Gospodarstvo
Dars je odločitev o izbranem ponudniku sprejel na začetku avgusta, še pred koncem avgusta pa je bilo jasno, da bo začetek gradnje zamaknil revizijski postopek. Po odločitvi komisije je zdaj nemogoče napovedati, kdaj bo izvajalec za gradnjo na slovenski strani predora pravnomočno izbran, medtem ko je na avstrijski strani predora septembra že stekla gradnja. Foto: BoBo
VIDEO
Turki ne bodo gradili predora

Dodaj v

Državna revizijska komisija izločila Turke, druga cev predora Karavanke bo dražja

Dars bo moral izbrati novega ponudnika
3. december 2018 ob 19:32
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Dars je prejel odločitev državne revizijske komisije, ki je razveljavila njeno odločitev o oddaji javnega naročila gradnje druge cevi karavanškega predora turškemu ponudniku Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret. Na Darsu se bodo morali odločiti med preostalimi ponudbami, ki pa so bistveno dražje.

Odločitev državne revizijske komisije je dokončna, saj po slovenski zakonodaji nanjo ni mogoča pritožba. Dars bo tako moral odločati med preostalimi ponudbami za gradnjo druge cevi avtocestnega predora Karavanke, ki pa so bistveno dražje, so pojasnili v družbi za avtoceste.

Zakonski rok za novo odločitev je 90 dni. Strokovna komisija se bo zdaj morala najprej sestati in glede na obrazložitev državne revizijske komisije odločiti, kako naprej. 90 dni je skrajni rok, zato na Darsu računajo, da bi do odločitev lahko sprejeli prej. Seveda pa je tudi v primeru oddaje javnega naročila drugemu ponudniku znova možna pritožba.

Tri pritožbe ponudnikov
Na izbiro turškega podjetja so se pritožili trije neizbrani ponudniki, in sicer novogoriški Kolektor CPG, sarajevski Euro-asfalt in kranjska Gorenjska gradbena družba skupaj z Metrostavom iz Prage. Državna revizijska komisija je vse tri zahtevke za revizijo združila v en revizijski postopek, v katerem je ugodila pritožnikom.

Darsu po izločitvi ponudbe turškega podjetja ostaja na izbiro osem ponudb, vendar je bila ponudba podjetja Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret v vrednosti 89,3 milijona evrov brez DDV-ja daleč najcenejša. Naslednjo najugodnejšo ponudbo je podala Gorenjska gradbena družba v sodelovanju s češkim Metrostavom za 104,4 milijona evrov.

Sarajevski Euroasfalt s Cestnim podjetjem Ptuj je ponudil gradnjo predora za 106,3 milijona evrov, Kolektor CGP z Rikom in turškim Yapi Merkezijem za 109,4 milijona, Implenia Österreich v konzorciju z Implenia Švica in CGP Novo mesto za 114,8 milijona, grški J&P Avax za 115 milijonov, italijanski Astaldi s partnerjema Cipa in GIC gradnje za 117,5 milijona evrov, GH Holding v sodelovanju z avstrijskim Hochtiefom za 118,6 milijona ter Pomgrad v konzorciju z Marti Avstrija in Marti Švica za kar 140,3 milijona evrov. Vse ponudbe so še brez DDV-ja.

G. C.
Prijavi napako
Komentarji
AM
# 03.12.2018 ob 19:57
Kot je pred dnevi že nekdo omenil. Naj avstrijski izvajalec prevrta tunel do konca tudi na naši strani. Nas bo stalo bistveno manj, pa še narejeno bo bistveno prej.
sanny86
# 03.12.2018 ob 19:52
Avstrijci so z drugo cevjo zaceli ze pred poletjem 2018 in imajo ze lepo globoko vrtino tamle. Svojo polovico bodo zvrtali se preden se Slovenci odlocijo, katero podjetje bo zadevo sploh izpeljalo.

