Gospodarstvo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.9 od 19 glasov Ocenite to novico!
Tovornjak, šleper, promet
"Država bi morala razmišljati v smeri, kako bi sredstva dobila od tujih prevoznikov v tranzitu, ki predstavljajo več kot 70-odstotni delež tovornih vozil na naših cestah in so glavni krivec za slabo stanje slovenskih cest," so poudarili na OZS-ju. Foto: BoBo

Dodaj v

Država po denar za 2. tir tudi k domačim tovornjakom. OZS: Dobijo naj ga od tranzitnih.

Ministrstvo razmišlja kako bi dobilo dodatna sredstva za financiranje drugega tira
17. marec 2017 ob 15:42,
zadnji poseg: 17. marec 2017 ob 15:44
Koper - MMC RTV SLO, STA

Podražitev cestnin za tovornjake in uvedba dajatve na pretovor v Luki Koper, s čimer želi država zagotoviti sredstva za financiranje drugega tira, sta med gospodarstveniki naletela na neodobravanje.

V sekciji za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije (OZS) pravijo, da ne bodo privolili v nikakršno povišanje cestnine za težka tovorna vozila, saj se je že do sedaj ogromno sredstev, ki so jih plačevali prevozniki, stekalo prav v železniško infrastrukturo.

Sprašujejo se o smotrnosti porabe teh sredstev, ob tem pa so opozorili, da so prevozniki že v začetku letošnjega leta občutili precejšnje povišanje cestnin, ki so se v povprečju podražile za 50 in več odstotkov.

"Država bi morala razmišljati v smeri, kako bi sredstva dobila od tujih prevoznikov v tranzitu, ki predstavljajo več kot 70-odstotni delež tovornih vozil na naših cestah in so glavni krivec za slabo stanje slovenskih cest," so poudarili na OZS-ju.

Mišljenje, da mora "ravno sektor transporta nositi stroške za izgradnjo drugega tira in konec koncev tudi pokrivati grehe nepravilnih političnih odločitev iz preteklosti", je po njihovem mnenju nerazumno.

Eden izmed pogojev prevoznikov ob zadnjem dvigu cestnin je bil tudi iskanje možnosti izvajanja finančnih spodbud prevoznikom, kot jih poznajo druge evropske države. Do danes odgovora pristojnih ministrstev še niso prejeli, so še poudarili na obrtni zbornici.

GZS in Luka Koper predlog zakona še preučujeta
Direktor združenja za promet pri Gospodarski zbornici Slovenije (GZS) Robert Sever je pojasnil, da predlagano besedilo zakona še proučujejo. "Vsekakor pa je glede na ene najvišjih cestnin za tovorna vozila, ki jih imamo v Sloveniji po letošnji občutni podražitvi cestnin, takšen predlog nesprejemljiv," je zapisal.

V Luki Koper pravijo, da so s predlogom glede dajatve na pretovor seznanjeni samo iz medijev, zato ga ne morejo komentirati. "Gre sicer za vprašanje, ki ni vezano le na pristaniškega operaterja, ampak na celotno pristaniško skupnost in slovensko logistiko, saj napovedani ukrepi nedvomno vplivajo na konkurenčnost celotne transportne poti prek Slovenije," so zapisali.

Zahtevana transparentnost pri sprejemanju zakona
Oglasili so se tudi v Transparency International (TI) Slovenia, ki so na infrastrukturno ministrstvo naslovili odprto pismo, v katerem ga pozivajo, da zagotovi popolno in transparentno zakonodajno sled pri sprejemanju zakona o drugem tiru.

"Drugi tir je zaradi svoje velikosti in pomembnosti projekt visokega tveganja. Za manjšanje in obvladovanje teh tveganj je zagotavljanje transparentnosti nujno, v nasprotnem primeru pa se nam lahko ponovi kakšna neprijetna zgodba iz preteklosti," je po navedbah TI Slovenia poudaril njihov generalni sekretar Vid Doria.

Zakonodajna sled bo zagotovila možnost spremljanja vplivov na sprejemanje zakonodaje in sprejemanje drugih odločitev v okviru projekta drugi tir, zagotovila kakovostnejšo pripravo zakonodajnega okvira in posledično omogočila smotrnejšo porabo davkoplačevalskih sredstev, še menijo.

