Zaradi posezonskih razprodaj so se julija najbolj znižale cene v skupinah obleka in obutev (za 17,6 odstotka). Foto: BoBo
Zaradi posezonskih razprodaj so se julija najbolj znižale cene v skupinah obleka in obutev (za 17,6 odstotka). Foto: BoBo

Na letni ravni so se cene zvišale za 2,4 odstotka, je objavil državni statistični urad in dodal, da je bila julija povprečna letna inflacija, merjena s harmoniziranim indeksom cen življenjskih potrebščin, ki se uporablja za primerjavo rasti cen v EU-ju, 2,6 odstotka.

Države območja evra so julija na letni ravni namerile 2,4-odstoten dvig cen, je v prvi oceni sporočil evropski statistični urad Eurostat. S tem je bila inflacija enaka kot v juniju in že 20. zaporedni mesec ostaja nad srednjeročnim ciljem Evropske centralne banke, torej blizu, vendar malenkost pod dvema odstotkoma.

Iztekajoči se mesec so se najbolj znižale cene v skupinah obleka in obutev (za 17,6 odstotka) - zaradi sezonskih razprodaj -, zdravje (za 1,3 odstotka), hrana in brezalkoholne pijače (za 0,7 odstotka), prevoz (za 0,4 odstotka) in stanovanjska oprema (za 0,1 odstotka). Na znižanje cen v skupini hrana in brezalkoholne pijače so najbolj vplivale nižje cene sadja ter zelenjave (za 6,5 odstotka oz. 4,3 odstotka). Najbolj, po odstotek, pa so se podražili kruh in izdelki iz žit ter brezalkoholne pijače.

Dražje počitnice v paketu, cenejša oprema za šport
Julija pa so se zvišale cene v skupini rekreacija in kultura (za 2,3 odstotka), alkoholne pijače in tobak (za 2,1 odstotka), raznovrstno blago in storitve (za 1,6 odstotka), komunikacije (za 1,1 odstotka), stanovanje (za 0,3 odstotka) ter gostinske in nastanitvene storitve (za 0,1 odstotka). Tudi letos so se v skupini rekreacija in kultura zaradi sezonskih dejavnikov najbolj podražile počitnice v paketu (za 10,2 odstotka), najbolj pa se je pocenila oprema za šport (za 9,4 odstotka).

Na gibanje cen v skupini raznovrstno blago in storitve so najbolj vplivale višje cene zdravstvenega zavarovanja (za 11,1 odstotka). Višje cene v skupini komunikacije so bile predvsem posledica končanih akcijskih ponudb nekaterih ponudnikov telefonskih in internetnih storitev. Te storitve so bile tako v povprečju dražje za 1,1 odstotka.