Kazalnik zaupanja v trgovini na drobno je januarja poskočil za 12 odstotkov in je za osem odstotkov višji kot januarja lani. Foto: BoBo
Kazalnik zaupanja v trgovini na drobno je januarja poskočil za 12 odstotkov in je za osem odstotkov višji kot januarja lani. Foto: BoBo

Po podatkih Statističnega urada Republike Slovenije je sicer vrednost kazalnika gospodarskega dogajanja kljub temu nižja od dolgoletnega povprečja. Za en odstotek pa se je znižala tudi vrednost zaupanja v predelovalnih dejavnostih, ki pa je za devet odstotkov višja od januarja lani.

Zvišale so se vrednosti kazalnikov stanj in pričakovanj za naslednje tri mesece. Pri tem pa podjetja kot glavni omejitveni dejavnik izpostavljajo nizko domače in tuje povpraševanje, negotove gospodarske razmere in finančne težave.

V trgovini na drobno so zabeležili 12-odstotno rast vrednosti kazalnika zaupanja, zvišale pa so se tudi vrednosti kazalnikov pričakovanj v trgovini na drobno. Trgovine na drobno kot največje omejitve navajajo nizko povpraševanje, visoke stroške dela in konkurenco v sektorju.

Višja je tudi vrednost kazalnika zaupanja v gradbeništvu, ki se je glede na december povečala za štiri odstotke, glede na lansko leto pa za 14 odstotkov. Gradbena podjetja sicer najbolj omejujejo nezadostno povpraševanje, velika konkurenca v dejavnosti ter visoki finančni stroški in stroški dela.

Tudi v storitvenih dejavnostih so se vrednosti kazalnika zaupanja dvignile, in sicer za sedem odstotkov glede na december oziroma za osem odstotkov glede na lansko leto. Storitvene dejavnosti sicer najbolj obremenjujejo nezadostno povpraševanje, finančne ovire in pomanjkanje delovne sile.

Glede na prejšnji mesec se je za tri odstotke zvišala vrednost kazalnika zaupanja potrošnikov.