T. H.
Prijavi napako
Komentarji
fah-q
# 17.03.2017 ob 15:53
V sekciji za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije (OZS) pravijo, da ne bodo pristali na nikakršno povišanje cestnine za težka tovorna vozila, saj se je že do sedaj ogromno sredstev, ki so jih plačevali prevozniki, stekalo prav v železniško infrastrukturo.

tovorno vozilo (petosnik) povzroči okol 10.000krat več škode kot moj avto...a rečemo kako o tem? priznamo, da mi vsi plačujemo škodo na cestah zato da oni lahko služijo? ker če bi morali plačevat škodo nan cestah bi hitro zaprli štacuno, tovor pa bi šibal na tire...tako pa jih mi subvencioniramo...
lordstandish
# 17.03.2017 ob 15:49
hehe naši smc in sd pa znajo samo davke dvigovat... enako pri zdravstveni reformi, sedaj 2. tir...
seveda to je najlažje, za kaj drugega so itak nesposobni
5-RA
# 17.03.2017 ob 16:28
Avtoceste so skoraj neuporabne saj je vozni paz isključno za tovornjake, ki se seveda tudi prehitevajo med sabo tako da na AC imam vedno strašno slab občutek...sem v svojem piki poki avtu najšibkejši udeleženec. Tovor s tovornjaki vred na tire ker AC je preozka za vse, da o poškodaovanem cestišču ne govorimo.
Ni pa prav, da bi drugi tir obesili na tovornjakarje...naj ga plača Luka KP saj je isključno v njenem interesu, da se ga sploh dela.
Fritz.si
# 17.03.2017 ob 16:26
Končno. Cestnine za tovornjake je potrebno dvigniti na maksimalno možno raven in domače prevoznike subvencionirati na drug način. Če držimo cestnine za tovornjake nizko, s tem dobesedno subvencioniramo tuje tovornjakarje, saj sami popravljamo ceste, katere najbolj uničujejo prav tovorna vozila.
commodore
# 17.03.2017 ob 16:17
zanimivo je da vsi pravijo kako potrebujemo 2 tir, le svojega denarja noče noben vložit.
"krvodajalec"
# 17.03.2017 ob 16:37
Železnica Dunaj - Trst zgrajena leta okoli 1850!!!!

Dandanes nepredstavljiv in neizvedljiv projekt za Slovenijo.
Slava Cesarju!!!
svyatoslav
# 17.03.2017 ob 15:58
Skrajni čas, da se zmanjša tovorni promet na slovenskih AC. Uničujejo cestišče, ki ga s cestninami ni mogoče sanirati.
Avtoceste so poddimenzionirane za evropski tovorni tranzit. Hitrost na AC je skoraj enaka kot na magistralkah, tovornjakarji in avtobusarji pa so več na prehitevalnem pasu, kot na voznem.
Za primer poglejte Vrhniški klanec - skrajni desni pas je vedno prazen.
garmond
# 17.03.2017 ob 17:11
Tudi jaz ne bom privolil v nikakršno povišanje cen komunalnih storitev, elektrike, centralnega ogrevanja, kabelske...
mikic007
# 17.03.2017 ob 18:04
Eno je domači tranzit, drugo mednarodni. Z izgradnjo madžarskega priključka ves vzhod šiba skozi celo Slovenijo, da ni treba 2x skozi šengen. Se nam to izplača? Slovenski tranzit je praktično ničen, tuji lahko rase v nedogled. Je to v našem interesu? Darsovem gotovo, državnem pa dvomim.
JakobJak
# 17.03.2017 ob 16:58
bando tovornjakarsko je treba obdavčit do skrajnosti in uresničit Avstrijsko vizijo tranzitnega tovornega prometa, ki naj bi ves potekal po železnici in za kar si je prizadevala tudi Slovenija.
Evropska zakonodaja pa je vse skupaj zaradi profita uničila...
onesnaževanje....
uničevanje cest.....
nesreče....
smrti......
vse to je prineslo povečanje tovornega prometa po cestah..........
če jih ne moremo zakonsko spravit s cest, pa jih dajmo s tem, da jih udarimo po denarnici.....

uvedel bi še ekološki prispevek na tranzit..., itd... itd....
stotrideset
# 17.03.2017 ob 19:17
no, tole so rezultati jogurtnih fakultetnih izobražencev, ki se jim niti približno ne sanja, kako se svet vrti. Spoznajo se pa dobro na toaletni papir, s katerim drug drugemu brišejo zadnjice.
mikitr
# 17.03.2017 ob 17:07
Ni problem dvignit cestnine,če našim skozi druge kanale denar vrnejo.Avtrici ,bi to naredili hitro in brez vprašanja.
JakobJak
# 17.03.2017 ob 18:47
ves TRANZITNI promet se mora speljat po železnici,,, ali pa naj plačajo zelo visoke davke, ki bodo pokrili zdravljenje vseh Slovencev, ki bodo imeli težave zaradi onesnaženosti...
ker od tranzita poberemo prebivalci slovenije samo slabe stvari,,,
vse dobre pa tisti, ki jim tega ni potrebno vdihavati...
mihael1
# 17.03.2017 ob 18:41
Zakaj samo od domačih ?

