarja, ki ima solidno ceno in OPRAVI STORITEV kot se šika.

Trenutno je upati na kaj takšnega utopija. V prihodnje mogoče bo. V najslabšem primeru bomo za isti drek plačali manj. V najboljšem bo zadeva funkcionirala. Zdaj ne more.

Kapiš?
svabo
# 02.11.2015 ob 09:39
Dejstvo je, da nas je veliko državljanov, ki imamo v lasti plinske gorilne naprave. Na katerih se izvede merilna kontrola gorilne učinkovitosti (plini). Ob letnem servisu, ti jo v okviru del, opravi serviser. Dva meseca za njim pa pride dimnikar. Ki isti klinac vtakne v gorilnik in naredi enako izmero. Jasno, da te izjemno razjezi metanje denarja skozi okno. Torej če bi pri teh gorilcih deloval trg (serviser je vsakem primeru bolj osposobljen za meritve, kot dimnikar) bi bila cena seveda nižja in hkrati bi uporabljali samo eno meritev. Kdor zagovarja dvojno meritev, od katere mora eno obvezno opraviti dimnikar je lopov, ki omogoča dimnikarjem ekstra dobiček na račun blesavih državljanov.
dc9
# 02.11.2015 ob 10:29
Ma kakšne nebuloze klobasa ta Majcnova...
Da je potreben sistem koncesij zaradi tožbe na EU sodišču.
Medtem pa je malo pozabila, da tožba poteka zaradi Cinkarne in Lafargea, ne pa zaradi individualnih kurišč, kot bi to radi prikazali nekateri pametnjakoviči iz SLS. Lažnivka...
Ministrstvo se pa tudi nebi kar tako odreklo podeljevanju koncesij - to je dober biznis!
Dimnikarje na prosti trg - tako bomo sami izbirali, pa tudi realna cena se bo hitro pokazala.
ZETAC
# 02.11.2015 ob 09:35
Pride dimnikar, pogleda v dimnik z lučko od telefona in reče dobro ste ga očistili. Po dveh minutah dela ( dobesedno ), dobim račun za pregled 40€.

PROSTI TRG.


Se popolnoma strinjam. Podobno je, ko ti pride pogledat plinsko peč. Dela za pet minut, še največ ga zamudi, da postavi lojtro in odvije en vijak in računa za 29 EUR.
vipmit
# 02.11.2015 ob 08:52
Glede na različne tipe ogrevalnih medijev, dimnikarji niso več kot včasih, ko so čistili saje in bili vsi črni. Danes pridejo in merijo emisije izpustov, ki jih povzroči peč. V kolikor dimnikar ni pooblaščen potrebuješ se serviserja, da nastavi peč.
PONEUM
# 02.11.2015 ob 09:56
Najbolj urejene evropske drzave imajo to podrocje urejeno ze desetletja, da ne recem stoletja.
Mi se lahko samo ucimo od teh drzav. Nismo znani po tem , da bi znali ucinkovito upravljati kakrsnokoli druzbeno dogajanje, torej , kaj se pametuje? Po japonsko se stvari ogleda, fotografira in ce je mogoce izboljsa. Vse ostalo je ohranjanje banana republike.
Popotovanja nasih politikov po Evropi sluzijo samo ogledu in nakupovanju(kot nekdaj sindikalni izleti)
čik
# 02.11.2015 ob 09:44
@zetac
največ ga zamudi pisanje papirjev ;)
K_ris
# 02.11.2015 ob 09:57
Bi lahko morda izvedeli, komu in koliko so plačali pisanje tega zakona? Zakone namreč običajno pišejo zunanji sodelavci, beri profesorji pravne fakultete. Pa me zanima, ali to velja tudi za ta predlog zakona.
bansh
# 02.11.2015 ob 09:21
Moj stari dimnik pa, ko pride dimnikar in, ko priklopi namerilno napravo in začne testirati ta to ugotovi in začne izpuščati manjše izpuste, ki so v mejah dovoljenega. Kaj pa to? :D
luckyss
# 02.11.2015 ob 11:58
Preprečijo ga lahko le še poslanci.
Glede na to, da so si "dimnikarji" v teh letih monopola nagrabili dovolj kapitala, sploh ne dvomim, da ga nekaj ne bi "investirali" v poslance...
Sicer pa pri meni osebno samo zatrobi in niti ne izstopi iz avta, ker ve, da v kurilnico nima vstopa "- Pač plačam tisto nujno zlo, ki mi ga je naprtila država - saj ni edino..
Robiland
# 02.11.2015 ob 09:46
Odlicno, naredil bom licenco za dimnikarja in trdo delal ter racunal ljudem 50% nizje, kot jih odirajo sedaj. Menim, da bom zelo uspesen in iskan dimnikar!
the law1
# 02.11.2015 ob 12:07
Takšnih storitev, kot je to predpisano dimnikarstvo je pa v Sloveniji veliko in so namenjene samo za lupljenje folka, seveda pa zavite v celofan nek varnosti ali pa ekologije.

