Pod Pro Plusom nastajata tako Pop TV kot Kanal A. Foto: BoBo
Pod Pro Plusom nastajata tako Pop TV kot Kanal A. Foto: BoBo


Korektivnih ukrepov je več, nanašajo se na ohranitev ločene korporacijske strukture, prodajo TV programov Orlando Kids in OK Bambino, oglaševanje in dostop do televizijskih kanalov Pro Plusa.
Slovenia Broadband je družba v lasti skupine United Group, ta pa je v lasti globalne naložbene družbe KKR in EBRD in je trenutno v Sloveniji lastnica telekomunikacijskega operaterja Telemach.

Predloge je podal kupec
Družba Slovenia Broadband, ki prevzema Pro Plus, med drugim predlaga, da za pet let obdrži Pro Plus kot podjetje, ločeno od katerega koli povezanega podjetja, ki je operater, vključno s Telemachom. Pro Plus bi za ta čas vodil od operaterja ločeno poslovodsko in uredniško politiko. Slovenia Broadband tako Pro Plusa pet let ne bi mogel pripojiti h kakšnemu izmed nadrejenih povezanih podjetij, izhaja iz torkove objave na spletni strani agencije za varstvo konkurence (AVK).

Slovenia Broadband se bo moral v luči ohranitve učinkovite konkurence na trgu zavezati tudi k odsvojitvi otroških TV programov Orlando Kids in OK Bambino (pred kratkim preimenovan v Pikaboo) v roku šestih mesecev po pogojih, kot jih bo odobril AVK. Da bo to res izpeljal, bo moral Slovenia Broadband v treh mesecih poiskati kupca. Pogodbo bo presojal AVK.

Področje oglaševanja
Na področju oglaševanja bo moral Slovenia Broadband poskrbeti, da bo povezano podjetje, ki se ukvarja s trženjem oglaševanja na TV-kanalih Pro Plusa, med drugim odnose s kupci oglaševanja vedno urejalo v pisni obliki in da kupcem oglaševanja na TV-kanalih Pro Plusa ne bo naložena obveznost ekskluzivnega sodelovanja in se bodo lahko prosto pogajali glede posameznega TV-kanala, programa na tem kanalu in/ali časovnega termina, v katerem želijo oglaševati.

Slovenia Broadband med drugim ne bo smel namenoma storiti ničesar, kar bi lahko zmanjšalo kakovost signala in vsebin na TV-kanalih Pro Plusa. "Kakovost Pro Plus TV-kanalov je treba ocenjevati v luči razvoja trga in v kombinaciji z naslednjimi kazalniki: delež gledanosti, doseg in prihodki iz oglaševanja," so pojasnili v družbi.

Kratek rok za odgovor
Agencija bo opravila tržni preizkus predloženih ukrepov. Tako vse zainteresirane udeležence na veleprodajnem trgu dobave TV-programov, maloprodajnem trgu dobave TV-programov in trgu TV-oglaševanja ter drugo zainteresirano javnost naproša, da najpozneje do petka, 23. marca, posredujejo mnenje o predlaganih korektivnih ukrepih.

Na objavo AVK so se odzvali v telekomunikacijskem operaterju Elta. Ocenili so, da je predlog korektivnih ukrepov "kvalitativno vprašljiv in kvantitativno obsežen", ter opozorili, da je rok za posredovanje mnenja AVK le tri dni. "Odveč je poudarjati, da je tako kratek rok moč razumeti kot obstruiranje prizadevanj, da se prepreči izkrivljanja tržišča ter tudi ostalih potencialnih nevarnosti predmetne koncentracije," so zapisali v torkovem sporočilu.