To pač je diskriminatorno do njih - kvečjemu je lahko obratno, če že ni do vseh enako.
nonparel
# 17.03.2017 ob 17:22
@lordstandish
Davke bodo še bolj dvigovali, zaradi stroškov, ki jih imamo zaradi denacionalizacije, ki jo je sprejela prva demosova vlada. A nisi včeraj nič bral novic?
Henrik
# 17.03.2017 ob 19:30
V tuzni juzni zemlji oz kroatistanu so se odlocili, da bodo med turisticno sezono povisali cestnino. Nase vinjete so pa problem za kroate. In seveda nasa drzava ne bo nic rekla (pol jih ima vile na Viru ocitno), raje bomo odirali drzavljane, ceprav bi lahko kasirali od tranzita ...
Olorin
# 17.03.2017 ob 16:35
@svyatoslav
"Za primer poglejte Vrhniški klanec - skrajni desni pas je vedno prazen."

Pelji se po njem kdaj med tednom in ponovno porocaj.
por
# 17.03.2017 ob 16:30
Svyatoslav
Ni vedno prazen :) Je kar poln, ko se jaz vozim tam (2x na teden).
elGoyc
# 18.03.2017 ob 16:48
Ne dvomim, da je tovorni promet po cestah eno izmed gonil gospodarstva, ampak sedanja prometna politika in tudi ti predlogi niso nepravični do tovornjakarjev ampak do nas, ostalih državljanov.
Mene ne moti če bi moral za blago v trgovinah plačevati 1% več zaradi višjih stroškov prevoza me pa izjemno moti, da so tako cestnine na avtocestah kot tudi tiste plačane pri vsakoletni registraciji vozila v nesorazmerju z obrabnino (škodo), ki jo to vozilo povzroči na cesti. Za povrh je okolju neprimerno bolj škodljivo dieselsko gorivo cenejše od bencina, kar je v bistvu odraz širše državne politike, ko namesto občega dobrega podpira dobro določenih lobijev.
Nikolas
# 18.03.2017 ob 07:09
...partnerstvo...kakšno.. samo "naše" pride v poštev ... če nimamo nadzora nad financami in ne moremo nič ukrasti !
Kamijoni pa .. kdor nima končne postaje v Sloveniji ... na vlak. Če to deluje v švici bo tudi pri nas... seveda če se ne najde kdo ki bo hotel spet kaj pokasirat zase ...
izo
# 18.03.2017 ob 01:43
rkc naj vrne puf, pa je vsaj pol 2.tira fertik..
galoper
# 19.03.2017 ob 16:46
Podobno kot če bi napadeni prosil napadalca za obrambno orožje?
ap72
# 17.03.2017 ob 17:21
to da je slovenija povišala cestnino na primerljivo evropsko raven - je dobrodošlo za slovenski proračun, paziti je treba, da bo pot čez slovenijo še vedno konkurenčna. in še večjo pozornost: kam bo šel ta denar. lahko gre za drugi tir ampak transparentno.

se pa čudim tej silni mržnji do tovornjakov - in vsi bi radi da gospodarstvo raste... s čim?? kako? brez transportov? tisti piki poki avto od 5-RA je nekdo pripeljal v salon, ne?? in vse ostale dobrine da se lahko pametni gospodje iz kavča sprehodijo do trgovine (ne tista roba ni zrasla tam na policah!!, pripeljali so jo tovornjaki), tudi avtoceste se ne bojo zgradile brez tovornjakov (samokolnica ne bo dovolj!).. in če smo pošteni, koliko mrtvih v sloveniji je bilo na račun voznikov tovornih vozil? tovorna vozila plačujejo visoko cestnino in imajo s tem pravico do uporabe ... in tisti, ki trdi da je na avtocesti gneča - pojdi malo v svet da vidiš kaj je prometni zastoj... in ne zaradi tovornjakov. poleg tega je transportna panoga ena pomembnejših v sloveniji prav na račun pozicije ki jo ima gledano geografsko.
Kazalo