No, zelo podoben primer je npr. analiza vode na manjših bazenih na kakšnih turističnih kmetijah. No, dejansko je to še večja lopovščina. Če imaš takšen bazen ti pridejo 2 krat mesečno oz. vsake dva tedna vzeti vzorec vode ali pa tudi ne. Važno je, da ti plačaš tiste analize, kar znese cca. 250 EUR na mesec in še ta cena je dosežena samo zaradi tega, ker je v tujini bilo ceneje in je ta naš ubogi zavod začetno ceno znižal. To je Slovenija kjer se plačuje oz. se skubi delavne, da si nekateri lahko praskajo po riti.
igor-za
# 02.11.2015 ob 10:43
Nimam mnenja o tem, kako urediti področje dimnikarstva.
Bolj želim komentirati način dela na ministrstvu.
Res me boli, da v enem letu ne spravijo skupaj kolikor toliko dober dokument.
Veliko bolj se ukvarjamo s tem, koliko je zaposlenih po ministrstvih in drugje v javni upravi, le redko pa se odpre razprava o tem kdo je tam zaposlen, s kakšnimi kompetencami in kako delajo. Tu je problem. Nekompetentni ljudje, ali pa še bolj verjetno, nekompetentni vodje, vse tja do ministrov, ki zasledujejo interese svojih (političnih) strank in mecenov 8lobijev) in mešajo meglo, ko pa je treba strokovno zastaviti stvari, pa nič ne pade od njih.
Kje je profesionalizacija javne uprave?
juk
# 02.11.2015 ob 22:52
haha Tihomir a če dimnikar pride pa je kaj manj onesnaženo? haha
Morpheus2
# 02.11.2015 ob 12:00
©tihomir
''Več pooblastil inšpekciji, bolj jo kadrovsko okrepiti, zdebirokratizirati. Inšpekcija mora postati profitabilna dejavnost, gospodarska družba.''

Rešitve socialistov so vedno nove zaposlitve v JS in več regulative ter represije nad ljudmi!!
Lobo
# 02.11.2015 ob 10:31
Se mogoče kdo spomni kdaj je bil ta zakon o dimnikarstvu, kateri velja sedaj sploh sprejet, zanima me tudi , če bo glasovanje v državnem zboru javno ?
martuljek
# 02.11.2015 ob 09:34
@bansch Inteligenten stari dimnik s programsko opremo, ni kaj, proizvajalec VW?
Daedalus
# 02.11.2015 ob 13:26
@tihomir
Več pooblastil inšpekciji, bolj jo kadrovsko okrepiti, zdebirokratizirati. Inšpekcija mora postati profitabilna dejavnost, gospodarska družba.

HA! Ma nemoj. In potem bo vse štimalo in vsi se bomo zbudili iz sanj.
Naj uganem...inšpekcija...bo prek koncesij, al kako? Bo spet "preslaba konkurenca"? Dej no, pesek v oči je tvoja iluzija, da ta zadeva lahko štima.
Če koncesionarji potrebujejo en kup inšpekcij je to v principu faljena zadeva.

