Gospodarstvo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.4 od 25 glasov Ocenite to novico!
false
GZS in ZSSS vladi predlagata, naj v predlog novele zakona o dohodnini vključi predlog za razbremenitev regresa in 13. plače. Foto: BoBo
false
Nova predsednica največje sindikalne centrale ZSSS-ja je povedala, da se bodo z GZS-jem najprej lotili tem, ki so najmanj konfliktne. Foto: BoBo
VIDEO
Gospodarstvo in sindikati...
VIDEO
Predlog za davčno razbrem...

Dodaj v

GZS in ZSSS: Z davčno razbremenitvijo regresa bi delavci v povprečju prejeli 200 evrov več

GZS in ZSSS želita davčno razbremenitev regresa in 13. plače
13. oktober 2017 ob 13:31
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

GZS in ZSSS sta pod novim vodstvom začela skupni nastop na področjih, kjer so njihova stališča enotna. Vladi predlagata, naj v predlog novele zakona o dohodnini vključi predlog za razbremenitev regresa in 13. plače.

Na skupni novinarski konferenci sta novi predsednik Gospodarske zbornice Slovenije (GZS) Boštjan Gorjup in nova predsednica Zveze svobodnih sindikatov Slovenije (ZSSS) Lidija Jerkič povedala, da je zdaj pravi čas za uresničitev predloga, ki bi podjetjem omogočil, da v času gospodarske rasti bolje nagradijo zaposlene. Naslednja priložnost za to bi bila verjetno šele leta 2020, je opozorila izvršna sekretarka pri ZSSS-ju Andreja Poje.

Organizaciji predlagata, da se tako regres kot 13. plača razbremenita celotnega plačila dohodnine do 100 odstotkov višine povprečne plače, pri nagradi za poslovno uspešnost do 100 odstotkov vrednosti povprečne plače pa bi se lahko odpravilo tudi prispevke. "Gospodarstvo je ustvarilo pogoje, v katerih je to mogoče, in prav je, da tisti, ki so jih ustvarili, imajo nekaj od tega," je povedala s torkom nova generalna direktorica GZS-ja Sonja Šmuc.

Z razbremenitvijo pri regresu bi povprečen delavec prejel 200 evrov višji neto prejemek, delodajalce pa bi spodbudili k izplačevanju višjega regresa. Pri nagradi za poslovno uspešnost, ki po novem ne bi bila obdavčena z dohodnino do 100 odstotkov povprečne plače, pa bi bila to znova spodbuda za delodajalce k njihovemu izplačevanju, povprečen zaposleni pa bi dobil 187 evrov višji neto prispevek.

ZSSS-ju je podobno predlagala leta 2015, a ji je uspel le premik, da regres, ki ga prejmejo zaposleni v Sloveniji, od letos ni davčno obremenjen do višine 70 odstotkov povprečne plače, je pa obremenjen s prispevki, medtem ko je nagrada za poslovno uspešnost oz. 13. plača zdaj še obremenjena s prispevki, ne pa tudi z dohodnino, če je izplačana le do 70 odstotkov vrednosti povprečne plače.

Država ne izgubi ničesar
Na vprašanje, od kod optimizem, da bo država predlog podprla, je Šmučeva odgovorila: "Ker država ne izgubi ničesar, samo pridobi, pridobijo tudi zaposleni." Kot je ponazorila Jerkičeva, doslej v izplačila regresa, ki je bil obdavčen in oprispevljen nad 70 odstotkov povprečne plače, praktično nihče ni šel. "Torej država od tega že tako ni dobila nobenega davka in prispevka, izgube torej ni, je le dobitek na temo večje potrošnje," je dejala nova predsednica ZSSS-ja.