Pa to je absurdna blamaza svetovnih razseznosti no... V vsaki normalni drzavi bi nekdo ze zdavnaj letel na racun svoje "organizacijske sposobnosti". Ampak ja, poudarek je v normalni! drzavi.
Meh....
ElTorro
# 03.12.2018 ob 20:03
A tega pa ne znajo napisati, zakaj je bila ponudba Turkov izločena?

Sicer pa - bistveno dražje? 15 milijonov še za en pošten aneks ni :)
svyatoslav
# 03.12.2018 ob 20:02
Vse velike infrastrukturne projekte kot po tekočem traku dobiva Kolektor.
Korupcija, klientelizem? Kje pa. Nemogoče.
Če so že dražji od vseh ostalih, naj se potrudijo tudi pri časovnih rokih. Nekaj metrov brežin v Zali urejajo pol leta, za kar bi Kitajci rabili samo en teden.
gospod iskreni
# 03.12.2018 ob 19:56
Mi smo edina država v Evropi ki je sposobna sama zgraditi vse. Prav neumna logika ampal vsi so neumni samo mi smo pametni
Epafrodit
# 03.12.2018 ob 20:11
Na Darsu se bodo morali odločiti med preostalimi ponudbami, ki pa so bistveno dražje.

Saj morajo biti. V ceno je treba vključiti tudi podkupnine za lobiste, botre in zaslužne pa tudi tiste, ki so ukazali revizijski komisiji, da tako odloči.
rudes
# 03.12.2018 ob 20:19
Glede na to, da so ostali ponudniki brez izkušenj, upam, da bojo tisti, ki bodo "izbirali" izvajalca, pomislili, ali bi, v primeru potrebe, zaupali opacijo na sebi kirurgu, ki še ni držal noža v roki. V primeru, da se Kovačič angažira v tem problemu, ima mojo popolno podporo. Trdim in ponavljam še enkrat, ponudba Turkov je zelo primerljiva s ceno, ki jo bojo Avstrijci plačali za ta tunel, zato, vse ostalo je nerealno. Sploh pa izkušnje......?
A6
# 03.12.2018 ob 20:13
treba zrihtat posel forumu 21 - kolektorju
ozzie
# 03.12.2018 ob 20:05
Razliko naj plačajo člani komisije.
interakt
# 03.12.2018 ob 19:49
lumparija na kubik, ampak važno da je šel dizel celih 7 centov dol
yoda
# 03.12.2018 ob 20:45
Turki so v ponudbo pozabili prišteti podkupnino!
ajvard1
# 03.12.2018 ob 19:44
itak bo Klektor na koncu zmagal.
Mali Marinko
# 03.12.2018 ob 20:29
A nam novinar ter urednik ki stoji za njim ne premoreta povedat zakaj je revizija izločila Turke, ali je vse skp le kritje za izbiro Kolektorja.
Dovolj bi bilo povedat kot argument, da nam niso prijatelji in da jih ne maramo. Ali so kaj tudi zgrešili
Popotnik92
# 03.12.2018 ob 20:39
Leni in nesposobni novinarčki:
Kaj pa je razlog za izločitev Turkov?
pina1
# 03.12.2018 ob 20:20
Predlagam , da Avstrijci prebijejo in zgradijo kompleten tunel..
Nozniprst
# 03.12.2018 ob 20:00
To so naredili zato, da bodo nekateri pokradli lepe denarce, ja je treba nafilat prazne žepe.
patriot44x2
# 03.12.2018 ob 20:09
Itak da bo dražje. pod našimi levičarji se vsaka stvar podraži, sam da njihovi lopovi polnejo žepe pa jih ne briga tut preko miljarde če je treba.
Lovec
# 03.12.2018 ob 20:15
Bravo NAŠI pa se bo zopet začelo.
Novi fantje so v igri, strici pa isti.