Sem ti lepo napisal realnost te situacije. Koncesije niso NOBENO zagotovilo za kvalitetno opravljene storitve, hkrati pa omogočajo bolane cene (NEopravljenih storitev). Povsem legalno! Prosti trg popravi cene in filtrira pleve. Regulacije in inšpekcija pa lahko kljub temu vseeno obstajajo in funkcionirajo. Nevem zakaj je za to pogoj koncesionirano dimnikarstvo.
Morpheus2
# 02.11.2015 ob 12:13
©the law1
''To je Slovenija kjer se plačuje oz. se skubi delavne, da si nekateri lahko praskajo po riti.''

Ti ne razumeš. Slovenija se vendar aktivno bori proti svetovnemu neoliberalizmu. To vendarle stane in nekdo mora plačati naše elitne borce v našem JS, ki se žrtvujejo za nas in se vsak dan neusmiljeno borijo proti kapitalizmu in neoliberalizmu!!
the law1
# 02.11.2015 ob 11:56
Toliko se bunite za te božje dimnikarje. To je samo siguren denar za nekaterih prekrit z celofanom neke varnosti. Začeti je potrebno sploh pri osnovi. A s sploh vse bajte oz. objekti, ki imajo dimnike sploh skladni z gradbenimi dovoljenji. Vsaj 90% individualnih hiš ni skladnih z izdanim gradbenim dovoljenjem.

Storitev dimnikarjev je potrebno popolnoma liberalizirat. Nehajmo že s tem sranjem, da država lahko lupi ljudi v imenu neke fiktivne varnosti. Kdor nima sam v glavi mu ni pomoči oz. čas je za prevzem osebne odgovornosti.

Tako kot je verjetno vsem jasno, da je avtomobil potreben servisiranja oz. rednega vzdrževanja mora postati jasno, da tudi objekti potrebuje vzdrževanje.
tihomir
# 03.11.2015 ob 14:10
aaa
# 03.11.2015 ob 09:50
@tihomir
Jaz pa vsako leto plačujem (in to večkrat), zato da pomoli glavo skozi vrata kurilnice in reče "v redu". Dimnika in peči se še enkrat ni dotaknil.


Pa si tega dimnikarja mogoče prijavil inšpekciji?
tihomir
# 02.11.2015 ob 23:55
juk
# 02.11.2015 ob 22:52
haha Tihomir a če dimnikar pride pa je kaj manj onesnaženo? haha


To je neresen in kratkoviden komentar.

Pregled kurilnih, dimovodnih in prezračevalnih naprav

Po opravljenem pregledu izda dimnikar uporabniku storitev dimnikarske službe poročilo o pregledu, ki vsebuje njegove ugotovitve o stanju naprav.

Če izvajalec dimnikarske službe ugotovi pomanjkljivosti:

uporabniku izda pisno opozorilo ter določi rok za njihovo odpravo,
po preteku tega roka mora preveriti, če so pomanjkljivosti odpravljene in
če pomanjkljivosti niso odpravljene, o tem obvesti pristojno inšpekcijo.

--

http://www.mop.gov.si/si/delovna_podrocja/dimnikarska_dejavnost/

Dimnikar na postem trgu si ne more si privoščiti prijave inšpekciji, saj bi izgubil posel. To je game changer in odgovor države bo povečan inšpekcijski nadzor. Torej vprašanje, ali bo prosti trg za lastnike malih sežigalnic resnično pomenil ekonomski prihranek.
johnsmith
# 02.11.2015 ob 19:53
Jaz že dve leti plačujem dimnikarju 19€, da mi pove, da sem dobro očistil dimnik.
KunteKinte
# 02.11.2015 ob 18:20
prost trg. . pa pojačat inšpektorat..zvišat kazni
in bo
anity
# 02.11.2015 ob 14:32
Tezava je da bodo samo deloma uredili stvar in bo v bistvu vecja zmeda kot do sedaj. Pravilna je odlocitev, da gre za sprostitve storitev, vendar bi morali v tej zvezi resitit se prej vec stvari.
johann
# 02.11.2015 ob 14:28
Jaz dimnikarjev ne rabim. Nobeneden mi ni do sedaj tako dobro in natančno očistil dimnika kot sem si ga sam. Pa sploh ni bilo težko in zahtevno.
Dr. Kumrovec
# 02.11.2015 ob 13:51
@Daedalus