Več DDV-ja na račun večje porabe
Po pričakovanjih se bo letos v proračun od davkov in prispevkov natekla vsaj milijarda evrov sredstev več kot lani, država je uspešna pri zniževanju javnega dolga. Ker bi zaposleni lahko sodelovali pri razdelitvi rezultatov uspešnega poslovanja, bi se dvignila domača poraba. Prek višjega DDV-ja bi bil pozitiven učinek na proračun, so ocenili vsi današnji sogovorniki.

Kot so še izračunali v GZS-ju, se zdaj v povprečju izplačuje regres v višini 60 odstotkov povprečne plače, po novem predlogu bi se ta dvignila na 75 odstotkov povprečne plače. Medtem nagrade zdaj v povprečju plačuje 20 odstotkov delodajalcev, po novem bi bile te višje, izplačevalo bi jih več podjetij.

Iskanje rešitev na trgu dela
GZS in ZSSS bosta skupno delo nadaljevala pri iskanju rešitev na področju trga dela, in sicer pri možnostih prekvalifikacije zaposlenih ali brezposelnih ter dviga zadovoljstva zaposlenih, je povzela Šmučeva. "Na začetku se bomo lotili tem, ki so nujne, a manj konfliktne," je orisala Jerkičeva.

"Računam, da bodo letos zaznani premiki na področju socialnega sporazuma in novega plačnega modela," je še dodala. Gorjup pa je še presodil, da se v nekem srednjeročnem obdobju vse da zapisati tudi v neki sporazum. "Zdaj je čas, da si zastavimo pametno strategijo, da povečamo dodano vrednost in da poskrbimo za tiste, ki jo ustvarjajo," je menil predsednik GZS-ja.

G. C.
Prijavi napako
Komentarji
conanbarbarian
# 13.10.2017 ob 13:50
GZS in ZSSS: Z davčno razbremenitvijo regresa bi delavci v povprečju prejeli 200 evrov več
Potem bi delavci preveč dobro živeli, to je nesprejemljivo :) Kdaj bodo DDV znižali ?
krena
# 13.10.2017 ob 13:51
To se pa mene skoraj ne tiče. Regres ja, ampak 13 plača - kaj je to?
danimmc
# 13.10.2017 ob 13:50
Po pričakovanjih se bo letos v proračun od davkov in prispevkov natekla vsaj milijarda evrov sredstev več kot lani, država je uspešna pri zniževanju javnega dolga.

Kaj za vas pomeni uspešna?


Rezultat SMC+SD+DESUS = 3,5 milijarde minusa


Leto 2014: -1.195.455.050€ (Zaključni proračun 2014)
Leto 2015: -1.276.712.072 (Zaključni proračun 2015)
Leto 2016: -305.446.644 (Sprejeti proračun 2016)
Leto 2017: -717.782.807 (Sprejeti proračun 2016)
=======================================
SKUPAJ: -3.495.396.573
Zgodovinar_666
# 13.10.2017 ob 15:21
Tisti, ki ste proti nižanju DDV pač nimate pojma o ekonomiji, matematiki in logiki.

Recimo, da imate 3 zaposlene in da vsem izplačujete samo minimalno plačo in regres. En delavec vas stane 14.000 EUR na leto. Trije torej 42.000 EUR. Ker si lastnik podjetja in hkrati direktor, si ne smeš izplačevati plače manjše od povprečne plače. Torej je strošek direktorja/lastnika po zakonu 25.000 EUR na leto. Smo torej na 67.000 EUR. Potem rečemo, da plačuje taka firma še 14.000 EUR na leto za najemnine. Pa 3.000 EUR za računovodstvo. Pa potem še telefoni, pa kakšna manjša izobraževanja recimo 3.000 EUR na leto. In ker prodaje ne ustvarjaš iz zraka, ampak moraš še kaj kupiti, imaš recimo še 20.000 EUR stroškov materiala.
Torej stroškov imaš recimo za cca. 110.000 EUR na leto. Torej mora firma narediti za vsaj 130.000 EUR prometa, da je na pozitivni nuli. Se pravi, da mora drugim podjetjem ali posameznikom prodati za 130.000 EUR izdelkov, storitev. Od teh 130.000 EUR plača državi 15.000 DDV-ja ter 25.000 EUR prispevkov. Potem pa od takega direktorja dobi še okoli 2.000 EUR dohodnine. Torej od 130.000 EUR prometa dobi država 42.000 EUR!!!! Trije delavci skupaj dobijo 27.000 EUR. Direktor pa dobi 15.000 EUR. Ali če zadevo obrnemo za vsak evro, ki ga delavci in direktor dobijo na račun, morajo dati enega še državi.

