Med Mesovim mandatom so Slovenske železnice za 12 odstotkov zmanjšale število zaposlenih. Foto: BoBo
Med Mesovim mandatom so Slovenske železnice za 12 odstotkov zmanjšale število zaposlenih. Foto: BoBo

V času Mesovega vodenja so železnice izboljšale večino finančnih in nefinančnih kazalcev, s čimer nadzorniki utemeljujejo njegovo vnovično imenovanje na čelo družbe. Od leta 2012, ko je nastopil prvi mandat, so se prihodki skupine Slovenske železnice zvišali za več kot 20 odstotkov, na lanskih 578 milijonov evrov. Denarni tok iz poslovanja (EBITDA) se je v tem obdobju povečal za 70 odstotkov, na dobrih 72 milijonov evrov, skupina pa ima tudi čisti dobiček. Ta je lani dosegel dobrih 21 milijonov evrov, medtem ko so imele železnice v letu 2012 15-milijonsko izgubo.

Precej zmanjšana zadolženost
Med korenito izboljšanimi finančnimi kazalci so tudi finančne obveznosti, ki so še leta 2011 znašale 394 milijonov evrov, konec lanskega leta pa dobrih 143 milijonov evrov. Delež finančnih obveznosti v sredstvih je v letu pred nastopom prvega Mesovega mandata znašal dobrih 60 odstotkov, lani pa le še 25 odstotkov. Zadolženost, merjena s koeficientom med neto finančnimi obveznostmi in EBITDA, se je zmanjšala z 9,1 v letu 2011 na 1,2 v lanskem letu, navajajo v družbi.

Manj zaposlenih
Slovenske železnice so med drugim tudi zmanjšale število zaposlenih za več kot 12 odstotkov, na 7.741, dodana vrednost na zaposlenega pa se je z 31.913 evrov leta 2011 lani povečala na 39.082 evrov oz. za dobrih 22 odstotkov.

Več prepeljanega blaga
Pomemben nefinančni kazalec uspešnosti poslovanja Slovenskih železnic je tudi prepeljano blago v milijonih ton, ki se je kljub krizi od leta 2011 do leta 2015 povečalo s 17,6 na 18,3 milijona tone. Čeprav se je število prepeljanih potnikov od leta 2011 do leta 2013 povečalo s 15,7 na 16,4 milijona, pa se je zaradi žleda in odpravljanja posledic te naravne ujme do lani zmanjšalo na 14,2 milijona, so še zapisali v družbi.

Dolžina mandata kot redkost
Mes je decembra poudaril, da se Slovenske železnice po intenzivni sanaciji zdaj usmerjajo v razvoj. Ključni izzivi so izboljšanje storitev, posodobitev voznih sredstev in prodor na tuje trge. To bodo Slovenske železnice poskušale doseči s strateškim povezovanjem; pogovori o tem potekajo z avstrijskimi železnicami.

Mes je sicer eden redkih generalnih direktorjev Slovenskih železnic, ki je na čelu družbe zdržal ves mandat, in edini v času samostojne Slovenije, ki je dobil nov mandat. V skoraj 25 letih se je na tem položaju pred Mesom namreč zvrstilo kar 12 imen.