Ne razumeš. Prosti trg je za "r izbrane" organizme kot kanibalizem.
Guliarth
# 02.11.2015 ob 11:03
Sem ZA, predvsem za to, ker se eni pomembnosti dimnikarstva ne zavedajo, po drugi strani trenutni koncesionarji netransparentno razporejajo plače, prevoz do strank in preveč kasirajo za sedenje dimnikarja v večjih kurilnicah.
Temeljita sprememba je torej potrebna.
KAROLINA
# 28.11.2015 ob 23:31
Vsak lastnik zgradbe bi moral ob vsakoletnem zavarovanju svoje lastnine zavarovalnici pokazati tudi potrdilo o rednem obisku dimnikarja. Koncesionarji se obnašajo oholo, so dragi - za 20 minut 70 evrov (z vožnjo vred, ki ni daljša od 8 km v eno stran). Imamo dovolj s.p. dimnikarjev.
jutranji_sij
# 05.11.2015 ob 08:10
Drage dimnikarske druščine, a si judje res ne znajo sami očisiti svojih dimnikov in peči in vklopiti digitalni instrument, in z njega odčitati nekaj simpl številk ter primerjati vrednosti?

Kam to gre v tej državici...
vito-erjavec
# 04.11.2015 ob 20:55
Vsi vidite samo koncesijonarje pa njihovo premoženje ,kaj pa se gdo vpraša kaj to prinaša za nas zaposlene ali bomo imali delo ali bomo lahko vzdrževali svoje družine ali bomo padli v breme države in vas vseh kot brezposelne osebe in gdo bo na koncu poskrbel za sterejše državljane ki si žal ne morejo sami urediti zadev in so odvisni od dimnikarjev? Se strinjam de je potrebno urediti zakonodajo in urediti evidenco o usposobljenih dimnikarjih,ki so vredni zaupanja in imajo določena znanja.,Zato prosim prej kot komentirate nas blatite in ne vem še kaj dajte malo razmislite.
tihomir
# 02.11.2015 ob 23:36
Daedalus
# 02.11.2015 ob 20:40
Če bo pa kaznovala navadne ljudi, ker niso znali dimnikarju povedat kaj točno je treba naredit, da bo dimnik varen pa...narobe svet!


Ne vem, v katerem svetu vi živite ampak jaz živim v svetu, kjer mi dimnikar vsako leto očisti sistem, opravi meritve in nam svetuje. Hiša pomeni strošek. Kdor ne zmore plačati dimnikarskega vzdrževanja, si ne more privoščiti hiše, tako enostavno je to.

Ampak lastniki hiš so v veliki večini dobro situirani in se jim dimnikarska storitev prav nič ne pozna na debelini denarnice. Radi bi edinole prinesli državo naokoli in trolali sosesko s svojim smradom, nekaj tako tradicionalno slovenskega je v tem početju.

Tudi moj multibarič sosed, tisti, ki nam redno dobavlja gost rakotvoren dim v naš življenjski prostor, pošimfa čez dimnikarje in si sam čisti dimnik. Seveda tudi po večkrat na sezono, obloge od sežiganja odpadkov in mokrih drv je pač treba bolj pogosto čistiti.

In ne, ne verjamem v pravljice, da bo dimnikarski prosti trg rešil osebnostne težave povprečnega slovenceljna.
rudes
# 02.11.2015 ob 21:19
Osebno imam en pomislek okoli prostega trga, čeprav, prosti trg vsekakor zagovarjam.