A ste nori, da podpirate take obdavčitve? Vam naredim še preračun za povprečno plačo? Ker to vas bo šele vrglo na rit.

Potem pa vsi nabijate čez gospodarstvenike in podjetja. Malo se raje vprašajte koliko morajo ta podjetja narediti, da sploh lahko izplačajo plače.
semaino
# 13.10.2017 ob 14:59
Dr. Kumrovec
Država bi morala organizirat eno akcijo, da npr. DDV zvišamo na 40% ampak samo za par mesecev da se napolni državna blagajna. Potem pa bi ga spet spustili po potrebi.


Vidi ti vrlega komunista, v nekaj mesecih propadejo podjetja in potem bomo ziveli kot v pravljici!

Kaj se je zgodilo s takimi ljudmi!?
mikitr
# 13.10.2017 ob 15:08
Ja ,kot kaže se borijo za višji sloj ljudi ,ki imajo visoke regrese ,13 plačo in nagrade za uspešnost.Bolj bi bilo primerno,ukiniti DDV za prehrambene izdelke ,kot so kruh,mleko,zelenjava ,meso šolske knjige in zvezke,ki so predpisani za osnovno in srednjo šolo,zmanjšati DDV nazaj na 8,5 % in višji na 19 %.
pobrisan
# 13.10.2017 ob 13:58
Končno se je nekaj začelo premikat tudi v realnem sektorju. Semulič bi se moral že prej umaknit. Me pa zanima koliko bo vlada pripravljena znižat davke.
MrBobRock
# 13.10.2017 ob 14:28
Spet povprecja :)
Ce 1/3 ljudi v Slo je meso, 2/3 pa zelje, se v povprecju je zelo dober segedinar
povzetek
# 13.10.2017 ob 14:07
DDV znižati!!!
In spet uvesti 2 stopnji za različne izdelke/usluge.
Umetnost ne sme biti enako obdavčena kot Coca Cola!!!
Zgodovinar_666
# 13.10.2017 ob 20:19
@homer

Vsak delodajalec želi dobrega in zadovoljnega delavca.

Ampak pri plačah mora štimati tudi matematika.

Daš delavcu 200€ višjo bruto plačo. Mu jo pa 150€ država vzame. In sta na koncu delavec in delodajalec nezadovoljna.
Sibid
# 13.10.2017 ob 16:46
Regres v javnem sektorju...
To je za ukinit.
semaino
# 13.10.2017 ob 14:57
GZS in ZSSS: Z davčno razbremenitvijo regresa bi delavci v povprečju prejeli 200 evrov več

Pa ce bi drzava razbremenila tudi place, bi vsak mesec, ne samo ob regresu - delavec dobil vec.

Kdaj se bodo delodajalci in sindikati oz delavci zdruzili proti pohlepni levicarski eliti, ki nadzira leve stranke v parlamentu?

Aha, sindikati ne smejo, ker so politicno nastvljena vodstva v zakolisju.
qwasyx
# 13.10.2017 ob 21:24
semolič se boš oglasil in pošteno razkril za koga si se boril vsa ta leta...
... samo za svojo rit...
Celine
# 13.10.2017 ob 20:41
Vi raje vpeljite nazaj SDK, pa bo plačna disciplina!!!
Zgodovinar_666
# 13.10.2017 ob 16:09
@povzetek

A ti to resno?