V Sloveniji nam vlada politika, ki v prejšnjem mandatu ni naredila nič, pogrnila na volitvah in nima toliko glasov skupaj kot ena stranka. Saj ni čudnega.
Popotnik92
# 03.12.2018 ob 21:12
@ guerrillamail

Bistvo novinarskega prispevka ni v tem, da si morajo bralci sami raziskovati in iskati odgovore na najbolj očitna in v nebo vpijoča vprašanja. To je OSNOVNO delo novinarja.

Če ti še kaj ni jasno, vprašaj kakšnega odraslega, da ti razloži.
rtvrtv
# 03.12.2018 ob 20:49
Res sem začuden, da ni bil to skupen avstrijsko-slovenski razpis. Sicer pa, balkaci se morajo iti balkanska posla. Ali sploh lahko kdo revidira revizijsko komisijo?

Kot komentira nekdo, avstrijci naj dokončajo, le tako je stvar lahko pod kontrolo.

Ali drugače, cena je lahko tako rekoč kvečjemu proporcionalna avstrijski- pa naj to napišejo v razpis.
Bondjanez
# 03.12.2018 ob 20:01
Komedija....pardon tragedija se zacenja.
GeorgeB
# 03.12.2018 ob 23:56
Kolektor je napajalnik slovenske koruptivne hobotnice...
novakovtone
# 03.12.2018 ob 21:22
Dejmo začet zbirat zamaške, da pridejo Nemci al pa Kitajci zgradit :)
mafi_ja
# 03.12.2018 ob 21:04
V Franciji gredo ljudje na ceste zaradi visoke cene goriva. Pri nas pa na transparenten način pred očmi javnosti najcenejši posel razveljavijo in izberejo "našega". In mi? Pišemo cinične komentarje, večini se pa je$%#$!
sab
# 03.12.2018 ob 20:29
Razliko naj krije državna revizijska komisija.
alojzr2
# 04.12.2018 ob 00:12
Članica državne revizijske komisije DKOM je pravnica Nina Velkavrh, ki je partnerica Primoža Bešterja, izvršnega direktorja prodaje in marketinga v Kolektor Group.

vir
viisaus
# 04.12.2018 ob 01:10
kako ste nekateri naivni,,kar težko dojamem da je to res.Ali nekatere vodi ideologija,ali pa so enostavno prebutasti,da bi razumeli point vsega.Ti turki imajo 100 X boljše reference kot ta naša podjetja v lasti foruma 21...vsa 3 katera so se ,,pritožila,, toda point ni v tem.teh 100 milijonov je gor ali dol,na koncu bodo tako ali tako gradili turki,ker slovenska podjetja niti nimajo znanja in resursov,niti nimajo referenc za predore,,toda še vedno to ni point .Point je drugi tir kjer je predračun 1,4 milijarde,toda ker je del denarja iz evrope ta 3 podjetja potrebujejo reference,katere pa lahko pridobijo z tem predorom,Brez tega posla,kateri bo za slovence 2 X predrag(kdo se misli sekirat za par 10 milijonov),,slovenska podjetja razen par lopat in valarjev nimajo,zato so se dogovorili načrta.Enžinering bo kolektor,turki pa bodo njegovi podizvajalci.Projekt se bo iz tega naslova podražil za cc 40 milijonov,kolektor pa bo dobil reference za 2 tir.Da se turki ne bi pritožili na že izbrano ponudbo jim je del pogače obljubljeno tudi pri drugem tiru.......kaj nas bodo levičarji spet natehnili,,in nam ukradli najmanj 800 milijonov,,, in sedaj vsi vi levi socialisti... koliko stanovanj za mlade bi lahko zgradili za 800 milijonov eu?? veliko kajne,,,ahh koga briga vse to......
bob
# 03.12.2018 ob 20:50
Še dobro da ni STCja, Zidar bi ponudil izgradnjo za 50milj. končna cena pa bi bila miljarda €, ki bi pa itak izpuhtela kdo ve kam.
sumtb
# 03.12.2018 ob 20:22
Globoka država ima svoje ljudi na državni revizijski komisiji in pri zakonodajalcih.