Primer. Kjer sem gradil hišo, smo ob nakupu parcel podpisali tudi zavezujočo pogodbo, da se vse hiše priključijo na zemeljski plin, kar je bilo tudi storjeno. Z leti je vedno več stanovalcev odstopalo od plina in prehajalo na kurjenje z drvi. Ob tem seveda v svojih privatnih sežigalnicah sežigajo vse, kar gori. Kako to vpliva na kvaliteto zraka, ki ga dihamo ne zanima nikogar od lastnikov sežigalnic. Glavno da gori. Še manj to zanima lokalno dimnikarsko podjetje, ki dela....., pravzaprav, dela za qrac. Pri meni niso bili že vsaj 7 -8 let (pa ne da me to moti, za vse poskrbi serviser peči). In če pridejo jutri, jim rečem, da imam drugega dimnikarja. Če me povpraša, če rabim uslugo, mu rečem, da imam tretjega. Če me povpraša tretji, imam četrtega, in tako naokoli, zato me resnično zanima, kako misli zakonodajalec presekati ta vozel.
Daedalus
# 02.11.2015 ob 20:40
@tihomir
Madona, kok minusov sem si prislužil samo zato, ker me moti slab zrak, ki ga proizvajajo ljudje zaradi lastne objestnosti, inercije in kratkovidnosti, misleč da sebi ne škodijo oz. kot da povzročanjem škode drugim njih nič ne tiče, kot da se slabo vedenje ne povrne skupaj z obrestmi.

Ja, to bo to! Ziher!
Ne, minuse dobivaš zato, ker rešitev iščeš v napačni smeri oz. ne razmišljaš prav.
Dokaz, da koncesionarsko dimnikarstvo SPLOH, niti najmanj ne deluje, je na dlani. Torej?

Še enkrat (in upam, da zadnjič):
Koncesijsko dimnikarstvo -> obupne storitve (oz. jih sploh ni) za obupno visok denar.
Privat inšpekcija+koncesionarsko dimnikarstvo -> še vedno obupne storitve za obupno visok denar, inšpekcija bo kaznovala...koga že?? Koncesionarje? Izjemno dvomim! Če bo pa kaznovala navadne ljudi, ker niso znali dimnikarju povedat kaj točno je treba naredit, da bo dimnik varen pa...narobe svet!

Privat dimnikarstvo brez koncesij -> storitve odvisne od zahtev trga (glede na to, da je zdaj kvaliteta poden od podna, gre lahko kvaliteta storitev samo gor), cene nižje. In zdaj imaš scene, ko dimnikar pride BREZ OPREME za karkoli delat z dimnikom...ko ne bo koncesij se bo trg takih izmečkov TAKOJ losal.

In verjemi, da je precej ljudem mar za dimnik...saj zato si ga pa večina ljudi sama čisti (vključno z nami)! Misliš, da to delajo iz dolgčasa? Se jajcajo z drati in vso packarijo, samo zato, da na koncu plačajo dimnikarju, da pogleda, pokima, in računa 40€+??

Jok brate. To folk dela zato, ker nočejo, da jim bajta zgori. In to bi se ob popolnem zanašanju na koncesijske dimnikarje gotovo dogajalo veliko pogosteje. In inšpekcija bi morda rešila 5% spornih primerov. MORDA.
evaevi
# 02.11.2015 ob 17:32
tihomir,
o čem govoriš,
o kaj za enih onesnaževalcih v zvezi z zaukazanimi dimnikarskimi osebki?
evaevi
# 02.11.2015 ob 15:14
aha.
Dimnikar, ki si ga ne želim v hiši, je po enem letu zdaj najavljen za 5. novenmber.
Zdaj pa gruntam, ali ga lahko skenslam in s 1. januarjem pokličem dimnikarja, ki mi je čistil dimnik pred par leti in je bil strokoven in kulturen človek
in mi ni dal vedeti, da je napram meni, ki sem samo ena nikakva ženska, cel car v moji hiši.
jutranji_sij
# 05.11.2015 ob 08:13
Brezplačni tečaj, nekaj ur, pa si bodo ljudje lahko vse delali sami.
aaa
# 03.11.2015 ob 09:50
@tihomir
Jaz pa vsako leto plačujem (in to večkrat), zato da pomoli glavo skozi vrata kurilnice in reče "v redu". Dimnika in peči se še enkrat ni dotaknil.
Kazalo