Podjetja so tista, ki izplačujejo plače in regrese. Delavcu pa je pomembno samo to, koliko na koncu dobi na račun. Se pravi neto. Če delodajalca neto izplačilo v višini 1.000 EUR pride 1.500 ali 1.700 ali 2.000 EUR to za delodajalca je problem. In potem ni pripravljen izplačati tako visokega regresa ali 13. plače.

In če je DDV visok, potem mora delavec nameniti večji delež svoje neto plače za plačilo izdelkov.

Visok DDV je izrazito antisocialni davek, ker najbolj po žepu udari najbolj revne. Ker ti izdelke rabijo in jih morajo nato kupovati po višjih cenah. Bogati pa lahko večji del svojih dohodkov namenijo za varčevanje in torej v tem delu niso podvrženi DDV-ju. In si lahko potem tudi privoščijo, da nekatere izdelke, tiste bolj vredne, kupijo v tujini. Recimo v Nemčiji, ki ima 19% DDV.
danimmc
# 13.10.2017 ob 14:56
Več kot tretjina ljudi ima manj kot minimalno plačo.

?
AM
# 13.10.2017 ob 14:14
DDV znižati!!!

NE HVALA !!
Ker bo ta denar šel v roke trgovcev oz. prodajlec, kupec žal ne bo imel cenejšega izdelka.

Bolje bi bilo dvignit splošno davčno olajšavo na raven minimalne plače !
the law1
# 13.10.2017 ob 20:46
@Homer.

Dvomim v to formulo.........
Delodajalci bi izplačali isti neto znesek kot sedaj, davčno razliko pa enostavno prišparali


Vse pogodbe so v bruto zneskih
the law1
# 13.10.2017 ob 20:45
Sami fenomeni. A res komu ni jasno, da bodo z nižjimi davki višje neto plače?
jureimacure
# 13.10.2017 ob 20:27
Regres v javnem sektorju...
To je za ukinit.

90% v javnem sektorju ocenjenih z odlično, pa nihče ne vpije kot npr. pri dodatku za stalno pripravljenost. Dvoličneži.
samogledam
# 13.10.2017 ob 18:03
ja, dajte nazaj DDV na 18% pa bodo vsi racuni bolj normalni za placilo.
bajojoba
# 13.10.2017 ob 15:32
Država ne dobi dovolj! Menim da bi bilo potrebno obdavčiti še pravico do življenja. Vsi ki prejemajo minimalca bi morali plačati dodaten davek za mizeren prispevek v trgovini saj s svojo plačo ne rešujejo Mercatorja...
wisan
# 14.10.2017 ob 11:51
Če bi Slovenija želela, hotela napredovati, potem bi morala narediti eno: popolnoma spremeniti sedanji družbeno-ekonomski-politični sistem: vse vajeti mora prevzeti v svoje roko gospodarstvo ( na novo organizirana GZS + OZ ), glede na svoje potrebe in interese organizirati vse vzporedne službe, funkcije, servise, postranske dejavnosti. GZS in OZ so seveda njeni aktivni člani ( to so vsi ki delajo z družinami, penzionisti, študenti - pač vsi ). Za politiko v današnjem smislu in z njo povezano korupcijo potem ne bi bilo več prostora, niti potrebe.
Jaz bi n.pr. razumel vlogo Pahorja, kot si jo je obesil ( pucanje hlevov, popravljanje cest, odvažanje smeti, kmetijska dela, delo v tovarni, podeljevanje priznanj, potovanja po svetu, sprehod po Sloveniji, mahanje z zastavo, ležanje na ograji,.... ), kot njegovi hobiji, če bi poleg tega še resno delal osem ur v gospodarstvu, za plačo.
IndyBob
# 14.10.2017 ob 10:48
Ne morem verjet. Samo komunista Semolica ni vec, pa imajo celo sindikati dobre predloge. Koncno niso vec zlizani s socialisticno vlado MC.
Anves
# 14.10.2017 ob 08:16
Tudi če bi davčno razbremenili regres obstaja velika verjetnost, da večina slovenskih delodajalcev razlike davčne razbremenitve regresa in morda tudi plač zadržala ter je ne bi izplačala delavcem. Namreč pretekle poslovne prakse v povprečnih SLO podjetjih temeljijo predvsem na zniževanju stroškov dela in ne na povečevanju dodane vrednosti kot rezultata sposobnosti menagmenta pri drugih bolj dobičkonosnih in konkurenčnih poslovnih rešitev, ki pa zahtevajo od uprav podjetij mnogo več znanja in naporov kot obstoječe poslovno inovativno računovodstvo - zmanjševanja stroškov dela.
mmeeddoo
# 16.10.2017 ob 16:53
To je spet kr'neki.