Turki so bili prepoceni, je treba dati delati paradržavnim kolhozom ki bodo dražji za desetine milijonov ki gredo po vsej verjetnosti direkt na Ciper. Dokler narod voli levico je to edino pravilno, naj se jih ostriže preko davkov do gole kože.
PASJELJUBEC
# 03.12.2018 ob 20:08
AM, pol si pa nebi mogl provizij talat!
Ma, smo pa res en "konjušari"! Pa bomo potrpeli, dokler ne bo šlo vse v kurec!
GeorgeB
# 03.12.2018 ob 23:54
Če zmaga Kolektor, bo treba spet na ulice...
Ko se je odrezalo Zidarja, ga bo sedaj nadomestil Petrič, al kaj?
gospod iskreni
# 03.12.2018 ob 22:20
Lepo bi se usedela slovenski in avstrijski minister pa bi se dogovorila za izvedbo del. Kdo začne naj še dokonča in to je to. In ne mi o tem da se tega ne da, ker se vse da če se hoče. Ampak seveda potem se na naši strani ne bo nihče hvalil s tem pa pobral denarja. Tako pa si upam stavit da bo v avstriji vsaj 5 let tunel že bil narejen preden bodo iz naše strani prebili. In res bi rad videl obrazložitev revizijske komisije.
gartnerm
# 03.12.2018 ob 21:44
Jaz predlagam, da nam ga zgradijo Avstrijci, mi jim pa plačamo....
makoshark
# 03.12.2018 ob 21:38
Koliko sosedje plačajo za svojo polovico? Je to že kdo komentiral?
luky68
# 03.12.2018 ob 20:31
vse se navezuje na 2 tir. v kolikor ne bi bil izbran slovenski izvajalec za karavanke to podjetje nebi imelo referenc za izgradnjo tunelov za 2 tir. pac treba procente povlect povsod..
taprav gorenc
# 03.12.2018 ob 20:01
Bolš,da še mal izbiramo pa bodo jodlarji prebil na naši strani.
uriah
# 04.12.2018 ob 08:56
Članica državne revizijske komisije DKOM je pravnica Nina Velkavrh, ki je partnerica Primoža Bešterja, izvršnega direktorja prodaje in marketinga v Kolektor Group.

vir

Je sploh še potreben kakšen komentar?
konstruktor
# 03.12.2018 ob 21:19
Prav neverjetno...če me spomin ne vara, so Turki bili celo nekaj dražji, kot bo zadeva stala Avstrijce? Kje je fora, a je naš hrib bolj trd al toliko bolj kvalitetno delamo ???
Optimist99
# 03.12.2018 ob 21:06
Kolektor, Petric ne spadajo postenost. Vsi 3-je, ki so se pritozili imajo v vodstvu precej karakterno omadezevanih, kaznovanih ljudi.

Cetudi bo kolektornizbran, bo nacin gradnje suzenjski. Delavci za minimalca z 200ur, vodstvo pa jo le tem se to nazaj pobralo z najemninami delavskih nastanitev.
amigo
# 04.12.2018 ob 08:35
Edina možnost za zmanjšanje korupcije je, da imamo dva močna politična pola, ki se menjavata na oblasti in se medsebojno nadzorujeta. Mi pa imamo v zadnjih 73 letih praktično popolno prevlado ene opcije. Nekoč so se imenovali komunisti, danes pa so to stranke z raznimi imeni. Tako imamo v vladi kar dve stranki, ki se imenujeta po svojih voditeljih. To je svetovni unikom. Še v Venezueli nimajo stranko Madura. Tako spada Slovenija med najbolj skorumpirane države v EU. Naj živi parola: Samo da ni Janša!
motoyama
# 04.12.2018 ob 07:56
Saj je popolnoma jasno. Tujci bi tunel zvrtali za 90 mio, tistih 20 do 50 mio dodatka pa so posredniške provizije in podkupnine našim "izvajalcem" in politikom.
Dobili smo nov drugi tir z vojno tajno vred. Nikakor namreč ne morem izvedeti razloga revizijske komisije za razveljavitev odločitve DARS.
ElTorro
# 03.12.2018 ob 22:41
Ker ce bi bili racunalnisko pismeni bi kliknili na link pod sliko ( Sorodne novice ) kjer je clanek, ki govori zakaj Turki niso bili izbrani. Ampak raje pisete o novinarjevi in urednikovi nesposobnosti. Torej kdo je nesposoben?


Lahko pa sploh ne bi prišel na MMC in bi to novico (in vse ostale) našel z Googlom. Tudi cen bencina nima smisla objavljati, saj jih vsak računalniško pismen najde na straneh vlade.

Kaj je enostavneje? Da novinar napiše "Naj spomnimo, da Turki niso predložili vseh dokazil (več v članku <link>)", ali da gremo vsi, ki beremo ta članek, brskat in raziskovat po povezanih člankih in guglat?
Joc52
# 04.12.2018 ob 08:42
globoka država je nenasitna; res smo kradistan na kvadrat
Nisem ovca
# 04.12.2018 ob 07:39
En aplavz za pripravljalce razpisa in državno revizijsko komisijo! Kaj pa je petnajst mio € proti večnosti... HOČEMO IMENA!!!
Viktor O
# 03.12.2018 ob 23:51
Najboljše da Avstrijci povrtajo luknjo do konca, pa se njim plača.
uriah
# 03.12.2018 ob 21:50
Če so bili Turki izločeni zaradi tega:
In zakaj naj bi bilo turško podjetje izločeno? Neuradno vzroki tičijo v tehnikalijah in ustreznih dokazilih. Na primer Cengiz Insaat naj ne bi predložil vseh potrebnih dokazil, ki jih morajo imeti odgovorni vodje del na gradbiščih, težava naj bi bila tudi v kaznovanosti enega izmed vodilnih v omenjenem podjetju.
potem je to vsaj zame precej iz trte zvit razlog, sploh pa je vse neuradno, naj posredujejo javnosti dokaze za to... Lepo vas prosim, če bi v našem podjetju tako izbirali potencialnega ponudnika nekih storitev, potem bi šli v stečaj že zdavnaj... Ker pa je to država se seveda kaj takega ne more zgoditi in lahko počnejo tako rekoč kar želijo...
Poglejte si malo reference tega Turškega gradbenega podjetja pa boste videli, da to ni kar neki malo večji "vaški" gradbinec kot naša gradbena podjetja, ki jih nebi našteval... Povezava na to izločeno turško podjetje
Tako, da raziskovalni novinarji, dajte se res potruditi in nam "izvohajte" čim več podatkov in informacij, kaj se resnično dogaja pri tej izbiri končnega izvajalca. Prav tako se pozanimajte, koliko bo ta podoben projekt stal naše sosede Avstrijce. No koncu koncev se gre za naš davkoplačevalski denar in ni vseeno kaj naša država počne z njim...
Nevtral
# 03.12.2018 ob 20:48
BANANA republika.
primziSTAR
# 03.12.2018 ob 19:53
Ce izberemo Italijane nam zagotovo ne uide sesutje predora
sm0ve
# 04.12.2018 ob 11:48
Projekta drugi predor in drugi tir že gresta po poti TEŠ6.
velenjcan
# 03.12.2018 ob 22:19
Na Darsu se bodo morali odločiti med preostalimi ponudbami, ki pa so bistveno dražje.
Kam bi pa prišli, če bi poceni gradili. Že Angleži so rekli, da nimajo toliko denarja, da bi poceni kupovali.
Kazalo