Jaz dobim regres avgusta 400 in božiča 400 €. Sigurno sem v tisti veliki večini, ki se mu bo nižanje davka in neskončno število ur, katere se za te ugotovitve porabili razni strokovnjaki, poznalo 0,643 €.
Da sploh ne omenjam 13-te plače.

Imam občutek, da je regres in 13. plača zgolj poceni legalno pranje denarja za lastnika.
galoper
# 16.10.2017 ob 13:52
Izjema zaradi neobdavčenih prejemkov bi bil začetek novih zahtev in nereda.
garmond
# 15.10.2017 ob 08:35
Neoliberalci v svojih komentarjih napeljujejo vodo na svoj mlin. Ni jim vse za verjeti...
jureimacure
# 13.10.2017 ob 20:04
Brez regresa mi živeti ni....
BACK
# 13.10.2017 ob 15:34
Enostavna rešitev je lahko enostavna za vse: na vsa izplačila se plača 21% davščin.:) Fertik deu :)
živko
# 13.10.2017 ob 15:54
No cmerar , a bo kaj !
pepis
# 13.10.2017 ob 15:38
BRAVO Lidija!!!

Končno je začel sindikat delati v dobro delavca!!

Samo vodstvo sindikata je bilo potrebno zamenjat.
Grešnica
# 13.10.2017 ob 14:49
AM: "Ker bo ta denar šel v roke trgovcev oz. prodajlec, kupec žal ne bo imel cenejšega izdelka."

Prosim, če dokažeš zgornjo trditev z dokazanim kratkoročnim in srednjeročnim učinkom, ker je sicer izjava golo natolcevanje.
danimmc
# 13.10.2017 ob 14:27
@mali jakob

Sprejeti proračun 2017:
Plačila domačih obresti = 630 milijonov
Plačila tujih obresti = 378 milijonov
Homer.
# 13.10.2017 ob 19:39
Dvomim v to formulo.........
Delodajalci bi izplačali isti neto znesek kot sedaj, davčno razliko pa enostavno prišparali
povzetek
# 13.10.2017 ob 15:28
@Zgodovinar_666
in kaj ima obdavčitev regresa s podjetjem?
Jakob Mali
# 13.10.2017 ob 13:53
Kaj za vas pomeni uspešna?

Rezultat SMC+SD+DESUS = 3,5 milijarde minusa


Sedaj ali zavajaš, ali pa nimaš pojma. Dolg se vedno meri kot delež v BDP. Npr. Turčija je imela zadnjih zadnjih 10 let vsako leto proračunski deficit, ampak glede na BDP pa sej jim je dolg zmanjšal iz 50 na 28 %......
Dr. Kumrovec
# 13.10.2017 ob 13:56
Država bi morala organizirat eno akcijo, da npr. DDV zvišamo na 40% ampak samo za par mesecev da se napolni državna blagajna. Potem pa bi ga spet spustili po potrebi.
Kazalo